Gå til innhold

Noen som har prøvd Zumba fitness? :)


Gjest bennis87

Anbefalte innlegg

Gjest bennis87

Hei.

Er ny her inne, så litt vanskeli å finne frem, men håper jeg har skrevet på rett plass iaf ;)

Lurer altså på om noen her har noen erfaringer med zumba fitness? :)

Hilsen Bennis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..

Jeg har prøvd det både i DVD form, og sammen med PlayStation.

La meg først si, ingenting slår time i sal, med høy musikk, tempo og andre mennesker. Det blir ikke helt det samme.

 

Likevel.. Jeg prøvde først for 6 mnd siden, prøvde begge deler en gang eller to, og gadd ikke mer. Jeg gikk på treningssenter, og trente Zumba 3-5 ganger i uken der i stedet. MYE bedre..

 

Så gikk vi til anskaffelse av hjemmekino anlegg for en stund siden, og prøvde igjen nå. Og det gikk bedre, var helt OK for å dille hjemme med. Ble varm og svett, ikke veldig motiverende, og småkjipt å være alene.

 

Min mening: Har du råd og lyst, så er det veldig greit, prøv det! :-) Hvis ikke, så er det ikke spesielt verdt det etter min mening. Jeg investerer heller i treningsmedlemskap for min egen del.

 

(Jeg trente i noen måneder, også gikk medlemskapet mitt ut. Da fortsatte jeg hjemme, med å skru opp HØY musikk, og danset etter moves som jeg husket fra senteret).

 

HAr forøvrig hørt at det skal være bedre til Kinect. (XBOX 360)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er ny her inne, så litt vanskeli å finne frem, men håper jeg har skrevet på rett plass iaf ;)

Lurer altså på om noen her har noen erfaringer med zumba fitness? :)

Hilsen Bennis

Hei Bennis!

Det finnes en egen forumtråd som heter Trim og trening, der får du kanskje flere svar?

Og du kan jo uansett kikke gjennom tidligere innlegg ang erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trondheim79

Jeg synes Zumba var kjempegøy ! Liker du og danse til latininspirert musikk og vrikke på hoftene er dette noe for deg.

Man blir god og varm samtidig som man har det gøy !

 

Men jeg har for bedre sansen for noe som heter afro .

Det er større steg ,enklere steg,lettere steg,men samtidig litt tyngre enn zumba.

På Zumba synes jeg det var mye mer steg og huske og nye sammensetninger for hver nye sang. men på Afro er det mer av det samme ,bare i økende tempo utover timen og på byggning i steg gradvis.

 

Men altså dette er snak og behag. Jeg har også kjøpt zumba fitness på dvd,men har enda ikke spilt den og prøvd den.

Og den kjøpte jeg før jul.

Mye mer gøy og dra på treningssenter.

 

Lykke til !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanangel

Hei!

Jeg er ballettpedagog, og har undervist mye i Zumba mens kroppen holdt, og det er en fantastisk treningsform. Jeg må si at jeg trener bedre hjemme alene, enn sammen med mange - for da kan du rope, svette og gjøre som du vil. Jeg anbefaler Kinects Zumba som er råflott! Etter mine observasjoner etter kaloritellingen ihht pulsklokken forbrenner jeg personlig mer hjemme enn på senter. Dette er helt individuelt, men noen trenger andre til å holde "steamen" oppe, andre ikke...

Det er kun du som bestemmer hvor mye du skal ta i, hvor langt du strekker armen, bøyer knærne osv. En svært trent person kan bli utslitt på en nybegynnerklasse, da det er deg selv som pusher kroppen dit du vil...

Lykke til! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...