Gå til innhold

Gravid og sliter med vekten


Gjest Revenka
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka

Jeg er 33 år gammel og er nå gravid med nr. 2. Med førstemann la jeg på meg nesten 30 kg, noe som er veldig mye for meg som i utgangspunktet var 160 cm og 67 kg. Men eneste som hjalp på ekstremkvalmen var å spise, hele tiden...

 

Etter fødsel begynte jeg å løpe og sykle, og gikk ned uten problemer. Men i høst ble jeg skadet og kiloene snek seg på frem til jeg ble gravid igjen.

 

Nå som jeg er gravid igjen hadde jeg planer om å spise fornuftig og trene litt i svangerskapet. Det gikk ikke helt som planlagt for jeg ble jo plaget med kvalme/oppkast i dette svangerskapet. Nå har jeg gått opp 8 kg og er straks 18 uker på vei. Veier 15 kg over trivselsvekten min. Planen er å passe på at jeg ikke går opp så veldig mye mer i vekt. Vil ikke ha et nytt svangerskap på 30 kg, men er jo godt på vei allerede.

 

Treningen har jeg ikke fulgt opp siden jeg ikke har vært i form siden jeg ble gravid, men tror jeg kan begynne å sykle litt igjen nå.

 

Må sette opp en realistisk kosthold/treningsplan.

 

Tenkte 1800 kcal og 7 trimpoeng i uken. Vet ikke om det er realistisk, eller om det er for lite for en gravid? tidligere så har jeg ikke gått ned i vekt om jeg har ligget på 1600 kcal, må ha holdt meg til cA 14-1500 kcal for å gå ned i vekt. Planen er jo ikke å gå ned i vekt, bare å ikke gå opp så mye. Og gjerne se om jeg kan bytte ut litt av fettranden med babymage.

 

Noen som har synspunkter på hva som virker fornuftig med tanke på trimpoeng og kcal for gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...