Gå til innhold

Ned 15kg – men ingen tro på det..


Gjest superen

Anbefalte innlegg

Hei! (De som ikke har barn enda, ikke les videre...)

 

Jeg har hatt idealvekta mi, 63-65 kg, i mange, mange år; uten å slite med det. Under graviditeten gikk jeg opp til 85, og ned til 74 etter fødselen. Har holdt 74kg i tre år nå. Har slitt meg ned til 70, men det går _aldri_ under 70, og det går opp til 74 med en gang jeg slutter å trene 4 dager i uka.

 

Nå har jeg hatt bronkitt og lungebetennelse om hverandre i 4 måneder.. og i dag veier jeg 80 kg. Å kontrollere vekta er ikke helt det samme etter fødselen nei...

 

Nå har jeg bestemt meg å gå ned til trivselsvekta igjen. Men drømmen er egentlig under 70. Men jeg har ikke tro på at jeg klarer dette.. Jeg har meldt meg på internettkurs. Har hatt internettkurs før uten å lykkes i lengden.. Men jeg har ikke sjans til å gå på kurs.. alt for travelt i hverdagen. Jeg er kommet inn i ond sirkel: jeg kommer ikke til å tro at jeg klarer det før jeg klarer det; og jeg kommer ikke til å klare det før jeg tror på det.. Hjeeeeelp!!! Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trondheim79

Hei! (De som ikke har barn enda, ikke les videre...)

 

Jeg har hatt idealvekta mi, 63-65 kg, i mange, mange år; uten å slite med det. Under graviditeten gikk jeg opp til 85, og ned til 74 etter fødselen. Har holdt 74kg i tre år nå. Har slitt meg ned til 70, men det går _aldri_ under 70, og det går opp til 74 med en gang jeg slutter å trene 4 dager i uka.

 

Nå har jeg hatt bronkitt og lungebetennelse om hverandre i 4 måneder.. og i dag veier jeg 80 kg. Å kontrollere vekta er ikke helt det samme etter fødselen nei...

 

Nå har jeg bestemt meg å gå ned til trivselsvekta igjen. Men drømmen er egentlig under 70. Men jeg har ikke tro på at jeg klarer dette.. Jeg har meldt meg på internettkurs. Har hatt internettkurs før uten å lykkes i lengden.. Men jeg har ikke sjans til å gå på kurs.. alt for travelt i hverdagen. Jeg er kommet inn i ond sirkel: jeg kommer ikke til å tro at jeg klarer det før jeg klarer det; og jeg kommer ikke til å klare det før jeg tror på det.. Hjeeeeelp!!! Hva skal jeg gjøre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trondheim79

Heia!

Kjenner meg veldig igjen og er selv barn til to og en veldig travel hverdag .

Jeg vurderer også og melde meg inn på internettkurs men har ike bestemt meg enda .

 

Jeg er 32 år og veier pr dags dato 79.2 kg . Jeg er gjerne med :)

Litt trAvel nå,men sender deg ny Mail i kveld

 

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei superen!

 

Ja, høres ut som om du er inne i en ond sirkel! Hva med å sette deg litt mindre mål enn -15kg, for å bygge opp troen på at du klarer det?

Kanskje det holder med -2kg, så du kommer under 80. Og når du har klart 2, så klarer du sikkert et par kg til, og sånn fortsetter du, til du har nådd målet ditt.

Høres nok litt rart ut, for du vet jo innerst inne at du egentlig har lyst til å gå ned mer, men det har funka for meg, og mange andre.

 

Ja, det blir vanskeligere å holde vekta etterhvert som man får barn (og blir eldre), men du må ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spipp, jeg ser hva du mener. Men cluet er at jeg kommer lett ned på 75, det *vet* jeg. Deretter er det ikke så galt heller, men jeg har ingen tro på at jeg kommer under 70.. Men jeg må ærlig innrømme at nå som jeg er i gang, så virker ting litt lysere.. jeg håper VIRKELIG at det varer!!

 

Tar gjerne "følge" med deg Trondheim79 :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...