Gå til innhold

Brun og blid på 79?


Gjest lettsommer

Anbefalte innlegg

Gjest lettsommer

Heisann!

 

Jeg har vært litt ut og inn av disse sidene, men har veldig god erfaring med å være innom jevnlig! Om noen har lyst til å følge meg så blir jeg veldig glad for det. Om du har litt like mål som meg så kan vi motivere hverandre!

 

For tre år siden gikk jeg ned ca. 8 kilo ved hjelp av disse sidene, trening og kaloritelling.

 

Etter det har kroppen bestemt seg - den holder seg gjerne på ca. 85 kilo.

Jeg er forsåvidt heldig - vekta mi legger seg på rumpe og lår, ikke magen..

Men i det siste har jeg sett ned på magen som også henger mer og mer... Og armene med det velkjente "grevinnehenget" som blir større og større. (Hater forresten det uttrykket! det er så teit! ) :) også har jeg tenkt... nå må jeg begynne å trene og spise sunt igjen, for da blir jeg mer fornøyd med meg selv og min egen kropp.

Jeg har egentlig et forholdsvis avslappet forhold til meg selv, men jeg har lyst til å være enda mer glad i meg selv! Hvis dere skjønner hva jeg mener? :)

 

Nå ligger jeg et sted mellom 83 og 85 - litt avhenig av hvilken vekt jeg bruker...

Allikevel, de siste årene har jeg hatt lyst til å se 7-tallet, men veien dit har virket så umulig.

 

Men når jeg nå studerer min kropp så vet jeg at jeg ville trivdes bedre om både rumpa, lårene, magen og armene ble strammere. Jeg har omtrent ikke trent siden jul, men vet at jeg trives best hvis jeg får til å trene ca. tre ganger i uka. For ikke å skrive for mye, går jeg over til stikkordsform for mine mål:

 

- Jeg ønsker å trene minst tre ganger i uka, fordi da kommer jeg i bedre form og vet at jeg får mer treningsglede jo mer jeg faktisk trener

- Jeg vil svømme, jogge og trene styrke. Jeg elsker å svømme, liker å jogge, og vet at det som trengs på mange måter også er styrke! Og det får opp forbrenninga mi.

- Jeg skal bli bevisst på å spise mer grønnsaker! Frukt spiser jeg en del av, men skal altså bli bevisst på å spise mer av det grønne, i middager, lunsjer osv. Har aldri prøvd denne taktikken før!

- Spise litt mindre ris, litt mindre pasta..

- Jeg har også veldig lyst til å få til å gå en god tur i uka. Taktikken sålangt er å få med meg venninner og gå tur på søndager. En utrolig koselig aktivitet, synes jeg, og littegrann ekstra mosjon!

- Selvfølgelig den klassiske godteristoppen alle dager i uka bortsett fra én (det har en tendens til å bli tre-fire godteridager her, altså..Hvis jeg spiser noe torsdag så blir det fort tors, fre, lør og søndag :P )

 

BLI MED! :)

 

Ps. som dere ser har jeg ikke satt noen frist. Men en nedgang på 0,5 i uka er selvfølgelig ønskelig. Vi får se hvor godt kiloene sitter, og i hvilken grad jeg klarer å holde meg innenfor kaloriinntaket på max 1600.

 

kozkoz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Nå har jeg faktisk vært ute og gått en rask tur i en time!

 

Det pleier jeg aldri å gjøre. Motivasjonen er her :D hurra!

 

"Bli med" og gå tur du og!

 

Jeg vet jo at det eneste som hjelper er å trimme mer enn vanlig, oog spise sunnere enn vanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Heisann!

 

Denne dagen har også gått bra, egentlig. Min "offisielle" dag 3.

 

Har spist en forholdsvis sunn middag, men det ble en iskaffe i dag.

Fører inn all maten nå og ser om jeg i det hele tatt har noe å gå på til kvelds. Så blir det trening enten i kveld eller i morgen. Det blir jo veldig fort i morgen hvis jeg begynner å backe ut nå.. Jeg liker egentlig best å trene på dagtid, gjerne morgener. Da føler jeg meg bedre resten av dagen, og "slipper" å gå ut igjen om kvelden. Ihvertfall når det er mørkt i byen.

 

Om noen i det hele tatt leser her, si gjerne gjerne hei!

Hvordan går ditt "prosjekt"?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei lettsommer :)

 

I'm in! Utrolig bra innlegg du skriver! Og Gratulerer med starten av ditt "nye" liv!! :D

 

Vi er i ganske så lik båt, jeg veier nå 86 kg, og har ett mål om 75kg innen 1. juli! Jeg er godt i gang, og utrolig streng med meg selv, både kosthold og trening! Tror nok det er det som må til for å få resultater!!

 

Jeg må kose puta nå, men kommer sterkere tilbake med ett lengere innlegg!!

 

God natt fra, Loveit! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Heisann, Loveit! :D

 

Du kan tro jeg ble glad for å se at noen flere hadde skrevet. Jeg kunne jo blitt med på en annen, nyoppstartet tråd, men regner med at da må jeg enten sitte og lese meg opp i flere timer eller finne noen som har starta akkurat nå for å få mest mulig ut av det :P

 

Så jeg stemmer for at alle som nylig har startet joiner oss her ;)

 

Koselig at du synes det var bra innlegg, har lyst til å prøve å rapportere her helst hver dag/annenhver dag, om det så er noen linjer bare. Sånn for å holde meg selv igang. Gjør gjerne det du og:)

 

Artig at vi har litt like mål! Har så veldig veldig lyst til å se det 7-tallet! Jeg kan faktisk ikke huske å ha sett det før, det sier vel litt..Kommer til å bli veldig glad når det skjer!

 

Dag 4 har gått bra!

Knekkebrød til lunsj på skolen, (gått over til det istedenfor brød.. for jeg skjærer så tjukke brødskiver at det 30-gramsmålet er helt umulig). Spiste kylling og grønnsaker til middag, fornøyd med den. pressa over en hel lime, det ble saftig og godt. Bittebittelitt ris, men kutta nan-brød som jeg nok vanligvis gjerne kunne funnet på å hatt på siden.

 

Prøver rett og slett å kutte noen kalorier her og noen der. Ett lite glass juice er nok, istedenfor to store. Kveldsmat er egentlig ikke alltid nødvendig for meg da middagen ofte blir mellom fem og sju en gang, men jeg har nok spist kveldsmat allikevel mange ganger fordi jeg har "lyst på noe". Jeg er veldig glad i å spise, rett og slett. Men jeg trenger jo egentlig ikke to-tre brødskiver til kveldsmat for det bestandig... Så i dag ble det bare et eple, var egentlig mett etter middagen. Men så er det jo også det med å spise ofte nok.

 

Kjører på med å ha med skrelte gulrøtter, epler osv på skolen. Vet at det hjelper å ha noe tilgjengelig, både for sulten og lommeboka. Ekstremt lett å gå på en "smell" i kantina på skolen, både økonomisk og "sunnhetsmessig".

 

Fikk til en liten treningsøkt mellom studiene i dag. 30 min på tredemølle, da jogget jeg 5 x 4 minutter og gikk 1 eller 2 minutter pause imellom slagene. Så ble det ti min armer, det var alt jeg rakk.

 

I morra blir det litt morgentrening (min første uke på lenge med tre treninger, jeg er stolt!), men på kvelden skal jeg på fest. Så da blir det mer kalorier enn det Grete vil sette pris på. Prøver å spise så sunt jeg bare kan fram mot kvelden, og holde litt igjen på godterifronten, så får det forhåpentligvis ikke så mye å si , nå som jeg er så godt igang:)

 

 

Ha en nydelig fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her vil jeg være med! Har akkurat fullført min første uke på mitt første kurs! Begynte på 82,1 kg, men har når gått ned 1,3kg. Håper å klare 8kg på kurset og 10-12 kg til sommerferien. Det totale målet er 65 kg.

 

Hadde vert hyggelig å delta her for tips og motivasjon. Ikke lett å være ung, leve sunt og samtidlig gå ned i vekt :)

 

Håper å klare enda 1 kg denne neste uken. Ellers er mine mål veldig mye de samme som "lettsommer". Trene fast 3 ganger i uken, spise mer grønt og holde meg unna godteri.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei, Vår

Jeg ønsker deg velkommen til tråden, selv om det ikke er jeg som er åppstarteren! Så flott at du har bestemt deg, og satt opp mål! :D Blir spennende å følge dere begge to fremover!

 

Helt enig Lettsommer, bedre å lage en ny tråd!! Blir veldig mye å lese seg opp på! Også føler jeg at man blir litt skjult i mengden, bedre med få leser! :)

Jeg er veldig med på å skrive hver/annenhver dag! Da blir det som du sier enklere å holde igang.

 

Jeg skjønner at du har gått over til knekkebrød, MYE sunnere!! Personlig liker jeg å blande litt så man ikke går lei, men bruker aldri hvit brød jeg går for rugbrød, ferdig delt inn i 30 gram! Perfekt! Jeg spiser heller ikke kveldsmat, siste måltidet inntas kl 18, etter det går det bare i vann og te :)

 

Er det noen av dere som har en spesiell veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Heisann!

Bra du tok deg av velkomsten, Loveit! For jeg har visst vært stille i helga. Velkommen skal du være, Vår! :) Konge at vi er flere :)

 

Dette har ikke vært en spesiell sunn helg, akkurat. Fredag og lørdag ble det vin, fredag ble det i tillegg ost, kjeks, kake og godteri... I dag har vært den "sunneste" helgedagen da, heldigvis tok jeg meg litt sammen. Har gått lang tur, deilig med frisk luft.

Gikk tur med noen venninner, veldig lurt om jeg må få si det selv! Da fikk vi både trimma og prata. Vi fant ut at det var så lurt at vi skulle gjøre det flere ganger!

 

I uka som kommer vet jeg at det (dessverre) blir mye skole osv, men skal absolutt prøve å få til tre treningsøkter allikevel. Er litt usikker på hvordan jeg skal legge det opp, tror jeg starter med trening på tirsdag og lager en ukesplan i morgen. Ikke helt klar for ny uke med skole! Men ny uke med sunn mat & trening gleder jeg meg bare til :)

 

Hvordan har det gått med dere i helga?

 

Jeg tenkte jeg skulle veie meg på tirsdager. Eller - kanskje heller fredager? Hva tror dere?

Mandager er jeg ikke så veldig gira på. Husker jeg hadde fredager som veiedag en gang, og det funka bra som ekstra motivasjon til å holde seg litt på banen gjennom helga også, hvis jeg hadde gått ned. Pluss at man har noe å "jobbe mot" hele uka. Hva tror dere? :)

 

Du som går på kurs, Vår, teller du kalorier hver dag? Hvordan legger du det opp? Spennende å høre litt hvordan de "proffe" gjør det :D

 

klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ble litt stille fra meg, reiste på hytta uten internett.

Helgen har gått ganske fint, holdt meg innenfor kalorigrensen, men kanskje ikkje valgt beste maten likevel! Lett for det i helgen, men har samtidlig gått mye tur og hatt det veldig fint. Godt å ikke tenke så mye på mat lenger.

 

Jeg teller kalorier hver dag, men merker jeg nå kan begynne å slappe litt mer av med det. Vet ca hva og hvor mye jeg kan spise, men synes i grunn det er ganske gøy å følge med på tallene og om jeg klarer få krysset av alle boksene for frukt og grønt ++.

 

Har nå klart meg 2 helger uten godteri/sjokolade. Tror nesten det er rekord! Tenkte det var greit å være streng i starten og begynne litt på nytt. Føler nå jeg kan spise litt godteri innimellom uten at det betyr at jeg spiser alt for mye..! Men det er rart hvordan søtsuget forsvinner når man holder seg unna litt. Savner det i grunn ikke, nå tar jeg meg heller en god skive til kvelds enn å spise godteri. Tror kanskje litt av hemmeligheten er at det ikke er "ulovlig" med godteri. Tenker at får jeg skikkelig lyst på så skal jeg kose meg med sjokolade, men ikke fordi jeg kjeder meg eller bare vil spise noe.. Det er ikke verd å kaste bort frimerkene på det! Sparer de til helgen, og ser da om jeg vil bruke de eller ei.

 

Håper alt har gått bra med dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte visst ikke helt på spørsmålene jeg fikk, beklager!

 

Jeg veier og måler meg hver onsdag. Midt i uken fungerer fint. Da klarer jeg holde meg noenlunde til et sunt kosthold i helgen uten å bli fanatisk, men har fremdeles tid til å rette opp og komme meg på trening i starten av uken.

 

Ut over det så prøver jeg å spise helt normalt. Har innsett jeg ikke hadde så usunt kosthold før, problemet var all kosen og godteriet rundt. Har virkelig vanskelig for å spise 1600kcal daglig. Hadde aldri trodd det skulle bli et problem. Føler jeg spiser mer enn noen gang, likevel ender jeg på max 1400kcal daglig.. Så det er noe jeg må jobbe litt med den neste uken.

 

Et tips til helgekosen(om man er hjemme eller får venner på besøk)er smoothie. Da kan man som kveldsmat få de 3 daglige fruktene og kvelds i ett! Og det erstatter lørdagsgodtet fint for min del. I allefall om man tar litt isbiter i, så føles det nesten som en sorbet!

 

Hva med dere? Hvordan legger dere det opp og har det blitt store endringer i kosthold og treningsvaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Hei! :)

 

Kos med svar, gøy å høre litt om hvordan du gjør det!

 

Jeg har ikke fått tid til å lage noen skikkelig "slagplan", men har veldig lyst/er i gang med å trene tre ganger i uka, gå tur minst én dag i uka i tillegg, unngå godteri i ukedagene (and all that jazz?:P). Men har innsett at kaloritelling er nødvendig for meg nå i starten. Jeg hadde en veldig travel dag i går og kommer til å ha det i dag også, så jeg vet ikke om jeg rekker å registrere i dag.

 

Men jeg har tatt med meg masse sunn mat hjemmefra (tynne brødskiver, kokte egg, avokado, paprika, gulrot, eple osv) så jeg skal klare å holde meg unna kantinemat i dag. Kommer ikke hjem før seint, skriver mer enten sent i kveld eller i morgen tidlig:)

 

ha en finfin dag!

 

veiedag onsdag hørtes lurt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

God kveld! :D

 

Beklager at jeg har vært borte i de siste dagene! Hatt en stor eksamen, så blei veldig mye lesing!

 

Men I'm back! Selv om jeg har hatt noen travle dager har jeg spist riktig og trena en time om dagen! Godt fornøyd! Jeg har veiedag på mandag, for da må jeg være streng i helgen + at det er i helger jeg trener mest, siden da er det ikke skole! (ja, jeg har alkohol forbud frem til Mai)

 

Jeg registrer også all mat hver dag! Det har hjulpet meg masse, men sliter fortsatt med å komme over 1200 om dagen, skal jo ha 1600!

Jeg veide meg på Mandag og hadde gått ned 1,1 kg! Så veldig fornøyd!

 

Jeg har begynt å svømme, har egentlig aldri likt å svømme, men har det på skolen så er nødt, og nå er det faktisk gøy! Stikker innom svømmehallen mellom timer på skolen! Forbrenner hurtig kalorier der!!

 

Jeg spister ikke godis i det hele tatt enda, enig med deg Vår, man får ikke det søtsuget når man spister riktig :)

 

Merker dere stor forskjell på kroppen? Ser dere forskjell?

 

Over og ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lettsommer

Heisann:)

 

Jeg tenker som så, at det her går ikke så lenge jeg ikke skjerper meg litt..

 

I dag ble det årets første utepils. Og en øl ble til fire! Huffameg.

 

Jeg må bare tenke at jeg begynner på nytt i morgen og dropper f.eks å drikke noe særlig i helga ettersom jeg av alle ting drakk øl i dag!

 

Har ennå ikke fått trent denne uka, sliter litt med å motivere meg og tenke at det er så veldig viktig... Men er rett og slett bare nødt til å gjøre det også!

Kanskje jeg skal prøve å få trent litt i morgen kveld, om det så er en liten joggetur, et eller annet så jeg får opp pulsen og blir litt svett.

 

Håper det går bedre med dere!

 

PS. Jeg må har gjort noe riktig da, for jeg hadde også en halv kilo mindre da jeg veide meg i dag tidlig. Fortsetter å registrere all mat fra og med i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Da hadde jeg veiedag i går, ned 1 kg! Strålende fornøyd. Merker litt forskjell på kroppen, men ingenting voldsomt enda. Kanskje mest at jeg kjenner kondisjonen er på vei opp og jeg har blitt sterkere, men trengs nok noen uker til før jeg merker det på klærne :)

 

Syns det går lettere enn jeg hadde trodd å følge dette opplegget, selv om jeg med jevne mellomrom må ta meg selv i nakken og virkelig bestemme meg for å ikke falle for noen fristelse. Merker det er veldig viktig jeg spiser regelmessig, gjør jeg ikke det går det lett galt! Lært meg at jeg ikke bør gå i butikken på vei hjem fra skolen når jeg er sulten og kan spise hva som helst. Fryktelig vanskelig å gå forbi sjokoladehylla da..!

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Loveit!

Hei! :)

 

Lettsommer, det er bare å legge de fire pilsa bak seg, og se fremover!! Treninga trenger ikke å være så hard hver gang, bare fokuser på å komme deg ut! Nå som det er så bra vær, ta med deg ei venninne å gå en times tid! Det er fort en 400-500 kalorier det, hvis du har ett bra tempo!! ;) Siden vekta viste enn halv kilo mindre, har du helt sikkert gjort noe riktig!!! :D

 

Hvor mange klaorier får du i deg om dagen?

 

Så bra, Vår!!! 1 kilo på en uke! Det er knall bra jobba :) Hvor høy og hvor mye veier du? er det lov å spørr om? ;)

 

Klare for en kjempe innsats denne uke folkens!!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...