Gå til innhold

Fra ketose til grete roede


Gjest hermine76
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest hermine76

Ja, da har vekten krøpet temmelig raskt opp til 117 kg (!!!!!) etter at jeg avsluttet lavkarbohysteriet. Der gikk jeg ned 15 kg, men har nå gått opp igjen disse kiloene. Blir kvalm av å se meg selv i speilet, våkner med klump i magen og legger meg med klump i magen, tenker så mye på hvor stor jeg har blitt.

 

MEN NÅ: nå skal jeg prøve grete roede, det virker mer levelig i lengden :) Trenger jo en varig livsendring, og jeg håper dette blir bra. Har veldig lyst til å slippe å tilbringe resten av livet mitt som feit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lindaaaa26

helt enig med deg så lei av og være feit jeg også..

er nå på min 3uke og det går kjempe bra,så det er bare å kjempe så kan vi klare det i sammen :rolleyes:

selv haddde jeg en start vekt på 115,1kg å er 166cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Ja, da har vekten krøpet temmelig raskt opp til 117 kg (!!!!!) etter at jeg avsluttet lavkarbohysteriet. Der gikk jeg ned 15 kg, men har nå gått opp igjen disse kiloene. Blir kvalm av å se meg selv i speilet, våkner med klump i magen og legger meg med klump i magen, tenker så mye på hvor stor jeg har blitt.

 

MEN NÅ: nå skal jeg prøve grete roede, det virker mer levelig i lengden :) Trenger jo en varig livsendring, og jeg håper dette blir bra. Har veldig lyst til å slippe å tilbringe resten av livet mitt som feit ;)

 

Meget fornuftig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hermine76

helt enig med deg så lei av og være feit jeg også..

er nå på min 3uke og det går kjempe bra,så det er bare å kjempe så kan vi klare det i sammen :rolleyes:

selv haddde jeg en start vekt på 115,1kg å er 166cm

 

Så flink du er. Jeg gleder meg til å komme i gang, begynner i morgen. Men jeg tror det kommer til å bli noen harde dager de første dagene, er jo vant til å stappe i munnen hele tiden - grisen ;) Skal også slutte å drikke pepsi max - er jo bare tykke folk som drikker det he he. Er søren meg hektet på det. Nei, nå vil jeg bli et nytt og bedre menneske - sunnere. Er nå litt spennende å telle kalorier også. Liker å ha litt prosjekt på gang, er litt lettere å holde seg til det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moni68

Ja, da har vekten krøpet temmelig raskt opp til 117 kg (!!!!!) etter at jeg avsluttet lavkarbohysteriet. Der gikk jeg ned 15 kg, men har nå gått opp igjen disse kiloene. Blir kvalm av å se meg selv i speilet, våkner med klump i magen og legger meg med klump i magen, tenker så mye på hvor stor jeg har blitt.

 

MEN NÅ: nå skal jeg prøve grete roede, det virker mer levelig i lengden :) Trenger jo en varig livsendring, og jeg håper dette blir bra. Har veldig lyst til å slippe å tilbringe resten av livet mitt som feit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moni68

Så flink du er. Jeg gleder meg til å komme i gang, begynner i morgen. Men jeg tror det kommer til å bli noen harde dager de første dagene, er jo vant til å stappe i munnen hele tiden - grisen ;) Skal også slutte å drikke pepsi max - er jo bare tykke folk som drikker det he he. Er søren meg hektet på det. Nei, nå vil jeg bli et nytt og bedre menneske - sunnere. Er nå litt spennende å telle kalorier også. Liker å ha litt prosjekt på gang, er litt lettere å holde seg til det da :)

 

 

Jeg er også lei av å være feit,jeg startet på grete roede for en uke siden og startet på 111,3 kg. Skal på vekta i morgen og gruer meg, er redd jeg ikke har gått ned noe som helst. Teller kcalorier og tror jeg gjør det riktig i hvertfall, men gruer meg alikevel.Har startet opp veien til et nytt og sunnere liv, har vært litt vanskelig innimellom, men da setter jeg meg ned og leser her og blir innspirert til og fortsette :-) Så stå på, dette klarer vi sammen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mikkris

Ja, da har vekten krøpet temmelig raskt opp til 117 kg (!!!!!) etter at jeg avsluttet lavkarbohysteriet. Der gikk jeg ned 15 kg, men har nå gått opp igjen disse kiloene. Blir kvalm av å se meg selv i speilet, våkner med klump i magen og legger meg med klump i magen, tenker så mye på hvor stor jeg har blitt.

 

MEN NÅ: nå skal jeg prøve grete roede, det virker mer levelig i lengden :) Trenger jo en varig livsendring, og jeg håper dette blir bra. Har veldig lyst til å slippe å tilbringe resten av livet mitt som feit ;)

 

 

Hei :) ny på disse sidene jeg også. Starter med grete roede i morgen. Det her blir spennende. Håper å få av noen kilo før ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Her er det også fra ketolyse til grete roede. Gikk ned 14 kg, og snart gått opp alt igjen. Dessverre det som er skummelt med slankekurer som lover raskt vekttap - man raser opp igjen. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hermine76

Da er jeg i gang. Det har gått greit, men har nok spist litt over det jeg skulle. Kanskje litt for mye brød og et ekstramåltid (yoghurt) for mye. Tenker det kanskje er litt sånn i starten, de første dagenen, og så etterhvert blir man ikke så opptatt av mat.

 

Ellers har det gått fint, men det er akkurat nå - kl 19.30 - 22 som er problemet. Det er da jeg havner foran tv, skal slappe av og KOOOOSE meg med noe godt ;)Kjenner jeg blir litt rastløs, men nå valgte jeg å slå på pc-en og gå inn her og få litt inspirasjon. Det hjelper!!! Har nettopp gått på en tur med en venninne og det tror jeg er det viktigste av alt, å bare komme seg ut og vekk fra tv og gamle vaner.

Tusen takk for alle svar på mitt innlegg, det er så utroooolig inspirerende! Lykke til alle sammen, dette skal vi klare. Den kosematen tar jo livet av oss. Er i tillegg lei av å være "usynlig" for menn. Å bare være hun der tykke dama... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hermine76

Dag to. Gått veldig greit i dag, frem til etter at jeg hadde trimmet litt. Da måtte jeg bare ha en frukt for mye. ...egentlig TO for mye... Så føler liksom at jeg har skeiet ut litt, men regner med at dette går seg til. Det er jo masse mat å kose seg med, og etterhvert blir kroppen vant til ikke å stappe i gapet 24-7.

Jeg er typen som veier meg hver eneste dag, gjerne morgen og kveld når jeg er på diett. Det har jeg klart å motstå - i allefall til nå. Skal klare å bare veie meg en gang i uken. Synes forresten det er utrolig bra å spise små kli-brød, de med solsikkefrø i er bare knallgode. Spiser de til kvelds, for da er det kjekt å ha et måltid som varer litt, og av de kan man spise temmelig mange. Har forskjellig pålegg på, noen med kun tomat med pittelitt salt strødd over. Skikkelig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hermine76

Dag 4. Går fortsatt greit. Er så deilig å ikke stappe i seg alt mulig dritt. Kveldenen er enda de tidene som er vanskeligst å ikke stappe i seg alt mulig, kjenner at jeg blir rastløs. Jeg har lovet meg selv å ikke veie meg i det hele tatt utenom på veiedagen, men i går kveld med litt klær på snek jeg meg på - og jeg har i allefall gått ned litt. Vet ikke hvor mye for det er om morgenen uten klær jeg pleier å gå ned. Hadde lyst å gå på vekten i dag, men jeg lot være.

Problemet for meg med å gå på vekten er at jeg blir helt hektet på det, går morgen og kveld når jeg slanker meg. Og da stresser jeg med at jeg "må veie mindre i morgen" og da spiser jeg litt mindre. Og så har man det gående med å spise for lite og til slutt må du spise mer og så blir man bare enda større.

Jeg gleder meg til å veie meg på tirsdag iallefall :) Lykke til alle sammen - dette må være den beste måten å gå ned i vekt - og BLI DER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hermine76

Da, er første uke over og jeg hadde veie-dag i dag. Hurra, gått ned 3,3 kg. Regner med at jeg ikke går så mye ned fremover - det vil nok jevne seg ut. Men kjekt og motiverende er det uansett:)!!

 

Så, stå på folkens, dette er superbra og det vi trenger :) :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da, er første uke over og jeg hadde veie-dag i dag. Hurra, gått ned 3,3 kg. Regner med at jeg ikke går så mye ned fremover - det vil nok jevne seg ut. Men kjekt og motiverende er det uansett:)!!

 

Så, stå på folkens, dette er superbra og det vi trenger :) :)

 

 

Så flott! Ikke alle som går så mye ned etter å ha spist lavkarbo ei stund har jeg hørt!

Du motiverer oss som svarer og de som bare leser.

Jeg sparka fra igjen i går, fordi kiloene mine også sniker seg på igjen. Jeg er også godt ivaretatt på GR kurs, men vet at jobben må jeg gjøre sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hermine76

Så flott! Ikke alle som går så mye ned etter å ha spist lavkarbo ei stund har jeg hørt!

Du motiverer oss som svarer og de som bare leser.

Jeg sparka fra igjen i går, fordi kiloene mine også sniker seg på igjen. Jeg er også godt ivaretatt på GR kurs, men vet at jobben må jeg gjøre sjøl!

Lykken er jo å bli slankere. ALT blir jo faktisk bedre. Merket det så ekstremt når jeg hadde gått ned på lavkarbo. Jeg var jo langt fra tynn, men mer i retning normal. Plutselig er man ikke usynlig for det motsatte kjønn, man går lettere i trapper, det går an å kjøpe i klær på salget på H&M på de VANLIGE størrelsene. Og sistnevnte er virkelig lykke! :lol: Min venn er ikke sjokolade og chips og pepsi max, det er det som ødelegger livet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etabeta78

Ja, da har vekten krøpet temmelig raskt opp til 117 kg (!!!!!) etter at jeg avsluttet lavkarbohysteriet. Der gikk jeg ned 15 kg, men har nå gått opp igjen disse kiloene. Blir kvalm av å se meg selv i speilet, våkner med klump i magen og legger meg med klump i magen, tenker så mye på hvor stor jeg har blitt.

 

MEN NÅ: nå skal jeg prøve grete roede, det virker mer levelig i lengden :) Trenger jo en varig livsendring, og jeg håper dette blir bra. Har veldig lyst til å slippe å tilbringe resten av livet mitt som feit ;)

 

Jeg har prøvd lavkarbo jeg også, og ja, man går ned fort og mye, men syns ikke det er levelig i lengden. Ble også vanskelig med resten av familien for hele tiden å ta hensyn til hva jeg skulle spise. Gikk på Grete Roede for 10 år siden og da gikk jeg ned 10 kg på et kurs. Da var jeg normalvektig til jeg fikk barn i 2007. Siden har kg mine vært der. Jeg tror nok det er sunt kosthold og mosjon som skal til for at man skal klare å holde vekten resten av livet. :-) Lykke til. Dette klarer vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest hermine76

Ja, da er jeg snart ferdig med tre uker på grete roede, og det går temmelig bra om jeg skal si det selv. Jeg er iallefall mett!:)

Veiedag i uke to viste ned 0,7 kg. Og så har jeg jo veiedag om to dager igjen.

Jeg kjenner at jeg av og til tenker, søren, jeg vil gå FORT ned, men det er klart at det ikke er løsningen. Da får jeg ikke et varig forhold til den maten jeg spiser nå. Når ting går trått tenker jeg på Anne-Kat Hærland. Hun er jo blitt fantastisk slank og fin. Og hun forteller selv at det tok laaaaaaang tid, saaaaaakte av. Så når jeg går på vekten tenker jeg : SAKTE AV; MEN AV!! :)

Og så gjelder det å klare å ha litt langtidsperspektiv på ting. At jeg ikke tenker på at jeg skal ha tatt av 8 kg innen de neste 14 dager, men jeg setter meg av og til ned med kalkulatoren og regner på at f.eks.:

viss jeg går ned 0,7 kg per uke så har jeg sånn litt uti august tatt av nesten 6 kg. Så trekker jeg det fra det jeg veier nå - og juhuu. Og viss jeg tenker et par måneder til... altså vi går jo virkelig NED NED NED i vekt. Tenk på hvor fine vi er til jul da... Da skal jeg ha gått ned nærmere 17 kg. TENK PÅ DET :D :D Vi må ha litt perspektiv på ting :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hermine76

Hei, igjen.

Vekten går videre nedover, forrige veiing hadde jeg gått ned 1,5 kg. Så nå har jeg gått ned 5,5 kg på TRE UKER!! og jeg spiser alt det jeg skal, så jeg er mett omtrent hele tiden. Det som er bra, er at jeg er blitt mye flinkere til å gå tur. Jeg tar med meg telefonen og plugger i øretelefonene og hører på radio. Og bare går og går og går... i sånn 1,5 time. Og da blir jeg til slutt temmelig sliten. Jeg er ikke så glad i å gå opp ett fjell, iallefall ikke enda, ¨så da er det bedre å gå lange turer. Jeg gikk to svært lange turer i forrige uke, og det er nok de som gjorde at jeg gikk ned hele 1,5 kg denne uken.

Nå har jeg veiedag igjen om 2 dager og jeg har nok gått ned, men ikke SÅ mye.

Det er fremdeles vanskeligst i helgene, dersom jeg ikke skal noe spesielt... da blir det litt tendenser til å småspise og å spise litt mer enn det jeg egentlig kan. FORRESTEN, har dere smakt Philadelphia sin nye ost med freia sjokolade i? Himmel, den er god!! Jeg får ikke noe sprekk så lenge jeg har den. Den er himmelsk, tar meg en skje i ny og ne. Er jo ikke mer kalorier i den enn en lett-ost :)

I sommer skal jeg jobbe en del natt, er litt spent på hvordan det skal gå. I forhold til mat og tur og sånn... akkurat med maten kan det gå greit for jeg tar bare med meg den maten jeg har lov til å spise. Samtidig er det ofte kaker og gode smørbrød igjen i kjøleskapet der jeg skal jobbe og de må jeg klare å holde meg unna... men det skal jeg - DE ER MIN FIENDE ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...