Gå til innhold

Med sommeren som tidsperspektiv, men livet som mål


Gjest kriahel
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kriahel

Hei!

 

Jeg er snart 30 år, gjennom studietiden økte vekten min fra ca 62 til 78 kg på det meste. Det er en stund siden nå, og har klart ta av endel kilo. Vekten i dag er rundt 68, men det er fortsatt noen kilo igjen. I og med det er mange år siden jeg veide 62 er jeg usikker på hva min trivselsvekt er nå. Jeg velger derfor at mitt første delmål er 65 kilo som skal nås innen 1. mai og IKKE økes gjennom sommeren. Etter å ha nådd første delmål, vil jeg ha større fokus på målene mine enn tallet på vekten.

 

jeg er såvidt i gang med jevnlig trening, men er mer jojo-trener enn jojo-slanker. Trenger derfor et spark bak i forhold til trening. Jeg tror jeg med dagens kosthold kan nå målet mitt innen tidsfristen min, og velger derfor å fortsette på samme måte. Der alt er lov en gang i blant, men hverdag skal være hverdag. Så kort sammenfattet er nok kostholdet mitt preget av rene produkter (f.eks mye naturell fisk/hvitt kjøtt, salater, bær, frukt osv) jeg reduserer fettinntak og karbohydratinntak, men kutter ikke helt ut noe. Jeg har ganske raskt gått ned ca 2 kilo på denne endringen, da samtidig med at jeg spiser oftere enn før og mindre porsjoner enn før.

 

Jeg har tidligere hatt lett for å lure meg selv, og hatt hjelp av slike forum for å holde meg i skinnet. Så om noen der ute ønsker være med å dele sine erfaringer, oppskrifter og motivasjon tar jeg i mot med stor takk, men ønsker også følgere/lesere velkommen da jeg opplever like stort press til å holde meg i skinnet :)

 

SOm sagt har jeg funnet ut at jeg har en kosedag i uka, der ALT er lov. Det sitter likevel i meg å begrense meg! Jeg skal ikke skrive om kosedagene mine på en måte som frister andre til å sprekke, men jeg er klar over selv at de dagene unner jeg meg! Går vektnedgangen dårligere enn den har startet, vil jeg revurdere de kosedagene mine! HÅper noen blir med på tråden - mest for å endre livsstil og klare opprettholde de gode vanene jeg allerede har lagt meg til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polsemage

Hei!

 

Jeg er gjerne med på denne. Selv er jeg 34 år, og veier 5 kg for mye. I dag står vekten på 63 kg, og min trivselsvekt er 58 kg (ca). Målet mitt er 3 kg til 1. mai, og ytterligere 2 kg til 1. juni. Dvs 5 kg innen 1. juni, altså pølsemagen skal bort til sommeren! Og så skal jeg greier å holde vekten etterpå. Det er nemlig det vanskeligste, syns jeg! Jeg har prøvd dette før, skjønner du... Jeg er en jojoslanker og jojotrener jeg også... Finner alltid minst 1000 unnskyldninger for både å spise alt jeg har lyst på, og ikke trene. Men nå er det slutt, forhåpentligvis en gang for alle! :) Jeg begynte (igjen) med slaking og trening denne uka, og har allerede jogget 2 ganger + 2 styrkeøkter. Er veldig stolt av meg selv!

Etter det opplegget jeg følger, skal jeg spise 1600 kcal pr dag. Og treningsmålet mitt er 2, helst 3 treningsøkter i uka, og da skal det både jogges og stryketrenes på ei og samme økt.

 

Slik jeg ser det er påska første STORE utfordring! Det bruker jo å være et spisegilde som varer i dagesvis... Har du lagt en slagplan for høgtida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Så bra du er med! Har vært noen dager på storby ferie, og det ødela mye for meg. Var i kjempegodt driv før vi reiste, men har gått litt opp igjen etter den turen og kjenner det er vanskelig å komme skikkelig i gang igjen. Men, jeg begynner så smått med maten, så tror jeg treningen kommer etter påskedagene. Håper iallefall det :) Jeg øsnker så inderlig å se 65-tallet til 1. mai.. Skal jobbe for det, men er jammen ikke sikker på om jeg klarer det.. Men som jeg tenker, det er jo bedre om jeg da klarer 66-tallet enn at jeg ikke prøver.. For da skjer det garantert ingen ting.. Men nå.. 1.mai er målet å se 65-tallet. Vekten viste 68,2 i dag..

 

Hvilken dag har du veiedag? Eller når passer det best for deg i din plan?

 

I forhold til påsken, så tror jeg det skal gå bra i forhold til mat. Jeg er ikke flink nok til å spise alle mine fem små måltider, men det er ok mat vi lager. Er blitt konsekvent på at middager planlegges og handles inn til for en uke av gangen.. Og da er det for min del så mye lettere å ikke sprekke på mat. Så det er noe av det viktigste jeg gjør.

 

Prøver spise havregryn med ekstra lett melk frokost, et eple el.l etter et par timer, lunsj varierer jeg mellom salater, omelett, er jeg borte hender det jeg kan ta en nutrilet bar.. Middag spiser vi mye kylling og fisk, så regulerer jeg tilbehøret etter annen mat den dagen.. Til kvelden spiser jeg omtrent daglig mager kesam med bær. I tillegg prøver jeg få inn noe smått enten mellom lunsj og middag, eller mellom middag og kvelds. Jeg teller ikke kcal, så aner ikke hva jeg ligger på.. Men i mine forsøk før byturen, gikk jeg ned i underkant av en kilo i uka.. Så jeg ønsker å fortsette å prøve på denne måten.. Så skal jeg bli flinkere til å få inn treningsøktene igjen.. Der har jeg litt å gå på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...