Gå til innhold

Prosjekt neste sommer - del 2


Gjest neste sommer

Anbefalte innlegg

Gjest neste sommer

Etter mange år som jojo slanker og overspiser, har jeg såvidt startet mitt lange og tidkrevende løp mot en sunnere livsstil. Jeg ser for meg en rekke motbakker jeg må forsere, mange hindringer som dukker opp langs veien - men med motivasjon, pågangsmot og små delmål skynder jeg meg sakte mot målet. Det handler om å ta gode valg som gir trivsel, overskudd og energi i hverdagen. Frukt og grønt, sunt og grovt - variert, slik at kostholdet blir riktig sammensatt og jeg får fler smaksimpulser. Bevege meg mer, og etter hvert la trening bli en naturlig del av meg og mitt. Sette meg mål jeg klarer å nå, gjøre endringer jeg kan leve med på sikt - neste sommer, og sommeren etter der og sommeren etter der...

 

Jeg har ingen planer om å bli en sylfide, men finne den vekten som føles naturlig for meg og min kropp. Ut fra tidligere erfaringer, tenker jeg min trivselsvekt ligger rundt 64 kg - så det er mitt mål. Viktigst av alt er at jeg klarer å innarbeide gode vaner både i forhold til kosthold og trening - og at jeg aldri, aldri mer kjører den gamle karusellen!

 

Ellers - 43, godt gift og mamma til to søte små på snart ♥ 2 og 9 ♥ Min store utfordring er å finne tid til bare meg - midt mellom jobb, husbygging og familieliv...

 

 

Mitt prosjekt neste sommer:

 

- følge GRs prinsipper for et sunt kosthold, og ta utgangspunkt i meny 2

- være flink til å bruke frimerkene hver uke - lære å kose meg med bitte litt

- registrere hver dag - porsjonskontroll/spise nok, bli bevisst egne vaner

- ikke gi opp selv om jeg har en dårlig dag - tenke positive tanker

- planlegge middager/innkjøp og ikke minst spesielle anledninger

- starte forsiktig opp med trening (betent akilles), og øke treningsmengde og intensitet etterhvert - treningsplan

- veiedag/midjemål mandager

 

 

Start: 18/07/11 - 80 kg

 

Delmål 1: 76 kg

Delmål 2: 72 kg

Delmål 3: 68 kg

 

Mål: 64 kg

 

Stabiliseringen blir et kapittel for seg...

 

 

Flytter inn her på hold vekten med meg og mitt! Kopierte med det første innlegget på min gamle tråd - mest som en påminnelse for meg selv, om veien og målet for mitt livslange prosjekt.

 

Jeg har holdt meg noenlunde stabil siden februar - men sliter med å holde meg på den gyldne middelvei. Etter en særdeles ruskete påske i matveien, er det på tide med skjerpet fokus og ny tråd!

 

Mitt prosjekt neste sommer - del 2:

 

- følge GRs prinsipper for et sunt kosthold - men uten å telle kalorier eller veie maten.

- porsjonskontroll/spise nok, bli bevisst egne vaner

- være flink til å bruke frimerkene hver uke - lære å kose meg med bitte litt

- ikke gi opp selv om jeg har en dårlig dag - tenke positive tanker

- planlegge middager/innkjøp og ikke minst spesielle anledninger

- starte med Løplabbets 12 ukers program for nybegynnere + Yngvars styrkeøvelser. Annen aktivitet som yoga, sykling eller spinning når jeg har tid og lyst. Treningsplan.

- veiedag mandager

 

... da er jeg underveis - igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...