Gå til innhold

Mista Motivasjonen


Gjest Pusen83
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Pusen83

Jeg var så glad når jeg klarte å gå ned fra 127kg til 98, men så started porblemer med svigers. ble så ille at vi flytta.. i den perioden gjorde jeg som jeg gjorde før trøsta meg med mat..nå er ting endelig bra men nå veier jeg 120kg og motivasjonen er på bunn.. en del vil bare drite i d og ta den lette løsningen som andre jeg kjenner slankeoprasjon.. men en del av meg tenker ikke F*** har klart det før jeg kan klare det igjen... men når jeg ser på vekta så tenker jeg ah va er poenget.. så i neste øyeblikk er jeg super motivert.. og tenker jeg skal klare det så er jeg flink et par dager og så sprekker jeg.. huff.. jaja men nå vil jeg klare det.. jeg skal klare det tenker jeg.. men samtidig tenker jeg umm hadde vert godt med en is..

 

uff.. noen som har noen råd?

 

hilsen fra Meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kojen2012

Jeg var så glad når jeg klarte å gå ned fra 127kg til 98, men så started porblemer med svigers. ble så ille at vi flytta.. i den perioden gjorde jeg som jeg gjorde før trøsta meg med mat..nå er ting endelig bra men nå veier jeg 120kg og motivasjonen er på bunn.. en del vil bare drite i d og ta den lette løsningen som andre jeg kjenner slankeoprasjon.. men en del av meg tenker ikke F*** har klart det før jeg kan klare det igjen... men når jeg ser på vekta så tenker jeg ah va er poenget.. så i neste øyeblikk er jeg super motivert.. og tenker jeg skal klare det så er jeg flink et par dager og så sprekker jeg.. huff.. jaja men nå vil jeg klare det.. jeg skal klare det tenker jeg.. men samtidig tenker jeg umm hadde vert godt med en is..

 

uff.. noen som har noen råd?

 

hilsen fra Meg...

 

hei! er på akuratt samme sted som deg nå. Og sliter veldig med motivasjonen. Det er tøft å komme i gang igjen. Men i dag skal det trenes 30 day shred og litt på min crosstrainer. Hadde gått ned 4,2 kg men pga utskeielser på 17.mai så er 2 kg av dem jeg hadde gått ned kommet på igjen...så etter suveren støtte og hjelp fra "det går bra" så er jeg nå back on track. Uten hennes støtte så hadde jeg nok ikke kommet meg ut av min boble men ingen motivasjon. Men hun snakker om de 3 t`er (3 t`er = ting tar tid) og det vil jeg gi ho rett i. Og jeg har fått et annet godt råd og det er å alltid ha med seg noe sundt i veska når man skal noen plass som man så vet hvor mange kalorier det er i. det er for eksempel en liten boks med oppkutta grønsaker.

 

Men håper du når dine mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Vilhelmine

Hei. smile.gif

 

Jeg tror jeg forstår hvor du er. Selv gikk jeg ned fra 133 kg til 108 på kort tid med lavkarbo. Var i ketose i 16 uker. (Det er ikke bra...) Så kom jula, og jeg skulle bare smake "litt" på karbohydrater. Vel, for å gjøre historien kort, så førte det til at jeg i løpet av kort tid var oppe i 142 kg. Derfor føler jeg til en viss grad at vi er på samme "sted", ved å ha vært så flinke, for så å "la" det komme på igjen minst like fort, selv om jeg ikke har problemer med svigers. blink.gif

 

Jeg er også veldig glad i mat. (Dah, det er jo liksom derfor jeg har blitt så stor, hehe.) Det er mye kos, hygge og ikke minst trøst i god mat, og jo mer karbohydrater, jo høyere "rus" for min del. MEN; nå har jeg begynt på Grete Roedekurs, og har en liten konkurranse gående med meg selv. Kurset er jo ikke akkurat gratis, så jeg skal ha "kiloprisen" til å bli lavest mulig. wink.gif

 

Jeg går stadig runder med meg selv oppi topplokket. Jeg tror det er veldig viktig å si til seg selv at man er verdt god helse og et liv uten faren for livsstilssykdommer. Som du sier, så har du klart det før. Det er derfor ingen grunn til at du ikke skal klare det igjen. Jeg husker veldig godt hvor mye lettere, både i vekt og til sinns, jeg følte meg da jeg gikk ned så mange kilo sist, og den følelsen vil jeg ha igjen.

 

Nå har du jo flytta vekk fra svigerforeldrene dine, så jeg håper livet sånn sett er lettere, og det er ingen grunn til å ikke kunne unne seg en is selv om man skal ned i vekt. Men ikke hver dag, da. biggrin.gif Hva med å inngå en avtale med seg selv at man skal ha én is i uka? Bestem når uka starter hvilken dag du skal unne deg den ene isen, så du ikke spiser den på impuls på mandag, og så kommer det flere dager den uka hvor du også har lyst på den isen. :) Jeg unner meg en pose popcorn på lørdagene, og ser så fram til den at jeg klarer meg uten annet "godteri" de andre dagene.

 

Forsøk å i første omgang fokusere på det du får til (f.eks.som meg; 5 måltider om dagen og minst 2 liter vann.) ikke fokuser på det du ikke klarer (trening for min del ... foreløpig.). Du får nok det også til etterhvert. Ikke vær din verste fiende ved å trykke deg ned med det du ikke får til, men klapp deg selv på skulderen og si "Jøss, idag har jeg fått til det og det. Jeg er jammen flink!"

 

Jeg håper du finner igjen motivasjonen, for jeg vet hvor kjipt det er når/om den forsvinner.

 

Masse lykke til!! cool.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest cicilie

Heisann:)

 

Motivasjonen er viktig for at man skal klare å fortsette, men jeg vet akkurat hvordan du har det, og har vært der selv.

 

Det er så lett å ty til lettvinte løsninger når ting går i mot, men jeg har gjort det slik at når jeg føler motgang og blir frustrert, lei meg eller fortvilet så har jeg bestemt meg for at jeg skal gå av meg irritasjonen.

 

Så jeg kler på meg og går ut, uansett vær, og det jeg merker er at jeg holder et høyere tempo når jeg er lei, og jeg føler meg så utrolig mye bedre etterpå:)

 

Vanskelig å si om det funker for deg, men verdt et forsøk:)

 

Masse lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....Så jeg kler på meg og går ut, uansett vær, og det jeg merker er at jeg holder et høyere tempo når jeg er lei, og jeg føler meg så utrolig mye bedre etterpå

Samme her (i "gode perioder"). Det fungerer bra. Jeg tenker at hvis jeg fortsatt har lyst til å spise noe når jeg kommer tilbake så kan jeg det, men det blir veldig sjelden til at jeg gjør det. Trenger ikke være så lange turen for da kan det fort bli uoverkommeig. Bare rundt nabolaget.

 

Ellers er det veldig lurt å gå et kurs altså. Da får man skikkelig kunnskap, fokus og motivasjon. Ja det er dyrt, men det er en investering i helsa, både psykisk og fysisk, og man sparer faktisk inn mye av pengene, hvertfall hvis man pleier å spise mye snop og snacks og sånn. Og så kan man jo ønske seg kurs til bursdag og jul. Dette gamet er skikkelig vanskelig, og enda verre å klare alene.

 

Men vi gir ikke opp jenter! En vakker dag skal vi klare å bli sunne og spreke og fornøyde med oss selv.

 

HEIA OSS! :P:P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...