Gå til innhold

Veien mot sommerkroppen


Gjest Camara

Anbefalte innlegg

Gjest LillieLoo

Jeg er med! Ikke noe godteri før 6.juli. Vi drar ikke på ferie før i slutten av juli, men 6. juli er greit siden jeg har bursdag 11. juli og da må jeg jo kunne unne meg litt kake:) Men er sukkerfrie drops ok? Som Dent osv? Må ha noe å putte i munnen:)

 

Jeg veide meg i dag (klarte ikke vente til torsdag siden jeg ikke har veid meg ordentlig tidligere i uka) og jeg hadde gått ned 0,2 kg :D Ikke all verden å rope hurra for, men bedre enn ingenting. Dessuten har jeg ikke sett det tallet på vekta siden før ungene ble født, så nå er hvert gram en seier. Har fortsatt 12 kg igjen før jeg er der jeg var før fødsel, men det er ikke et mål fordi det er urealistisk.

 

Har hatt våkenatt med to syke gutter og eldstemann fikk falsk krupp på toppen av alt, så det går dårlig med eksamenslesinga... Men sånn er livet. Kan jo trøste meg med LITT sjokolade i dag siden godteristoppet starter først i morgen:)

Ha en flott dag folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Gjest Fru Fryd

Har hatt ein skikkeleg matorgie helg, grillmat og snop i mengder. Men med trening fredag og søndag tilsvarende 1100kcal, er det nok likevel ikkje så altfor ille.

Eg er med på snopekutt fram til ferien. Den starter for min del i midten av veke 26, så det er ikkje lenge til.

Ei venninne og eg starta ut på samme BMI i februar. Ho har hatt ein reduksjon på -4,4, mens eg har hatt reduksjon på 1,1. Kjenner at eg er så ufattelig misunnelig..... Ho stråler, eg kjemper. Eg blir så utruleg lett påverka i sosiale lag. Det er inni hodet mitt det skjer, det klikker. "Berre denne eine kan ikkje vere så farleg..." og vips, har ein sagt det mange gonger og då blir det for mykje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Har hatt ein skikkeleg matorgie helg, grillmat og snop i mengder. Men med trening fredag og søndag tilsvarende 1100kcal, er det nok likevel ikkje så altfor ille.

Eg er med på snopekutt fram til ferien. Den starter for min del i midten av veke 26, så det er ikkje lenge til.

Ei venninne og eg starta ut på samme BMI i februar. Ho har hatt ein reduksjon på -4,4, mens eg har hatt reduksjon på 1,1. Kjenner at eg er så ufattelig misunnelig..... Ho stråler, eg kjemper. Eg blir så utruleg lett påverka i sosiale lag. Det er inni hodet mitt det skjer, det klikker. "Berre denne eine kan ikkje vere så farleg..." og vips, har ein sagt det mange gonger og då blir det for mykje...

 

Jeg kjenner meg litt igjen her, ja:) Man går ikke ned selv om man trener fordi man stapper i seg like mye som man trener bort... Men det er bra du er med på snopkutt:) Jeg har klart meg så langt i dag, og tok et eple når lysten meldte seg:D

Skjønner det er frustrerende når venninna går ned og ikke du, men har du spurt hva som har gjort at hun har lyktes? Kanskje hun har gode råd:)(til oss alle!)

Nei, opp med humøret og tenk heller at klarer hun det, så skal jaggu jeg klare det også:)

 

Jeg prøver å tenke sånn når jeg kjenner et stikk av sjalusi når noen lykkes, og noen ganger funker det;) Blir liksom litt mer innbitt... hihi.

 

Lykke til med første dag uten snop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Kjenner meg veldig igjen jeg og... Bare en, og plutselig var det ganske så mange når jeg teller opp i løpet av uka... Klarer ikke ha sjokolade i hus, så svak er jeg. :huh::( Så sambo har ikke noe valg, ikke noe godteri på han heller! B)

Hvilken meny ligger du på? Jeg vurderer å prøve meny 1 en stund, har en ganske stillesittende jobb, og trener ikke veldig mye for tida pga vond rygg... Går du på kurs?

Lykke til med første dag uten snop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Siden jeg er ny her: Hvordan får jeg sånn oversikt under innleggene over vekt og mål?

 

Du går inn på "min profil", "rediger min profil", og så "endre signatur" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Skjønner det er frustrerende når venninna går ned og ikke du, men har du spurt hva som har gjort at hun har lyktes? Kanskje hun har gode råd:)(til oss alle!)

 

Det er pulverkur det er snakk om, og det er eg ikkje så interessert i å prøve sjølv om det gir raske resultater. Med trening (løping og sykling) 5 ganger i veka i tillegg, så er det klart ein går ned. Det har eg heller ikkje tid til med små barn i huset og ein mann som også må få sin del av treningstida.

 

Eg har ikkje nokon fast meny, prøver å ligge på rundt 1600. Eg burde sikkert gått på kurs,men då må eg kjre såpass at eg heller bruker tida på trening.... Eg skal vurdere kurs frå hausten av om eg har mykje att då. På sommaren er det lettare å klare det litt sjølv. Eg har alltid gått litt ned på sommaren, for då et eg mykje salat og lett mat, samt at eg trener mykje. Når mørketida kjem over oss på haust og vinter, er det lettare å setje seg ned framfor TVen med sjokoladen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Eg skal vurdere kurs frå hausten av om eg har mykje att då. På sommaren er det lettare å klare det litt sjølv. Eg har alltid gått litt ned på sommaren, for då et eg mykje salat og lett mat, samt at eg trener mykje. Når mørketida kjem over oss på haust og vinter, er det lettare å setje seg ned framfor TVen med sjokoladen....

 

Haha, dette er som å høre meg selv:) Jeg går heller ikke på kurs fordi det er altfor langt å kjøre. Har vurdert nettbasert kurs, men jeg får se til høsten.

 

Har heller ingenting til overs for pulverkurer. Prøvde for et par år siden og gikk nesten ikke ned et gram. Jeg har enda ikke sett så mye på disse menyene her, men kanskje jeg skulle gjøre det:) Ga opp å føre inn alt jeg spiser hver dag, så jeg gjør det av og til for å kontrollere ca hva jeg ligger på. Ellers prøver jeg å spise når jeg er sulten og ikke stappe i meg så mye annet tull. Det går bra av og til, men jeg kan heller ikke ha sjokolade i huset:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Hurra! Tror jeg... Veide meg i kveld igjen fordi jeg bare fikk et innfall da jeg gikk forbi vekta. Man skal jo helst veie seg på morgenen, så jeg forventet et høyere tall enn normalt. Men neida: 65,7!!! Nå blir jeg nødt til å kontrollveie meg i morgen tidlig. Håper jeg ikke blir skuffet... har dere opplevd å veie mindre på kvelden?

 

Kanskje det sier noe om hvor mye snop jeg eller putter i meg:)2 dager uten og ned 0,7 kg.

 

Men nå har det jo vært mye stress og nattevåk med syke unger, så det er nok litt derfor også...

 

Glad uansett, for nå når jeg kanskje delmålet 1. juli på 65 kg.

 

God natt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Så utrolig bra LillieLoo! du har jo gått ned masse, og har god fart mot delmål og endelig mål.

I går var det nære på at det glapp med godtestoppen. Var så vanvittig søtsugen etter middag, noko som for meg er heilt normalt. Heldigvis kom jentungen dragende med en halvfull pakke moreller. Familien delte desse og koste oss masse sammen. :D

Eg fekk meg også 7km med joggeskoa.

Kjenner at buksene ikkje strammer så mykje lenger, målebåndet viser at midjemålet har gått fra 93cm før påske til no 86cm så sjølv om vekta går sakte nedover, fins det lyspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Ja, jeg må si meg fornøyd:) Men som oversikten min viser har det tatt tid og jeg har hatt perioder innimellom hvor jeg nok har gått opp en del også. Men det har jeg tydeligvis ikke registrert inn... hm lurer på hvorfor :rolleyes:

 

Veide meg for å kontrollere at det var riktig i dag tidlig og da veide jeg 65,3!!! Juhu :D

 

Har du jogga 7 (!!) km? Det kaller jeg innsats. Klapp på skulderen til deg :) Jeg klarer ikke jogging, det har aldri vært min greie, så jeg beundrer de som klarer det.

 

Så bra at du valgte moreller istedet for snop. Nå fikk jeg også lyst på moreller :P Jeg har klart å holde meg unna snopet enn så lenge, men det værste blir de siste dagene med eksamenslesing. Får kjøpe masse moreller og heller sitte å fjerte under eksamen :lol:

 

Hvordan går det med deg Camara uten snop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Kan jeg henge meg med her?

Har et mål om å klare å få vekk noen flere kilo før ferien begynner.

Gikk på et aktiv kurs i vår som var ferdig i begynnelsen av mai og tok av ca 4 kg, men jammen har ett kommet tilbake allerede. Så nå trenger jeg å skjerpe meg og være nøye med hva jeg spiser om jeg skal få bort noen kilo til før ferien.

Trenger litt inspirasjon og her så det ut som det var mange flinke slankere som jeg kan bli inspirert av (og kanskje inspirere litt etter hvert også)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Velkommen :)

Vi startet med en avtale om null snop frem til 6.juli (eller ferie) fra mandag. Er du med på den?

 

Vet alt om at det er lett å være "litt slapp" i perioder og vips så er kiloene tilbake. Men nå skal de holde seg borte!!

 

Tror jeg må få trena litt i kveld- lenge siden sist...

Trener du noe? Eventuelt hva? Jeg fordrar ikke treningssenter, så det blir gjerne Zumba hjemme eller fjellturer. Men det hadde jo vært greit med litt ny inspirasjon på det området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

 

Har du jogga 7 (!!) km? Det kaller jeg innsats. Klapp på skulderen til deg :) Jeg klarer ikke jogging, det har aldri vært min greie, så jeg beundrer de som klarer det.

 

 

Ja eg har jogga. Begynte for eit par år sidan, berre fordi det var tidseffektiv trening, lite tid gjekk bort i kjøring til treningssenter eller sånt. Klarer heller ikkje å ta i med heimetrening i det heile, då blir det berre loffing med meg.... :blink: Eg begynte MEEEGET forsiktig, fulgte den gongen Løplabbet sitt nybegynnerprogram der ein starter med vekselvis gange og jogg. Eg hater å jogge når det er mørkt, så det blir lite om vinteren, men formen er alltid litt bedre på starten av kvar sesong. No er det kalorikiller av det store, svir lett av i overkant av 10kcal per minutt. :D Med eit mål om 3 turer i veka på 40-50 minutt kvar, går det greit å få trimpoeng nok.

 

Men så var det denne maten då,,, eg slit så vanvittig... :huh:

Satser på veiedag i morgon, så får eg sjå korleis det går då....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Ja eg har jogga. Begynte for eit par år sidan, berre fordi det var tidseffektiv trening, lite tid gjekk bort i kjøring til treningssenter eller sånt. Klarer heller ikkje å ta i med heimetrening i det heile, då blir det berre loffing med meg.... :blink: Eg begynte MEEEGET forsiktig, fulgte den gongen Løplabbet sitt nybegynnerprogram der ein starter med vekselvis gange og jogg. Eg hater å jogge når det er mørkt, så det blir lite om vinteren, men formen er alltid litt bedre på starten av kvar sesong. No er det kalorikiller av det store, svir lett av i overkant av 10kcal per minutt. :D Med eit mål om 3 turer i veka på 40-50 minutt kvar, går det greit å få trimpoeng nok.

 

Men så var det denne maten då,,, eg slit så vanvittig... :huh:

Satser på veiedag i morgon, så får eg sjå korleis det går då....

 

På litt over en time med zumba svir jeg som regel av ca 650-700 kcal, så det utgjør vel omtrent det samme. I noen uker gjorde jeg det 3 ganger i uka, men nå har det dabbet av og det har bare blitt ca 1 gang i uka. Må nok begynne med bekkenbunnstrening før jeg kan tenke på å prøve jogging.., :unsure: Men jeg skal vurdere å prøve. Vi bor midt i sentrum her og jeg vil ikke jogge rundt i gatene her, så det ville innebære kjøring.

 

Du sier du sliter med maten, men har du holdt deg til null snop så er da det et godt stykke på veien :) Synes du er flink, jeg!

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Sakte men sikkert. I dag viste vekta 71,7. Det er 0,2 ned siden forrige torsdag. Det går i det miste rette vegen.

Eg klarer meg uten snop, sjølv om det finnes sjokolade i huset. Det blei imidlertid ein kjeks i går. :( Men elles gjekk maten fint i går. Gjekk ei stund der og snoka i skapene, men innsåg plutselig at eg eigentleg var tørst, så det hjalp med eit digert glas vatn. :D

I kveld er planen atter å knytte på seg joggeskoa etter at dei små er i seng og springe ein tur. Trur eg i dag tar turen langs turstien ute ved havet. Vinden er ikkje så kraftig i dag som tidlegare i veka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Hurra BOIO:) Det viktigste er jo at du fortsetter å gå ned, for det betyr at du har vært flink og at du gjør noe riktig:)

 

God tur på joggetur i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Velkommen :)

Vi startet med en avtale om null snop frem til 6.juli (eller ferie) fra mandag. Er du med på den?

 

Vet alt om at det er lett å være "litt slapp" i perioder og vips så er kiloene tilbake. Men nå skal de holde seg borte!!

 

Tror jeg må få trena litt i kveld- lenge siden sist...

Trener du noe? Eventuelt hva? Jeg fordrar ikke treningssenter, så det blir gjerne Zumba hjemme eller fjellturer. Men det hadde jo vært greit med litt ny inspirasjon på det området :)

Takk takk!

WOW! Null snop... den sitter veeldig hardt inne.

Jeg hadde tenkt å være veldig flink og holde meg til "frimerkene" så jeg kan spsie litt, men det er kanskje like lett å kutte helt ut. Kan jeg kjenne litt på den og venne meg på tanken?

 

I forhold til trening så varierer det litt, men sykling og spinning har det blitt mer og mer av i det siste. Nå når det begynner å bli så fint ute i marka prøver jeg å få til noen turer der. Ellers er det litt styrketrening, har en kranglete rygg som krever litt trening.

Zumba er det verre med for meg, jeg har prøvd en gang, men siden jeg har en fot som ikke henger helt med er det vanskelig med alt som innebærer hopping av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Så bra at du har gått ned BOIO :D

Også er du kjempeflink som klarer deg uten snop!

Jeg må nok få Mannen til å gjemme alt (og veldig godt) dersom jeg skal klare meg uten snop over såpass lang tid.

Vi har som regel noe liggende i skapet, som ble igjen etter forrige lørdag, så det er ikke like lett å holde seg unna bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Jeg har også klart meg uten snop siden mandag :P :P Kjempebragd til meg å være! B)

Jeg snikveide meg på tirsdag, opp 0,5 kg... Har ikke vært på vekta siden. Håper den viser noe annet på lørdag... :huh: Vi skal på konsert på lørdag, blir nok noen ekstra kalorier da ja! Men ikke ofte jeg er ute, og blir ikke så mye alkohol hjemme, så jeg skal nyte det og kose meg med god samvittighet :P Men hadde håpt på litt nedgang denne uka, så jeg har litt og gå på. Jeg har vært flink med maten hele uka. Knekkebrød til frokost, salat til lunsj, kylling/fisk til middag, havregryn med melk til kvelds. Eneste er at jeg ikke alltid får i meg nok frukt/grønnsaker, mangler noen ganger litt.

Har jo ikke fått trent denne uka heller. Ryggen er på bedringens vei, men absolutt ikke god nok til trening. Var hjemme fra jobb i går, klarte nesten ikke reise meg :( Men kjenner det har løsnet litt i dag, så da håper jeg at jeg er klar for trening fra neste uke :)

 

Velkommen Heffalompa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Joggetur unnagjort. 8,5km, den vanlege turstien langs vatnet. Beina gjekk lett i dag. :D

IMPONERENDE!! :)

Hvor lang tid bruker du på det?

(Husker ikke sist jeg jogga, kan ikke fordra det... :huh: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

IMPONERENDE!! :)

 

Tusen takk :rolleyes:

 

Hvor lang tid bruker du på det?

I går kveld brukte eg 53 minutter.

 

heffalompa og camara: korleis vondt er det dere har i ryggen? Kunne dere fått eit tilpassa treningsprogram frå ein ergoterapeut eller tilsvarande? Kjenner fleire som har vondt i ryggen og dei fleste får det betre med lett bevegelse.

Eg kunne ikkje jogge før, fekk veldig vondt i nedre del av korsryggen. Etter nokre timar med ein personleg trenar som også er fysioterapeut, fekk eg justert steget mitt, og rettleiing god nok til at eg no kan justere meg sjølv, kjenne etter kor tid det er nok og tilpasse. Spesielt i motbakkar må eg vere veldig bevisst på steget, og teknikken, elles kjenner ag at det låser seg fullstendig.

Lukke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

ÅÅÅÅÅ no er eg sååå lysten på sjokolade. Middagen er fortært og då kjem det vanlege suget etter noko søtt. Det er heilt fælt, så då måtte eg heller inn hit og syte litt.... ;)

Tips til korleis eg kan unngå det? Te kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

ÅÅÅÅÅ no er eg sååå lysten på sjokolade. Middagen er fortært og då kjem det vanlege suget etter noko søtt. Det er heilt fælt, så då måtte eg heller inn hit og syte litt.... ;)

Tips til korleis eg kan unngå det? Te kanskje?

Kjenner det jeg også.. Fredag, og egentlig sjokolade-dag her... Jeg har kjøpt meg vannmelon og druer, hjalp en stund, men nå kommer suget igjen! :huh: Har ikke noe i hus, så ikke så mye jeg kan gjøre med det heldigvis! B) Men uka har gått veldig bra, ikke noe snop hele uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...