Gå til innhold

Hvordan få motivasjonen tilbake?


Gjest nusse123
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest nusse123

Er en damen på 43 år. Har hele mitt liv vært det man kan kalle overvektig. Men, har alltid hatt et aktivt liv, og ikke følt at vekta har hindret meg. Burde vel gått ned ca 30 -40 kg for å være etter det som er beskrevet for normal vekt for meg, mest med tanke på fremtidig helse. Har prøvd alt fra pulverkurer, til Grete Roede. Har vel følt at Grete Roede har hatt best utelling over tid. Gikk to nettkurs i 2010. Ble akkurat ferdig med det til jul det året, gikk ned ca 25 kg, men har selvfølgelig ikke klart å hold meg, men har ikke gått opp alt igjen. Tenkte å starte opp igjen kurs etter jul 2011, men har liksom ikke klart å ta tak i meg selv. Så selv om jeg tenker hver dag på at i dag er det dagen for ny runde, klarer jeg liksom ikke. Er det noen der ute som sliter med det samme, og kan komme med tips og råd for hvordan en skal greie å motivere seg selv. Kjenner meg selv så godt at klarer jeg å starte og "holde ut" en uke eler to, så er jeg i gang igjen.

 

Sist jeg gikk hadde jeg stor hjelp i å skrive hva jeg spiste til hvert måltid, her inne på vektklubben. Har ikke vert inne på sida siden juletider 2010, så ser den er forandret. Er det mulig å skrive hva en spiser nå og få regnet kaloriere o.l., uten å være med i et nettkurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så bra at du er tilbake. Synes du har vært kjempeflink som har gått ned så mye.

Vet ikke om du kan registrere uten å gå kurs, men du greide det jo kjempebra før jul, så da kan du jo melde deg på at nettkurs igjen? Jeg har regnet på det, jeg bruker mindre penger på kurs enn på sjokolade :lol:

Har svart belte i grkurs. Nå går jeg ned omtrent 200gr. i uka. Bedre ned enn opp, tenker jeg. Skal ned neste 40kg, så her er det tålmodighet som er poenget.

Hvordan jeg motiverer meg? Klemmer på den store valken hver gang jeg fyser på noe. Ja, også pakker jeg vekk klær med en gang de blir litt store og kjøper noe som er helt passe og som jeg liker å gå med. Trenger ikke være dyrt, men må kjennes fint ut :rolleyes: Også prøver jeg å ikke være sulten, det orker jeg ikke å være.

Lykke til, jeg kan følge deg på siden om du vil det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...