Gå til innhold

Kan ikke trene - vil 5 kg ned i vekt


Gjest Pippis

Anbefalte innlegg

Gjest Pippis

Jeg er utbrent og delvis sykemeldt fra jobben og har lagt på meg 5 kg siden i fjor høst. Jobber med å bygge opp energilagrene og har ikke lov til å trene. Kan max gå 1 time tur om dagen og da helst uten å ta i for mye. Er på yoga 1 gg i uken. Jeg ikke kan bruke trimpoeng i slankingen. Er veldig lett å få lyst på noe når jeg ser på tv eller bare slapper av med en bok i sofaen. Mange råd går ut på å gå seg en tur når suget kommer, eller trene ekstra hvis man har spist et kakestykke osv, og det kan jo ikke jeg. Prøver å unngå å ha sjokolade (elsker sjokolade) i huset. Gikk på ekspresskurs rett før jul og tok av noen kilo, men de er kommet tilbake. Har litt mer engergi nå så prøver meg igjen.

 

Er det andre som slanker seg, men ikke kan trene? Trenger motivasjon og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Å gå tur i 1t er jo knallbra. Klarer du det, skal du se at formen sakte men sikkert kjem krypande. Prøv å få til den turen kvar dag. Eg trur det er "trening" nok. Du kjenner jo sjølv på kroppen kor mykje du kan ta i. Men det viktigaste er faktisk vanen, det å at det blir naturleg å komme seg ut, at det blir ein del av den daglege rutinen. Dersom du har nokon å gå saman med av og til, hjelper det veldig godt på humøret også.

Lukke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei :)

 

Jeg kan heller ikke trene (går 20 min tur to-tre ganger i uka) pga sykdom , men har siden 9.april i år gått ned nesten 7 kilo utelukkende ved endring av kosthold. Så det er fult mulig å gå ned noen kilo bare man endrer vanene litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...