Gå til innhold

Hjemmetrening


Gjest snap

Anbefalte innlegg

Jeg starter på et nettkurs i morgen 12.mars, og da må jeg vel satse på å få trenet litt også. Jeg er alenemamma så det er ikke så enkelt å komme seg på treningssenter. Så jeg må ta treninga hjemme, men vet ikke helt hva slags trening jeg skal gå for.

 

Så..har dere noen tips? Hva funker for dere???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg gjør yoga, styrke med strikk og vekter, og så bruker jeg treningsdvd'er. Det føltes litt rart de første gangene å skulle trene foran tv'en i stua uten en "skikkelig" instruktør, men nå går det veldig greit :) Hvilke treningsdvd'er som vil funke for deg er avhengig av hva du liker å gjøre, det er et stoooort marked der ute!

 

Lykke til, med kurs og trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 30 days shred og zumba på dvd allerede. Får gå får ett av de alternativene foreløpig. Men har lyst til å prøve sånn strikkgreier.. Det er visst den siste treningstreden visst.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest SlankBall

Tae Bo. Elsker tae bo.

Du får kjøpt dvd'en på play.com

 

Den kombinerer jeg med jillian michaels sine forskjellige videoer + styrkeøvelser med min egen kropp som motstand (skikkelig old school ;p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en liten step-maskin som jeg bare elsker - i den grad man kan elske et treningsapparat(?). (En litt mer fancy variant av denne) Den tar liten plass og så er det bare å finne ett eller annet på tv og tråkke og gå. Jeg har også en yogamatte til yoga(!) og styrketrening. Og så går jeg tur.

 

 

OBS OBS. Disse ministepperene tåler relativt lite belastning. Så hvis du har tenkt å stå å tråkke i lang tid, så kan det være at de ikke tåler det. Tror jeg har slitt ut minst 4 slike, før jeg fikk meg en litt mer robust sak.

 

Nå vet ikke jeg hvor gamle barna dine er, men det er vel ingen ting i veien for å ta barna med på en tur. Vet det ikke er veldig effektiv trening, men litt trening er jo bedre enn ingen trening. Og da får du jo tid til å være sammen med barna også. Hvis barna er små, så kan du jo bruke barnevogn.

Ellers finnes det uttallige treningsvideoer som fås kjøpt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har 4 barn og er hjemme med tvillinger på dagtid, så må trene hjemme. Jeg trener intervall på ellipsesykkel, trener 40 min om gangen og prøver hver gang øke antall kilometer. Har kjøpt meg strikker, matte og vekter i tillegg, så trener styrke med forskjellig muskelgruppe hver gang.

 

Og trener 1-2 ganger om dagen 30 day shred, er enda på level 1, går ann å være der lenger enn planlagt om man øker med vekter osv, kjempe effektiv trening, anbefales virkelig. Jeg kan trene imens tvillingene leker ved siden av meg eller sammen med de store barna på kvelden siden det bare tar 30 min :)

 

Prøver trene 5 dager i uka og variere med kondisjon/styrke, eneste er 30 days shred som jeg synes er så morro så jeg kan trene hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest Fru Jenssen

Hei:)

 

Jeg er i nesten samme situasjon som deg, og for noen uker siden kom jeg over livegym.no, ser et par andre nevner det her:) Det funker fantastisk, jeg anbefaler deg varmt å sjekke det ut!

 

www.livegym.no:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest birtemor

Hei:)

 

Jeg er i nesten samme situasjon som deg, og for noen uker siden kom jeg over livegym.no, ser et par andre nevner det her:) Det funker fantastisk, jeg anbefaler deg varmt å sjekke det ut!

 

www.livegym.no:))

 

 

Jeg har satt smileansikt bak brukeren min nå, så kan dere som også er medlemmer kjenne meg igjen på Livegym! Gjør det samme, eller legg igjen en bedkjed på profilen min der inne, så kan vi trene sameen og motivere hverandre! :)

 

Birtemor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...