Gå til innhold

Trenger hjelp


Gjest PolarErMinVenn

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Jeg trenger hjelp til å sette opp en meny. :rolleyes: Jeg elsker å sitte å finne ut av ting, lage treningsplaner og andre planer, kan lage matplaner også.. MEN om jeg lager en matplan selv, så klarer jeg ikke å følge den. Så enkelt er det bare. :unsure:

 

Jeg skal ligge på ca 1400 kcal om dagen. Spiser ikke sjømat eller cottage cheese.

Får ikke i meg frokost, så blir 2dl biola der. Elsker salat, men det finnes nesten ikke i butikkene her da jeg bor på et bittelite tettsted på kysten i Finnmark. :blink: Er veldig glad i grønnsaker og havreknekkebrød fra wasa.

 

Om det er noen med litt ekstra tid der ute som kunne tenke seg å sette opp en matplan for meg evt for to dager, så LOVER jeg å følge den to dager i uka! Evt bruke det flere dager da:)

 

Lov å prøve seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Får ikke i meg frokost, så blir 2dl biola der. Elsker salat, men det finnes nesten ikke i butikkene her da jeg bor på et bittelite tettsted på kysten i Finnmark. :blink: Er veldig glad i grønnsaker og havreknekkebrød fra wasa.

 

 

Eg vil berre kommentere eit par ting.

Kun biola til frukost er ikkje så gunstig dersom det er med smak, da denne inneheld ein del sukker som gir blodsukkeret ditt ein boost, før det synk rett ned igjen. Prøv å få i deg nok som gir eit meir stabilt blodsukker. Biola naturell er betre.

 

Eg er einig i at Havreknekkebrød er knallgodt. Eg greier nesten ikkje stoppe om eg et det.... Men sjekk denne knekkebrødtesten. I går kjøpte eg heller WASA fiberbalance... ;)

 

Men får å sette opp ein plan treng me å vite litt meir om det praktiske rundt måltidene dine

Er det familie som også skal ha mat?

Har du kantine, eller matpakke til lunsj på jobb/skole?

Aktiviteter på ettermiddag kveld som styrer når måltidene kjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Eg vil berre kommentere eit par ting.

Kun biola til frukost er ikkje så gunstig dersom det er med smak, da denne inneheld ein del sukker som gir blodsukkeret ditt ein boost, før det synk rett ned igjen. Prøv å få i deg nok som gir eit meir stabilt blodsukker. Biola naturell er betre.

 

Eg er einig i at Havreknekkebrød er knallgodt. Eg greier nesten ikkje stoppe om eg et det.... Men sjekk denne knekkebrødtesten. I går kjøpte eg heller WASA fiberbalance... ;)

 

Men får å sette opp ein plan treng me å vite litt meir om det praktiske rundt måltidene dine

Er det familie som også skal ha mat?

Har du kantine, eller matpakke til lunsj på jobb/skole?

Aktiviteter på ettermiddag kveld som styrer når måltidene kjem?

 

 

Takk takk!

Det er biola narurell med bringebær fra fryseren (usukkret)

Jeg er singel, bor alene og har KUN meg selv å tenke på. Matpakke på jobb, har tilgang til både kjøleskap og micro :)Kokkelerer gjerne, så det er ikke her det ligger heller, bare klarer ikke å høre på meg selv.. Idioti sier du? Isåfall er jeg HELT enig!

 

Jeg skal prøve den fiberbalance, for har ikke prøvd det enda :) men det er kun havre jeg liker av alt annet jeg har prøvd, og det begynner å bli en god del ;)

 

Har du flere anbefalinger så jeg imot med åpen hånd her altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Eg ser i første omgang for meg at du treng noko mellom frukost og lunsj sidan du får i deg veldig lite til frukost.Det er viktig å få i seg nok mat tidleg på dagen, samt at den er slik at blodsukkertet er stabilt. Elles er det veeeldig lett å sprekke på kvelden.

 

Når et du frukost?

Når er det lunsjtid?

Mulighet for mellommåltid?

Har du faste treningstider?

Er det noko du IKKJE liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Frokost melom 7.15 og 08.00 (Kort vei til jobb)

Lunsj 11.30-12.00

Middag ca kl 16.00/16.30

Trening ca kl 18.00

Kvelds mellom 20.30 og 21.00 (ca)

 

Eller noe frukt e.l mellom 15.30 og 16.00

Trening kl 16.00 og middag kl 18.00

 

Liten mulighet til mellommåltider, men kan alltids få i meg en gulrot/mandler o.l. Blir ikke sulten før lunsj da. Men vet jo at jeg burde få i meg mer tidligere på dagen, derfor jeg må ha noen til å sette det opp for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Spiser ikke sjømat eller mais (tåler ikke), liker ikke ferske tomater, men spiser hermetiske o.l til suas osv. Ellers er det ikke så mye jeg ikke liker, og blir det satt opp så spiser jeg det! Ikke bønner da.. Og klarer ikke advocado i større mengder. Cottage cheese som nevt i første innlegget. EWllers, bring it on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Har prøvd å sette opp et forslag. Eg laga menyen i Excel for å lett rekne sammen, så kopien blei litt rar. Men det er altså gram førs og tilsvarende kcal for kvar ingrediens. Under kvart måltid har eg skrive fordelinga mellom Protein/Fett/Karbohydrater.

 

1400kcal er fordelt på 4 hovedmåltid og 2 mellommåltid. Har prøvd å lage ein blodsukkervennleg meny. Lukke til om du vil prøve den.

Det er viktig for deg å ta Omega-3 tilskudd sidan du ikkje et noko sjømat.

 

07:00 For-Frokost

Biola 2dl

Bringebær

5 nøtter/mandler

Omega3-tilskudd

 

09:00 Frokostmatpakke g kcal

1 egg 55 80

Kokt skinke 30 41

Knekkebrød 30 126

Lettere hvitost 15 44

291

P/F/K 32/34/34

 

 

12:00 Lunsj salat g kcal

Fullkornspasta 30 98

Valnøtter 15 66

Kyllingfilet 75 86

Lett yoghurt naturell 10 4

Grønnsaker/urter/krydder

254

P/F/K 34/32/34

 

 

15:00 Mellommåltid kcal

Skyr 100

10 mandler 60

160

P/F/K 50/32/18

 

17:00 Middag kcal

Indisk kyllingsuppe 290

Lag til 2 porsjoner, så har du til morgendagens middag også.

 

 

20:00 Kveldsmat - Havregrøt g kcal

Havregryn 40 137

Lettmelk 50 23

Vann ?

Proteinpulver whey tech 20 73

Udos choice olje eller annen nøytral 5 45

278

P/F/K 32/28/40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

TUSEN TAKK!!!!

:D:D

Det skal absolutt prøves! Begynner i morgen om jeg får handla det jeg skal i dag. Det er ingen ting der jeg ikke spiser, eller vil prøve hvertfall :)

 

Men skyr, hva er det? Eneste jeg er kjent med hjemme fra som er skyr er til suslaging o.l.. :mellow:

 

Den skal printes ut å henges opp, herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Skyr er som yoghurt, men meir proteiner

Produsert av Q-meieriene, se link her

Eg tenkte på den varianten som heiter Q Skyr, ikkje frukt, eller müsli.

 

Eg er interessert i å høyre korleis du kjenner deg etter to dager med dette. Om metthetsfølelsen er ok, energinivået i løpet av dagen osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...