Gå til innhold

Seniorgjengen


Gjest Lubina

Anbefalte innlegg

Ja, nå var det siste kurskveld i kveld.

 

Jeg hadde 13 trimpoeng forrige uke. Prøvde meg en tur med staver, og det var helt topp. Kjøpte meg en MP3 spiller, voven i belte og ut vi gikk. Det frister til gjentakelse.

 

Ellers, ned 1,1 kg siden sist. Det er jo strålende. Foreløpig resultat blir da:

 

Start 100,6

Nå 92,7

 

Ned 39 cm, her er 12 cm midje, 13 cm ende og 6 cm lår. Skal si det merkes ja.

 

Neste uke (mandag) begynner jeg hos ny kursleder. Hun har en annen vekt, så da får vi se, da. Det kan jo slå ut begge veier :eek:!

 

Jeg syns alle her har vært super flike :cool: Stå på, og ha en FLOTT uke.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Det er veldig stille innpå her i løpet av uken. Henger alle med?

 

Nå nærmer helgen seg igjen, og nok en uke med sunt kosthold og god aktivitet er slutt. Jeg syns det går veldig greit i hverdagen. Har kommet godt inn i en rutine som jeg kan leve med lenge,- føler jeg nå fortiden, da :)

 

Begynner på kurs 2 på mandag og er ganske spent på den nye kurslederen, og ikke minst, den nye vekten. Vil den vise opp eller ned eller ....... Jeg får kontrollveie litt på min egen vekt her hjemme, men den er ikke så veldig nøyaktig.

 

Søndag reiser min kjære datter en uke til Egypt. Selv om jeg virkelig unner henne turen, skulle jeg ønske at jeg óg kunne være med. Men den gang ei. Her er det jobbing og jobbing og atter jobbing - ihverfall frem til Påske :mad: Jeg får trøste meg med at hun ihvertfall får en super uke.

 

Ønsker dere alle en super helg - vinter eller ikke :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen og turen på vekta var litt spennende i dag. Hadde noen dager uten trimpoeng, så jeg forberedte meg på null-resultat. Men litt nedgang ble det likevel.

 

Minus 0,3 kg og 1 cm midje

Totalt vekttap siden 03.01.06 10,7 kg og 12 cm midje

 

Det er visst ikke bare jeg som har vært stille på forumet i det siste. Går det bra med alle sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Har følt meg litt satt ut denne uka jeg:p

 

Lurer på om jeg må bite i det sure eplet å finne fram hormontabelettene mine igjen.

Droppa de for noen måneder siden - følte at de ikke hjelp noe særlig allikevel. Og siden jeg i utgangspunktet ikke liker å proppe meg med tabeletter - tok jeg en sjefsavgjørelse å slutta. Var kanskje ikke så lurt - for nå føler jeg at kroppen ikke spiller helt på lag med meg.

Og mensen - som jeg trodde var en saga blott - overrumpla meg her i begynnelsen av uka - og den ble faktisk værende helt til i går - fortærendes greier.

 

Kjenner meg litt bedre i dag da - iallefall når kropp og sjel endelig har funnet sammen igjen:D

 

Jeg klarte nemlig å forsove meg i dag. Kan ikke huske sist det skjedde - men i dag var det full fart kan en si. Klarte å komme meg tidsnok på jobb da - formelig løp gjennom dusjen - rasket med meg et par brødskiver( som jeg spiste på jobben) og måtte ta bilen. Ellers spaserer jeg på jobb - en akkurat passe fin morgentur - men i dag måtte det gå litt fortere ja.

 

Noen veiing ble det ikke i dag da.

Jeg har jo til alt overmål gjemt vekta jeg - sånn at jeg ikke skal fristes til sånne impulsveiinger. Og det var ikke tid til å hente den fram nei.

Så vektoppdateringa kommer i morgen.

 

Ellers har vi vist vært veldig stille her denne uka - men regner med at vi er her alle sammen:)

 

Så spennede med Egypttur da Korsa - ikke rart du hadde lyst å å henge deg på der nei. Kunne også tenkt meg en tur nå - men første planlagte tur blir ikke før uke 17 for min del. Godt å ha noe å se fram til også da - og ukene raser jo formelig avgårde. Lykke til på viderekurs - sikker på at det går helt fint!

 

Du er nok kommet i rett spor du Lubina - tenk over 10 kilo - og ikke minst 12 cm. Det må da kjennes befriende!

 

Lykke til dere - jeg skal nok komme på rett spor jeg også - og i morgen kommer vekta for uke 10

 

Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt meg litt satt ut denne uka jeg:p

 

Lurer på om jeg må bite i det sure eplet å finne fram hormontabelettene mine igjen.

Droppa de for noen måneder siden - følte at de ikke hjelp noe særlig allikevel. Og siden jeg i utgangspunktet ikke liker å proppe meg med tabeletter - tok jeg en sjefsavgjørelse å slutta. Var kanskje ikke så lurt - for nå føler jeg at kroppen ikke spiller helt på lag med meg.

Og mensen - som jeg trodde var en saga blott - overrumpla meg her i begynnelsen av uka - og den ble faktisk værende helt til i går - fortærendes greier.

 

Pandora

 

Jeg måtte bite i det sure eplet og begynne med hormontabletter igjen. Holdt opp et par- tre måneder, men hetetoktene ble bare verre og verre. Det var helt skjønt å begynne med de igjen (selv om jeg hater tabletter....) :D

 

Etterlyser gmh som du ser. Venter på innlegg fra livsl også. Jeg har ikke vært så motivert til å skrive her i de siste, men jeg skal prøve å skjerpe meg. Du er veldig flink Pandora og det er koselig å lese innleggene dine. Kanskje vi får lage en ukekonkurranse. Feks. den som har gått ned mest en uke får en *. Og den som har flest * -tja, la oss si frem til 1. mai - har gått av med seieren. Kunne jo også hatt konkurranse om trimpoeng - hva skal vi dele ut da? En @ kanskje? Hva sier dere? Er vi for gamle, eller skal vi ha en form for konkurranse i håp om å styrke motivasjonen - både med vektnedgang og til å skrive innlegg.... ? :)

 

Hilsen "den yngste" senioren..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Pandora og Lubina

Tofupill tar knekken på hetetoktene, og jeg tror de andre plagene også (humør etc. - men det er vanskeligere å være sikker på). Jeg har brukt andre soyatabletter også, men jeg tror det er riktig at Tofupill er best (og dyrest). Fås på Vita, sikkert helsekost også. Jeg slapp opp og var uten noen uker, bølhgene kom igjen, etter noen dager på'n igjen begynte det å hjelpe.

Veldig godt råd til dem som ikke kan eller vil spise hormoner!

R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' Pandora og Lubina

Tofupill tar knekken på hetetoktene, og jeg tror de andre plagene også (humør etc. - men det er vanskeligere å være sikker på). Jeg har brukt andre soyatabletter også, men jeg tror det er riktig at Tofupill er best (og dyrest). Fås på Vita, sikkert helsekost også. Jeg slapp opp og var uten noen uker, bølhgene kom igjen, etter noen dager på'n igjen begynte det å hjelpe.

Veldig godt råd til dem som ikke kan eller vil spise hormoner!

R.[/quote']

 

Heisan!

 

Det var et fint tips å ta med seg. Kommer sikkert til å prøve å slutte igjen med Trisekvens, og da skal jeg prøve Tofupill i stedet. Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Litt skamfull må jeg bekjenne 0,2 kg - opp! Sikkert ikke all verden da - men nok når en helst vil at vekta skal gå nedover.

Midjemål var ikke endra da - så jeg "ser" sikker ikke større ut :(

 

Men jeg har fortsatt full fokus jeg - sta som jeg er. For nedover skal jeg.

Ikke søren om jeg må gi tapt denne gangen også.

Kommer nok ikke i mål til sommeren - men kanskje til jul:p

 

Og Lubina - jeg kommer nok til å fortsette jeg også. Kan ikke går rundt å føle en drukner heller - selvom en er ihuga antipill.

Har prøvd Tofupill også jeg - men synes ikke jeg fikk uttelling der da. Men kanskje jeg skulle gi dem en ny tjans - siden jeg for øyeblikket likevel er uten hormoner.

 

Ellers er jeg enig at det liksom ikke gir den samme gnisten med innlegg når responsen er liten. Men vi får prøve å stå på så godt vi kan. Alle uker er ikke like:)

 

Og angående Senior da - kom liksom ikke på at det er "gammelt" jeg. Har hatt senior i tittelen på jobb lenge jeg - og er nok blitt vant til det!

Så Seniorgjengen kan også være en gjeng med "god og lang" erfaring fra slankefronten .

Gudene skal vite at jeg har det iallefall:D

 

Nyt dagen

 

Klem far Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De få grammene der blir du fort kvitt igjen. Legg det bak deg, og se fremover. Er det noen jeg har tro på skal komme helt i mål, er det deg. Og staheten din kommer garantert til å hjelpe deg. Hvem sa at "Stahet" er negativt....?! Den egenskapen er hvertfall veldig fin og ha nå. :(

 

Jeg er fortsatt like motivert i forhold til livsstilsendringen, men jeg mister litt motivasjon til å skrive på denne tråden når aktiviteten her inne er så lav. Blir som å prate til veggen..... :D Fortsetter å skrive kun på grunn av deg Pandora! Liker innleggene dine, og du er en trofast bruker. (korsa er også veldig aktiv!)

 

Vi får håpe vi får flere medlemmer til gjengen vår. Det kan vi saktens behøve.

 

I går premierte jeg meg selv. ...igjen.... Var og fikk kroppsmassasje og ansiktspleie. Helt skjønt! Skulle gjerne gjort det en gang i uka. I morgen er det håret som står for tur! Flere klesinnkjøp blir ikke aktuelt før jeg er kommet i mål.

 

Så vi som fortsatt er aktive her inne - vi får stå på! Skal hvertfall love å melde fra her inne hvis jeg ikke gidder mer.... ; (å skrive altså!)

 

Ha en fortsatt fin dag!

 

Klem Lubina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at vi savner hverandre når vi ikke er der.

-0,6 kg. på meg sist uke - 0 cm (har målt kun midjen jeg. Tror jeg skal sjekke det andre litt også. Føler meg sååå lækker - bilringen like over midjen er blitt til et lite racersykkeldekk :-)

 

Trimpoeng sist uke var 9,8 - takket være skitur søndag.

Fortsatt sliten på jobb om dagen - og da er det vanskelig å følge opp her, men lover på tru og ære at jeg skal følge med hele veien.

Bruker hormonpiller. Prøvd opphold og soya mren holdt på å forgå av søvmangel og hjertebank. Får ikke hjelpe om jeg ikke liker piller, jeg heller. skal en fungere må en ty til noe kjemisk bistand. Våre formødre var bedre stilt, de hadde ikke alltid samme krav til å se opplagt og kjekk ut ute i arbeidslivet.

 

Skikkelig trøtt i dag. Var på fullmåneskinnstur med noen fra jobben i går kveld. i løpet av 2,5 timer gikk vel 12 km i strående månelys i ca. -8-10 grader. Det var så vakkert og fredfylt på vidda.

Var ikke hjemme før halv tolv og da unnet jeg meg et laaangt bad og et liiiiite glass rødvin mens jeg lå der. Rødvinen tempererte jeg i badevannen, snakk om flerbruk.

 

Uansett - jeg setter så stor pris på den kontakten vi har her, med eller uten **, men kanskje det kunne være greit med litt belønning. Jeg følger ikke noe kurs, driver her og putler på egenhånd, og da blir det jo ikke epler en gang sjøl om en har vært flink.

 

Ønsker dere alle ei fortsatt god og mager uke.

 

Klem fra livsl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at vi savner hverandre når vi ikke er der.

-0' date='6 kg. på meg sist uke - 0 cm (har målt kun midjen jeg. Tror jeg skal sjekke det andre litt også. Føler meg sååå lækker - bilringen like over midjen er blitt til et lite racersykkeldekk :-) [/quote']

 

Bra resultat livsl!! Og racersykkeldekk er mye mere sporty enn bildekk... :(

 

Da er denne uken også snart over. Været har vært flott nesten hele uken, kjenner at våren begynner å gjøre sine forberedelser. Nydelig å kjenne sola i ansiktet, :cool: ikke fullt så moro med sølete gangveier. Det er MYE snø som skal tines de neste ukene... Jeg har stort sett med meg en eller flere hunder på mine trimturer, men det er ikke fullt så greit nå. Hvit hund+søle= fryktelig mye jobb for meg.....

 

Ønsker dere en kjempefin helg! Prøv å "hold dere på matta" - badesesongen kommer fortere enn dere aner..... :D

 

Klem Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå hadde det vært et par inn på her igjen. Det var fint, trodde nesten alle hadde gått av med pensjon, da, siden det var så stille her ...... hi, hi. :(

 

Her går dagene sin vante gang. Det har vært svært stille i huset denne uken. Gleder meg til datteren min kommer hjem på søndag. De har ca 24 grader om dagen, og bare bader og koser seg. Misunnelig? Jeg? Neida,- men det hadde vært deilig, da. Sommeren her virker laaaaangt unna, selv om det er ganske tidlig lyst om dagen, og solen faktisk begynner å varme litt.

 

Jeg har ikke helt korrekte mål før mandag, pga skiftet, men det går nedover. Målet mitt for dette kurset er å intensivere trimmingen. Jeg har jo aldri vært noe trimmenneske, og det syns jo "ganske" bra. Har faktisk kommet så langt at jeg syns Balance er deilig.....!

 

I dag tenkte jeg å prøve apperatene. Gjennomgangen med instruktøren gav meg et lite piff på onsdag, så jeg gleder meg faktisk til å prøve på egenhånd. Skal laste ned litt kjapp musikk på mp3 spilleren min. Har kjøpt nye høretelefoner, sånne som går helt inn. Det blir utrolig bra lyd. Så er det bare å trene i vei og kjenne at flesket bare renner av ..... :D

 

Håper dere får en fortryllende helg, og en god og sunn uke.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je har itte gått i hi!

Godt å se at det er liv i de fleste av dere.

De siste ukene har jeg ikke åpnet vektklubben eller andre nettsider - kun mailboksen. Plutslig fikk døgnet kun 24 timer og jeg har hatt det alt for travelt.

 

Flere dager har jeg vært ute på møter, konferanser på div. hoteller med og uten overnatting. Dette har ført til at jeg har skeiet ut flere ganger. Tror du ikke det var softis til fri disp. -:(

 

Heldigvis har jeg brukt all min fritid til å gå på ski, men jeg har også drukket vin, spist både snacks og kaker.

 

Vekta har jeg ikke prøvd på noen uker. Derfor er jeg veldig spent på fk. onsdag.

I kveld har jeg lagt inn hva jeg har spist og kveldens styrketrening på Spenst.

Fikk nytt program forrige uke - det er alltid tungt de første gangene. Så får vi se hvordan det går.

 

Nå skal jeg ta ei leseøkt - enormt mye stoff å lære før eksamen i mai. Morrosamt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at det er rom for å gjøre andre ting, leve litt annerledes, i perioder - og så komme tilbake.

Tror det er vesentlig dersom vi skal klare oss gjennom dette - og være her på sikt.

 

0,4 kg - 1 cm rundt livet - og 17.6 trimpoeng - det er takket være to gode skiturer.

 

Er fortsatt ikke helt der at jeg skriver opp det jeg spiser - har heller ikke - ennå -kommet i gang med de øvelsene som skal stramme opp det som nå er blitt noe romslig. Kjekt med "kjærlighetshåndtak" - men alt med måte :-)

 

Lykke til alle sammen

klem livsl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 0,3 kg, 1 cm i midje - 14 trimpoeng

 

Resultat fra 3.1.06: 11 kg, 13 cm midje.

 

Veldig fornøyd med resultatet. Skal nå kombinere "gange-treningen" med svømming og treningsstudio for å trene litt flere muskelgrupper. Begynte i går, så det blir spennende å se hva dette kan føre til.

 

Ha en fin uke alle sammen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Av og til går livet i hundreogfemti - og da er det bare å heng med som best en kan:p

 

Men altså - ned 0,6 kilo - og storligen fornøyd med vektresultatet.

Midjemålet derimot er uforandret - kan det være jeg knep litt godt i sist:D

 

Ellers er status:

Veeldig sløv med notering av inntak av mat og drikke. Men har notert ned trimpoeng - og er kommet oppi 9,5 denne uka - noe som er skikkelig gledelig.

 

Enda ingen endring sånn hormonmessig. Driver fortsatt og vurderer om jeg skal starte med piller - igjen.

Og på topen av det hele har jeg fått store problem med nakke og arm - høyrearmen ja.

Var til behandling i dag - og han lovet full førlighet igjen ganske raskt siden jeg hadde tatt til vett å kontaktet han på et tidlig stadium.

Har ikke hatt problem med dette før jeg - så jeg håper jo at det stemmer. Har litt problem med inntasting da - men når man tar tiden til hjelp:D

 

Så jeg er her - om enn litt tilbakelent

 

Håper alle får en flott uke - og lover å komme sterkere tilbake.

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også si som livsl : at det er rom for å gjøre andre ting, leve litt annerledes, i perioder - og så komme tilbake.

Tror det er vesentlig dersom vi skal klare oss gjennom dette - og være her på sikt.

 

Mine siste uker førte til at vekta gikk tilbake til start i går morges. Skal jeg ha mulighet til å nå målet mitt må jeg ta meg sammen. Det har gått bra hittil denne uka. Skituren i går ble litt for kort - det er snart slutt på skisesongen... og løypene er vel harde (skareføre). Klarte ikke to svinger i går og ble liggende å kave i snøen.

 

Gratulerer Lubina. Hæææærlig jobbing.

God bedring Pandora - ta vare på deg sjøl.

Korsa er det ikke gøy å trene. Nå som vekta blir lettere går det enklere og enklere å trene. Det er godt å ta i...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med innrømmelsen med en gang jeg - har vært veldig standhaftig på å ikke veie meg utenom veiedagen på mandag. Ikke har det vært interessant heller. Men - i dag kom det brått over meg! Siden resultatet på mandag viste at jeg veide akkurat 70 kg - måtte jeg bare prøve i dag for å se om 6-tallet dukket opp....... :) OG DET GJORDE DET!! Hehe! Det er noen år siden jeg så det sist, så jeg føler meg ganske stolt! :(

 

 

Til Pandora - God bedring!

 

Til gmh og livsl.

 

Dere må komme og gå akkurat som dere vil. Det er dere selv som styrer det. Men når det plutselig går lang tid uten innlegg - og vi er med i en motivasjonsgruppe - kunne det kanskje være en ide å bare gå inn å skrive et par ord om at en blir vekke en stund? Men jeg tar hintet - skal ikke etterlyse dere igjen. :(

 

Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en liten eksklusiv gjeng dere - bare 5 medlemmer. gmh - Pandora - korsa - livsl og meg selv. Jeg har snart nådd målet mht vektnedgang, og har begynt å sette på bremsen. Da jeg startet opp etter nyttår satte jeg 65 som mitt mål - noe måtte jeg jo skrive. Og det er mulig at 65 er et greit mål fortsatt - men det lille som er igjen som jeg ønsker å få bort er magen. Siden det ikke går an å punktslanke seg, prøver jeg nå med trening på treningsstudio for å få strammet opp litt.

 

Så er mitt spørsmål til dere - hvor mange kilo har dere igjen til målet deres? Tenker litt på det i forhold til at vi er så få i gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke så mye motivasjon i en tråd som er i liten aktivitet, men ikke for det, det finnes masse alternativer her inne, og det er jo bra.

 

Jeg må nok holde på en stund. Hadde 20-30 når jeg begynte i januar, så her er det et langt lerret å bleke. Jeg regner med å holde på til utpå høsten før jeg kan tenkte på stabilisering.

 

Og, jo gmh, det begynner å bli litt greit å trene, særlig når resultatene kommer! Det er jo ikke så tung lengre, heller. Selve motivasjonen ligger nok i ned 14 cm i midje (-45 cm totalt siden 10.01) :(

 

Ha en herlig dag, dere! Vi tastes :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig nådd målet mitt, men har satt nytt mål. Det er 10 kg fra der jeg er nå. Problemet mitt er at jeg gikk opp fem kilo fra det laveste i august. Disse kiloene har jeg trodd det var enkelt å fikse, men det er ikke det. Jeg har vært for lite fokusert og tatt lett på "jobben".

 

Klart jeg skal klare dette. Det er bare å gjøre som deg Lubina. holde fokuset og stå på hele tida. Gratulerer -:( Helmaks. Er det ikke hærlig når du oppnår de store milepelene. Det er litt av en bragd du har gjort. Nyt den lette vekta og kos deg med restene av den fine vinteren i helga. Ikke slutt med å mase på meg.

Det er helt greit og bare hyggelig.

 

God helg til dere alle sammen. Gleder meg til i morgen tidlig. Da skal jeg suse avsted på skareføret en lite time på formiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo,jeg er ei dame/jente på 46 år med "sort belte i slanking".Nesten da,-men jeg har aldri gått på det mest ekstreme ala "spise bare en ting" eller utelukkende pulver,kjevelås o.l.Det har blitt litt yo-yo slanking dessverre,og for hver tur ned ble det ,-ja du gjettet riktig,-en tur opp igjen pluss litt til.Jeg tror det går an å "slanke seg tykk"..Var på nippet til å gi opp nå,men

så fikk jeg se Grete Roedes nye opplegg,-det virket veldig forenklet og greit..(gikk kurs for mange år siden)bortsett fra veiing av maten.Men det kan jo etterhvert tas på øyemål.Faktisk bør jeg spise litt mer enn jeg gjør pr.i dag.Men jeg har bekjente som har gått det med nye kurset,-noen sier de aldri har spist så mye mat,-og allikevel går de ned i vekt.Før slanket jeg meg mest for at klærne skulle passe...og det er jo et mål nå også det.Nå står helsa og trivselen i fokus.Kan noen fortelle meg hvem og hva Seniorgjengen er?Hvis jeg fyller kravene,søker jeg herved om medlemskap!Litt støtte og oppmuntring trenger vi alle.Jeg ble faktisk inspirert av noe Lubina skrev,om alder ,medisiner,sykdom m.m.Flott at det lar seg gjøre å gå ned i vekt på tross av dette.Det gir håp for andre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo' date='jeg er ei dame/jente på 46 år

.Nå står helsa og trivselen i fokus.

 

Kan noen fortelle meg hvem og hva Seniorgjengen er?Hvis jeg fyller kravene,søker jeg herved om medlemskap!Litt støtte og oppmuntring trenger vi alle.Jeg ble faktisk inspirert av noe Lubina skrev,om alder ,medisiner,sykdom m.m.Flott at det lar seg gjøre å gå ned i vekt på tross av dette.Det gir håp for andre også.[/quote']

 

Velkommen til oss!

 

Seniorgjengen ble startet av gmh i begynnelsen av januar. Vi syntes det var fint med en egen tråd for oss som har passert 40.... Tråden het 45+ - senere byttet vi navn siden 45+ også kunne forstås som 45+ kg. Vi er ganske unge seniorer :( Jeg er 48 og resten er like foran meg...... Vi har ulike mål mht antall kilo ned, men fokuset her er vel så mye endret livsstil og fokus på bedre helse.

 

Flott at du ble inspirert av mitt innlegg - valgte å skrive det fordi alt for mange finner unskyldninger for ikke å greie å gå ned. Jeg mener at de fleste vil greie å gå ned uansett så lenge det blir et riktig forhold mellom forbruk, inntak og aktivitet. Kanskje kan det ta lengre tid - men uansett så er en endret livsstil en livslang endring - uten sluttdato. Det tror jeg er veldig viktig. Jeg er hvertfall ikke så opphengt i at jeg skal nå vektmålet innen en hvis dato. Da tror jeg nemlig det bygger seg opp en forventning i forhold til hva man ønsker å spise igjen etter den datoen. Leser og hører om alt for mange som går opp igjen etter avsluttet "kur" - har lyst til å bevise at det kan gjøres på en annen måte..... :(

 

I forhold til målet jeg måtte skrive inn ved start har jeg igjen 4-5 kg. Men jeg har allerede begynt å bremse - ønsker ikke å bli mager. Men jeg har istedet begynt å trene på treningssenter og håper at det skal hjelpe på mitt problemområde som er magen. Jeg hadde nok vært en perfekt kandidat til fettsuging men det tar jeg ikke sjansen på så lenge det ikke kan loves 100% trygghet. Og flat mage er uansett vanskelig å oppnå nå etter barnefødsler/høyere alder.

 

Vi rapporterer inn resultat den dagen vi har måling/veiing. Pandora, korsa og jeg har mandag, livsl tirsdag (tror jeg...) og gmh onsdag.

 

Fint om du skriver innlegg utenom veiedag også.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Egentlig så har jeg det ganske godt med meg selv i dag. Kanskje jeg venter litt med å fornye resepten på hormoner:p

 

Har god tid i dag - mannen er reist for å ta sin tørn på jobb, og blir borte 14 dager.

Så da kan jeg sitte her og sjekke status og planlegge neste uke helt etter mitt egent hode!

 

Altså:

Fra 2. januar til i dag har jeg tapt 4,5 kilo og gått ned 7 cm rundt midjen.

Totalt har jeg gått ned 10 kilo siden den spede begynnels - men jeg velger å fokusere på dette året siden det er den vekta som er registrert her på ukerapporten.

Jeg har litt igjen enda - skal ned 15 kilo til - og håper å klare 10 totalt til 1.august. Det vil si rundt 1,4 kilo i 4 måneden - eller sånn sirka 0,3 pr uke.

Det burde ligge innenfor rimelighetens grenser.

Men det betinger jo full skjerping på mat og trening framover. En liten utfordring - men dette skal jeg klare - herved offisielt proklamert og lovet overfor alle seniorer:D

 

Innrapportering av vekt og midjemål blir som før mandager. Skal også bekjenne hva som har foregått på treningsfronten - og som har resultert i trimpoeng. Mat og drikke skal behøring noteres ned for hver dag( har vært utrolig sløv der i det siste!) - og innrapporteres hver mandag i form av gjennomsnittsinntak pr dag! Må vente ei uke med det da - siden den delen er helt tom i min dagbok;)

 

Dette var en liten status for Pandora - og en aldri så liten pep-talk for meg selv. Måtte det virke!

 

Og Grode - hjertelig velkommen. Så motiverende med litt flere her inne. Vi skal nok få has på disse kiloene når vi bare får litt tid på oss:)

 

Nyt helga da dere.

 

Klem fra Pandora - som helt sikkert skal komme sterker tilbake

 

PS

Får stadig beskjed om at jeg bruker for mange smilies - har da for søren ikke så mange med.

Skjer det samme for dere - eller er det bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...