Gå til innhold

Opp 50 kg på 5 år, nå trenger jeg hjelp til å gå NED de samme.


Gjest FrøkenFeit

Anbefalte innlegg

Gjest FrøkenFeit

Heihei.

Jeg har dumpet ned her inne som et slags forsøk på å få motivasjon og et dytt i riktig retning.

 

De siste 5 årene har jeg lagt på meg 50 kg, og har gått fra å veie 56 kg, til å veie 106.

Hvordan jeg kunne la det skje? Nei, det lurer jeg selv på.

 

 

Mine problemer:

Jeg elsker mat (spesielt sjokolade) og HATER å trene.

Spiser for å trøste meg selv, og spiser meg så mett at jeg blir uvell.

Trives best i komfortsonen min, og synes det er et mareritt å "presse meg selv".

Godt utgangspunkt? I think not!

 

 

 

Mitt mål:

Å bli TYNN igjen!

Har en plan om å gifte meg i mai 2015 (ja, lenge til) og vil innen den tid gå ned 46 kg, slik at jeg veier 60 kg.

 

 

 

Hvordan jeg skal(!!) klare det:

 

Gå på tredemølle 30 min minst to ganger i uka

Være i svømmehallen med ungene to ganger i uka

Gå på søndagstur med familien hver søndag

Trille tur i byen på lørdager

 

Kutte kraftig ned på karbohydrater (ikke brød, potet, pasta eller ris i det hele tatt.)

Bli flink til å si "nei takk" til kaker o.l.

Lære meg å slutte å spise før jeg blir stappmett.

Kutte HELT godteri, kjeks, kaker, pizza o.l (bortsett fra litt 86% sjokolade) i ukedagene.

Unne meg å skeie ut av og til i spesielle lag, men ikke gå helt bananas.

 

 

 

 

 

 

 

Noen som vil slanke seg med meg?

Og gi meg den ekstra motivasjonen som er så vaaaanskelig å finne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillefar

Hei hei til deg også. Jeg holder deg gjerne med selskap. Vet ikke om du går på Roede kurs, men det er virkelig å anbefale - og det kjekkeste er det sosiale, mye inspiriasjon og kunnskap å hente der. Bruker du god tid på vektreduksjon vil du lykkes. Det er alltid kjekker å være flere, så vi snakkes sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Velkommen hit og gratulerer med valget om å gjøre noe med egen situasjon! Det er mye inspirasjon å hente i tråder rundt omkring på forumet, både i denne for oss som skal ned mer enn 40 kg, men også i de andre. Gode råd og tips å finne overalt!

 

Det høres ut om om du har lagt en god plan for hvordan du skal kvitte deg med kiloene dine. Nå kjenner jo ikke vi hverandre, så jeg kan bare fortelle hvordan jeg opplever ting, og det er at hvis jeg går for hardt ut har jeg en tendens til å falle av lasset. Etter at jeg begynte på kurs igjen har jeg bestemt meg for å ta kostholdet først og så kommer treningen etter litt etterhvert. Men hva som funker for hvem er jo veldig individuelt, og jeg regner med at det løpet du har lagt opp kommer til å funke for deg. :) Glem ikke det jeg har glemt etter at jeg har vært "ferdig" på kurs før, nemlig at det er når man er ferdig at det virkelige arbeidet starter! Så prøv å ikke nødvendigvis tenke så mye slanking som livsstilsendring, slik at de gode vanene fortsetter også etter at du har nådd målet ditt.

Ellers så er kurs som Lillefar også sier å anbefale, noen trenger ett for å få en kickstart, mens sånne som meg må holdes i ørene leeeenge.... :) Selv går jeg på nettkurs fordi jeg synes det funker best for meg, og bruker heller forumet aktivt for å komme i kontakt med andre i samme situasjon.

 

Lykke til - blir spennende å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jubalon

Hei,

bare titter innom for å si at jeg heier på deg!

 

Når du har bestemt deg får du det til, det vet jeg!! :)

 

(Men skulle ønske du ville skifte nicket ditt. Alle midlier hjelper når man skal ned i vekt, ikke forkuser på slik du ser deg selv nå for det er jo ikke deg!)

 

Anbefaler også å gå på kurs, er helt utrolig hvor mye inspirasjon/støtte/"terapi"/glede/styrke man henter derfra. Jeg har selv gått på kurs i et år snart, har gått ned 22 kg og har ca 10 kg igjen. Jeg tror det er sunt å bruke lang tid, da venner kroppen seg til endringen og man har større sjangs å holde vekta stabil etterpå. Ikke slanking, men livsstilsendring som en sa her.

 

Jeg bestemte med for å gå på kurs til jeg er i mål, og gå på hold vekten kurs etterpå. Jeg skal aldri veie over 100 kg igjen det kan jeg love deg!

 

Jeg gråt av lykke da jeg pyntet meg til fest sist, har ikke følt meg så lekker på maaaange år. Det er bare så verdt alt slitet!!

 

Så masse lykke til, tenk på hvor flott du ser ut i brudekjolen i 2015!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest NanArlen

Føler med deg!

 

Veide 52 kg for 4 år siden og raste opp til 127,9! /aka dundra!

 

Nå har jeg klart å komme meg ned til 108,7 kg!

 

Hvis du vil ha en slankebuddie så er det bare å sende mail!

 

Mvh

 

Arlen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...