Gå til innhold

Stillestående vekt/ Platå tross meny 1 over lang, lang tid...hva skal jeg gjøre?


Gjest spliffi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Håper noen der ute kan gi meg noen råd! Jeg har vært på meny 1 siden 16 januar og gått ned 7 kilo... jeg har ikke sprukket og holdt meg til de 1300 kcal som gjennomsnitt pr.uke.

 

Det har ikke akkurat gått raskt dette må jeg si, men det er jo det som varer har jeg skjønt.

Jeg er 70 kilo nå, og jeg vil så veldig gjerne ned til 65...og jeg er jo så flink!! Trener gjør jeg også. Ikke så mye, men jeg har ikke mulighet til å trene mer enn to ganger i uka, og da trener jeg doble timer... :-)

 

Nå har jeg stått på 70 kilo i en og en halv mnd!! Hva skal jeg gjøre for å sette igang nedgangen igjen?? Bør jeg bytte ut knekkebrød med brød/ frokostblanding... altså...bytte litt i matvarer? Tips??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny 1 er jo ganske lite mat, så en ide kan være å gå opp til meny 2 et par uker for å få forbrenningen opp igjen og la kroppen slappe av og skjønne at det ikke er noe hungersnød på gang.

 

Vet ikke hva slags trening du trener, men hvis du trener det samme hver gang, kan det være en ide å bytte det ut med noe annet. Kroppen tilpasser seg ganske raskt, så hvis du trener det samme gang på gang får du ikke samme effekten av det. Så det å prøve noe helt nytt kan hjelpe litt. Driver du med intervalltrening? Det skal visst være veldig effektivt.

 

Syns ellers 7 kg fra januar er supert! :) Gratulerer med det, og ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

 

ja, det høres jo egentlig fornuftig ut, men da jeg gikk på GR- kurs for noen år siden så var det sånn at jeg gikk på meny 2 til å begynne med, og da jeg hadde tatt av 9 kilo måtte jeg over på meny 1, siden jeg ikke var så stor lengre... Derfor er jeg egentlig livredd for å kjøre på med meny 2 igjen. Er så redd for at det slår helt feil?!?

 

Jeg har også hørt det der med at kroppen tilpasser seg fort, så nå har jeg begynt på styrketime som jeg ikke har hatt før. Trener ellers step og zumba, og synes det er veldig morsomt. Men det har jeg gjort i over et år.

 

Flere som har noen råd? Kan det bare være at jeg er på et platå og at det vil løsne? Er det vanlig å være så stillestående så lenge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei!

 

Håper noen der ute kan gi meg noen råd! Jeg har vært på meny 1 siden 16 januar og gått ned 7 kilo... jeg har ikke sprukket og holdt meg til de 1300 kcal som gjennomsnitt pr.uke.

 

Det har ikke akkurat gått raskt dette må jeg si, men det er jo det som varer har jeg skjønt.

Jeg er 70 kilo nå, og jeg vil så veldig gjerne ned til 65...og jeg er jo så flink!! Trener gjør jeg også. Ikke så mye, men jeg har ikke mulighet til å trene mer enn to ganger i uka, og da trener jeg doble timer... :-)

 

Nå har jeg stått på 70 kilo i en og en halv mnd!! Hva skal jeg gjøre for å sette igang nedgangen igjen?? Bør jeg bytte ut knekkebrød med brød/ frokostblanding... altså...bytte litt i matvarer? Tips??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Det er veldig kjipt å stoppe opp på tross av energiunderskudd. Erfaring viser at mange opplever å komme på et vektplatå når de kommer ned i en vekt de har hatt over lengre tid tidligere.

 

Kanskje dette er tilfelle hos deg?

 

Eller vil jeg anbefale deg å se på energifordeligen. Spiser du variert? Kanskje det er noen næringssstoffer du får i deg for lite av?

 

Styrketrening er også veldig viktig for øke forbrenningen. Muskelmassen krever mer energi til vedlikehold gjennom hele døgnet, i motsetning til fettvevet. Resultater er at du får en fine kropp, bedre kroppsammenstning (andel muskeler/fett) og at du kan spise flere kalorier når du når vekten du har satt som mål. Dette medfører også at det blir enklere å holde vekten :)

 

Du har allerede vært kjempeflink og åpenbart gjort noen store endringer i livsstilen din!

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...