Gå til innhold

Hei :)


Gjest silne

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg er ny her.. Og skriver vel egentlig for å motivere meg selv til å gå inn på forumet igjen og hilse på dere..

 

Jeg har prøvd diverse uten hell, men jeg er kresen jente som liker det enkelt og godt i matveien, så har kommet frem til å gi det et ordentlig forsøk, fremfor alt mulig annet hvor alt jeg liker må kuttes ut, hehe.

 

Så drømmen er ... jeg vet ikke. Jeg vil ned en god del. Jeg tror jeg veier nå 108kg, er 167 cm høy, så det er NOK å ta av. To svangerskap hvor jeg gikk opp unaturlig mye uansett hvor sunt jeg spiste har virkelig satt sine spor og dette orker jeg ikke mer. Jeg prøver fortsatt å sette meg inn i dette, skjønner jo at ikke alt kommer over natta og skal bruke god tid på dette og etterhvert noen kurs. Sette meg opp noen mål for de neste ukene når det kommer til mosjon, har jo plenty av tid til å gå turer når jeg er i permisjon så øke litt og litt. Trene med rockering, sykle litt, har små vekter til armene, grønt og frukt inn i hverdagen.. Masse vann. Er det noen tips dere vil dele? Til å starte med? For å få opp motivasjonen litt? Eller, det burde jo i massevis å se meg selv i speilet men det er jo greit å ha noen andre ting, hehe. Ja, nei, jeg vet ikke.. Jeg prøver meg bare inne her akkurat nå og hei til dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg er ny her.. Og skriver vel egentlig for å motivere meg selv til å gå inn på forumet igjen og hilse på dere..

 

Jeg har prøvd diverse uten hell, men jeg er kresen jente som liker det enkelt og godt i matveien, så har kommet frem til å gi det et ordentlig forsøk, fremfor alt mulig annet hvor alt jeg liker må kuttes ut, hehe.

 

Så drømmen er ... jeg vet ikke. Jeg vil ned en god del. Jeg tror jeg veier nå 108kg, er 167 cm høy, så det er NOK å ta av. To svangerskap hvor jeg gikk opp unaturlig mye uansett hvor sunt jeg spiste har virkelig satt sine spor og dette orker jeg ikke mer. Jeg prøver fortsatt å sette meg inn i dette, skjønner jo at ikke alt kommer over natta og skal bruke god tid på dette og etterhvert noen kurs. Sette meg opp noen mål for de neste ukene når det kommer til mosjon, har jo plenty av tid til å gå turer når jeg er i permisjon så øke litt og litt. Trene med rockering, sykle litt, har små vekter til armene, grønt og frukt inn i hverdagen.. Masse vann. Er det noen tips dere vil dele? Til å starte med? For å få opp motivasjonen litt? Eller, det burde jo i massevis å se meg selv i speilet men det er jo greit å ha noen andre ting, hehe. Ja, nei, jeg vet ikke.. Jeg prøver meg bare inne her akkurat nå og hei til dere..

 

Hei,

Mitt utgangspunkt var ikke så altfor ulikt ditt med 106,7 kg og 1,68 cm.

Begynte på kurs i november og det er det lureste jeg har gjort.

Mine tips til deg er drikk masse vann og spis minimum hver tredje time.

Er du sulten når du er på butikken, ikke kjøp bolle. Kjøp en skyr (yougurt) el.

 

Lykke til :)

 

Jeg heier på deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stratoskua

Hei,

Mitt utgangspunkt var ikke så altfor ulikt ditt med 106,7 kg og 1,68 cm.

Begynte på kurs i november og det er det lureste jeg har gjort.

Mine tips til deg er drikk masse vann og spis minimum hver tredje time.

Er du sulten når du er på butikken, ikke kjøp bolle. Kjøp en skyr (yougurt) el.

 

Lykke til :)

 

Jeg heier på deg :D

 

Takk :-D Ser at det går veldig bra med deg hvertfall! Hvordan har det vært? Jeg syns det at vekta viser så mye er så umotiverende! Selv om det burde være motiverende..Men bare tanken på at det er så mye jeg skal ned, blææh. Jeg har sett på disse kursene.. er bare veldig usikker på alt, hehe. Og må lære meg dette med maten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stratoskua

Forresten.. Er du på maxikurs? Har du gått på kurs eller kurs på nett? Hva er best? Jeg liker ikke å være ut blant mennesker lenger, så ser på nettkurs, men tenkte det gir meg et ekstra push å faktisk møte opp på noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Forresten.. Er du på maxikurs? Har du gått på kurs eller kurs på nett? Hva er best? Jeg liker ikke å være ut blant mennesker lenger, så ser på nettkurs, men tenkte det gir meg et ekstra push å faktisk møte opp på noe..

 

hei. må bare få si at nettkurs går kjempebra til meg, og jeg er motivert nok til å holde meg til kurset selv om jeg ikke må møte opp. kurset er dyrt, så man vil ikke kaste bort 2300 kroner.. :)

 

lykke til , du klarer dette! ta delmål for delmål, og ikke tenk på alle kg som skal av med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.. Er du på maxikurs? Har du gått på kurs eller kurs på nett? Hva er best? Jeg liker ikke å være ut blant mennesker lenger, så ser på nettkurs, men tenkte det gir meg et ekstra push å faktisk møte opp på noe..

 

Jeg gikk først på to standard kurs, nå går jeg på maxikurs. Jeg endret pga tiden passet meg best.

Jeg har aldri prøvd nettkurs så det kan jeg ikke uttale meg om.

Det jeg synes er greit med oppmøte er at i det jeg stiller meg på vekten så får jeg tilbskemelding av kursleder.

Det blir på en måte eksamen hver uke :)

Der får jeg også en del tips av de andre deltakerene og hører at andre har samme utfordringer som meg. Noe som er godt.

 

Husk at de andre som går der også sliter med vektproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stratoskua

Jeg meldte meg på et maxikurs jeg :o Starter om en måned.. Jeg får hvertfall prøve det, er vel akkurat dette sparket bak jeg trenger. Og det at det er andre i samme, frustrerte situasjon gjør det jo litt enklere men dette blir skummelt.. oi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Hei :)

 

Jeg er ny her.. Og skriver vel egentlig for å motivere meg selv til å gå inn på forumet igjen og hilse på dere..

 

Jeg har prøvd diverse uten hell, men jeg er kresen jente som liker det enkelt og godt i matveien, så har kommet frem til å gi det et ordentlig forsøk, fremfor alt mulig annet hvor alt jeg liker må kuttes ut, hehe.

 

Så drømmen er ... jeg vet ikke. Jeg vil ned en god del. Jeg tror jeg veier nå 108kg, er 167 cm høy, så det er NOK å ta av. To svangerskap hvor jeg gikk opp unaturlig mye uansett hvor sunt jeg spiste har virkelig satt sine spor og dette orker jeg ikke mer. Jeg prøver fortsatt å sette meg inn i dette, skjønner jo at ikke alt kommer over natta og skal bruke god tid på dette og etterhvert noen kurs. Sette meg opp noen mål for de neste ukene når det kommer til mosjon, har jo plenty av tid til å gå turer når jeg er i permisjon så øke litt og litt. Trene med rockering, sykle litt, har små vekter til armene, grønt og frukt inn i hverdagen.. Masse vann. Er det noen tips dere vil dele? Til å starte med? For å få opp motivasjonen litt? Eller, det burde jo i massevis å se meg selv i speilet men det er jo greit å ha noen andre ting, hehe. Ja, nei, jeg vet ikke.. Jeg prøver meg bare inne her akkurat nå og hei til dere..

jeg fikk et råd når jeg startet som jeg har hatt veldig stor nytte av de tyngste dagene...også de dager som ikke var fult så tunge og det var om kroppen virkelig hadde behov for de kalorier det er i for eksempel i en cola eller noe annet godt jeg eventuelt måtte ha lyst på og IKKE gå sulten på butikken for det går galt. Jeg fikk også et annet råd som jeg har hatt nytte av og det var å ha med meg små oppbevaringsbokser med oppskåren frukt/grønt i veska til de tidspunkter hvor man hadde lyst til noe men ikke har muligheten til å få ordnet seg noe sundt.

Men ser forresten at vi har ganske likt utgangspunkt....er selv 170 cm og 105 kg.

Lykke til på reisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...