Gå til innhold

Feil vekt oppgitt på pakningene


Gjest Eplekatt
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Eplekatt

Jeg har slurvet litt med veiing av ting når jeg spiser hele enheten, f eks når jeg spiser en 110 grams boks stabburmakrell til lunsj. Da har jeg ført opp 110 gram stabbur-makrell, uten å veie. Samme med Tine mild og lett yoghurt, 125 gram netto. Men i det siste har jeg veid, og føler meg snytt. 110 gram makrell i tomat veier som regel like i underkant av 100 gram, og 125 gram Tine mild og lett yoghurt veier rundt 115 gram. Tenker ikke så mye på at det har blitt mindre kalorier, men at produsentene juger og jukser og snyter oss for mat. Når jeg kjøper pakke med fire yoghurter får jeg faktisk 40 gram mindre enn jeg betaler for. Og jeg vet at vekta mi viser riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Når du veier, har du fått "alt ut av begeret"? skikkelig bunnskrapet youghertbegeret? Står vekten på et bent underlag? Kanskje du skal kontrollsjekke ved å prøve en annen vekt? Låne naboen eller en venn sin? Kan jo hende vekten din viser feil. Og er det alle yoghertbegerene som mangler 10gram? Eller er det ett og annet? La oss si at du veier 20 youghertbeger og alle viser for lite youghert (og du har veid med to forskjellige vekter) så kan du jo sende en epost til youghertleverandøren og klage på dette.

 

Et youghertbeger inneholder 150gram står det. Så om du kjøper 15beger og alle mangler 10gram så får du egentlig bare 14begere.

 

Synes ikke det er fint av produsentene å lyge på seg en vekt om det ikke stemmer! :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...