Gå til innhold

Spørsmål om trening etter pulsklokke


Gjest kirie

Anbefalte innlegg

hei,

 

har et spørsmål ang trening med pulsklokke.

 

Når jeg trener intervall 4x3 med pulsklokke ligger jeg i sone 2 eller 3 i "pausene".

i intervallet skal jeg ligge opp mot makspuls, sone 4 (90 + %)

 

så spørsmålet er:

skal jeg bygge meg opp til makspuls i "pausene"?

merker at det tar ca jo en liten stund i intervallet før pulsen er oppe på 90% etter å ha redusert pulsen i pausene så føler nesten at jeg lurer meg unna et minutt av intervallet for å klare å få pulsen høy nok men på samme tid trenger jeg pausene for å hente meg inn igjen og er ikke klar til å bygge meg helt opp til 90%.

 

mulig litt forvirrende spørsmål men.... håper noen kan svare meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

 

har et spørsmål ang trening med pulsklokke.

 

Når jeg trener intervall 4x3 med pulsklokke ligger jeg i sone 2 eller 3 i "pausene".

i intervallet skal jeg ligge opp mot makspuls, sone 4 (90 + %)

 

så spørsmålet er:

skal jeg bygge meg opp til makspuls i "pausene"?

merker at det tar ca jo en liten stund i intervallet før pulsen er oppe på 90% etter å ha redusert pulsen i pausene så føler nesten at jeg lurer meg unna et minutt av intervallet for å klare å få pulsen høy nok men på samme tid trenger jeg pausene for å hente meg inn igjen og er ikke klar til å bygge meg helt opp til 90%.

 

mulig litt forvirrende spørsmål men.... håper noen kan svare meg

 

Hei!

Nei, du skal ikke forberede deg til makspuls i pausen. Du kan vurdere å kjøre 4x4, dersom du føler du "mister" et minutt av høy-puls draget, om du fortsatt klarer å holde tempoet ut intervallet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

i pausene skal du ha pause. Det vil si du skal komme ned i relativt rolig puls og du skal bli der frem til neste intervall.

 

Det betyr at du ikke skal få opp pulsen i pausene.

 

Husk at det er flere måter å drive intervalltrening. Slik at det kan hende du får flere ulike svar på dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...