Gå til innhold

RunKeeper


Gjest lollipop90
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest lollipop90

Hei!

 

Jeg har lastet ned en App som heter RunKeeper. Lurer på om noen har erfaringer med denne?

Er den riktig i forhold til antall forbrente kalorier osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Hei, jeg har brukt Runkeeper en stund, men kun til å logge hvor langt jeg løp. Brukte pulsklokke til kaloriene. La ikke alltid merke til om de samsvarte, men sånne app'er blir aldri mer nøyaktige enn en pulsklokke hvor man legger inn høyde og vekt hvertfall.

 

Bortsett fra det, har jeg nå byttet til Endomondo. Den virker mye bedre. :) Kaloriene der stemmer selvsagt ikke heller helt med pulsklokken, men sånn vil det jo alltid være som sagt. Blir like nøyaktig som kaloriene man får her inne på vektklubben når du registrerer x antall minutter på en eller annen aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Hei!

Jeg har prøvd runkeeper bare en gang, det fordi GPSen er så mye dårligere der enn på endomondo. Jeg er også meget fornøyd med endomondo altså! Kcal på alike apper blir jo aldri helt som det skal, sånn er det jo med å legge det inn på sidene her også, helt enig med sivalur :) Jeg har alltid brukt pulsklokke så tenker ikke så mye over det andre annet enn når min klokke var på service :P

 

Jeg har bluetooth belte, så får pulsen rett inn på endomondo appen i tilegg, og da er ikke forskjellen stor på kcal som blir registrert på appen og klokka egentlig :) Legger inn vekt osv på endomondo, så er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har bar brukt runkeeper og er fornøyd med denne, pleier ofte å ta den med når jeg prøver ut nye ruter for å se hvor lange de er, kaloriene er ikke så gale heller i forhold til min pulsklokke.

 

Det kan være jeg skal prøve endomondo

 

Nil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Endomondo sin kaloritelling er helt ute å kjøre - i alle fall på løping. Den regner omtrent det dobbelte av det jeg får når jeg har brukt pulsbelte (bluetooth koblet til appen).

 

Har prøvd Runkeeper også men kan ikke huske helt hvordan kaloritellingen var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Endomondo sin kaloritelling er helt ute å kjøre - i alle fall på løping. Den regner omtrent det dobbelte av det jeg får når jeg har brukt pulsbelte (bluetooth koblet til appen).

 

Har prøvd Runkeeper også men kan ikke huske helt hvordan kaloritellingen var der.

 

Bare si at min erfaring ang kaloritelling uansett app eller her inne på GR ikke funker som det skal, min erfaring hverfall. Men når jeg bruker som du sa, koble pulsbelte til enten det er pulskokka eller da endomondo så funker det fint. Helt nøyaktig vil det jo aldri bli.

 

At kaloriforbruk på slikt ikke fungerer så godt er av den enkle grunn at om 10styk løper ak de samme 4km på ak samme tid, så vil man ha forkjellig puls, derfor forskjellig kaloriforbruk.. Dette i tillegg til alle andre variabler som faktisk er der i realiteten, som forskjellige bakker, vekt, fysisk form, osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gresshoppa

Hei!

Jeg har brukt Runkeeper ei stund. Sjekket nettopp om kaloriforbruket stemte med trimregistreringa her i Roede-klubben og det gjorde det! Har aldri prøve pulsklokke eller Endomondo men det høres bra ut det også.

Men som sagt, jeg er fornøyd med RunKeeper! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...