Gå til innhold

Operasjon Sommerkropp


Gjest NeatFreak

Anbefalte innlegg

Gjest NeatFreak

Så sitter jeg her og gnager på et eple da, i stedet for den vanlige sjokoladen.. I dag var det tilbake på jobb og i gang med studier igjen etter en deilig påskeferie! Påskeegget er fortært, og en altfor lang periode med å spise nøyaktig hva jeg vil er over. Jeg jobbet hardt og gikk ned 10 kg i fjor på denne tiden (takket være det fantastiske slankeforumet på babyverden.no), men da sommeren kom ble alle hemninger kastet til side! Jeg startet som deltidsstudent ved siden av jobb på høsten, noe som i kombinasjon med småbarnsmor-tilværelsen resulterte i at joggeturene som jeg hadde blitt så glad i ble nedprioritert til fordel for lesing og eksamener.

Har flere ganger i år tenkt at jeg skal komme inn i en god rutine før jeg går opp altfor mye i vekt, men det finnes jo alltid en unnskyldning til å "kose seg litt", og så glemmer man fort alt om trening og kalorier.

 

I dag oppdaget jeg at jeg bare er 2(!) kg unna STARTVEKTEN min i fjor. Jeg har med andre ord gått opp igjen 8 av de 10 kgene jeg jobba så hardt for å bli kvitt for bare et år siden! (Damn you, Freia!)

 

Needless to say: jeg må finne tilbake til de gode rutinene jeg egentlig trives best med å følge. Siden jeg har god erfaring med forum-slanking håper jeg å kunne hente støtte, motivasjon og tips fra dere andre her inne. :)

 

Min startvekt tirsdag 10. april: 79,2 kg

Min idealvekt: 69 kg

Mitt første delmål: 75 kg

 

For å oppnå disse målene skal jeg holde meg innenfor 1300-1600 kcal om dagen. Jeg har ordna meg medlemskap på treningsstudio, så dårlig vær skal ikke brukes som unnskyldning for å ikke jogge mine vanlige 5 km lengre! Mitt kryptonitt er sjokolade, og jeg hater gulrøtter..

Da gjenstår det bare å strekke ut målebåndet, stille seg opp foran speilet som en annen fjortis for å ta før-bildene, og sette i gang med Operasjon Sommerkropp! :D

 

Mandag 16. april: 77,7 kg (-1,5 kg)

Mandag 23. april: 77,4 kg (-0,3 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg begynte på GR-kurs i går og har omtrent de samme tallene som deg :)

 

Min startvekt tirsdag 10. april: 79,1 kg

Min idealvekt: 64 kg (5 kg mer enne deg)

Mitt første delmål: 75 kg

 

Lykke til! Dette blir spennende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NeatFreak

Takk for lykkeønskninger! :)

 

Foreløpig går det veldig bra! Tok halvannen time på treningsstudio i går, og klarte å unngå fristelsen til å gå løs på crispoen i skapet i går kveld (som gubben har fått streng beskjed om å gjemme et sted jeg ikke finner den, eventuelt spise opp selv! :P).

I morgen jobber jeg seinvakt og gleder meg til å ta en lang joggetur på tredemølla før det.

Sliter litt med søtsug, men skal prøve meg på tipsene fra jentemat-boka jeg fant på "nyttige tips"-forumet, ang. å spise proteinfattig frokost og proteinrik lunsj osv. Håper det hjelper litt mot sjokolade-hallusinasjonene jeg sliter med.. :P

 

Nå venter helga, og jeg skal heldigvis jobbe og være på farten nesten hele helga, så jeg håper at det kan klare å holde tankene mine unna søtsaker og mat. Det blir spennende å se hva vekta sier på mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NeatFreak

Første veiedag! Jeg har ikke hatt så god kontroll på hva jeg har spist i helga, og lørdag endte jeg opp med over 2000 kcal! :blink:

Prøvde å følge med litt bedre i går, da endte jeg opp under 1600 kcal heldigvis. Har gått ned 1,5 kg denne første uka, kjempefornøyd med det! Har også gått ned 2 cm rundt det smaleste punktet på magen, og 1 cm rundt det breieste punktet på magen. Så da er jeg endelig i gang igjen, og det kjennes deilig! Hurra! :)

Nå skal jeg intensiv-lese litt på statistikk-eksamen som nærmer seg (gjesp), før det bærer av sted til treningsstudioet før jobb! Joggetid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NeatFreak

Ny veiedag, fortsatt går det nedover, om enn mye treigere enn i forrige uke (-0,3 kg denne uka)! Ikke så rart med tanke på helga jeg har hatt, har vært på forelesningshelg i Oslo med hotellovernatting. Jeg var flink til å velge sunnere alternativ da vi gikk ut for å spise, men uten å ha kontroll over kalorimengde ble det selvfølgelig litt høyere inntak enn vanlig. Men heldigvis tok jeg to lange treningsøkter tidligere i uka, satser på at det er det som har reddet meg, og ifølge målebåndet har jeg gått inn intet mindre enn 3 cm rundt midjen denne uka!! :)

 

Nå bærer det snart avgårde på jobb, får dessverre ikke trent før onsdag denne uka, men skal da passe på at det blir en skikkelig bra økt, og ingenting skal hindre meg i å være supersunn denne uka og helga. Bunaden kan bare begynne å forberede seg til 17. mai, jeg SKAL inn i den i år også! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...