Gå til innhold

Veien mot sommerkroppen


Gjest Camara

Anbefalte innlegg

Gjest Camara

Da var jeg her igjen da... Gikk ned fra 79 til 69,5 fra februar til juni i fjor. Men nå har jammen meg snart alle kiloene kommet tilbake igjen... 76 kg veier jeg nå, målet mitt foreløpig er 65 kg. Vet jo at jeg ikke klarer det frem til sommeren, men til jul kanskje? Målet mitt er 6,5 kg frem til uke 28. Da reiser vi til syden...

 

Noen som har ca samme mål som vil være med meg på veien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Gjest Camara

Da ble det 1550 kcal i dag. Sliter med å klare å spise alle kcal jeg... Skal ligge på 1600, men måtte spise ganske mye kveldsmat for å klare det.. Må bli flinkere til å spise mer på dagen!

Målet imorgen er også å drikke mer vann! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Eg er med på denne eg.

Starter ferien i veke 26, så eg har ikkje mange vekene på meg.

Målet blir då å starte ferien på 60-talet.

Det bør vere mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara

Eg er med på denne eg.

Starter ferien i veke 26, så eg har ikkje mange vekene på meg.

Målet blir då å starte ferien på 60-talet.

Det bør vere mulig.

Så kjekt du vil være med her! Trenger virkelig noen å "stå til rette for"! B)

Drømmen min er og å se 60-tallet før ferien, men tror nok det blir litt for kort tid.. Starter i uke 28, men drar ikke før midten av uka, så har 2 mnd på meg...

Du klarer det helt sikkert! Tenk så deilig måte å starte ferien på! Heier på deg!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara

Jeg er forresten 32 år, og har to barn på 4 og 6 år. Jeg har mye kontorjobbing, så blir egentlig lite hjelp å få der... Er medlem i et treningssenter, men har vært støttemedlem siden før jul... Ikke bra.. Men nå har jeg bretta opp ermene, og skal på min første trening igjen i morgen! Kjenner jeg gleder meg til å komme i gang igjen!

 

Håper flere vil henge seg på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten 32 år, og har to barn på 4 og 6 år. Jeg har mye kontorjobbing, så blir egentlig lite hjelp å få der... Er medlem i et treningssenter, men har vært støttemedlem siden før jul... Ikke bra.. Men nå har jeg bretta opp ermene, og skal på min første trening igjen i morgen! Kjenner jeg gleder meg til å komme i gang igjen!

 

Håper flere vil henge seg på! :)

 

Hei, jeg henger meg på:)) Er med på en annen tråd også, men det er motivasjon med flere:)

Jeg har tre små barn, forholdsvis aktiv jobb og prøver trene 3 ganger uka, dvs.jogging/kjapp gange.

Ellers er jeg 75,9kg ( fredag 11.05) og kommer til å veie meg på fredager.

 

Ønskevekt er 68kg iløpet av august:)

 

Er det noen som kan lage en oversikt over oss....det kan ikke jeg lage, men greit om noen kan fikse det:)

 

Sommerkropp,here we come:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Kan jo introdusere meg sjølv litt også. Fulltidskontorarbeidende småbarnsmor (4,5 og 6,5år), så som Camara seier, det er lite å hente på jobben. Er ikkje medlem av noko treningssenter, liker best å trene ute i den lyse årstida.

Starta dagen i dag med å sykle vel 10km til jobb. Frokosten etter sykling bestod då i ein slankeshake med litt proteinpulver i pluss to plommer. Shaken smaker ikkje godt, men får satse på at det virker som ein kickstart. :lol:

Så får me dra kvarandre mot sommermålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara

Hei, jeg henger meg på:)) Er med på en annen tråd også, men det er motivasjon med flere:)

Jeg har tre små barn, forholdsvis aktiv jobb og prøver trene 3 ganger uka, dvs.jogging/kjapp gange.

Ellers er jeg 75,9kg ( fredag 11.05) og kommer til å veie meg på fredager.

 

Ønskevekt er 68kg iløpet av august:)

 

Er det noen som kan lage en oversikt over oss....det kan ikke jeg lage, men greit om noen kan fikse det:)

 

Sommerkropp,here we come:))

Så gøy du vil være med! Det var mye det som hjalp meg sist, hente motivasjon her og ha noen som kan hjelpe å pushe litt når det butter litt i mot...

Jeg har lørdager som veiedag, fant ut sist at det var best for meg. Helga er jo det vanskeligste, så da hjalp det meg å ikke skeie for mye ut.. Er aaaaaltfor glad i sjokolade, det er min store last..

 

Hva slags oversikt er det du mener? Er det en tråd jeg kan gå inn og se hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara

Har dere vært her lenge? Gått ned mye til nå?

 

Jeg håper på en kickstart de første ukene, kjenner jeg blir skuffet om jeg ikke får det.. Da jeg startet for sist gikk jeg ned 1-2 kg de første to ukene. Håper på en god start nå også.. Får ikke tid til så mye trening denne uka, så regner ikke med like mye, men.. Skal iallefall på trening i dag, og på søndag. Håer jeg får til en trening til i løpet av uka.

Ellers har jeg funnet ut at polarbrød ikke er bra, masse kcal... Har spist mye det de siste mnd, men det ble det brått slutt på. Er så matlei for tiden.. Hva spiser dere utenom middag? I dag ble det salat til lunsj, det var godt! Ellers blir det mest knekkebrød her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara

Uff, ikke noen god dag i dag.. 17 mai feiring i barnehagen, resulterte i 3 stk pølser... rakk ikke å spise frokost, mange møter fra morgenen av, så det ble både frokost og lunsj på en gang... Lasagne til middag - 600 kcal bare der... Så kommer over 1600 i dag..

 

Hva er egentlig best, fylle opp med frukt/grønnsaker og dermed spise mer kcal enn du skal ligge på, eller spise de kcal du skal, og ikke få fyllt opp grønnsaks/fruktkvoten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Dagen i dag har gått sånn nogenlunde. Shake til frukost og lunsj, proteinkjeks (120kcal) til mellommåltid og middag hos naboen. Der klarte eg dessverre ikkje stå over isen til dessert......

No er det imidlertid klart for dei store forberedelser til dagen i morgon samt pakking til helgetur. Joggesko og tights blir med i kofferten... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria40

Da var jeg her igjen da... Gikk ned fra 79 til 69,5 fra februar til juni i fjor. Men nå har jammen meg snart alle kiloene kommet tilbake igjen... 76 kg veier jeg nå, målet mitt foreløpig er 65 kg. Vet jo at jeg ikke klarer det frem til sommeren, men til jul kanskje? Målet mitt er 6,5 kg frem til uke 28. Da reiser vi til syden...

 

Noen som har ca samme mål som vil være med meg på veien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria40

Da var jeg her igjen da... Gikk ned fra 79 til 69,5 fra februar til juni i fjor. Men nå har jammen meg snart alle kiloene kommet tilbake igjen... 76 kg veier jeg nå, målet mitt foreløpig er 65 kg. Vet jo at jeg ikke klarer det frem til sommeren, men til jul kanskje? Målet mitt er 6,5 kg frem til uke 28. Da reiser vi til syden...

 

Noen som har ca samme mål som vil være med meg på veien? :)

 

Hei,

henger meg gjerne på målet ditt.Er alene med to barn på 11 og 9 år, som er hos meg hver annen uke,har vært flink til å trene tre dager i uken, men nå er treningssenteret stengt og jeg sliter med å finne nye treningsformer.

Har ikke prøvd meg på Grete Roede før, men har nå sett at jeg trenger hjelp til de siste kiloene. har meldt meg på et nettkurs fra 28. mai, men vil gjerne være med på målet ditt.

Veier nå 71,5 og målet er 65 innen august. Blir tøft med sommer og alt, men håper at jeg har bedre mulighet for å trene i løpet av sommeren.

Har i løpet av de siste to årene gått ned fra 90 kilo til 68, men etter at jeg sluttet å røyke nå i vår har det krabbet på noen kilo igjen.Trenger motivasjon til å komme ned til målet mitt som er 65 kilo. Alt for glad i søtt...noen som har noen gode tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mita-15

Jeg (34 år) vil også henge meg på :rolleyes: Starta GR kurs 14. mai og jubla idag (selv om mye er væsketap), da jeg hadde gått ned 1,9 kg og 11,5 cm tilsammen :D Jeg er nå 80,8 kg og første delmål nå, er ned 2 kg på to uker... Ambisiøst? Vet ikke...Kanskje....Men vil ta meg bra ut på sommerfest 2. juni ;) Det som ER ambisiøst er 10,7 kg til uke 28... Men det er lov å prøve og fint m oppfølging på kurs + motivasjon her inne!

 

Er ryggoperert og svært inaktiv i utgangspunktet, så største bøygen blir nok fysisk aktivitet. Målet er i første omgang 1 halvtime gange om dagen + ryggøvelsene mine.

 

Mot SØTSUG anbefaler jeg å drikke nok VANN + jevnlige måltider som kurslederen vår påpekte idag.

 

Jeg spiser rundt 1500 kalorier pr dag + masse stekte GRØNNSAKER på kvelden eller som mellommåltid for å stille sult. GRØNNSAKENE teller ikke med ifølge min kursleder, men jeg registrerer dem slik at det står rundt 1650 på registreringa mi.

 

Hva spiser jeg UTENOM MIDDAG? Veksler mellom havregrøt, frokostblanding, brød m makrell i tomat, 1 halv avokado m reker i eller superenkel grønnsaks-suppe.

 

Min veiedag er tirsdag, hva er deres? Og har dere noen tips mot den vanskelige DØRSTOKKMILA? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Var på vekta i dag morges og fekk meg ein hyggeleg overraskelse. Sjølv etter langhelg med strobyferie, restauranter og vin, viste det vin nedgang. 72,2. Eigentleg ikkje hugse sist eg var så lavt nede.... :D

Er ikkje så sulten no som eg var sist veke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mita-15

Boio; Så flott!! :D Jeg sitter her og tenker at nå vises det på vekta på neste veiing for jeg har kosa meg m både rødvin og brieost!! Og kanskje gjør det det... men jøssenavn så moro jeg har hatt det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Hei :)

 

Jeg hiver meg gjerne med her hvis jeg får lov?! Jeg er snart 32, har to barn på 4 og 5 år og noen kilo for mye. Jeg er ny her, så dere får ha litt tålmodighet med meg :blink:

 

Etter de to graviditetene var jeg oppe i nesten 80 kg blank. Jeg klarte å gå ned til ca 70 til bryllupet vårt for snart 3 år siden, men gikk i løpet av 1 år opp igjen omtrent like mye. De siste to årene har svinget litt, men det siste året har jeg holdt meg rundt 70.

 

Nå er jeg nede i ca 67 kg, men vil ned til 65 før ferien og helst ned til 60 etterhvert.

 

Er en kronisk periodetrener: jeg trener mye i noen uker, for så å trene ingenting på flere måneder! Og verdensmester i sjokoladespising :P

 

Misunner dere som klarer å trene på fast basis hele året- dere er flinke!

 

Hvor ofte sjekker dere innom her? Vil gjerne hive meg på en veiedag som noen andre også har. Da blir det jo litt mer spennende den dagen- og ikke minst forpliktende :unsure:

 

Lykke til, vi klarer dette sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Velkommen til dere nye! Kjekt at vi blir en gjeng!

 

Jeg har ikke kommet inn i det siste, skjønner ikke hvorfor... Tastet inn koden som står i mailen, men neida, kom ikke inn...! Så da måtte jeg bruke mannen sin mail og lage meg en ny profil her! Så jeg har hengt på en understrek, men jeg er den samme!;-)

 

Her går det trått... Ned 200g denne uka, ingenting sist uke... Jada, kjempestart!! BLÆ!! Gir nesten litt opp... Men så et program på tv i kveld, brud i krise eller noe het det. Hun gikk ned 9 kg på 6 uker, fra 68 til 59 kg. Så da fikk jeg faktisk litt motivasjon tilbake. :)

Jeg vet jeg ikke har trent nok, har så og si ikke trent i det hele tatt. :( Får ikke trent så mye denne uka heller, er alene med ungene. Men litt er bedre enn ingenting.

 

Tror jeg skal lage meg mål om 300 g pr uke. Ta det sakte men sikkert i håp om at det varer. HAdde jo et lite håp om å se 69-tallet før ferien i uke 28, men det kan jeg bare se langt etter. Med 300g i uka blir det ned 2 kg, til 73,8. Så det blir mitt første delmål :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Camara: så hyggelig å sjå deg her att. Lurte på kvar du hadde tatt vegen....

 

LillieLoo: Velkommen til oss.

 

Eg har ingen fast veiedag, det bli oftast onsdag/torsdag/fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria40

Boio; Så flott!! :D Jeg sitter her og tenker at nå vises det på vekta på neste veiing for jeg har kosa meg m både rødvin og brieost!! Og kanskje gjør det det... men jøssenavn så moro jeg har hatt det!!

 

Skeiet ut med krone is i går etter å ha brukt hele helgen på å pusse opp soverommet. For og bruke det som trim unnskyldning ;)for noe trening ble det ikke tid til i en travel frihelg.

Men til min store glede så var vekta på under 70 kilo da jeg veide meg inn i går til ekspresskurs på nett. Og det må jo være en god start. Ingen tid til trening i dag heller, men håper at jeg får syklet en tur i morgen. Det er alltid så mye å gjøre med jobb etter en langhelg, og det blir en sein dag foran pc tenker jeg..Men har ryddet vekk alt av drops og annet som kan friste fra skrivebord skuffen. Trikset med vann funker overhodet ikke, men en neve med rosiner hjelper litt. :( Ønsker meg rett og slett noen som kan kutte av linken til søtbehovet i hjernen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mita-15

Skeiet ut med krone is i går etter å ha brukt hele helgen på å pusse opp soverommet. For og bruke det som trim unnskyldning ;)for noe trening ble det ikke tid til i en travel frihelg.

Men til min store glede så var vekta på under 70 kilo da jeg veide meg inn i går til ekspresskurs på nett. Og det må jo være en god start. Ingen tid til trening i dag heller, men håper at jeg får syklet en tur i morgen. Det er alltid så mye å gjøre med jobb etter en langhelg, og det blir en sein dag foran pc tenker jeg..Men har ryddet vekk alt av drops og annet som kan friste fra skrivebord skuffen. Trikset med vann funker overhodet ikke, men en neve med rosiner hjelper litt. :( Ønsker meg rett og slett noen som kan kutte av linken til søtbehovet i hjernen.....

 

Bra at du finner måter da...med tanke på rosiner, men skjønner det der m søtbehov er vanskelig!! Hva m en lackerol innimellom da, de er vel sukkerfrie? Også tipsa ei meg idag om banan som hun fryste ned og kjørte til "softice" m litt sjokoladepulver på.... Og gratulerer m under 70 Maria40, det er jo flott :)

Vel, min største bøyg er fysisk aktivitet, min dørstokkmil er liksom så mye lengre enn alle andres ;)

Fast veiedag for meg er, idag...altså tirsdager.

Ikke gått ned et gram gitt, men i cm har jeg gått ned 7,5 tilsammen, og 19 siden starten. Så husk å måle dem også folkens, så kanskje man får litt motivasjon der også :) Tror jeg har gått litt ambisiøst ut m tanke på mål og delmål :P ...og jeg vil jo heller det skal vare. Imorgen skal jeg også drikke mer vann! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Sakte med sikkert går det nedover med meg. I dag viste vekta for første gang på aldri så lenge under 72. Talllet som lyste mot meg var 1,9 kg :D

Sånn i snitt har det sidan påske gått nedover med -0,2kg/veke. Det er ikkje fort men det er ned. Likevel er det ikjke nok til å nå målet om å starte ferien på 69-tallet..... så her må eg berre stå på.

Har i det siste vore god på treninga, løpt annankvar dag og sykla litt innimellom.

Måtte berre godværet fortsetje, så skal eg nok få trent litt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Så flinke dere er!

Trening er ikke-eksisterende her for tida.. Mannen jobber kveld denne uka, og med masse møter på kveldstid, blir barnevakt-kvoten brukt til det. Men neste uke skal jeg trene!

Jeg bytter veiedag til lørdager- glemmer rett og slett å veie meg på mandager!Så idag var jeg på vekta, og den viste 74,9-ned 0,9 kg denne uka. JIPPI!! Endelig litt nedgang! Og med 5 uker til feriestart trenger jeg det! Klarer ikke målet om å se 69-tallet før ferien, men håper på noen kg til hvertfall B)

Planer for helga da? Her skal vi snart ut på sykkeltur. Mannen er borte hele dagen i dag og, så da tar jeg ungene med på tur :)

Ellers skal jeg ryddde hus... Masse klær som må brettes og ikke minst komme på plass i skapet.. Imorgen skal hele familien ut på tur i skogen. Har kjøpt meg en stratos som jeg skal kose meg med i kveld, deretter er det slutt på alt godteri frem til ferien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Hei og takk for velkomst:)

 

Dere er flinke og jeg kjenner meg veldig igjen når det gjelder både søtsug og dørstokkmila. Ikke at jeg i veldig stor grad går over dørstokken for å trene, for jeg trener mest Zumba hjemme når jeg trener. Mannen min liker også Zumba (men det er visst hemmelig...hysj!), så vi prøver å motivere hverandre. Men det slår ut andre veien også fordi hvis en ikke gidder, så gidder ikke den andre heller. Vi holdt oss til annenhver dag i flere uker, men nå har det bare blitt en gang på de siste tre ukene!!!!

 

Med eksamen i vente (deltidsstudent i tillegg til full jobb), så er vel ikke utsiktene så gode for verken trening eller sukkerkutt de neste to ukene. Men kanskje vi skulle inngått en avtale om null godterier innen en bestemt dato? Jeg er iallefall med på det!

 

Tror jeg veier meg på torsdager fra nå av. Veide meg for noen dager siden og da viste vekta nøyaktig det samme som sist. Er vel ikke det værste med tanke på hvor lite flink jeg har vært i det siste... Men neste uke skal jeg ha gått ned noe- om så bare 100 gr!

 

Lykke til med veiing til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Hei og takk for velkomst:)

 

Dere er flinke og jeg kjenner meg veldig igjen når det gjelder både søtsug og dørstokkmila. Ikke at jeg i veldig stor grad går over dørstokken for å trene, for jeg trener mest Zumba hjemme når jeg trener. Mannen min liker også Zumba (men det er visst hemmelig...hysj!), så vi prøver å motivere hverandre. Men det slår ut andre veien også fordi hvis en ikke gidder, så gidder ikke den andre heller. Vi holdt oss til annenhver dag i flere uker, men nå har det bare blitt en gang på de siste tre ukene!!!!

 

Med eksamen i vente (deltidsstudent i tillegg til full jobb), så er vel ikke utsiktene så gode for verken trening eller sukkerkutt de neste to ukene. Men kanskje vi skulle inngått en avtale om null godterier innen en bestemt dato? Jeg er iallefall med på det!

 

Tror jeg veier meg på torsdager fra nå av. Veide meg for noen dager siden og da viste vekta nøyaktig det samme som sist. Er vel ikke det værste med tanke på hvor lite flink jeg har vært i det siste... Men neste uke skal jeg ha gått ned noe- om så bare 100 gr!

 

Lykke til med veiing til uka :)

Ikke lett å få til både trening og å spise sunt i eksamenstider, nei... Men så flink du er som studere i tillegg til full jobb! Er veldig med på godteri-kutt! er så altfor glad i sjokolade, min store utfordring! Fra mandag av skal jeg ikke spise godteri frem til 6.juli! Da begynner ferien... Noen som er med? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...