Gå til innhold

Nytt forsøk på å gå ned i vekt


Gjest slankogsterk

Anbefalte innlegg

Gjest slankogsterk

Hei alle,

 

Jeg har hatt flere forsøk på å gå ned i vekt, men nå må jeg virkelig gjøre en helomvending. Kroppen min har aldri spilt på lag med meg. Jeg er en av de som kan kjøre forbi McDonalds uten å spise noe som helst, men samtidig legge på meg 2 kg :rolleyes:

I alle år har jeg vært aktiv, som fotballspiller høyt oppe i divisjonene og saltreningsinstruktør på treningssenter. Så fokuset på trening og mat har alltid vært der. Etter at jeg fikk minstemann for snart 6 år siden, har det hengt igjen ca 15 kg som rett og slett ikke vil av! Det beror nok på at jeg har vært nødt til å trene mindre, og kanskje ikke vært like flink til å la kostholdet følge etter. Jeg pendler langt hver dag, og kommer sent hjem. Tiden til trening har blitt knapp, og ofte har jeg ikke overskudd til å trene. Vekta øker og jeg er nå oppe i 93 kg. Jeg har ikke lyst til å bikke 100!! Idealvekten er vel 68 - ut fra høyde, men trivselsvekta er 75 kg. Det er dit jeg ønsker meg! Nå har jeg bestemt meg for å prioritere kosthold og trening! Jeg skal registrere mat og trening hver dag her inne, og jeg skal inn på forumet minst en dag i uka! Enkle mål, som jeg håper jeg skal klare å følge opp! Ha en fin dag, alle her i Roede-klubben! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn

Hei. Ser vi har ganske likt utgangspunkt med vekt og mål:)

Jeg veide 91kg, har gått ned litt. Sist jeg veide meg var det 89,1kg.

Trivsels vekt er det lenge siden jeg har hatt!! Men husker jeg var veldig fornøyd når jeg veide 72kg.

Mine utfordringer er godteri og trening. Spiser jevnt over sunt, men det er rom for enda sunnere forbedringer.

Jeg har 3 barn, bare det er en utfordring.

Mine mål er:

- komme igang med trening. Liker å jogge+ styrketrening/pilates.

- planlegge middagene bedre

- mer frukt og grønt.

 

Det første jeg må ta tak i er treningen. Har syklet til jobb i dag, så er i gang!!

Kommer ikke til å veie meg mer enn annenhver mandag. Skal hive meg på vekta i mårra tidlig.

 

Lykke til:)

mvh Hildegunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankogsterk

Hei Hildegunn :)

 

Så bra start du har fått! Hverdagen blir rimelig hektisk med 3 barn, ja. Da blir det verken tid eller overskudd til å trene. Sånn er det her også. Med lang pendlevei og barn som skal følges opp, er det ganske enkelt å sette seg selv til side.

Rutinene for trening har sakte men sikkert begynt å komme tilbake her, og kostholdet er betraktelig skjerpet inn:) Jeg kommer sikkert til å ha noen tilbakefall, men denne gangen skal de bli korte. Det er ca. 10 uker til sommerferien. Da skal jeg være 5 kg lettere :)

 

Lykke til med både trening og kosthold. De første ukene kan det lønne seg å følge alt helt slavisk, sånn at man kommer inn i de gode vanene. Det skal i alle fall jeg gjøre:)

Sykling er superfin trening, så det er jammen flott at du sykler til jobb!! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har gått på ett Grete Roede kurs for noen år siden og det gikk bra, har også prøvd det et par ganger på egenhånd og lykkes, men da var jeg yngre og alt var mye lettere....

 

Jeg er 35 år, 158 cm høy og veier nå 61,8 kg. Aldri vært så tung før, og får ikkr bort kiloene fra siste svangerskap for 2,5 år siden.

 

Jeg har hatt ett ganske sundt kosthold og trent et par ganger i uken (MRL, Zumba og corebar). Men nok ble nok og jeg måtte gjøre noe. Det største prøblemet var pepsi max, snacks og godteri...Det har jeg kuttet ut. Kan ta meg et par glass brus i helgen, og litt popcorn eller superchips. Godteri har jeg knaps smakt siden jeg startet kurset 5. mars 2012.

 

Jeg får veldig gode tilbakemeldinger av veileder på kosthold. Ligger litt under 1300 kcal på meny 1. Spiser mye grønnsaker og den frukten jeg skal. Første uken gikk jeg ned 2,9 kg, ingenting andre uken, 600 gram neste uke og ikke mer. Nå har jeg to uker på rad gått opp 200 gram, så tilsammen har vekten gått ned kun 3,1 kg på alle disse ukene.

 

Jeg trener 3 ganger i uken. 30 min på tredemølle, 15 min på sykkel og 20 min styrketrening er en vanlig økt, innimellom corebar, zumba osv. Vet at vektøkning kan skyldes at jeg har begynt med mye styrketrening, men vil gjerne at vekten skal gå ned også, ikke bare cm. Har gått inn 32 cm totalt.

 

Blir litt de-motivert av at vekten ikke vil gå nedover, når jeg er så strukturert og flink, uten utskjeielser...

 

Noen andre som har det sånn og noen gode råd? Har bare to rapporter igjen på dette kurset...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest OneLastTry.Kursstart12.03.12

Hei!

 

Jeg har gått på ett Grete Roede kurs for noen år siden og det gikk bra, har også prøvd det et par ganger på egenhånd og lykkes, men da var jeg yngre og alt var mye lettere....

 

Jeg er 35 år, 158 cm høy og veier nå 61,8 kg. Aldri vært så tung før, og får ikkr bort kiloene fra siste svangerskap for 2,5 år siden.

 

Jeg har hatt ett ganske sundt kosthold og trent et par ganger i uken (MRL, Zumba og corebar). Men nok ble nok og jeg måtte gjøre noe. Det største prøblemet var pepsi max, snacks og godteri...Det har jeg kuttet ut. Kan ta meg et par glass brus i helgen, og litt popcorn eller superchips. Godteri har jeg knaps smakt siden jeg startet kurset 5. mars 2012.

 

Jeg får veldig gode tilbakemeldinger av veileder på kosthold. Ligger litt under 1300 kcal på meny 1. Spiser mye grønnsaker og den frukten jeg skal. Første uken gikk jeg ned 2,9 kg, ingenting andre uken, 600 gram neste uke og ikke mer. Nå har jeg to uker på rad gått opp 200 gram, så tilsammen har vekten gått ned kun 3,1 kg på alle disse ukene.

 

Jeg trener 3 ganger i uken. 30 min på tredemølle, 15 min på sykkel og 20 min styrketrening er en vanlig økt, innimellom corebar, zumba osv. Vet at vektøkning kan skyldes at jeg har begynt med mye styrketrening, men vil gjerne at vekten skal gå ned også, ikke bare cm. Har gått inn 32 cm totalt.

 

Blir litt de-motivert av at vekten ikke vil gå nedover, når jeg er så strukturert og flink, uten utskjeielser...

 

Noen andre som har det sånn og noen gode råd? Har bare to rapporter igjen på dette kurset...

 

vil bare si en liten ting: husk at om cm kryper gjør du alt rett. fettet er rett og slett blitt byttet ut med muskler-som jo er tyngre enn fett :) hvorfor er du så oppsatt på vekten? for meg er det like mye cm det går på. ikke mist motet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare si en liten ting: husk at om cm kryper gjør du alt rett. fettet er rett og slett blitt byttet ut med muskler-som jo er tyngre enn fett :) hvorfor er du så oppsatt på vekten? for meg er det like mye cm det går på. ikke mist motet! :)

 

Helt enig i at dersom cm minker så gjøres noe riktig! Det som derimot blir litt feil, er å si at muskler er tyngre enn fett - 1kg fett er like tungt som 1kg muskler. Men musklene tar mindre plass, og det er en av årsakene til at du minker på cm når du er flink til å trene, men kanskje ikke ser det så mye på vekta.

 

Sirinder, ikke gi opp men fortsatt de gode vanene du har, så kommer resultatene! Og kg som forsvinner sakte har mindre sjans for å komme tilbake igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...