Gå til innhold

Gi meg styrke og motivasjon!


Gjest annoli85
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest annoli85

Jeg ble fridd til samme dagen som jeg fødte min sønn. La på meg 18 kg under svangerskapet, og hadde noen kg ekstra fra før jeg ble gravid. Jeg gikk ned 10 kg raskt, men 8 av dem har hengt igjen. Jeg veier nå 90 kg, og skal ned til 75-77 kg. Er 179cm høy.

 

Jeg begynte med Roede-metoden da jeg veide 92,5 kg, for snart 3 uker siden. Jeg har tidligere gått på Roede-kurs (3 stk totalt), så er godt kjent med hvordan det fungerer. Nå skal jeg nevne at jeg ikke har veid hvert gram, men jeg har ca ligget på 1400-1600 kcal. Jeg trener kondisjon og styrke 2-3 ganger per uke.

 

Den siste uken gikk jeg opp fra 89,3 til 90 kg, og det eneste stedet jeg mistet cm var 1cm på overarmen. Jeg ble veldig skuffet, men bestemte meg idag for å veie hvert eneste korn som går inn i denna kroppen! Lurte på om det kunne være muskelmassen som har økt, men da hadde jeg håpet å se mer reduksjon i cm.

 

Jeg trenger motivasjon for å klare dette. Jeg kjenner jeg blir helt matt! Sliter med 4x4 intervaller på mølla etterfulgt av styrke 2-3 ganger i uka, også skjer det ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest hircine

Hei!

 

Jeg tror du må:

 

1. Spis litt mer, mellom 1600-1800 kcal om dagen.

2. Reduser karbohydrater og spis mer proteiner. Ikke kutt karbohydrater helt, men mindre av brød, knekkebrød, poteter, pasta, ris, pizza osv.

3. Tren mer variert - ikke gjør det samme hver gang, da blir kroppen "vant" til det og vet hva som kommer neste gang.

 

Ellers må du bare fortsette som du gjør, du er flink! Det tar tid å komme videre og det kan slite enormt på motivasjonen - I KNOW! Ikke fokuser så mye på å måle/veie i noen uker, men få inn gode vaner og stress mindre med det. Kroppen vil til slutt gi etter og du vil se fremgang. Gi deg så små belønninger underveis, ikke mat, men gjerne opplevelser/kær etc. Det er de dagene det er vanskeligst å gjøre de gode valgene det gir deg mest å faktisk gjennomføre de! Husk det :)

 

Håper det løsner for deg, jeg vet hvor vanskelig og demotiverende det kan være! Heia deg - og lykke til videre!! :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...