Gå til innhold

Seniorgjengen


Gjest Lubina

Anbefalte innlegg

Jeg er så dårlig med navn og sånn, så jeg husker ikke. Men hvis det er sånn flytende som du drypper i nakken og får kjøpt hos veterinæren, så er det sikkert det samme :). Min tass reagerer heldigvis ikke på det, men fikk reaksjon på flått halsbånd. Dine .... i flertall ???

 

Værre med hogghorm, da. Jeg har med kortison tabelett i halsbåndet, men jeg er som deg redd for både flått og hoggormbitt for min egen del. Holder meg unna skogen i perioder av sommeren pga det.

 

Mye å passe på :eek:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar
Jeg er så dårlig med navn og sånn' date=' så jeg husker ikke. Men hvis det er sånn flytende som du drypper i nakken og får kjøpt hos veterinæren, så er det sikkert det samme :). Min tass reagerer heldigvis ikke på det, men fikk reaksjon på flått halsbånd. Dine .... i flertall ???

 

Værre med hogghorm, da. Jeg har med kortison tabelett i halsbåndet, men jeg er som deg redd for både flått og hoggormbitt for min egen del. Holder meg unna skogen i perioder av sommeren pga det.

 

Mye å passe på [/quote']

 

Det er nok det samme da ja. Vet også om flere som har fått kraftige reaksjoner på flåtthalsbånd. Det ville uansett ikke fungert hos meg for de har bare på halsbånd når vi går tur. Jada - jeg har 3 hunder!! 3 ganger så moro - 3 ganger så mye jobb..... :D (og 3 ganger så dyrt.... :) )

 

Nå skal man ikke gi hoggormtabletter (kortison)..... Leste om det sist sommer i flere aviser. Men det er nok litt delte meninger blant veterinærer om det. Jeg har hatt hoggorm inne på plassen min noen ganger - blir heldigvis stiv av skrekk - da merker ikke hundene noe. Den ene ålet seg 40 cm fra bene mine mellom meg og hundene som lå i gresset og sov!!! Så hvis det går an å stemme NEI til hoggorm er valget enkelt.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det min tur til å bekjenne jenter!!! :D Jeg gjorde noe som ikke var planlagt i dag....... Står plutselig å baker fyllte horn..... Veldig dumt når tante rød er på besøk.... :mad: Selv om jeg lagde de så sunne som mulig og fyllet bare var lett eplemos...... vel, jeg spiste 3 stykker............... :) Men dette har dere vel ventet på??? hehehe! Men spist er spist - og jaggu var det godt! :D

 

 

Hilsen Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i all verden bakte du? Får du besøk av andre enn "tante"?? Neida, bak og spis. Jeg er sikker på at en utskeielse ikke gir de store utslagene. Kunsten er å ikke fortsette festen. Noen tenker jo som så at: "nei, nå har jeg skeiet ut, så nå kan jeg bare gi opp!" Dessuten var det ikke så ille som du kanskje tror. Spist er spist og alt det ....... :)

 

3 stk,- må jo si at man kan lure på hvordan du har klart å få for mye på ribbeina?!?!? Det krever jo sin kvinne! Leste óg at du driver med pelsstel og klipping. Driver du å stiller ut óg? Blir jo selvfølgelig veldig nyskjerrig på rasen du har, da? Jeg har en sort am.cocker. Har veldig lyst på én vov til, men jeg tror ikke jeg ville valgt amerikaner igjen. Jeg har klippet ham ned nå, da. Hadde fullpels inntil i fjor sommer, men så kapitulerte jeg. Han er skikkelig frisert, men har kun ca 5 cm skjørt. Jeg klipper selv, og han må jo på bordet ca hver 14 dag hvis han ikke skal bli helt bustete :eek:

 

Ha en fin kveld, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i all verden bakte du? Får du besøk av andre enn "tante"?? Neida' date=' bak og spis. Jeg er sikker på at en utskeielse ikke gir de store utslagene. Kunsten er å ikke fortsette festen. Noen tenker jo som så at: "nei, nå har jeg skeiet ut, så nå kan jeg bare gi opp!" Dessuten var det ikke så ille som du kanskje tror. Spist er spist og alt det ....... :D [/quote']

 

Ja jeg tar det ikke så tungt..... Men jeg er vel den i gjengen som har hatt nesten null utskeielser, så jeg har venta på det..... Men nå er resten av baksten trygt..... i fryseren!!

 

3 stk,- må jo si at man kan lure på hvordan du har klart å få for mye på ribbeina?!?!? Det krever jo sin kvinne! Leste óg at du driver med pelsstel og klipping. Driver du å stiller ut óg? Blir jo selvfølgelig veldig nyskjerrig på rasen du har, da? Jeg har en sort am.cocker. Har veldig lyst på én vov til, men jeg tror ikke jeg ville valgt amerikaner igjen. Jeg har klippet ham ned nå, da. Hadde fullpels inntil i fjor sommer, men så kapitulerte jeg. Han er skikkelig frisert, men har kun ca 5 cm skjørt. Jeg klipper selv, og han må jo på bordet ca hver 14 dag hvis han ikke skal bli helt bustete :eek:

 

 

Jeg har for sikkerhets skyld Bichon Frisè.......... hvite og pene..... Det er en flott rase, men veldig mye pelsstell. Var litt på utstilling i begynnelsen men det styret der var ikke noe for meg......

Liker best tørre sommere i forhold til pelsstellet! Nå er det nesten håpløst å ha de med på de lange turene mine.

 

Og korsa - det er ikke noe problem å få noen ekstra kilo hvis en spiser noen hundre gram sjokolade HVER dag........ Et dårlig kosthold i tillegg og helst sitte helt stille - ja, da har du oppskriften..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan oppskriften på for mange kilo' date=' ikke noe tvil om det.

 

Det er vist bare oss to her for tiden. Lurer på om vi skremte bort Grode?

 

..... Grode?

 

:D[/quote']

 

Hører hun deg ikke? :D hehe

 

To er da bedre enn ingen...... :) Nå er minsten nybadet. Skal bare småklippe litt på henne så nå kunne hun gått rett inn i ringen på en utstilling! Hadde vært gøy å stilt henne en gang bare for moro skyld. Hun er et flott eksemplar av rasen. Men det blir nok ikke no......

 

Ha en fortsatt go' kveld! Også får du rope litt høyere på resten av gjengen! :)

 

 

Klem Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan oppskriften på for mange kilo' date=' ikke noe tvil om det.

 

Det er vist bare oss to her for tiden. Lurer på om vi skremte bort Grode?

 

..... Grode?

 

:)[/quote']

Jeg er ikke lettskremt,-( det skal mere til å vippe meg av pinnen da)men jeg er jo på jobben endel...og opptatt med andre ting.Men det er alltid viktig å se en sak fra flere vinkler,-og så er jo hvert menneske så forskjellig....Men sånt blir det diskusjoner av....og så kan man få et videre perspektiv på tingene.Jeg bare kjenner unge jenter med en daglig kamp i hodet sitt,ikke sant...hvor det er viktig å få et så naturlig forhold til mat som mulig.Og grunnen til at GR har forandret opplegg,-forenklet det,og angitt mengder i f.eks stk og ss...er vel for at en ikke nødvendigvis alltid må veiie maten for å få resultater...helt 100% på grammet vil det jo aldri bli likevel.Denne diskusjonen er over for denne gang,-men jeg håper noen ser det litt fra min synsvinkel også.PS Batteriene har gått på gramvekta mi nå,-men jeg noterer hva jeg spiser(ALT) denne uka..Kvitt meg?? Åhh nei da,jeg suger meg fast som en klegg...dere hører nok fra meg igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

Skal si dere to har hatt masse å prate om i dag.

Ja de hundeeierene er noget for seg selv - som min kjære pappa sier.

Selv har jeg aldri hatt hund da - men det er ikke fordi jeg ikke liker arten:)

 

Siden jeg aldeles ikke har tid til å ta meg skikkelig av dyret - og med en mann som er borte 14 dager i slengen - har jeg ikke samvittighet til å skaffe meg en heller:p

 

Har hatt fri i dag jeg - og besøkt ei venninne som nettopp har fjernet ene brystet. Hun venter på å starte på videre behandling - og vi krysser alt vi har for at dette skal gå bra. Brystkreft er for andre - ikke min barndomsvenninne.

Vi er veldig optimistiske da tross alt - dette kan ikke gå annet enn bra!

Kanskje en floksel - men en får et litt annet syn på livet under slike omstendigheter. Livet går heldigvis ikke i stå om vi har noen kilo for mye rundt baken.

 

Etter besøket tok jeg meg en aldri så liten handlerunde. Men orka ikke prøve klær. Hormonene herja vilt - og jeg kjente svetten sildre nedover ryggen - håret var helt fuktig i nakken;)

Men nå har jeg ikke lyst til å starte med hormoner igjen. Min venninne har spist Trisekvens i 14 år er er overbevist om at det er det som gjør at hun nå har fått brystkreft.

Men noe må jeg gjøre. Fikk anbefalt et naturpreparat som heter Chello av min frisør. Fikk kjøpt meg en pakke i dag - og starter med det i morgen.

Har ikke så veldig tro på det da ( kanskje det er det som er feilen med meg!).

Noen andre her som har hørt om dette?

 

Og Lubina - jeg håper du koste deg med dine fylte horn.

Jeg spiste eplekake hos min venninne - men kun et lite stykke - og er veldig fornøyd med meg selv.

 

Klem fra Pandora - B-menneske - men som ikke har fri i morgen og derfor må finne senga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å skrive, - og så flott at det kommer flere med. Jeg har vært "slurvete" med skrivinga i det siste. Mye å gjøre, sliten og litt lei. Det er høyt tempo og til tider glemmer jeg at jeg ikke orker samme aktivitetsnivå som da jeg var 30.

Siste uke - ikke veldig flink verken med maten eller trimmen, men det var i alle fall -0,2 og 0 cm - Det var i alle fall så vidt det merkes.

Vært på kurs i dag med deeet lunsjbordet. Spiste mye fisk var forsiktig med det andre, men - ramla totalt borti desserten - og bebreidet meg selv etterpå, men min kjære så som så "så hogg du innpå da, nyt det - og ta en laang sykkeltur i kveld i stedet ". Det har jeg gjort - syklet 40 km på ergometersykkel mens jeg har lest saksdokumetner fra jobb og sett litt krim på tv. Det tok meg halvannen time - men kjenner meg mye bedre.

 

Må nok begynne å skrive opp det jeg spiser igjen - svak karakter og fort gjort å ta "litt ekstra" når jeg ikke noterer. Er svært samvittighetsfull når jeg først noterer.

Gått ned 6,6 kg. siden jeg begynte den 9.januar. Skulle gjerne klare 2,5 til 1.mai - da vil jeg nemlig se 7 tallet først - og det er et delmål. Men 2,5 kg på 5 uker blir nok for mye. Men - prøver jeg - vil også være fornøyd om det først blir 1.juni. Vet at jeg er i rute - det går den rette veien. har planer om å komme ned på 75 kg. Da er målet nådd, plusser kanskje på et par kg til som ekstranummer for å ha "noe å gå på"

 

Motivasjonen er kommet tilbake - takket være dere andre her - og at jeg har klart å holde meg noenlunde sjøl om det går sakte nedover akkurat nå.

 

Godt at dere er her. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig enig' date=' jeg da. Noen ganger kan en jo faktisk lure på om de helt skjønner hva de holder på med, hva som skal til for å gå ned, eller om de vil gå ned i det hele tatt. Jeg tror noen bare søker oppmerksomhet og sympati :mad:.

 

Det er særlig irriterende når de spør om råd. Mine råd er vei, mål og skriv opp, i hvertfall en uke, sånn at man får oversikten, men nei, det er så vanskelig å måle og veie alt. Åååå, det er så kjedelig å skrive ned ALT jeg spiser. Javel, så la vær da, men ikke kom å klag over at det ikke blir noen resultater. Altså, unnskyld meg, livet er tøft og urettferdig, og det er faktisk ikke sånn at alle med slanke flotte kropper dytter flere sjokolader og masse mat hver dag. De som jeg kjenner skeier ut med måte, kanskje en lørdag, men søndag er det ganske magert igjen. Det er bare de færreste som kan spise alt mulig og se ut som om de kommer rett ut fra et treningsstudio.

 

Jeg sier ikke at det ikke er forskjell på forbrenning, men vi som har problemer med overvekt må SELV ta ansvar for det og gjøre det som er nødvendig for å gå ned. Her er vi alene. Det er bare vi som kan kontrollere hva som kommer fra tallerkenen og inn i munnen!

 

Jeg syns det er viktig å holde fokus på det vi faktisk KAN spise, og ikke det vi ikke kan spise.

 

Jeg er helt overbevist om at en planlagt utskeielse til et måltid eller en spesiell dag ikke har noen innvirkning på det totale resultatet, MEN da må det være full fokus fra neste måltid eller neste dag. Det nytter ikke å fortsette festen i dagevis!

 

Obs..... jeg blir vist litt sint jeg óg, men da holder jeg jo fokus :eek:. Det er egentlig veldig deilig å ha kommet der jeg er, mentalt sett, for det er jo ikke noen hemmelighet at hjernen må være med i denne prosessen :D

 

Ha en flott, fokusert og positiv dag, alle sammen :) - er fremdeles litt syk, da. Har blitt anbefalt å ikke trene før torsdag. Det syns jeg er litt synd, men, men ...... Jeg får komme sterkt tilbake!

 

Klem fra Korsa[/quote']

 

Heisann,

Veldig bra innlegg som det gnistrer av!

 

Vet du har helt rett, mht det å holde fokus! Det er 3 faktorer som må til for å oppnå varig vektreduksjon, og det er riktig kosthold, trening og VILJE. Man må ville det NOK!

 

Leste et slagord her inn som jeg synes er kjempebra: "Å ville er ikke å si at du vil, å ville er å handle"

 

Stå på folkens, vi kan hvis vi vil, og om vi snubler litt underveis, så reiser vi oss opp og fortsetter det gode arbeidet! Da vil vi nå målet! Tenk langsiktig!

 

Klem fra queen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket vist å rope, he, he ....... Som du roper i skogen, og alt det ...... :)

 

Kjekt med litt respons. Bra du ikke lar deg skremme Grode!

 

Ja, her er det full fart. Syns det er kjempekjekt jeg, da. Mye bedre med en tråd med litt aktivitet. Jeg blir ihvertfall mer inspirert av det. Men vi har jo forskjellige perioder og behov, og det må vi respektere :).

 

Ja, man får litt perspektiv på livet når sykdom rammer våre nærmest. Vi får stoppe opp litt, og tenkte oss om. Da er det jo også ganske viktig å tenkte riktig kosthold, ikke sant. Vi vil jo gjerne gjøre det riktige for kroppen vår, og å dytte masse usunn mat og snop og droppe trening hjelper jo ikke akkurat på helsen?

 

I tøffe tider i livet har vi lett for å ty til enkle (og usunne) løsninger, men det vil jo slå tilbake på oss selv og straffe seg på sikt?! Nå er vel dette ikke noe som kommer frem i pannebrasken når det stormer rundt oss, derfor tror jeg det er viktig å innarbeide rutiner i hverdagen, så kan vi skru på autopiloten når det stormer som værst. (Tenk hvis jeg hadde vært så klok litt før, da hadde jeg vel ikke være innpå dette forumet!?) :D

 

Jeg syns det er bra du ikke gir opp livsl. 2,5 kg på 5 uker er vel oppnåelig? Det er 0,5 kg i uken? Med det syklingstempoet ditt skal du se du når mål før du ander det.

 

Ja, ikke sant queen, og vi kan jo ville det sammen. Så kan vi riste hverandre litt når viljemåleren synker, for det kan den jo gjøre for alle og enhver.

 

I dag har fuglene her bestemt seg for at det er vår. Har ikke hørt på maken til kvitter, men så skinner solen óg, da. Litt kalt og is på veien. Stod opp litt før i dag, sånn at vov'en (og jeg) kunne få en litt god tur på morgenkvisten. I dag ER det Body Balance, så nå ER jeg i gang igjen.

 

Ha en FLOTT dag, alle sammen.

 

Klem fra Korsa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funket vist å rope' date=' he, he ....... Som du roper i skogen, og alt det ...... :)

 

Ja, man får litt perspektiv på livet når sykdom rammer våre nærmest. Vi får stoppe opp litt, og tenkte oss om. Da er det jo også ganske viktig å tenkte riktig kosthold, ikke sant. Vi vil jo gjerne gjøre det riktige for kroppen vår, og å dytte masse usunn mat og snop og droppe trening hjelper jo ikke akkurat på helsen?

 

 

Klem fra Korsa [/quote']

 

Ja nå vet vi hvordan vi skal øke aktiviteten her! Rooooope!!!!!!

 

Det skal være sikkert at vi får et nytt perspektiv på livet når sykdom rammer. Rundt meg har det vært litt for mye alvorlig sykdom med dødelig utgang. Det er forferdelig vondt og man blir i tillegg redd. Det siste nå er en gammel venn (som er nesten som familie) som har fått dødsdommen. Ikke noe å gjøre. Det er helt uvirkelig og han er temmelig oppegående nå. Det blir helt for jævlig å gå å vente på at han skal dø. Så vi bør hvertfall ta ansvar for vår egen helse og gjøre det beste ut av det livet vi har fått.

 

 

Klem Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inni hodet mitt bor det en liten djevel. Ja, jeg skriver liten for på de tre siste månedene har den minsket betraktelig i størrelse og har snart mistet all sin makt! Sist sommer begynte den å vokse seg stor og sterk - jo mere sjokolade og annet junk den fikk meg til å spise, jo større makt fikk den og jo større ble den:( Etterhvert som kiloene har forsvunnet og inntaket har blitt så sunt har den nærmest ligget i koma. Men - innimellom prøver den å stjele litt styrke så den igjen kan vokse seg stor og sterk......! Hittil har den bare delvis lykkes en gang (i går) men den gikk rett i koma igjen når den så at hornene jeg spise faktisk var ganske sunne! Den hater grovt korn og lettprodukter..... :D Den har også så vidt prøvd å minne meg på at påskemarsipanen ligger klar i butikkene og venter, men jeg gidder ikke å høre etter en gang..... :)

 

I dag var jeg på trening igjen. Den hater bevegelser så den lille djevelen prøvde seg med et lite sukk i morres etter gårsdagens lille utskeielse.... Skjønte at den egentlig ikke ville bli med på trening, men da tok jeg kommandoen - pakket bagen og reiste av gårde fortere enn svint!! Så nå sitter jeg her - kjempefornøyd med meg sjøl og har fullstendig makt over mine egne handlinger! Herlig!

 

Ha en god dag dere - med eller uten en liten djevel :D

 

 

Klem Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

må man kunne unne seg selvom det er armer og bein rundt meg for tida. Månedskutt må vite - og da er det hektisk her da:rolleyes:

 

Du Lubina - han ( ja. for det må jo være en han!) lille saken på skuldra di har vel ikke en fetter vel som kan bo hos meg en stund?

Føler jeg trenger en sånn liten en for tida jeg - går litt opp og ned med mat og trening.

Viser seg at det ligger godt innenfor kalorimengden sånn til daglig - og trimturer har jeg også fått tatt - men du verden hvor mye energi jeg bruker for å pusje på meg selv. Og treningsstudio har jeg ikke vurdert så langt denne uka.

M E N jeg har ikke spist sjokolade - ikke har jeg hatt rødvin heller for den saks skyld - men det øles liksom så tungt. Himmel - hva er vitsen liksom?

 

Jeg vet jo hva som er vitsen da. Er altfor tung - og med dårlige gener når det gjelder hjerte/kar-sykdommer og aldersdiabetes må jeg jo bare bite tenna sammen. Men akkurat nå spiller det liksom ikke noen rolle:p

 

Vel, jeg er med da - logger mat og trim - og kanskje blir alt omsnudd til i morgen?

 

Hilsen fra Pandora - som nok må jobbe overtid i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pandora!

 

Det spørs om ikke en nær slektning av min lille djevel allerede bor hos deg!!! Vi har vel alle en liten djevel som mange ganger har sørget for at vi ofte har gjort dårlige valg......... Kunsten er vel å kaste djevelen ut....!! :D Altså at vi må ta tilbake full kontroll slik at vi kan leve slik vi egentlig vil....... Når de negative tankene kommer (altså når den lille djevelen snakker til deg....) går jo det gjerne på at "............jeg tar bare en bit til..... - skal være flink igjen i morgen...." Eller "..... jeg orker ikke å trimme i dag...... - gjør det i morgen istedet.....". Tidligere sa den ting som ".....jeg lever da bare en gang - da skal jeg jammen KOSE meg ja....". Eller " jeg koser meg masse nå og så begynner jeg å slanke meg til manda'n....!". Eller "i dag har jeg vært så flink så nå fortjener jeg den sjokoladen". "Nå er jeg så deppa så nå SKAL jeg ha den kaka". Osv............ :)

 

Vi vet jo også at når vi greier å ha kontroll og leve etter de reglene vi har bestemt oss for, føler vi et mye større psykisk og fysisk velvære. Og det er DER jeg vil være! Og pr i dag er jeg der. Derfor er det fortsatt opp til meg å sørge for at jeg blir der......! :D

 

Nå har jeg sittet i solveggen en time og kost meg med en kopp kaffe. :cool: Snøen tiner, sola steker - ja det er en herlig tid! Det er så en begynner å våkne opp etter vinterdvalen og energien øker i takt med antall soltimer.

 

Ønsker deg lykke til Pandora!

 

 

Klem Lubina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men, det hørtes fryktelig slitsomt ut med sånne mennesker inne i hodet , mmmmm..... tror det er et navn for det,- kanskje dere kan få hjelp,- dere vet sånne snille menn i hvite frakker ....... Neida, bare tullet, he, he, (kunne ikke dy meg) :).

 

Det merkelige, syns jeg, at til tross for at vi VET veldig godt hva som skal til og hvem som må gjøre det (OSS SELV) så blir det bare helt stopp av og til. Ja, noen ganger blir den stoppen ganske lang, faktisk over flere år :mad:.

 

Personlig har jeg en sånn blendingsgardin som de brukte under krigen. Den går HELT ned, sånn at det på sunn kost/trim fronten blir helt SORT. Det er ikke sjangs for at noe fornuft kan smette inn :eek:.

 

Nå for tiden er min krig heldigvis over og blendingsgardinen er kastet. Kropp og sinn er på samme lag - utrolig deilig. MEN, jeg tar det IKKE for gitt og er på vakt. Jeg syns disse sidene hjelper noe helt utrolig,- så tusen takk alle som gidder å lese/skriver her inne.

 

Full Fokus Pandora,- hvis du har tid, så kanskje det hjelper å blåse ut litt her inne. Vi skal høre på deg og gi deg den støtten vi kan. Du vet: Det er alltid for tidlig å gi opp.

 

Klem fra Korsa :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men' date=' det hørtes fryktelig slitsomt ut med sånne mennesker inne i hodet , mmmmm..... tror det er et navn for det,- kanskje dere kan få hjelp,- dere vet sånne snille menn i hvite frakker ....... Neida, bare tullet, he, he, (kunne ikke dy meg) :).

 

 

 

Klem fra Korsa :D[/quote']

 

Begynner på S.......... og slutter på ....fren....!!! hahaha! :) Hadde faktisk tenkt å skrive det, men tok meg i det. Kom på at det kanskje er litt for alvorlig til at jeg kan spøke med det her inne.... :D Og den rullgardina di er nok sammenlignbar med min "lille djevel"........!

 

PS! Er det bare hos meg at forumet har endret design, stor skrift og greier.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten hilsen fra ei som er mye på farten. Siden jeg skeiet ut for noen uker siden har jeg klart å fjerne det igjen. Hurra!

 

Dere har har hatt en hærlig debatt.

 

Denne uka har jeg også bodd på hotell og vært på møter både på dag- og kveldstid. I helga blir det nettverksamling i en jentegjeng. Dessverre var det ikke dans på hotellet og eneste trimminga jeg har fått til er å gå mer i arbeidstida rundt i lokalet og tatt flere trapper enn nødvendig. I kveld blir det styreketrening på Spenst.

 

I fjor var jeg like bevist som Lubina og det gav resultater. Hun har helt rett vi må ha fokus hele tida. Bommer vi litt i planen fører det til at vi må ta det igjen og veien fram til målet blir litt lengre.

 

I år har jeg ikke vært like fokusert og nøye. Det har ført til at de kiloene jeg la på meg i jula og trodde pytt pytt dette fikser jeg er harde. Dessuten har jeg nok med å ta av det jeg sklir litt ut med i det daglige. Det er ikke så mye, men 100 - 200 kcal er mer enn nok når jeg ikke får trent.

 

Er det ikke slik at for oss som er vant til å spise ca. 1600 kcal i døgnet vil bruke mer tid på å kvitte oss med ei uke med 1800 kcal i gj.snitt enn for en som vanligvis spiser 1800 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Er det ikke slik at for oss som er vant til å spise ca. 1600 kcal i døgnet vil bruke mer tid på å kvitte oss med ei uke med 1800 kcal i gj.snitt enn for en som vanligvis spiser 1800 kcal.

 

Jo, det kan nok stemme. Kroppen "venner" seg til og forholder seg til det jevne kcal inntaket. Derfor må vi være ekstra påpasselig når vi skal stabilisere :D.

 

Så bra at du har klart å ta deg inn igjen. Gratulerer så masse! :)

 

Jeg syns det handler mye om det,- å ta seg inn igjen,- tenke langsiktig. For oss livsnytere kan det holde hardt å holde den fettfrie linjen heeele tiden. Da er det desto viktigere, for oss (tror jeg), at vi henter oss raskt inn igjen og går tilbake til gode og sunne rutiner. Så må vi ikke gi tapt selv om vi spiser litt mer til et måltid eller lever litt usunt en dag. Vi må jo også leve med helger, bursdager, påske, jul, ferie og alt det resten av våre liv. Tror at mangen må øve seg på å bare ta litt og å si nei takk andre ganger. Sånn er det bare! :D

 

Men,- ikke noen sutring av den grunn. Andre har andre problemer å stri med. De fleste av oss har helsen i behold og for mangen av oss blir den bare bedre og bedre for hver dag som går med sunt kosthold og litt trim :).

 

Når det er sagt, så kan jo man ikke vente raske resultater hvis man skal drive å skeie ut hele tiden under selve prosessen. Man får som oftest den vekten man fortjener. De fleste som går litt opp vet selv hva som ligger bak (selv om det gjerne kan være en "smule" fornektelse med i bildet).

 

Ha en FLOTT fokusert og motiverende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ønske dere en riktig god helg med dette pene regnestykke....... :) hehe

 

For å forbrenne kaloriene i 1 håndfull peanøtter må du:

gå vanlig i 31 minutter

gå raskt i 15 minutter

jogge i 12 minutter

drive med aerobic i 15 minutter

svømme bryst i 9 minutter

sykle i 25 minutter

gå vanlig med staver i 21 minutter

gå på ski i 12 minutter

spille bordtennis i 21 minutter

spille squash i 6 minutter

spille tennis i 15 minutter

spille golf i 18 minutter

drive med styrketrening i 12 minutter

bowle i 15 minutter

danse swing i 18 minutter

måke snø i 15 minutter

 

 

Klem fra Lubina :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pandora

For en deilig dag - sol og fri.

Har akkurat kastet meg rundt og fått fjerna alle hybelkaninene som trodde de var trygge her - og badet skinner - deilig følelse;)

 

Nå skal jeg ut på en lang trimtur - og deretter bare nyte dagen med en god krim - fordi jeg fortjener det:D

 

I går var det overraskelseparty for noen venner - og der overgikk jeg nok grensen for dagens kalorimengde ja.

Men jeg holdt meg langt klar peanøtter og sådant svineri - og jeg dansa swing til den store gullmedalje!

 

I dag blir det stille og rolig - og i morgen skal jeg avsted og hilse på en aldeles ny baby som er kommet inn i familien:)

 

Nyt helga da dere - med et lite sideblikk på Lubina sitt regnestykke

 

Klem fra Pandora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Ja min dag startet helt anderledes enn jeg hadde regnet med. Fikk telefon fra min far om at noe var skjedd med mor. De satt og pratet og plutselig fikk han ikke kontakt med henne. Hun er en sprek dame på 65 år, veldig frisk og oppegående. Han ringer da til meg, ganske redd og oppskaket. Av en eller annen merkelig grunn har jeg denne morgenen kledd meg (pleier å vasse i pysj et par timer om morran) - og jeg hopper i skoa, løper til bilen og drar. Ringer samtidig 113 og de sender ambulanse. Jeg er hos dem i løpet av 2 min - ambulansen brukte 4.... Det var ganske tøft å se moren min sånn, men nå er heldigvis alt mye bedre. Hun hadde fått blodpropp og de kom raskt i gang med behandlingen. Så det ser veldig bra ut.

 

Men en blir ganske matt etter en slik opplevelse. Selv om man handler og gjør alt riktig, støtter de rundt meg osv og rett og slett er kjempeflink så føler jeg meg ganske fortumla og gåen akkurat nå. Men det er vel naturlig etter litt dramatikk. For 3 måneder siden ville jeg nok prøvd å døyve denne følelsen med 3 - 400 gram sjokolade...... Nå vet jeg bedre, så nå er kaffen klar og jeg skal ut og stjele litt energi fra solen i solveggen. :)

 

Takk for at dere "hørte" på meg!

 

Hilsen tøffe Lubina som ikke alltid er så tøff likevel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru luna

Fabelaktig resolutt og medisinsk perfekt handling - supert at din mor kom til behandling tidlig og har det bra nå. Så flott at din far ringte og at de har deg så nær. Må ha vært veldig skremmende for dere alle.

 

Og ikke minst - supert at du heller kontemplerer i solveggen isteden for å ta en sjokolade - skal si at den nye livsstilen sin har kommet på et spinalt refleks nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en skremmenden opplevelse, Lubina. Jeg ønsker dere lykke til med rekreasjonen.

 

Skal si at all din energi i endret livstil virkelig har gitt resultater. Suverent å erstatte sjokoladen med sol!!! Myyyyye bedre for både sinn og helse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...