Gå til innhold

Trenger noen gode tips


Gjest madeleinerenate

Anbefalte innlegg

Gjest madeleinerenate

Jeg slitter fra eggløsningen og frem til mensen har kommet ...

 

Holder på å gå på veggene mildt sagt ... desse 14 dagene hver måned er helt pyton ! Har et kjempe kick etter mat jeg ikke bør spise ... mat tankene ligger konstant i bakhodet og der ligger tankene på alt jeg liksom burde spise ...

 

Det andre 14 dagene går kjempe bra spiser sunt og har aldri kick etter noe !

 

Dermed kommer jeg liksom aldri videre på veien nedover ... har gått ned 22 kg med å bare legge om livsstilen men har brukt 2 år og noen månder på dette . Og har fortsatt igjen 18 kg .

 

Vet ikke hvordan en kommer ut av denne håpløse sirkelen !

 

Har vurdert flere ganger om jeg skal bare ha en skikkelig spisedag og bare spise alt jeg lyst på og helst bare bli kvalm og håpe at kroppen bare trenger en slik dag og ikke på veggene 14 dager hver måned ...

 

Tenker jeg meg om så hadde en slik spisedag ikke gjordt veldig mye skade om en kan si det slik får det er ikke store mengder jeg klarer å spise men det ville blitt en stor kcal pluss ...

 

Desse 2 ukene er jeg konstantt sulten !

 

Har vurdert om jeg skulle økt kcal daglig og spise mer og håpe dette hadde vært til hjelp ... Ligger normalt på 1250 - 1400 kcal i døgnet og spiser ikke mye usunt gjennom månaden .

 

Håper noen av dere har noen gode tips som kan hjelpe ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minsin33

hei :)

 

jeg er litt sugen rundt eggløsning og rett før mensen jeg også men ikke i 14 dager, det er sikkert ikke noe greit når det varer så lenge... jeg ville ikke annbefale deg en spisedag egentlig, du tirrer bare blodsukkertrollet som har går rett i himmels og deretter rett i kjelleren igjen etter to-tre timer.. og da vil det ha mer neste dag for å få samme kicket...

 

for meg hjelper det med nulltoleranse, spiser lange karber i dagene før og under disse periodene... spiser ikke frukt heller for det merker jeg påvirker sukkeret mitt veldig. så her går det mest i grove knekkebrød, vitas flerkornsblanding, masse grønnsaker og kjøtt/fisk... hvis jeg vil ha noe godt.

 

1 boks rømme (el magerkesam), piffikrydder ca 1 drøy ts, 1 ts majones (2 i kesamen for denne er surere i smaken)og 1-1,5 knuste hvitløk uten fedd... knallgodt. bruker du kesam er det ikke mange kaloriene det blir egentlig :)

 

noen sier de blander en boks kesam med en dæsj funlight og spiser dette som dessert, jeg har aldri prøvd, syntes det hørtes ekkelt ut men mange sværger til det...

 

ellers er jo sukkererter veldig gode for tia.

 

blir det for ille, ta på deg sko og trim av deg 200-300, da har du litt ekstra å gå på og trenger ikke den veldige dårlige samvittigheten :) lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Charlotte

Selv har jeg hatt god nytte av å lage en grønnsakssuppe eller lett lapskaus av ja-grønnsaker med buljong som jeg spiser utover ettermiddagen/ kvelden. Buljongen bidrar til å dekke saltbehovet og grønnsakene demper sultfølelsen.

 

Ønsker deg masse lykke til videre!!:-) :rolleyes:

 

mvh Anne Charlotte

 

Jeg slitter fra eggløsningen og frem til mensen har kommet ...

 

Holder på å gå på veggene mildt sagt ... desse 14 dagene hver måned er helt pyton ! Har et kjempe kick etter mat jeg ikke bør spise ... mat tankene ligger konstant i bakhodet og der ligger tankene på alt jeg liksom burde spise ...

 

Det andre 14 dagene går kjempe bra spiser sunt og har aldri kick etter noe !

 

Dermed kommer jeg liksom aldri videre på veien nedover ... har gått ned 22 kg med å bare legge om livsstilen men har brukt 2 år og noen månder på dette . Og har fortsatt igjen 18 kg .

 

Vet ikke hvordan en kommer ut av denne håpløse sirkelen !

 

Har vurdert flere ganger om jeg skal bare ha en skikkelig spisedag og bare spise alt jeg lyst på og helst bare bli kvalm og håpe at kroppen bare trenger en slik dag og ikke på veggene 14 dager hver måned ...

 

Tenker jeg meg om så hadde en slik spisedag ikke gjordt veldig mye skade om en kan si det slik får det er ikke store mengder jeg klarer å spise men det ville blitt en stor kcal pluss ...

 

Desse 2 ukene er jeg konstantt sulten !

 

Har vurdert om jeg skulle økt kcal daglig og spise mer og håpe dette hadde vært til hjelp ... Ligger normalt på 1250 - 1400 kcal i døgnet og spiser ikke mye usunt gjennom månaden .

 

Håper noen av dere har noen gode tips som kan hjelpe ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...