Gå til innhold

Deres syn på bruk av ost i middagsretter og litt diverse! Trenger VIRKELIG hjelp!


Gjest Someoneelse
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Someoneelse

Hei alle sammen!:)

Jeg har ett par spørsmål/problemstillinger som jeg sliter en del med å finne helt ut av på egenhånd. Et av disse dilemmaene mine er bruk av ost i middagsmat, da lettost. Hvordan ser dere på dette? Bruker dere ost i middagsretter også i hverdager?

 

Det jeg tenker på spesielt med tanke på osten er dersom man bruker litt til gratinering o.l. Min kjære mann synes det er veldig godt med torskefilet gratinert med lettost i ovnen til middag, og jeg bare lurer på om dette er greit å ha til hverdags?

Kan jo også nevne at jeg aldri bruker ost som pålegg på skiver og slikt, da jeg ikke er så veldig glad i dette.

 

Har dere noen synspunkter på dette? Noe som kan komme til å hjelpe meg litt? :)

 

En annen ting jeg lurer litt på er deres syn på Gilde's go'og mager grillpølser og Gilde's go'og mager bacon? 1 pølse inneholder 89 kcal og skal visstnok ha en grei fettsammensetning, men er dette også noe dere kan servere i hverdagen? Det er jo nokså få kalorier, så sånn sett bør vel dette gå greit? Baconet inneholder ca 20 kcal per skive, og dette er jo heller ikke så aller verst. Har dere meninger om disse produktene?

 

Den siste tingen jeg lurer litt på er hva dere tenker om ovnsbakte potetbåter som man lager selv? Når jeg lager dette skreller jeg potetene og skjærer de i enten båter eller staver, legger de i en plastpose og sprøyter noen sprut med fry light og rister godt før jeg legger dem over på en bakepapirkledd stekeplate og drysser urter over og steiker i ovnen. (Dette gjør jeg også med kålrot, sellerirot, blomkål, brokkoli osv også.) Er dette greit tilbehør til middagsmaten?

 

Håper virkelig noen av dere svarer! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Om du bare bruker litt ost, og holder deg under kalorigrensen din iløp av dagen synes ikke jeg det er så farlig, men det er bare min personlige mening, er ingen ekspert :) Men du sier at din kjære mann synes det er så godt med ost på torskefileet. Kanskje du kan ha kun ost på de fileene han skal spise, og droppe osten på dine? Eventuelt halvere ostemengden?

 

Når det gjelder pølser så mener jeg det samme som med osten, så lenge du holder deg under kalorinivået ditt så går det vell bra. Men synes ikke pølser er noe man bør spise hver dag heller da, kanskje max en gang i uken? Det er ikke det sunneste alternativet.. Personlig blir jeg ikke så mett av pølser, må spise ganske mange og da blir det jo en del kalorier, spesielt om du har pølsebrød til osv. Pølser holder meg heller ikke lenge mett, så for min del er ikke pølser ideelt middagsmat, selv om det er veldig godt da :rolleyes:

 

Ovnsbakt potet synes jeg er kjempegodt, men fettet du baker det i i ovnen må du huske å ta med kalorier fra :) Et triks her: om du skjærer store båter framfor små båter, så vill du få i deg mindre fett. (la oss si at du skjærer en potet i 6 biter, så har fett på, vill du få mere fett med en om du skjærer potetn i f.eks 2båter.) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei!

 

Helt ærlig syntes jeg det virker fanatisk å ikke skulle kunne spise ditten og datten. Er ikke det hele poenget med Roedemetoden, at man skal kunne spise alt? :-)

 

Det sier seg selv at du ikke spiser pølser og bacon hver dag. Sleng på osteskiver på torsken, bare husk å reistrere dette i dagsemenyen din, slik at det kommer med.

 

Den Fry Light er det så og si INGEN kalorier i, så det trenger du i alle fall ikke å bekymre deg for!

 

Kos deg med maten, bare husk å "legg det inn", slik at du får oversikr over hva du får i deg i løpet av en dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...