Gå til innhold

NÅ er det nok!


Gjest byebyefleskemage

Anbefalte innlegg

Gjest byebyefleskemage

Nå skal kiloene bort... Møkklei av å gå rundt i klær som ser ut som telt, av at ræva stikker seg frem som en oppmerksomhetssyk hund, og av å ikke ta guttene med i svømmehallen fordi mor ikke vil vise seg i bikini! Så på onsdag var det i gang med mitt første Grete Roede kurs!

 

Litt om meg:

Er en jente på snart 30 år (SKUMMELT), mamma til to flotte gutter på 9 og 1,5 år, som har 20+ kg for mye på kroppen... Var normalvektig til jeg var ferdig med vgs, men da ventet student-og samboertilværelse og vekta krøp oppover.. Veide 70 kg når jeg ble gravid med eldstemann (er bare 155 cm høy), la lite på meg under graviditeten og var tilbake til 70 kg etter fødselen. Etter det gikk det bare oppover en stund.. I 2006 gikk meg og samboeren fra hverandre, da veide jeg 84 kg. Klarte å komme meg ned igjen i 70 kg atter en gang, før jeg begynte å gå opp IGJEN... Sluttet å røyke i november 09, og da gikk det full fart oppover! Mente jeg hadde lov til å trykke i meg diverse, jeg hadde jo sluttet å røyke!

Ble gravid i januar 2010, og den dagen minstemann ble født, veide jeg 94,5 kg. Forsvant jo litt når han kom ut, men han var født tre mnd for tidlig så var ikke mye jeg gikk ned. At han var såpass prematur, førte til 7 uker på sykehuset med merkelige måltider til like merkelige tider. I september i fjor begynte jeg virkelig å jobbe med vekta, kom meg fra 90 kg til 81 helt på egen hånd.. La dessverre på meg litt igjen, men NÅ er jeg toppmotivert og skal ha bort MYE!

 

Begynte som sagt på kurs på onsdag, da veide jeg 85,4 med klær på.. <_< (Jeg veier meg vanligvis med en gang jeg står opp, uten klær.. Om å gjøre å komme så langt ned som mulig.. :P )

 

Nå er første delmål 79 kg! Det er så utrolig lenge siden 7-tallet har stått først på vekta mi, så det gleder jeg meg mye til! Det er målet for dette kurset, blir det mer, er det en deilig bonus!

 

Har forresten vært snopefri siden onsdag (HURRA FOR MEG! B) ), og målet er å holde meg helt til 1.påskedag! Jeg elsker påskeegg så da skal jeg kjøpe det minste påskeegget jeg finner, putte oppi noen små ting og virkelig kose meg, uten å ha dårlig samvittighet! Veldig motiverende å vite at den dagen kan jeg glede meg til, da blir det lettere å ikke spise snop før!

 

Dette ble visst fryktelig langt! Hvis noen har giddet å lese gjennom alt, er det helt lov å legge igjen en liten kommentar! :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Jeg kjenner meg ganske så godt igjen i din historie. Jeg er nok adskillig tyngre enn deg selv fordelt på mine 170 cm. Jeg er 37 år (det er ENDA mer skummelt, bare vent!! hihi) og mamma til en jente på 11 og en liten pjokk på 3 mndr. Jeg la på meg 30 kilo under første svangerskap, men da var jeg 26 år, og det var adskillig enklere å gå dem ned. Det var bare å gå en tur eller to med bikkja om dagen, det.

I mellom nr 1 og nr 2 har det skjedd MYE med meg. Skillsmisse fra pappan til storesøster, ny sambo og røykeslutt. Jeg tryna på sykkel og skadet skulderen min skikkelig i 2005, og da jeg enelig ble operert for det, sluttet jeg å røyke samtidig. Jeg anbefaler IKKE kombinasjonen smertestillende og røykeslutt. Vekta skjøt i været med rekordfart godt hjulpet av p-sprøyter (DET er noe svineri det!!).

 

Da jeg endelig ble gravid med lillegutt, var jeg allerede ganske overvektig, så nå er det helt ille. Jeg veier nesten 95 kilo nå, og da har jeg også gått ned nesten 3 kilo! Jeg måtte slutte å amme ganske tidlig, dvs etter ca 8 uker, siden det ikke var mat igjen, og lillegutt bare stressa og tulla og fikk ikke i seg maten skikkelig. Dermed fikk jeg ikke med meg den amme-forbrenninga, så her er det bare egeninnsats som får vekta ned.

 

Jeg har bestemt meg for veiedag på onsdager, så hvis du vil, kan jeg godt følge med deg fremover :)

 

Ser du: Du er aldeles ikke alene om å skrive en roman av et innlegg hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gjerne henge meg på sammen med deg jeg å:) Jeg er 40 (grøss), er gift og har tre barn. La på meg 32 kr med begge de to siste, og har aldri kommet meg helt ned igjen etter det:( Sluttet å røyke for to mnd siden, så det ble +7 kg der å.

Er alt for glad i mat og godteri dessverre, men skal prøve å skjerpe meg. Vil så gjerne bli fornøyd med meg selv for en gangs skyld, og kunne gå på svømmehallen sammen med barna mine om ikke annet. Er 170 høy og 84 kr...Og jeg vil ned 20 kg.

Går minst en time tur hver dag, i høyt tempo. Men det har bare pågått i tre uker, så målet er å klare enda mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byebyefleskemage

Så gøy at dere vil være med meg nedover! Var på kurs i dag og veide meg der, ned 1kg! Og det neste kun med skikkelig kosthold! :D må komme meg mer i gang med trimmingen, er der min største svakhet ligger.. Får ikke ræva opp av godstolen.. Har kjøpt meg Zumba DVD, ble 35 min på mandag før lillegutt bestemte at nå var det nok... Har vært to hektiske dager med først jobb og så div aktiviteter, og da får jeg litt vondt i viljen.. Hehe.. Må si jeg beundrer dem som jobber 100% og allikevel orker å trene etterpå..! Men denne uka skal det gå bedre, målet er minst fire trimpoeng! Får begynne i det små og heller jobbe meg oppover..

 

On the bright side, kostholdsendringen har ført til at jeg får mye mer energi! Jeg sa faktisk ja til en ekstravakt i dag, tidligere ville jeg sagt nei og utnyttet barnehagedagen til minsten til å sove.. Godt med litt ekstra cash nå når vil skal så mye ned i vekt og trenger nye klær! ;) hvordan går det med dere da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterte meg 500 gr ned denne uka. Ikke bare toppers, men adskillig bedre enn jeg trodde jeg skulle få til!

 

Helga har jo da selvsagt gått med til sjokkis og alt for lite aktivitet, så det skal bli spennende å se åssen det går på onsdag igjen.

 

MEN!! Jeg klarte å karre meg ut på tur med bikketingen i dag. 45 min gåtur hvorav 15 av dem var oppoverbakke! Det er ikke gale altså. Ble jo 1.5 trimpoeng bare der. Er såre fornøyd med det jeg! :)

 

Det er jo kjempeflott å gå en 1 kg med stort sett bare sunt kosthold da! Jeg er ikke flink nok med maten jeg altså. Spiser nok alt for lite grønt. Jeg er flink i den forstand at jeg spiser stort sett bare sunn mat i uka, men med så lite grønt, blir det jo ikke såååå sunt likevel da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...