Gå til innhold

Noen som er med meg på veien til -15 kg? :-)


Gjest v05

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Dette har jeg klart før, altså å miste 15 kg, faktisk gikk jeg ned 17 kg fra januar-april/mai.. men nå er jeg tilbake i gamle (U)vaner igjen og er så lei meg for det. Skal veie meg i morgen for å se nøyaktig hvor mye jeg veier, men tipper jeg skal ned 13-15 kg..

 

Litt om meg: Jente 29 år, glad i friluftsliv, er ute på gåturer daglig, men spiser dessverre altfor mye usunt. Godterier er en del av det daglige kostholdet, i tillegg spiser jeg når jeg ikke er sulten.. så jeg fyller bare på med mat når jeg kjeder meg. Er fortiden sykemeldt, langtidssykemeldt... det betyr en del fritid og den burde jeg jo heller bruke på trim i stedetfor å kose meg hele tiden??? Har tidligere trent på treningsstudio, men det er ett år siden nå.. mulig jeg melder meg inn igjen snart. Må bare få motivasjonen på rett vei først ;-)

 

Sist jeg gikk ned i vekt lå jeg på 1300 kalorier daglig og det tror jeg at jeg må gjøre nå også... fresh start i morgen :-) Noen som vil joine meg??? PLEASE!! ;-) Sammen er vi sterkere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrilla

Hei :)

Jeg joiner deg gjerne, skal selv ned ca 15 kg. Har nesten akkurat begynt så har gått ned 2 kg hittil.

Litt om meg, er en småbarnsmamma til en gutt på 2 år og en på 10 mnd, 26 år. Har en hektisk hverdag med 2 små, så ikkemye tid til overs. Skulle være flink til å gå tur hver dag siden jeg er i permisjon, men synes sofaen er alt for god å sitte i.

Håper vi kan motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

hei

 

er i de baner selv, spiser å trøster meg. vært medlem siden 09 uten klare endre noe.

 

og det ble ikke betre da je sluttet med det aktive grunnet helseplager,og ble sjukmeld og over på AAP og nå er jeg da blitt uføre.

 

det som jeg tenkte jeg ville nevne AKTIV på DAGTID. finnes i ulike kommuner, vet ikke om alle men om noen ( må nesten bare søke deg frem ,for finne aktiv på dagtid + din kommune eller spør nav evnt lege)

 

eller så står det mer under : aktivdagtid.no

de som mottat sjukepenger ,attføringspenger eller trygd kan delta.

her kommer en samen med andre, og en kan tilpasse øktene etter eget behov.

mange ulike tilbud. og en får det sosiale samt det fysiske treningen.

prisen er og til å leve med, ca 500 for kalenderåret. og en kan gå på tvers av de kommunene som er med.

 

men nå er motivasjonen her, og jeg vil ned uten kurs, prøve det først. kutte søtsaker, og idag vært å handla inn nøtter. for å ta en neve eller to til dagen istedefor godter å kjeks.

 

nøtter har endel fett, men sunnere fett, og endel mineraler og vitaminer. så håper at jeg klarer å holde meg til det, og mine 3 dager på aktiv på dagtid.

 

ønsker dere lykke til med vektnedgangen ,dette klarer vi sammen :)

 

har du registert deg og funne ut du skal helt ned i 1300 kalorier daglig?

syntes det hørtes lite ut, jeg skal vist på omlag 1600. så annet nettsted fikk jeg omlag 1800. slit med klare komme til 1600 , så får håpe jeg klarer komme opp til 1600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Heisann,

 

Flott at dere vil joine meg. Må gjøre noe med dette.. siden jeg skrev forumet har det ikke akkurat blitt så mye sunnere livsstil og jeg mistriver mer og mer for hverdag. Idag skal jeg i allefall gå en flott, langtur..

 

Jeg startet på 1300 kalorier sist, derfor føler jeg at jeg vil starte på dette nå også. Det var det jeg ble anbefalt da jeg startet på Grete Roede kurs i 2004.

 

 

 

hei

 

er i de baner selv, spiser å trøster meg. vært medlem siden 09 uten klare endre noe.

 

og det ble ikke betre da je sluttet med det aktive grunnet helseplager,og ble sjukmeld og over på AAP og nå er jeg da blitt uføre.

 

det som jeg tenkte jeg ville nevne AKTIV på DAGTID. finnes i ulike kommuner, vet ikke om alle men om noen ( må nesten bare søke deg frem ,for finne aktiv på dagtid + din kommune eller spør nav evnt lege)

 

eller så står det mer under : aktivdagtid.no

de som mottat sjukepenger ,attføringspenger eller trygd kan delta.

her kommer en samen med andre, og en kan tilpasse øktene etter eget behov.

mange ulike tilbud. og en får det sosiale samt det fysiske treningen.

prisen er og til å leve med, ca 500 for kalenderåret. og en kan gå på tvers av de kommunene som er med.

 

men nå er motivasjonen her, og jeg vil ned uten kurs, prøve det først. kutte søtsaker, og idag vært å handla inn nøtter. for å ta en neve eller to til dagen istedefor godter å kjeks.

 

nøtter har endel fett, men sunnere fett, og endel mineraler og vitaminer. så håper at jeg klarer å holde meg til det, og mine 3 dager på aktiv på dagtid.

 

ønsker dere lykke til med vektnedgangen ,dette klarer vi sammen :)

 

har du registert deg og funne ut du skal helt ned i 1300 kalorier daglig?

syntes det hørtes lite ut, jeg skal vist på omlag 1600. så annet nettsted fikk jeg omlag 1800. slit med klare komme til 1600 , så får håpe jeg klarer komme opp til 1600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...