Gå til innhold

Ned 10kg til bryllup august 2012!


Gjest LineM
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kriahel

Hei LineM.. JEg gifter meg lørdagen før deg.. :) Har ikke like mange kilo jeg skal ned, men jeg har hatt det :) Har igjen ca 2-3 kilo nå.. og har troen på at det skal gå selvom kiloene sitter beinhardt nå.. I tillegg svinger motivasjonen, og dermed matinntaket.. Jeg går ikke på noe kurs eller lignende, men blir gjerne med deg på veien.. Spent på å høre hvordan det går med deg..

 

Målet mitt er 65 kilo.. Har veiedag mandag på en annen gruppe her, så det er den dagen jeg registrerer.. Så, i går viste vekten 67,6.. I første omgang venter jeg på å se 65-tallet, men målet er å være rundt 65 blank til august.. SÅ vi får stå på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da! :))

Vi har samme mål da, jeg har et mål på 65 også, nålen viser nå ca 73 :S Tenkte at jeg ordentlig trenger en tupp bak for å komme i gang, derfor valgte jeg spinning-kurset! Jeg har egentlig hatt veiedag på fredag, men kurset er på tirsdager, så da vil nok det bli min nye veiedag..

Topp at du vil følge meg! :D

Hvordan går det ellers med planleggingen? Det meste i boks? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGaga

Henger meg på jeg også ;) Jeg skal gifte meg 8.september. Har dog noen kg mer, veier 80 nå...:s

Håper på å gå ned 10 kg minst... Men mangler motivasjon! Har vært en jojoslanker alltid! Flott med forum hvor en kan motivere hverandre litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne123

Hei!

Jeg hiver meg på!

Har tidligere tatt av 22 kilo ved hjelp av GR, men dessverre har kiloene kommet snikende på igjen de siste 6 -7 årene!

Begynner på kurs i ettermiddag - veiedag blir mandager.

 

Gifter meg 7.september - og skal ned 10 kilo til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Hei igjen.. Så bra å se litt fart her inne.. Da skal jeg bli mer aktiv.. :) Vekten i dag viste 68,8.. og målet er å se 65 tallet til et bryllup i juni (der jeg er gjest) og klare å holde vekten / gå ned litt frem til august.. Så begynner vel strengt tatt å få det travelt :) Men jeg føler jeg er inne i et godt spor om dagen, så får vi se hvor mye jeg klarer på en måneds tid.. Dette er mine siste kilo etter å ha veid nesten 80.. så føler det krever endel av meg å ta av nå.. men jeg er supermotivert :)

 

Til vårt eget bryllup skal jeg være godt på 65 tallet.. ingen nåde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGaga

Men jeg føler jeg er inne i et godt spor om dagen, så får vi se hvor mye jeg klarer på en måneds tid.. Dette er mine siste kilo etter å ha veid nesten 80.. så føler det krever endel av meg å ta av nå..

 

Nå ble jeg litt misunnelig her, håper på å få samme motivasjon! Du har vært flink da :) har du gifteplaner Selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Ladygaga: Jeg har brukt lang tid på å komme til rundt 70 kilo.. Sto rolig og stabiliserte meg der over en lang periode, før jeg nå har fått lysten tilbake til å prøve å ta av de siste kiloene.. Som nevnt veide jeg 68,8 på morgenen i dag, men vet det er litt mer enn hva som egentlig er vekten min.. Så er nok godt under det i morgen.. :)

Jeg gifter meg i august jeg også. 11. august.. Gleder meg til det, og kjenner jeg er veldi veldi klar.. Men først skal vi være gjester i et bryllup og hadde ønsket å borti mot nå målet mitt før det.. Altså 9 juni.. Men.. Jeg får se hva jeg greier.. Bør jo være mulig å ta 1,5-2 kilo på en måned om jeg er superflink.. :)

 

Jeg er nok ingen typisk grete roede.. men får utrolig motivasjon av forumet her, og registrering av mål/vekt..

Jeg spiser mindre kcal enn gr anbefaler, men spiser mange ganger om dagen.. Har fokus på mye salat og grønnsaker, og masse proteinrik mat og frukt og bær.. Spiser fett og karbohydrat redusert, og det fungerer utmerket for meg.. For det første er det i aller høyeste grad et kosthold jeg ønsker vende meg til og som jeg gjerne vil leve med, også går jeg ned i vekt.. Det gir meg masse energi og overskudd sånn jeg spiser nå, så da tenker jeg at det ikke kan være så veldi feil..

 

I helgene har jeg enten fredag eller lørdag som alt er lov.. men jeg prøver begrense godteinntaket.. selvom jeg spiser noe.. Har fått mye mer fokus på maten enn tidligere, og holder stramme tøyler for å ikke gå berserk i godteskålen..

 

Det er litt av meg.. Og jeg vet med meg selv at selvom jeg når målet mitt, er det en hard kamp for å holde meg der.. så jeg kommer til å bruke forumet aktivt selvom jeg når målet mitt.. For denne gangen skal jeg IKKE opp igjen.. :)(før jeg forhåpentligvis blir gravid vel og merke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Ja, så bra, LineM.. Da er du igang :) Blir spennende å følge deg fremover.. Kan hende du har sagt det.. men hvilken dag er din veiedag? JEg har mandag.. men mandagen som kommer er jeg bortreist, så tar det tirsdag i steden.. Vekten om mandagen var 67,8, og det var 200 gr opp fra uken før.. Men merker jeg går ned mer nå.. Så gleder meg til veiing.. Håpe jeg klarer holde meg til kostholdet jeg nå har, og ikke ødelegger for mye i helgen.. Skal prøve å gå en god tur hver dag.. Ellers er det siste innspurt før eksamen, så blir veldi mye stillesitting og lesing nå.. MEN.. jeg kommer sterkere tilbake..

 

Har bestemt meg for å ikke handle et klesplagg før vekten viser 66-tallet på veiedagen.. Og jeg kjenner jeg verker etter en shoppingtur nå.. Så håper det ikke er så lenge til jeg er der ;) Skal virkelig prøve å komme dit til neste veiing.. Men usikker på om jeg klarer det.. Men.. jeg må jo prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGaga

Ble en dårlig start på meg, startet med spysyka... Så ble ikke noen registrering av mat ol med meg. Var på vekta i kveld, 79,1 (hjelp). Også lagt inn frokost og lunch til i morgen, velig greit å ha lagt det inn. Vanskeligere å fjuske da :P

 

Lurer litt på å kjøpe noen "slanke"piller på helsekost, bare for å få en liten kickstart. Lettere å bli. Krovert g holde på videre da. Noen som har god erfaring med noe? Vet det er fyfy, men vurderer det virkelig.

 

Hvordan går det med dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Ladygaga: sist du skrev var du på ca 80? Var det ike sånn? Og nå på kvelden veier du 79,1? Det er jo ikke dårlig i heletatt.. Vei deg på morgenen.. Hver gang duveier deg.. Og gjør en skikkelig innsats med maten nå, så skal du se du går ned uten piller :) jeg har ikke prøvd det selv.. Men tror til syvene og sist det er bedre å satse på å finne en ny livsstil du kan leve med, som ikke inneholder piller.. Jeg føler jeg er på god vei til å legge om på kosten.. Spiser kosemat og godt i helgene, men vekten går fortsatt ned.. I allefall om ikke bare bryllupet er målet da.. Mitt mål er jo å gå ned.. 'for alltid' men bryllup som tidsperspektiv.. Og da tror jeg det lønner seg med litt tålmodighet.. Prøv en ule, og se hva du klarer :) det er mitt råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGaga

Hehe, ikke dumt med spysyka av og til ;) kjenner at jeg er motivert, utrolig deilig!! Og ja, det er nok best uten piller, ikke prøvd før jeg heller... Får heller se om et par uker, om jeg ikke går ned og motivasjonen daler. Motivasjonen for å gå ned nå er bryllupet, men håper at jeg klarer å holde meg, er noe jeg virkelig trenger. Både fysisk og psykisk! godt høre det går bra med deg ;) veing mandag du og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Ja, det høres bra ut:) vi får støtte hverandre frem til bryllup.. Nærmer seg nå.. Er dere i rute? Jeg har egentlig veiedag mandag ja, men var ikke hjemme på morgenen i dag.. Hadde egentlig tenkt å veie meg i morgen tidlig, men tror jeg drøyer en uke.. Er en dårlig uke å veie seg på her.. He he.. Men jeg gir alt jeg kan.. Skal sette inn støtet i forhold til trening også nå.. Har gått i mye eksamenslesing.. Men nå er jeg klar - fokus på kiloene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGaga

Ja, det er godt med noen å støtte seg til :) god motivasjon!! Rakk ikke vekten igår jeg heller, men var i dag, 78,1 Deilig ;) glad hver gang vekten ikke går opp!

Er egentlig i rute ja, eneste som ikke er på plass er toastmaster. Kjedelig å bruke penger på det synes jeg, men må man så må man... Dere da?

 

Ikke lett å slanke seg når man har eksamen ol. Ble ferdig spl, forrige vår...ikke glemt hvor jeg slet med bachelor og eksamen enda ;) ikke lett å fokusere på så mye annet da nei. Men det klarer du sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Sååå bra :) tipper du går ned bra til neste mandag også :) er jo så deilig å se det går nedover.. Hva er målet ditt igjen? Hvordan spiser og trener du?

 

I forhold til bryllupet ligger vi ok ann.. Mangler litt detaljer, men mye bra underveis, så ser ut til å bli en perfekt dag.. Gleder meg enormt iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LadyGaga

Håper på det, satser på at jeg klarer meg på 17. Mai! ;) mye av mitt problem er at jeg ikke spiser nok, er ikke flinkt til mellommåltidene. Har en travel jobb, ikke ofte at jeg kan ta meg tid til det... Er ofte på seinvaktene jeg feiler, må ha noe godt, og er ikke flink til å planlegge... Kan fort bli en bagette eller noe annet som ikke er lov :( målet er 70 kg til august/september.

 

Når er datoen for bryllupet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kriahel

Ok.. Jeg har også tidligere vært sånn.. At jeg sliter med mellommåltidene.. Så begynte jeg å alltid ha et eple eller en bar ( ala nutrilett) i vesken.. Det er kjapt å ta en halv bar f.eks innimellom stress.. I tillegg har jeg økt vanninntaket betydelig.. Drikker veldi mye mer vann nå enn før.. Og med å da redusere på karbohydrater og redusere på fett ( har ikke kuttet ut noe av det) så har jeg sakte men sikkert gått ned i vekt.. Før helgen hadde jeg 1-2 kg igjen til målet.. Men ikke veid meg nå.. Målet er i første omgang å se 65 tallet til et bryllup jeg skal være gjest i i juni, og så ta den siste kiloen.. Til å lande på 65 blank omtrent til bryllupet vårt 11 august.. Tror jeg kan klare det.. Er i allefall veldi motivert for å prøve.. Skal øke treningen, men ser jeg har skjøvet så mange ting foran meg pga eksamen, at jeg vet faktisk ikke om jeg får såå mye bedre tid.. Men målet er 3-4 økter i uken.. Og med sunn mat, så krysser jeg fingrene..

 

Har nemlig bestilt meg en kjole til bryllupet i juni, som er litt trang oppe.. Og det skal jeg prøve å få bort så mye som mulig av..

 

Men nå får jeg kaste meg ut i dagens gjøremål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...