Gå til innhold

Veien mot sommerkroppen


Gjest Camara

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Fryd

Eg gav etter i går kveld, då mannen leverete ein after eight i hånda mi, hadde eg ikkje viljestryke nok til å seie nei.... :huh: Men det vart med den eine, og det må eg seie meg nøgd med.

I dag starta eg dagen med joggetur langs havet som låg blikkstille og fredleg utføre land. Det var heilt nydeleg. Joggeturen derimot var ikkje så nydeleg. Kroppen kjendes tung og treg og det vistes på sluttida... Men 8km gjennomført. trur det vart meir enn den eine after eighten... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Gjest Camara_

Oi.. Jeg sprengte kcal-søyla til de grader i går.. :huh: 2500 kcal.. Men, jeg var som sagt på konsert, og 1000 av de var vin.. Ble litt vin ja, 1,5 l. Men du og du som jeg kosa meg! :P Og vinen var helt planlagt. Det som ikke var planlagt var maten. Var jo ikke akkurat salat å velge i, så ble pølse/pommes frites på konserten, og et pizzastykke til nattmat etter en tur på byen. Jaja, starter friskt igjen i morgen. :) I dag har heller ikke vært den beste i matveien, dagen-derpå fører med seg litt liten selvkontroll for min del, lang, god hotellfrokost, og ikke så veldig sunt resten av dagen. Men endte på 1597, så kcal var ok i antall..

 

Jeg veide meg lørdag morgen, ned 0,2 kg, så håper ikke resultatet blir altfor galt neste gang.. :rolleyes:

Ryggen er nesten helt god, så nå er jeg klar for trening neste uke-jippi! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

I går vart maten så som så. Trur likevel ikkje det blei så ille totalt sett mhp kcal, men altfor lite grønnsaker. Me var ute heile dagen frå frokost til barnas leggetid så det vart dobbel matpakke med magerost og skinke.

Vekta i dag var ned litt i forhold til før helga, men dette er jo ein jukseveiing. Det er torsdag eller fredag som teller. :P

 

Så bra, Camara at søndagen vart bra for deg, at du klarer å hente inn igjen ein utskeielse. Det er jo litt av cluet, å ikkje la seg vippe av pinnen etter eit feilsteg, (eller for deg var det jo planlagt). Der trur eg at eg har noko å hente, å rese meg opp att og fortsetje.

 

I dag står joggetur på planen igjen, ein ekstra lang. Satser på at eg greier å gjennomføre heile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Uff, idag sprakk jeg.. :blink::o:( Spiste en japp.. Var så trett i dag, og med kjøring 4 timer på jobb, klarte jeg ikke dy meg. Trengte virkelig en oppkvikker, og ja, da falt jeg tilbake til gamle vaner og kjøpte meg en sjokolade... Men nå skal jeg ikke ha mer før ferien!!! Hvordan går det med dere?

Ellers har jeg vært flink med maten, endte på 1557 kcal inkl sjokoladen, så ikke så altfor galt.

Masse avslutninger før sommeren denne og neste uke, så får ikke trent på treningssenteret denne uka... Prøve å ta meg en joggetur eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Masse avslutninger før sommeren denne og neste uke, så får ikke trent på treningssenteret denne uka... Prøve å ta meg en joggetur eller noe :)

 

Jaaa, kom igjen, Camara, eg heier på deg! :D Eg tar av og til ein liten 25minutters runde om morgenen. Då er eg ute av døra før mannen står opp, tilbake før ungene vekkes. Det skal eg gjere i morgen, for då kan eg ikkje trene på ettermiddagen siden mannen skal bort, og ei venninne og ungene kjem på middag her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Så flinke dere er som jogger :D

 

Har vært på helgetur og har derfor vært litt fraværende..

Jeg har tatt utfordringen med null snop før ferien, som begynner allerede 30.juni. Jeg har holdt meg unna snop i helga, og har lurt med meg flere i familien (så blir det lettere for meg også :lol: ) fram til ferien.

Boio: jeg vet at jeg MÅ trene ellers blir ryggen min helt umulig. Jeg har hatt prolaps og er operert for d, så jeg har ikke så mye vondt i ryggen nå lengre, men trenger trening. Det som er problemet mitt er den ene forten som ikke får sine nervesignaler lengre, med påfølgende muskelsvinn der hvor jeg ikke får tak på musklene (mest bak i legg). Dette gjør at gangen ikke er helt som den skal, men har ikke fått veiledning på steget, kanskje det hadde vært et tips :) Kanksje jeg kan få til å justere det.

 

I morgen blir det veiing, og tror godteri-stoppen har hjulpet litt, klarer ikke å la være å snikveie meg innimellom.

 

I morgen blir det utskeielser da

Vi skal på avslutning, ferdig med 1,5 års videreutdanning og det skal feires skikkelig, så får jeg hente meg godt inn igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heffalompa

Yeey!

Nå er jeg godt i gang :D

-1 kg lover bra for fortsettelsen.

Jeg innser at å komme under 80 før ferien er kanskje ikke så sannsynlig, men jeg lar det stå sånn likevel for jeg håper jo jeg kan klare det med ekstra innsats.

 

Ha en fin dag!

Nå skal jeg ha en fin avslutningsdag på skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Eg tar av og til ein liten 25minutters runde om morgenen. Då er eg ute av døra før mannen står opp, tilbake før ungene vekkes. Det skal eg gjere i morgen, ....

 

Kom meg ut i dag tidleg. Tungt å komme ut av senga, men turen gjekk eigentleg ganske greit. :D

I morgon er det offisiell veiedag, så då får me sjå på resultatet. eg er så sulten for tida at eg kunne ete ein hest. Trur eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg vil gjerne være med her :) Har tidligere i år gått ned over 30 kg. Startvekten min 1.nov i fjor var 108,5 kg. Startvekten min i dag er 70,4 kg. Vil gjerne ned 5 kg på 8 uker, helst til den 6.august. Håper jeg kan bli med på reisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

God morgen alle sammen. Sit no med frukosten. Heimebakt rundstykke med egg og laks. Mmmm! Straks kaffe!

Fantastisk jobb du har gjort, HSKK! Hjarteleg velkommen til å bli med her.

I dag var det veiedag og eg er jammen nøgd denne veka også. I dag viste vekta 71,3. Sakte nedover, kjenner på buksene at dei er videre, eit par av dei sit ikkje fint lenger heller. Må kanskje på handletur snart??? Men så er det jo det at eg vil jo helst vidare ned. Fettprosenten på vekta viste i dag 32,2% og det er fremdeles i klasssen "overvektig". Midjemålet er 85cm, fremdeles godt over dei anbefalte 80cm. Så storhandel no blir det ikkje noko av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

Jaaa, kom igjen, Camara, eg heier på deg! :D Eg tar av og til ein liten 25minutters runde om morgenen. Då er eg ute av døra før mannen står opp, tilbake før ungene vekkes. Det skal eg gjere i morgen, for då kan eg ikkje trene på ettermiddagen siden mannen skal bort, og ei venninne og ungene kjem på middag her.

Oi, så flink du er!

Jeg klarer nok ikke få det til. Er alene med ungene om morgenene, står opp mellom 5.45 og 6.30, alt etter når jeg begynner på jobb, orker virkelig ikke stå opp tidligere enn det...

Jeg har akkurat begynt på noen tabletter for ryggproblemer, og blir så vanvittig trøtt av de... Sover hver ettermiddag, og legger meg tidlig på kveldene også, helt utslått...

Så idag er jeg litt der at jeg lurer på om jeg skal ta en pause og vente til etter ferien.. Får se i morgen hva vekta sier, om jeg finner litt motivasjon der :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Hei igjen folkens :)

 

Jeg er endelig ferdig med eksamen og kan nå konsentrere meg mer om dette igjen. Dere har jo vært veldig flinke mens jeg har vært "borte". En sprekk har det vært her også. Når jeg var ferdig med eksamen kjøpte jeg en stor pose smågodt til familien, men jeg spiste ikke så mange biter. Litt på grunn av dårlig samvittighet og litt på grunn av at det ikke smakte så godt som jeg trodde det skulle :(

 

Jeg veide meg på tirsdag og vekta var den samme som forrige uke, så derfor førte jeg ikke inn noe. Hadde vel egentlig

heller ikke tid til å gå inn her pga eksamenslesing...

 

Er litt spent på om jeg kanskje har gått opp ved neste veiing. Det nærmer seg mens-tid og da går jeg alltid opp litt :(

 

Men hvis jeg nå klarer å begynne med litt trening igjen i neste uke, blir det sikkert bra igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Helga har vore ein katastrofe mhp mat, men knallbra i forhold til trening. Mitt livs lengste løpetur nonon gong, til ei tid betre enn eg kunne drømme om. Pulsklokka sa totalt 1100kcal. :-) Dette måtte jo feirast med heimelaga pizza til middag og deretter kveldskos hos nabo og løpevenninne med ost og kjeks og vin og sjokolade....

Men i dag er det på'an igjen, full skjerpings inn mot veiedag torsdag.

LillieLoo: Du må ikkje få dårlig samvittighet... Rett deg opp i ryggen, løft blikket, sjå framover og gå videre, tilbake på stien mot målet.

 

“Failure is not falling down, it is not getting up againâ€

― Mary Pickford

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Ja helga straffa seg lenge den gitt!!!

I dag viste vekta 71,7kg. På den lyse sida må det jo seiast at den samtidig viste ein svak nedgang i fettprosent. Og det er jo minst like viktig. Truleg er det trening som gjer utslaget. hadde sikkert vore enda betre om eg trente meir styrke. men no i sommarsesongen er det løping og sykling det går i. Styrke er så sinnsykt kjedelig, det får eg gjere til vinteren. Bodypump og styrke i sal er kjekt, då blir det litt action, men pushups på stuegolvet, den sit langt inne når eg heller kan vere ute på sykkelen eller på "lette?" bein gjennom skogen.... I dag står det 8,5km løping på planen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Camara_

JIPPI!! Jeg som nesten hadde gitt opp! Ned 1,5 kg! Og jeg har ikke vært flink i det hele tatt; pølser, kake og sjokolade flere dager denne uka... Barneselskap og avslutning på jobb.. Så ja, en gledelig overraskelse å gå på vekta i dag! Kanskje jeg ikke skal gi opp helt enda alikevel..

Hadde egentlig bestemt meg for å ta en pause til etter ferien, men nå håper jeg å se 72-tallet før den tid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo
LillieLoo: Du må ikkje få dårlig samvittighet... Rett deg opp i ryggen, løft blikket, sjå framover og gå videre, tilbake på stien mot målet.

 

“Failure is not falling down, it is not getting up againâ€

― Mary Pickford

 

Så sant, så sant:) Takk for den :)

 

BOIO, du er jo utrolig flink til å trene! Misunner deg ståpå-viljen din, for det vil jo lønne seg på vekta etterhvert. Godt at du er på tur ned etter den lille sprekken :)

 

Camara: Gratulerer! 1,5 kg ned på en uke er jo fantastisk :) Det viser helt klart at du ikke skal gi opp!

 

Jeg har stresset rundt på dugnad, møter og jobb i det siste og det er nok hovedgrunnen til at jeg har nådd mitt første delmål. Jeg er glad for at vekta viste 65 blank i dag, men det er IKKE fordi jeg har spist sunt og trent masse -_- "skjerpe seg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillieLoo

Denne helga har vore ok sånn matmessig. Ein liten 5km løpetur vart det også tid til.

Dommen kjem på torsdag då det er veiedag og feriestart.

 

Høres bra ut :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Ville berre fortelle om ein liten gladnyhet. Ein mannleg kollega spurte forrige dagen om eg trente mye for tiden. Eg svarte at det var sån 3-4 ganger i uka. "Ja, det syns!" svarte han. Eg jubla inni meg!!! Sjølv om vekta ikkje går så mykje ned, så har det tydlegvis ein effekt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Ja så er det tid for sommarferie. Satser på god tid til trening og varmt i været så eg ikkje vert så svolten. Resultatet i dag er ikkje heilt der eg ville hatt det, men det går i alle fall nedover, om enn litt for seint... 71,2 viste vekta og ein fettprosent på 32,5%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...