Gå til innhold

Seniorgjengen


Gjest Lubina

Anbefalte innlegg

Ja da er vi i gang på ny tråd med nytt navn.

 

I dag var jeg ganske spent da vekta ble tatt fram, og ble positivt overrasket. Ned 0,8 kg og 1 cm. Veldig fornøyd med det. Siden 2. januar har jeg totalt gått ned 8,6 kg og 10 cm rundt midjen. Kan ikke klage da nei.

 

Det er snart på tide med en belønning. Og det skal ikke være noe spiselig!! ;) Vet ikke helt hva det blir enda men tenker på aromaterapi, frisørtime eller noe sånt. Har hatt en bukse liggende på lur - var for liten ved juletider. Prøvde den i går, og dæsken - jeg må bruke belte! Så nå få jeg finne frem neste størrelse - her er det mye å ta av i forskjellige størrelser..... :D

 

Ute er det et herlig vintervær, strålende sol og noen få kuldegrader. Ser frem til en lang og god tur med hundene mine.

 

Ønsker dere alle en aktiv og kalorifattig uke! :)

 

Klem fra Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Hei alle sammen i seniorgjengen:)

 

Var rimelig spent på resultatet da vekta behøring ble halt fram for veiing i dag tidlig. Den er nemlig forvist resten av uka for å unngå fristelsen med å entre den i tide og utide ( spesielt det siste!) Skal jo ikke ha hovedfokus på slanking nå - men endring av kosthold og vaner. Gevinsten av denne endringen bør jo være en reell nedgang da - så derfor blir den halt fram hver mandag for å kontrollere resultatet;)

 

Og resultatet for uke 7 er som følger:

Ned 0,7 kilo

Minus 1 cm rundt midjen

Gjennomsnittlig kaloriforbruk pr dag: 1517

Trimpoeng: 9,4

 

Alt i alt en bra uke. Har klart å holde meg rundt 16oo kalorier pr. dag - og trimminga er godkjent.

 

Så nå er det bare å fortsette med gode vaner utover i uka.

Skal etter planen på treningssenteret i dag. Men været er utrolig deilig her nå - så da tar jeg heller en riktig god og lang trimtur. Kanskje med litt rulling på ballen i tillegg:-)

Tenker nok det blir til det ja.

 

Håper på masse nye seniorer her da - lykke til alle sammen fra Pandora:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pandora!

 

Det var jo kjempefint resultat! (Vi hadde omtrent det samme...) Blir litt ekstra motivert til å fortsette på denne sunne vei når vi har sånt resultat. Fytti katta å flinke vi er! :)

 

Jeg har også badevekta gjemt bort - faktisk under badekaret. Ute av øye - ute av sinn. Føler heller ikke noe behov for å veie meg støtt og stadig men det er rart med det hvis den står rett i glaninga. Henter den frem søndag kveld, legger frem målebåndet - da glemmer jeg ikke at det er mandag morgen når jeg entrer baderommet med soveansikt og rocka hår.... ;)

 

Har feiret min sønns bursdag i dag.... Hadde faktisk ikke lyst på kake - helt sant - men det føltes feil å ikke ha kake i dag. Så jeg spiste et lite stykke Sachertorte - egentlig den beste kaka jeg veit, og merkelig nok ble det ikke den samme gode opplevelse jeg er vant med.... :D Hmm.m. det var en ny opplevelse. Da er det 4 dager til neste bursdag.... Huff!.....

 

Ha en fortsatt fin uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder meg at resultatene er så bra. At vi for øyeblikket synes å være i framgang.

 

Fint med ny "tråd".

Skikkelig fornøyd jeg også, ned 1,2 kg og enda en cm. Forrige uke hadde jeg jo gått opp etter noen dagers *"etegilde".

Resultatet siden 9.januar er -4,8 kg og 4 cm.

 

Jeg synes sjøl nå at jeg blir flottere for hver mandag - Kan bøye meg framover uten å stønne og pese som en hvalross - nå er det nesten bare som en stresset kattunge :-D.

Bilringen er i ferd med å ta for som et punktert ballongdekk - og mageskinnet minner litt om ei halvtom rumpetaske. :-)

Men - det trekker seg nok sammen etterhveryt - med noe hjelp av sit ups o.l.

Har slitt litt med trimminga denne uka, jobber mye og - litt mørkeredd - blir derfor i hovedsak ergo-sykkel til tv. Hadde en god skitur i går - hæ'li'.

Ble litt lei sykkeln og var skikkelig trøtt om kvelden - så da tok jeg meg "litt fri".

Sliter også litt nå om dagen med matinntaksregistrering. Tror at faren nå er at jeg spiser for lite. Men tok en smultring til kaffen på sangøvelsen i dag.

 

Lykke til denne uka folkens. Kommer nok innom igjen flere ganger. Liker disse samtalene vi har. Får meg til å føle at jeg slett ikke er alene om å føle at det er noe mer av meg enn jeg setter pris på.

 

hilsen livsl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tilbake til start.

Samme vekt og mål , som 1. jan. 2006

 

Ut fra alt som har skjedd så er jeg egentlig fornøyd med det. Spist for mange kosemerker. Jula, ferie, omgangssyke, OL og dårlig slanke-psyke er over. Nå er det full fart igjen. Klarte det før jeg dro på ferie - og i fjor - så nå må jeg ha full fokus framover.

 

Mektig imponert over flere av dere. Det er litt av en jobb dere har lagt ned. Ikke minst psykisk - og det å holde fokus hele tida. Dette vet jeg av egen erfaring i fjor der jeg tok av 26 kg på 8 mnd. Gratulerer :( Er det ikke kjempedeilig når du finner gamle bukser, som er for store. Som Lubina sier så er det ett hærlig kick når man kanskje må se på neste str. nedover. Det er en rå opplevelse.

For meg var kanskje det det mest artige med hele slankinga. Jeg kunne bruke enkelte bukser i str. 40 - det var det 20 år siden sist. Hurra.

 

Gratulerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes iallefall jeg.

Vel - personlig var jeg ikke så flink i går. Fant en sjokolade som jeg aldelse ikke viste om. La den pent og pyntelig godt gjemt bakerst i hylla.

Men nå viste jeg om den:(

 

Har den ikke lenger nå nei - iallefall ikke i skapet....

 

Litt skremmende det der. For nå følte jeg at jeg hadde kontrollen. Er det sånn at vi aldri får helt kontrollen - og at vi aldri kan ha sånne ting liggende i påvent av besøk ( som forøvring er min unnskyldning når jeg handler inn ting jeg absolutt ikke skal spise selv)?

 

Vel - det var jo ikke den store katastrofen da. Iallefall ikke når jeg klarer å ta meg inn igjen. For i dag er jeg full av pågangsmot - og skal nok klare å holde meg inne rimelighetens grenser;)

 

Så Lubina - du får stålsette deg foran neset bursdag. Rimelig godt gjordt å bare ta et kakestykke - det fortjener du jammen en klapp på skuldra for ja:-)

 

Livsl - samhold styrker - det synes jeg også. Vi får hjepe hverandre framover - eller rettere sagt - nedover. For det er nå vi skal klare dette:)

 

gmh - full fokus framover vett du. Kan skjønne du klarer det - vi er jo her og pusjer på deg.

Hadde forresten du erfaring med GR-kurs via internett?

 

Nå hever vi armen folkens - YEEEESSSSS - dette skal gå vår vei!

 

Lykketilklem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dere er utrolig flinke alle sammen. Blir faktisk litt stolt av å være med i en sånn positiv gjeng! :) Jeg er en veldig positiv person selv, prøver for det meste å se muligheter i stedet for hindringer. Kommer godt med i disse tider.

 

Det er ikke til å komme fra at det vil komme anledninger som fører til litt høyere kaloriinnhold. Jeg tror faktisk at det bør være sånn, for dette er en livsstil vi forhåpentligvis skal fortsette med resten av livet. Så lenge en ikke går helt amok, skal man faktisk kose seg når det er spesielle anledninger. Men jeg har fortsatt tro på at det bør planlegges. Impulsive utskeielser tror jeg vil være veldig demotiverende. Da har man liksom skeia ut..... Men har en planlagt det så er det lettere å unngå vektoppgang og samtidig ikke komme helt ut av kurs. F.eks spise litt mindre til de andre måltidene, gå en ekstra tur osv. Da har i hvertfall jeg bedre samvittighet.

 

Blir vel ikke noen Spaniatur for meg før neste vinter. Men en ting er sikkert; drar ikke dit og teller hver eneste kalori! Å reise på ferie og ikke kunne kose meg med vin og god mat, nei det blir ikke aktuelt. Men selv der går det an å begrense seg. Elsker f.eks. Gofres (tykke, varme vafler) med is, jordbær, sjokoladesaus.... auda, nå sikla jeg... hehe. Men jeg behøver ikke spise det hver dag. De smaker helt likt så en behøver ikke å prøvesmake hver dag...!

 

Og til deg Pandora: IKKE ha fristelser i hus - sjokoladen vil garantert "rope" på deg! Gir deg herved sjokoladeforbud i 4 uker!!!! :( Vedtar du "dommen"?

 

Nå skal jeg ut å gå av meg skuffelsen over OL-resultatene.... Ha en fin dag alle sammen.

 

Klem Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "seniorgjengen"!

 

Her var det hyggelig. Positivt og flott. Kan det komme av at man har passert en viss alder, og ser ting i litt større perspektiv. Man lærer jo litt med årene, da, skullen en tro. ("de gamle er alltid eldst" (heter det virkelig det?))

 

Kanskje jeg kan få lov til å være med å motivere og motivieres her? Jeg er ikke helt senior enda ifølge definisjonen på 45+, men jeg blir senior på kvinnedagen. Må jeg vente til da, mon tro?

 

Ha en fin tur Lubina, og en god dag allesammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Korsa!

 

Her er du hjertelig velkommen! Vi er ikke akkurat så strenge på alderen nei..... :( Men vi syns det var greit å ha en egen tråd for oss som er ferdig med "småbarnstiden".

 

Du har sikkert lest tråden "Passive brukere" på Åpent forum. Grunnen til at jeg nevner den er at det hadde vært fint om du sa fra hvis du velger å gå ut av "gjengen" igjen. Har skrevet om det der.

 

Håper å høre masse fra deg. Lykke til!

 

PS. ....og nå SKAL jeg slå av data'n å komme meg ut før det blir mørkt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Korsa!

 

Her er du hjertelig velkommen! Vi er ikke akkurat så strenge på alderen nei..... :( Men vi syns det var greit å ha en egen tråd for oss som er ferdig med "småbarnstiden".

 

Du har sikkert lest tråden "Passive brukere" på Åpent forum. Grunnen til at jeg nevner den er at det hadde vært fint om du sa fra hvis du velger å gå ut av "gjengen" igjen. Har skrevet om det der.

 

Håper å høre masse fra deg. Lykke til!

 

PS. ....og nå SKAL jeg slå av data'n å komme meg ut før det blir mørkt... :)

 

Så jeg får ikke være med selv om jeg er over 40 med småbarn :)

Greit det, :), håper jeg er slank når jeg fyller 45 og er gammel nok til å være med.

 

Ønsker dere lykke til videre med slankingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg får ikke være med selv om jeg er over 40 med småbarn :(

Greit det' date=' :), håper jeg er slank når jeg fyller 45 og er gammel nok til å være med.

 

Ønsker dere lykke til videre med slankingen.[/quote']

 

Haha! Hvis du lover å ikke prate om amming, pottetrening, trassalder osv......

så skal vi ønske deg velkommen!!! :) Tøft å ha småbarn i så voksen alder. Tar av meg hatten for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt meg inn hit mer i dag - men..................

 

Lubina: Jeg bøyer hodet og godtar dommen - ingen sjokolade inn her i huset på fire uker( godt min mann ikke er noen ihuga sjokoladefan):)

 

Og så fint at vi blir flere da - Korsa og stbs - hjertelig velkommen. Vi får gjøre så godt vi kan og oppmuntre hverandre - det er det viktigste:-)

 

Pandora

 

 

PS

Jeg har barnebarn - så dere risikerer "barneprat" herfra også. Det hjertet er fult av osv.:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stua!

 

En liten kveldsrapport herfra til alle "gamle". Fikk bare en assosiasjon til de dager hvor min kjære datter var ca 4-5 år, i den verste filosofialder:

 

Du mamma,- jeg vet hvem de første menneskene på jorden var!

- Jasså,- gjør du det jenta mi,- hvem var det da?

Hun tenkte litt til, også kommer det; -Jo, de første menneskene på jorden, det var de gamle, det :)

 

Har nettopp vært på en liten kino-tur og sett Nanny McPhee. Den var ganske morsom. Lett underholdning. Noen av oss blir jo rett og slett ikke gamle (ihvertfall ikke inni).

 

OG,- uten noe snacks eller snop, bare en flaske Cola-light. Tenkte ikke på det engang :(

 

Syns det er helt på sin plass at man sier fra hvis man dropper ut. Jeg skal som nevnt andre steder her inne ned "noen" kilo til, så jeg regner med å være her en stund.

 

Ser frem til å følge dere alle! Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt meg inn hit mer i dag - men..................

 

Lubina: Jeg bøyer hodet og godtar dommen - ingen sjokolade inn her i huset på fire uker( godt min mann ikke er noen ihuga sjokoladefan):)

 

 

PS

Jeg har barnebarn - så dere risikerer "barneprat" herfra også. Det hjertet er fult av osv.:(

 

Haha - fint at du tok dommen med fatning. Du kunne jo anket dommen vetdu..!!

 

Og du skal så gjerne få prate om barnebarna dine! :) Jeg er ikke helt der ennå, men gleder meg til den dagen kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld i stua!

 

En liten kveldsrapport herfra til alle "gamle". Fikk bare en assosiasjon til de dager hvor min kjære datter var ca 4-5 år' date=' i den verste filosofialder:

 

Du mamma,- jeg vet hvem de første menneskene på jorden var!

- Jasså,- gjør du det jenta mi,- hvem var det da?

Hun tenkte litt til, også kommer det; -Jo, de første menneskene på jorden, det var de gamle, det :(

 

[/quote']

 

Haha! Herlig! Ja det er fra barn og fulle folk en skal høre sannheten.....

Men vi er da ikke gamle. Jeg har flyttet grensen for hva som er gammelt hele tiden. Da jeg var 20 syns jeg de på 40 var gamle. Mine foreldre nærmer seg de 70 og de er hvertfall ikke gamle. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk alle 5 kursene i fjor - og klarte målet mitt i aug.

For tre år siden gikk jeg to "vanlige" kurs.

 

For meg som er mye på farta og synes data er ok. ble "brevkurset" helt topp.

nettopp dette at jeg kunne ordne det meste når det passet meg (på døgnet). Dessuten hadde jeg personlig coach, som stilte meg de riktige spørsmålene hele tiden slik at jeg klarte å holde fokus, og styre unna fallgrubene. hun var i tillegg faglig dyktig, og jeg kunne stole på alle svarene jeg fikk.

 

Alle GR-instruktørene har selv gått ned mange kilo, og ett av kravene er at de holder vekta. I tillegg har de div. videreutdanning.

Denne erfaring gav meg en kjempetrygghet når jeg stilte spm. om stort sett alt mulig. Ikke minst er det mye nyttig å lese i bøkene. Disse tar jeg fram igjen på nytt når det er ting jeg trenger nå om dagen. Kursene bygget meg opp med motivasjon, kunnskap om både kosthold, forbrenning, helse og ikke minst det viktigste - det er MEG det handler om. Det er mitt liv - det er jeg som tar tak, tar ansvar, ser framover....

 

Jeg tar tilleggsutdannelse som coach på BI om dagen, og kjenner igjen dette der.

Sette fokuset framover. Alt fra Nå og bakover er historie - det får vi ikke gjort noe med. Men ALT fra NÅ og framover kan jeg gjøre noe med. Hvordan vil jeg ha det - hvordan skal jeg komme dit er det det handler om.

 

Jeg hadde ikke klart å klare mitt mål med bare vektklubben i fjor. Det krever enda mer disiplin enn å ha personlig coach, som kan hjelpe deg på rett spor når det butter. Ser av svarene i vektklubben at det er mange som virkelig kan det de skriver om, men det er også noen som er ute på bærtur. Derfor kan en som er usikker bli forvirret. Trådene kan lett bli uoversiktelige, store og det skrives om alt mulig - derfor vil ikke det alene fungere for meg.

 

Det jeg savner på nettet er hold vekta kurs.

 

Bli med på to-tre nettkurs Pandora - du kommer ikke til å angre. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk alle 5 kursene i fjor - og klarte målet mitt i aug.

For tre år siden gikk jeg to "vanlige" kurs.

 

For meg som er mye på farta og synes data er ok. ble "brevkurset" helt topp.

nettopp dette at jeg kunne ordne det meste når det passet meg (på døgnet). Dessuten hadde jeg personlig coach, som stilte meg de riktige spørsmålene hele tiden slik at jeg klarte å holde fokus, og styre unna fallgrubene. hun var i tillegg faglig dyktig, og jeg kunne stole på alle svarene jeg fikk.

_____________________

Lubina:

Internettkurs er sikkert veldig fint for mange. Jeg kan ikke tenke meg det. Jeg vil greie det aleine, for den dagen jeg er i mål skal jeg også videre aleine. Jeg mangler ikke kunnskapen, det gjelder bare og ta frem alt jeg har lært opp gjennom årene og bruke det. I teorien har jeg de fleste svarene, det er i praksis det kan gå galt likevel. Men jeg vil fortsatt ha svar på hvorfor det evt gikk galt. Jeg tror jeg evt ville opplevd det både med og uten kurs, forskjellen er at jeg ville følt det enda verre hvis det gikk galt og jeg tross alt hadde betalt mye penger for kurset. Men vi er alle forskjellig. Jeg er veldig motivert denne gangen, på en litt annen måte enn tidligere. Denne gangen har jeg lagt opp til et kosthold som jeg kan leve med fremover. Det er liksom ingen "kur". Når målet er nådd kommer jeg til å fortsette på de samme kostholdet, men da kan jeg øke litt for å stabilisere vekten. Og dessuten er ikke dette noe jeg gjør kun for å gå ned i vekt, men også for å få en bedre helse. Min BMI er nå normal, men det er mange måter å måle overvekt på. Mitt største problem er magen, derfor har jeg fortsatt noen kilo til før jeg er i mål.

-----------------------

 

gmh:

Sette fokuset framover. Alt fra Nå og bakover er historie - det får vi ikke gjort noe med. Men ALT fra NÅ og framover kan jeg gjøre noe med. Hvordan vil jeg ha det - hvordan skal jeg komme dit er det det handler om.

 

-----------------------

Lubina:

Dette avsnittet burde alle lært seg utenat og levd etter. Veldig klokt sagt!!

-----------------------

 

gmh:

Ser av svarene i vektklubben at det er mange som virkelig kan det de skriver om, men det er også noen som er ute på bærtur. Derfor kan en som er usikker bli forvirret. Trådene kan lett bli uoversiktelige, store og det skrives om alt mulig - derfor vil ikke det alene fungere for meg.

-----------------------

 

Lubina:

Helt enig med deg. Det er synd at GR-teamet ikke deltar aktivt på forumet. Det skinner veldig gjennom at det de egentlig ønsker er at alle skal begynne på kurs. Syns det blir veldig feil. De får sikkert inn masse reklameinntekter i tillegg til at en del av brukerne kommer til å la seg verve til å begynne på kurs. De kunne veldig enkelt ha gjort dette forumet 10 ganger bedre med relativt enkle grep. Siden det ikke er fagpersonell i forumet må alle som leser gode råd og tips fra andre brukere ta med det i betraktningen at det som passer for den ene, ikke passer for den andre, og at det ikke nødvendigvis er fasitsvar å finne her inne.

 

Ha en fortsatt fin dag! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint at du bidrar med dine erfaringer med å dra lasset sjøl. Synes du sier det så fint at i ettertid skal du klare deg sjøl. Det er jo nettopp dette som er utfordringene. Slanke seg er enkelt, men å holde vekta er utfordringen.

 

Noe av det som irriterer meg mest er alle "forståsegpåere", som lager raske kurer - ofte presentert i ukeblader ol. Felles for alle disse kurene er at man skal raskt ned i vekt. Det fører til kun en ting å sette ned forbrenninga til de som prøver kurene, og kiloene legger seg raskere på kroppen enn før "slankekuren".

 

I flere tråder her ser vi det samme - ned mange kilo på kort tid..........

For de fleste er dette dumt å prøve seg på. Både du og jeg har brukt lang tid på å redusere kroppen, derfor vil vi også holde vekta når vi er kommet i mål.

 

Jeg hadde en annen opplevelse i høst. Når jeg hadde nådd målet mitt ble jeg stående stille. (Vekta beveget seg +- 1kg i 4 mnd) Sannsynligvis kom jeg inn i en vekt-terskel, men jeg tror det også er mest psykisk. Jeg hadde nådd målet mitt og var fornøyd, men klarte ikke å ta 5 kg til selv om jeg fortsatte med samme dietten 1600 kcal. (det var det jeg skulle spise i forhold til malen) Har du opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som irriterer meg mest er alle "forståsegpåere"' date=' som lager raske kurer - ofte presentert i ukeblader ol. Felles for alle disse kurene er at man skal raskt ned i vekt. Det fører til kun en ting å sette ned forbrenninga til de som prøver kurene, og kiloene legger seg raskere på kroppen enn før "slankekuren".

 

I flere tråder her ser vi det samme - ned mange kilo på kort tid..........

For de fleste er dette dumt å prøve seg på. Både du og jeg har brukt lang tid på å redusere kroppen, derfor vil vi også holde vekta når vi er kommet i mål.

-----------------------------

Lubina:

Helt enig! Men jammen har jeg gått på det mange ganger om gjennom livet! Men nå har jeg hvertfall (endelig) innsett at det KUN er en ting som fungerer, nemlig å balansere inntak/forbruk. Og bruke tid. Har gått ned mange kilo på flere av disse vidunderkurene; Cambridgekuren ol. Men har jo stort sett gått opp igjen etterpå fordi jeg har gått tilbake til det "gamle" kostholdet. Har aldri vært veldig overvektig, men har ofte hatt for mange kilo i forhold til å trives med meg sjøl, klær osv.

------------------------------

 

gmh:

Jeg hadde en annen opplevelse i høst. Når jeg hadde nådd målet mitt ble jeg stående stille. (Vekta beveget seg +- 1kg i 4 mnd) Sannsynligvis kom jeg inn i en vekt-terskel, men jeg tror det også er mest psykisk. Jeg hadde nådd målet mitt og var fornøyd, men klarte ikke å ta 5 kg til selv om jeg fortsatte med samme dietten 1600 kcal. (det var det jeg skulle spise i forhold til malen) Har du opplevd noe lignende?[/quote']

-----------------------------

 

Nei, merkelig nok har jeg ikke det. Vet ikke hvorfor men jeg er hele tida forberedt på at det kan skje. Når jeg hørte om slike tilfeller før må jeg innrømme at jeg tenkte at de kanskje spiste ting som de "glemte" å regne med, fortrenge det på en måte. Men etter å ha lest mye her inne skjønner jeg at det kan skje at vekta står stille over en periode. Litt logisk egentlig, kroppen er jo hele tiden i forandring. Fram til nå har jeg vært relativt flink til å balansere kost og trim. Som jeg har skrevet før, planlegger jeg godt når jeg vet jeg skal spise mer enn vanlig, og legger inn litt ekstra trim. Det har hvertfall fungert for meg fram til nå..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Hvis du lover å ikke prate om amming' date=' pottetrening, trassalder osv......

så skal vi ønske deg velkommen!!! :( Tøft å ha småbarn i så voksen alder. Tar av meg hatten for deg.[/quote']

 

Takk, kanskje jeg kommer til å stikke innom og følge med dere. Må innrømme at jeg føler meg yngre enn fødselsattesten skulle tilsi og det har kanskje sammenheng med at jeg har småbarn nå. Dvs. noen ganger siste uken har jeg følt meg som en oppvridd vaskefille fordi det har blitt dårlig med nattesøvn. Ellers så ammer jeg faktisk minsten som blir 3 i mai, og det er jeg stolt av. Men vi har en avtale om at vi skal slutte når han blir 3.

Er forresten veldig glad for å ha fått to flottte gutter, selv om de kom litt senere enn jeg egentlig kunne tenkt meg.

Lover å ikke snakke mer om det du nevnte i meldingen.

 

Ønsker dere en riktig god slankeuke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raskt innom med litt oppdatering før helga.

 

Lurte faktisk seriøst på å melde meg på internettkurs for å få med meg det nye opplegget. Ordinært kurs blir uaktuelt da det blir altfor langt å kjøre.

 

Men jeg kjenner jo GR prinsippet fra tidligere da - og nå har jeg bestemt meg for å fortsette å stole på meg selv;)

Har jo klart å ta av rundt 10 kilo på egne hånd da

 

Som Lubine så fortreffelig sa så må en klare seg selv tilslutt allikevel - og finne en måte en kan leve på resten av livet.

 

For det er jo ikke så vel at dette er et engangstilfelle - her må det permanent endring til;)

Har regnet ut at dersom jeg ligger rundt 1600 kcal pr dag skulle det være ganske kurant.

Strider jo litt med det en har lært før da - så bearbeider meg selv til å få "hodet" med.

 

Og så kommer det å bevege seg i tillegg da - tror nok det må til ja.

Denne uka har jeg vært full av gode og mindre gode unnskyldninger for å droppe treninga. Har ikke vært helt fraværende da - fått et par gode turer - men intensjonen er jo iallefall en dag med styrke - det har det ikke blitt.

Men nytter ikke å gråte ove spilt melk - jeg kommer sterkt tilbake:)

 

Nyt helga da folkens:p

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må være de yngste seniorene som finnes :). Artig navn dere har valgt, jeg hører aldersmessig med her i gjengen, men føler meg så langt fra en senior, kanskje fordi jeg som stbs har 3 småbarn :(.

 

Nå har jeg nådd målet mitt, og dere er velkommen på stabiliseringstråden når dere har nådd målene deres.

 

Jeg synes at det er flott at kostomleggingen går så flott for dere alle, det har vært mange innlegg som sier at det er vanskeligere å ta av desto eldre en er. Jeg tror at det er en slankemyte, det er kanskje vanskeligere for noen å komme seg opp av godstolen med alderen og litt mindre kalorier trenger en nok, men det er også alt. Dersom vi øker den fysiske aktiviteten og reduserer kaloriene så forsvinner kiloene som dugg for solen :)

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nådd målet mitt, og dere er velkommen på stabiliseringstråden når dere har nådd målene deres.

 

Kjempejobb som du har utført!

 

Neida, det er ikke vanskelig å komme ut av godstolen, det er bare godt - selv om vi er inne i vår andre 50-års periode. Jeg trener faktisk mer nå enn for 10 år siden, og liker det ikke når jeg må gjøre noe annet.

 

Jeg går mye på ski m/hodelykt. Onsdagkveld hadde jeg en kjempetur - var faktisk redd for å kjøre på sovende elg. Det kryr av dem rundt meg. heldigvis gikk det bra, men været endret seg enormt på denne turen og den siste km ble ett slit med kladdeføre. Nå er jeg vettaskremt for at skiføret forsvinner og det snart er slutt på en hærlig skisesong. Snufs. God helg folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønsker dere alle en riktig flott helg!

 

Skal en "harry"-tur i morgen, og er litt spent på hvilken alternativ lunsj og middag jeg kan finne underveis.

 

Er det forresten noen som vet hvor mye kcal det er i svensk kjøtt-/karbonadedeig?

 

Uken min har gått som den skal,- jeg har veiedag på tirsdag og er veldig spent. MEN,- var å kjøpte ny bukse i dag, ned 2 størrelser. ÅÅÅ, så deilig. Nå kan jeg endelig begynne å handle i favoritt butikken min. :)

 

Det skal bli supert vær her på Østlandet i helgen, så søndag blir det litt "balance"-trening og en lang tur.

 

Pandora: Nye dager, nye muligheter. Kom igjen!!! :( Jeg går på ordinert kurs og bruker arbeidsboken på nett. Det er bare å spørre underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønsker dere alle en riktig flott helg!

 

Skal en "harry"-tur i morgen, og er litt spent på hvilken alternativ lunsj og middag jeg kan finne underveis.

 

Er det forresten noen som vet hvor mye kcal det er i svensk kjøtt-/karbonadedeig?

 

Uken min har gått som den skal,- jeg har veiedag på tirsdag og er veldig spent. MEN,- var å kjøpte ny bukse i dag, ned 2 størrelser. ÅÅÅ, så deilig. Nå kan jeg endelig begynne å handle i favoritt butikken min. :)

 

Det skal bli supert vær her på Østlandet i helgen, så søndag blir det litt "balance"-trening og en lang tur.

 

Pandora: Nye dager, nye muligheter. Kom igjen!!! :( Jeg går på ordinert kurs og bruker arbeidsboken på nett. Det er bare å spørre hvis du lurer på noe. Mangen her med gode erfaringer.

 

Ha en god fastelavens søndag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...