Gå til innhold

Hvor mange kalorier skal jeg ha?


Gjest Camilla Kitty
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Camilla Kitty

Hei! Jeg er snart 18, og helt ny på dette. Vi har ikke råd til at jeg kan få tatt et kurs og derfor vet jeg ikke hvor mange mengder kalorier jeg skal ha. Jeg har hørt jeg skal ha alt fra 1200 til 2200. Kan noen hjelpe meg?

 

Jeg veier 110 kilo og er 164 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei! Jeg er snart 18, og helt ny på dette. Vi har ikke råd til at jeg kan få tatt et kurs og derfor vet jeg ikke hvor mange mengder kalorier jeg skal ha. Jeg har hørt jeg skal ha alt fra 1200 til 2200. Kan noen hjelpe meg?

 

Jeg veier 110 kilo og er 164 cm høy.

Hvor mye kalorier du skal ha avhenger av høyde, vekt, alder, hverdagsaktivitet og hvor mye trim du satser på. Det forklarer også hvorfor det varierer såpass mye fra person til person og hvorfor du får så mye forskjellig info. Man skal jo ikke ha for mye kalorier, men for lite er heller ikke bra, så det er søren ikke lett! :)

 

Nå går jeg på kurs og vet ikke hvordan sidene her inne er for de som ikke går på kurs, men det fantes tidligere en kalkulator for hvor mye kalorier man forbrenner og da hvor mye kalorier man skal ha. For min del finner jeg det under Roede-klubben i fanen oppe, min profil (hvor høyde skal registreres) og deretter min meny. Som sagt vet jeg ikke om det er tilgjengelig dersom man ikke går på kurs, men det er verd å ta en titt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

hei

 

har vært her inne sikkert siden 2009. men ikke at jeg har klart å få til å gjør så mye mer.

 

men nå bare må jeg få ned masse.

 

registrere deg inn på REGISTRER linken, så registrere du inn opplysningene. om vekt å høyde.

så får du opp den anbefalte menyen for deg.

 

når du har registrert opp startdato, får du følgt med underveis, å legger inn det du spiser så ser du hva mangler elle hva må ha mer av.

 

en del god veiledning på sida, når du er registrert. om hvordan bruke den, å legge inn eller gjøre endringer.

 

her i g r sitt opplegg skal jeg på omlag 1600 kcal daglig.. et annet nettsted fikk jeg 18-1900... så litt sånn i villrede, men trur jeg følger dette ,så jeg får litt mer fart på nedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...