Gå til innhold

Prosjekt "en kropp å trives i"


Gjest Mio min mio

Anbefalte innlegg

Gjest Mio min mio

Etter to barnefødsler og en altfor komfortabel tilværelse har kiloene kommet snikende på de siste 10 (!) årene. Nå er jeg der at jeg trives dårlig i egen kropp. Jeg gruer meg til selskaper hvor jeg må pynte meg, og hater bikinisesongen! Derfor har jeg nå funnet ut at den eneste som kan gjøre noe med det er meg selv :blink:

 

Prosjekt "en kropp å trives i" handler derfor ikke så mye om antall kilo, men mer om å få en kropp jeg kan trives i. Kiloene blir derfor bare en motivator og en måleenhet som brukes underveis for å kunne sette seg delmål. Det er derfor ikke sikkert at målet i kg stemmer overens med målet om trivsel.

 

Er det noen her inne som har lyst til å bli med på prosjektet mitt? Underveis kan vi utveksle erfaringer, motivere hverandre og ikke minst støtte hverandre når det butter i mot.

 

Start: 74,4 kg

Delmål 1: <70 kg

Delmål 2: < 65 kg

Mål: 60 kg eller trivsel :D

 

Min veiedag: Mandag

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Gjest Optimista

Etter to barnefødsler og en altfor komfortabel tilværelse har kiloene kommet snikende på de siste 10 (!) årene. Nå er jeg der at jeg trives dårlig i egen kropp. Jeg gruer meg til selskaper hvor jeg må pynte meg, og hater bikinisesongen! Derfor har jeg nå funnet ut at den eneste som kan gjøre noe med det er meg selv :blink:

 

Prosjekt "en kropp å trives i" handler derfor ikke så mye om antall kilo, men mer om å få en kropp jeg kan trives i. Kiloene blir derfor bare en motivator og en måleenhet som brukes underveis for å kunne sette seg delmål. Det er derfor ikke sikkert at målet i kg stemmer overens med målet om trivsel.

 

Er det noen her inne som har lyst til å bli med på prosjektet mitt? Underveis kan vi utveksle erfaringer, motivere hverandre og ikke minst støtte hverandre når det butter i mot.

 

Start: 74,4 kg

Delmål 1: <70 kg

Delmål 2: < 65 kg

Mål: 60 kg eller trivsel :D

 

Min veiedag: Mandag

 

weight.png

Hei! Jeg blir gjerne med! Jeg hadde oppstartvekt 85,5 - forrige uke var den 82,8 og målet er 69/70 kilo. Jeg har økt vekten de siste årene pga ryggoperasjon og nakkeskade - ble mye stillesitting da. Har før den tid alltid vært aktiv men det er tungt å bevege seg når man har 10+ for mye på kroppen. Skjønner at siden jeg er "vant" å trene er det kanskje lettere for meg i kombinere trim med denne G.R. kuren enn for andre som ikke er vant å trene, men 1) jeg har mine tunge dager der kroppen verker og jeg helst ønsker bare å ligge på sofaen og 2) jeg trives ikke å vibrere en mil etter å ha kjørt over en fartsdump! og ja nr. 3) jeg har mine stunder der ALLE jeg ser rundt meg er slanke, elegante, perfekte og da er det lett å synes synd på seg selv... Men jeg har humor og til tider masse galgenhumor. Kan jeg motivere noen til å få det bedre med seg selv, trer jeg gjerne til! Og jeg syns det er ok å ikke bare skrive skryt her inne - viktig at vi er ærlige hvis vi ikke har trent, har skeiet ut etc etc. Man lurer kun seg selv egentlig, og ikke minst fratar andre muligheten å ha den gleden av å oppmuntre en "søster"! :) Så hvis du vil, blir jeg gjerne med på denne tråden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne også være med :)

 

Er egentlig med i en annen tråd også, men der er det ganske stille om dagen..skader ikke å rapportere her også, jeg trenger virkelig motivasjon!

 

Jeg er 31 år, og etter fødsel for ett år siden gikk jeg endel opp. Barselpermisjon med mye kafe og ingen trening var vel ikke så kjempelurt, så da jeg bestemte meg for å ta tak for noen måneder siden, veide jeg nesten like mye som da jeg var høygravid. Var ca 67-68 før graviditeten, ca 80 ved fødsel, og min startvekt her i dette "prosjektet" er ca 78. Har brukt noen måneder nå på å komme meg ned til ca 74, vil aller helst ned til 65. Synes det går sakte, men jeg vet godt hvorfor....altfor glad i sjokolade og dårlig mat. Og mannen min og jeg er ikke de flinkeste til å alltid velge sunt i en travel hverdag. Denne uken har jeg sprengt kcalgrensa halvparten av dagene. Æsj, så dumt altså! Har også vært syk de siste ukene, så har ikke fått trent.

 

På den positive siden så har jeg (bortsett fra nå når jeg har vært forkjøla) kommet i gang med å jogge, så prøver å jogge tre ganger i uka, og da gjør jeg og litt styrkeøvelser. Jeg har også blitt flinkere til å lure inn mer grønnsaker i løpet av dagen.

 

Det var litt on meg. Jeg ammer forresten noe fremdeles, så har vært redd for å gå for fort ned (leste noe om giftstoffer i melka, men trror nok ikke jeg er så veldig i fareesonen).

Jeg føler det er litt viktig for meg å gå ned nå, slik at jeg har en litt sunnere bmi til neste svangerskap :) er for øvrig 164 høy.

 

Håper jeg kan få være med og følge deere! :) Selv med plagsom ipad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Jeg vil gjerne også være med :)

 

Er egentlig med i en annen tråd også, men der er det ganske stille om dagen..skader ikke å rapportere her også, jeg trenger virkelig motivasjon!

 

Jeg er 31 år, og etter fødsel for ett år siden gikk jeg endel opp. Barselpermisjon med mye kafe og ingen trening var vel ikke så kjempelurt, så da jeg bestemte meg for å ta tak for noen måneder siden, veide jeg nesten like mye som da jeg var høygravid. Var ca 67-68 før graviditeten, ca 80 ved fødsel, og min startvekt her i dette "prosjektet" er ca 78. Har brukt noen måneder nå på å komme meg ned til ca 74, vil aller helst ned til 65. Synes det går sakte, men jeg vet godt hvorfor....altfor glad i sjokolade og dårlig mat. Og mannen min og jeg er ikke de flinkeste til å alltid velge sunt i en travel hverdag. Denne uken har jeg sprengt kcalgrensa halvparten av dagene. Æsj, så dumt altså! Har også vært syk de siste ukene, så har ikke fått trent.

 

På den positive siden så har jeg (bortsett fra nå når jeg har vært forkjøla) kommet i gang med å jogge, så prøver å jogge tre ganger i uka, og da gjør jeg og litt styrkeøvelser. Jeg har også blitt flinkere til å lure inn mer grønnsaker i løpet av dagen.

 

Det var litt on meg. Jeg ammer forresten noe fremdeles, så har vært redd for å gå for fort ned (leste noe om giftstoffer i melka, men trror nok ikke jeg er så veldig i fareesonen).

Jeg føler det er litt viktig for meg å gå ned nå, slik at jeg har en litt sunnere bmi til neste svangerskap :) er for øvrig 164 høy.

 

Håper jeg kan få være med og følge deere! :) Selv med plagsom ipad.

Hei Labbis! Jeg er også i en annen tråd med der tror jeg de har gått i dvale..håper de ikke har sprukket helt!;) Jogging 3 ganger i uka + styrke vil gi resultater! På grunn av overvekten min syns jeg det er tungt (kjenner det virkelig i knærne) å jogge, så jeg spinner og går motbakke på tredemølle i stedet, og det ser jeg nå gir resultater. Artig å se hvordan kroppen begynner å "forme seg" til noe positivt!! Mitt mål er 4 økter i uka. Jeg har tatt frem to yndlingsbukser - en vanlig levis (blå) og en sort. Den blå måtte jeg prøve i dag tidlig og tror sannelig meg at innen en uke kan jeg begynne å gå med den!! Fikk den på - bare litt trang i skrittet - fikk den ikke helt opp på en måte hvis du skjønner!! Så når jeg har tja en kilo mindre å drasse på da vil den passe perfekt tror jeg!! Så noen kilo til så kan jeg bruke den andre buksa!! Det er mine delmål!

Skal en tur på helsestudio i dag - spinning + styrke, og vil skrive om status etter det!

Ha en riktig flott søndag! Supert vært her jeg bor! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei på dere!

Så hyggelig at dere vil være med å bekjempe kiloene sammen med meg!

 

Jeg har hatt en veldig grei uke, hvor jeg har klart meg bra i forhold til valgene jeg har gjort i matveien. Men denne helgen derimot.... Har blitt vin, god mat og godis både fredag og lørdag :wacko: Merker alt etter første uka at helgene blir en utfordring...

 

Men, men litt må man jo unne seg. Skal jo leve litt også. Filosofien må være at det er bedre å angre på det man har spis/drukket, enn å angre på at man ikke tok en smakebit... :huh: (Men man trenger kanskje ikke tømme skåla)

 

Har ikke kommet helt i gang med treningen enda. Men satser på at når jeg er i gang, så kan den kompansere litt for helgekosen. Jeg har meldt meg inn på treningssenter og satser på tredemølla minst 3 ganger i uka :unsure:

 

Sammen er vi dynamitt! Og jeg er helt enig i at det beste er å være ærlige her inne. Er jo bare en selv en lurer ved å pynte på sannheten ;)

I morgen er det veiedag for meg, så i dag er det bare å holde seg i selene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei på dere!

Så hyggelig at dere vil være med å bekjempe kiloene sammen med meg!

 

Jeg har hatt en veldig grei uke, hvor jeg har klart meg bra i forhold til valgene jeg har gjort i matveien. Men denne helgen derimot.... Har blitt vin, god mat og godis både fredag og lørdag :wacko: Merker alt etter første uka at helgene blir en utfordring...

 

Men, men litt må man jo unne seg. Skal jo leve litt også. Filosofien må være at det er bedre å angre på det man har spis/drukket, enn å angre på at man ikke tok en smakebit... :huh: (Men man trenger kanskje ikke tømme skåla)

 

Har ikke kommet helt i gang med treningen enda. Men satser på at når jeg er i gang, så kan den kompansere litt for helgekosen. Jeg har meldt meg inn på treningssenter og satser på tredemølla minst 3 ganger i uka :unsure:

 

Sammen er vi dynamitt! Og jeg er helt enig i at det beste er å være ærlige her inne. Er jo bare en selv en lurer ved å pynte på sannheten ;)

I morgen er det veiedag for meg, så i dag er det bare å holde seg i selene :P

Ja vi skal leve, men som du selv sa så treffende - vi behøver ikke tømme skåla!;) Kunsten er å smake litt bare - det er en endring men etter hvert tror jeg det vil være helt naturlig for oss! Har selv vært på trening i dag - spinning og litt styrke. (ble 1 t 20 min til sammen så det er jo bra) I morgen tror jeg det blir en knallhard økt - det er jo veiing på tirsdag! Nå skal jeg nyte en god kopp te - vi tastes i morgen! ;) God søndagskveld! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Ja vi skal leve, men som du selv sa så treffende - vi behøver ikke tømme skåla!;) Kunsten er å smake litt bare - det er en endring men etter hvert tror jeg det vil være helt naturlig for oss! Har selv vært på trening i dag - spinning og litt styrke. (ble 1 t 20 min til sammen så det er jo bra) I morgen tror jeg det blir en knallhard økt - det er jo veiing på tirsdag! Nå skal jeg nyte en god kopp te - vi tastes i morgen! ;) God søndagskveld! ;)

 

 

Ja, jeg håper virkelig at det vil bli naturlig og nok med en liten smakebit. Jeg prøver nå å motivere meg til treningsstart i morgen. Men dørstokkmila er fryktelig lang <_< Skal veie meg i morgentidlig, og håper det kan bidra til at jeg løper ut døra og inn på treningssenteret ;) Du er veldig flink, da. Må nok lære litt av deg... ;)

God søndagskveld til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninsert

Hei :) Jeg vil gjerne være med sammen med dere på turen som forhåpentligvis skal ta oss ned til trivselsvekten vår. Jeg er 41 år, 4 barns mor og har de siste tre årene gått opp ca. 15 kg og veide på det meste 78 kg.. og 165 cm. Jeg er i dag 69,7 kg og var 71,1kg da jeg startet for 3 uker siden. Gikk ned de to første ukene, men så gikk vekta opp. Veiedagen min er på torsdag, og fra mandag til torsdag gikk jeg altså opp.

 

Jeg innbiller meg at jeg er ganske flink til å gjøre det jeg skal gjøre i forhold til matinntak. Fører ganske regelmessig inn maten jeg spiser i arbeidsboken og stort sett opplever jeg at jeg spiser for lite. Har begynt å føre inn matinnataket rett etter middag, da ser jeg hvor mye jeg mangler og kan fordele resten ut over ettermiddag og kveld.

 

I morgen skal jeg prøve meg på en forsiktig treningsøkt med ergometersykkelen. Liker egentlig ikke å sykle men tror det er best å starte der etter en forstuing av foten under en joggetur. Håper vi høres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

God morgen, jenter!

 

Da var mandagen her, og vekten skulle vise meg hvordan uka har vært... :P

Jeg har som sagt vært veldig flink i ukedagene, men helgen var vanskelig.

 

Dagens resultat:

Vekt: 72,6 kg (ned 1,8) :D

 

Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Dette er første uken min, så mye av det er nok vann, men likevel...

 

Da er det bare til å stålsette seg for en ny uke. ;)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Har laget en liste over oss som er med i denne tråden, og nåværende vekt. Dersom dere rapporterer hver uke kan vi holde den oppdatert ;)

 

Mio min mio 74,4 - 72,6 (-1,8)

ninsert 69,7 - 68,9 (-0,8)

labbis 74,1 - 73,9 (-0,2)

Optimista 82,8 - 81,4 (-1,4)

jaja 81,5 -

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God morgen, jenter!

 

Da var mandagen her, og vekten skulle vise meg hvordan uka har vært... :P

Jeg har som sagt vært veldig flink i ukedagene, men helgen var vanskelig.

 

Dagens resultat:

Vekt: 72,6 kg (ned 1,8) :D

 

Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Dette er første uken min, så mye av det er nok vann, men likevel...

 

Da er det bare til å stålsette seg for en ny uke. ;)

 

Ha en fin dag!

Mio Min Mio! Mamma Mia, Grattis!!! ;) 1.8 er meget bra, ja kanskje noe er vann, men la det ikke ta fra deg motivasjonen! Du har startet vektreduksjonen og mer skal det bli!!! Jeg har veiing som sagt i morgen - skal gi beskjed hvordan det går! Ha en fortreffelig mandag, med en optimistisk og positiv holdning til uken som venter på oss - neste uke er vi enda lettere - bådei kropp og sinn!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er det mulig å henge seg på dere? Leste tråden, og føler dette er helt rette forumet for meg.

Jeg er 33 år, er 164 høy og veier 81,5 kilo :(

Jeg sluttet å røyke for 4,5 år siden og har siden den gang gått opp 17 kilo.... Jeg har satt som første mål 70 kilo, men håper å komme tilbake til 65 som jeg var, men er helt enig i det du skriver, at jeg skal trives i min egen kropp og ikke slavisk følge vekta.

Nå er det straks sommerferie og badesesong, og jeg ergrer meg like mye i år som i fjor at jeg har lagt på meg, men det er som alltid litt sent å begynne når panikken brer seg.

Ønsker derfor å henge meg med på denne tråden slik at en kanskje klarer å holde motivasjonen oppe gjennom hele sommeren og trives i egen kropp sommeren 2013 B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninsert

Har laget en liste over oss som er med i denne tråden, og nåværende vekt. Dersom dere rapporterer hver uke kan vi holde den oppdatert ;)

 

Mio min mio 74,4 - 72,6

ninsert 69,7 -

labbis 74,1 -

Optimista 82,8 -

 

 

Lykke til!

 

Kjempebra nedgang Mio min Mio! Lurt av deg å legge inn en slik oversikt, det trigger meg i hvertfall :) Jeg har veiedag torsdag kveld så da rapporterer jeg. Husk hva vi lærer på kurs, salt binder vann og kan føre til at vekta står stille i perioder. Mye av sommermaten, som feks spekemat er jo ganske salt, det kan binde vannet i kroppen. Nå har jeg syklet 60 min på ergometersykkelen og er klar for en frisk dag :) Lykke til jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei.

Er det mulig å henge seg på dere? Leste tråden, og føler dette er helt rette forumet for meg.

Jeg er 33 år, er 164 høy og veier 81,5 kilo :(

Jeg sluttet å røyke for 4,5 år siden og har siden den gang gått opp 17 kilo.... Jeg har satt som første mål 70 kilo, men håper å komme tilbake til 65 som jeg var, men er helt enig i det du skriver, at jeg skal trives i min egen kropp og ikke slavisk følge vekta.

Nå er det straks sommerferie og badesesong, og jeg ergrer meg like mye i år som i fjor at jeg har lagt på meg, men det er som alltid litt sent å begynne når panikken brer seg.

Ønsker derfor å henge meg med på denne tråden slik at en kanskje klarer å holde motivasjonen oppe gjennom hele sommeren og trives i egen kropp sommeren 2013 B)

 

 

Klart du kan være med, jaja!

Da er er du skrevet opp på lista ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

da ble det "kun" 1 time "gåing" i motbakke på tredemølle (min 5% stigning - økte opp til 14 underveis - da var det pust pes og holdt på å gå paddeflat rundt med løpebåndet - som i tegneseriefigurer... og fart 65 - 7,4 km/t)- 0g 50 min med styrke. Hadde en merkelig drøm om å ta spinning etterpå men jeg var slapp og lei... men når man tenker på det var det vel nok trening.... tror jeg trener for mye i forhold til kaloriinntak. Trener 1 1/2 - 2 timer 5 ganger i uka og instruktør har ført meg opp som "lite aktivitet"... jaja hva er moderat aktivitet da...himmel og hav...sukk... ligger på 17-18 trimpoeng i uka... sukk. jaja jeg får kanskje resultat men gruer meg til i morgen. Har alltid hatet å veie meg - da får jeg sannheten trøkt godt opp i fleisen. Kanskje jeg er for krevende mot meg selv... velvel, er nok i bedre humør i morgen håper jeg;) Håper det går bra med dere andre! ;) Det ble mye sukking fra meg nå... sorry men det går vel opp og ned med oss alle...skal iallefall ikke gi meg, er sta som et esel!! ;) vi tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninsert

da ble det "kun" 1 time "gåing" i motbakke på tredemølle (min 5% stigning - økte opp til 14 underveis - da var det pust pes og holdt på å gå paddeflat rundt med løpebåndet - som i tegneseriefigurer... og fart 65 - 7,4 km/t)- 0g 50 min med styrke. Hadde en merkelig drøm om å ta spinning etterpå men jeg var slapp og lei... men når man tenker på det var det vel nok trening.... tror jeg trener for mye i forhold til kaloriinntak. Trener 1 1/2 - 2 timer 5 ganger i uka og instruktør har ført meg opp som "lite aktivitet"... jaja hva er moderat aktivitet da...himmel og hav...sukk... ligger på 17-18 trimpoeng i uka... sukk. jaja jeg får kanskje resultat men gruer meg til i morgen. Har alltid hatet å veie meg - da får jeg sannheten trøkt godt opp i fleisen. Kanskje jeg er for krevende mot meg selv... velvel, er nok i bedre humør i morgen håper jeg;) Håper det går bra med dere andre! ;) Det ble mye sukking fra meg nå... sorry men det går vel opp og ned med oss alle...skal iallefall ikke gi meg, er sta som et esel!! ;) vi tastes!

 

 

God kveld! Du er jo skikkelig flink! Har du fått satt opp treningsprogram av en treningsinstruktør? Det høres jo nesten ut som du trener like mye som en toppidrettsutøver.... Jeg skulle gjerne trent enda mer, men har lagt opp til to joggeturer i uka og en rask gange til og fra jobb som tar 20 min hver vei. Jeg må finne en form for trening som jeg kan fortsette med og som jeg har tid til. Optimista, du må huske å spise mer når du trener så mye ellers går kroppen i sparebluss. Jeg krysser fingre for vekta de i morgen! Gleder meg til å høre resultatet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Synes dere er flinke til å trene, jeg! 1,5-2 timer 5 ganger i uka? Det høres veldig mye ut :unsure: Men all ære til deg, optimista, som klarer det. Jeg hadde aldri hatt lyst, ork eller tid til så mye trening. :wacko:

 

Men jeg har tatt meg en tur på tredemøllen i dag, jogget i 30 min. Synes det var bra, jeg ;) Jeg klare ikke gjennomføre et overdimensjonert prosjekt. Har prøvd det flere ganger, med strenge dietter og hardt treningsopplegg. Enden på visa er alltid at jeg sprekker og går lei. Nei, denne gangen skal jeg finne en livsstil som passer meg og som jeg kan leve med B)

 

Stå på videre, jenter! Jeg heier på dere, og gleder meg til å høre videre resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg hadde veiedag i går, men orket ikke veie meg...lå med feber hele natten, og hadde skikkelig halsvondt. Har nok fått en betennelse, men nå er jeg i hvertfall feberfri igjen. Synes det har vært mye nå, først forkjøla i 2 uker, så spysyk i forrige uke, og nå halsbetennelse. Det stikker litt kjepper i hjulene for treninga som jeg var så godt i gang med. Men kanskje jeg klarer å spise litt mindre nå når det gjør så vondt å svelge ? :)

 

Veide meg i dag da, 73,9. 200 g ned...ikke så bra, men det er i det minste litt. Jeg sliter med kostholdet altså, bor i et godtehus og eier ikke viljestyrke. Vi har ofte besøk, og da blie det gjerne satt fram sjokolade og annen snacks. Kanskje jeg må prøve med på totalforbud, i hvertfall på ukedagene...det fungerer tydeligvis ikke med måtehold for meg når jeg først får smaken på sjokolade... :)

 

18 trimpoeng?!? Wow. Sliter med å få 7 jeg... :) Imponert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei!

 

Jeg hadde veiedag i går, men orket ikke veie meg...lå med feber hele natten, og hadde skikkelig halsvondt. Har nok fått en betennelse, men nå er jeg i hvertfall feberfri igjen. Synes det har vært mye nå, først forkjøla i 2 uker, så spysyk i forrige uke, og nå halsbetennelse. Det stikker litt kjepper i hjulene for treninga som jeg var så godt i gang med. Men kanskje jeg klarer å spise litt mindre nå når det gjør så vondt å svelge ? :)

 

Veide meg i dag da, 73,9. 200 g ned...ikke så bra, men det er i det minste litt. Jeg sliter med kostholdet altså, bor i et godtehus og eier ikke viljestyrke. Vi har ofte besøk, og da blie det gjerne satt fram sjokolade og annen snacks. Kanskje jeg må prøve med på totalforbud, i hvertfall på ukedagene...det fungerer tydeligvis ikke med måtehold for meg når jeg først får smaken på sjokolade... :)

 

18 trimpoeng?!? Wow. Sliter med å få 7 jeg... :) Imponert!

Hei Labbis! Håper helsa di blir bedre snart - 200 gram er 200 gram - alle monner drar sa musa som tisset i havet (ordtaker er fra min gamle mor... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hei!

 

Jeg hadde veiedag i går, men orket ikke veie meg...lå med feber hele natten, og hadde skikkelig halsvondt. Har nok fått en betennelse, men nå er jeg i hvertfall feberfri igjen. Synes det har vært mye nå, først forkjøla i 2 uker, så spysyk i forrige uke, og nå halsbetennelse. Det stikker litt kjepper i hjulene for treninga som jeg var så godt i gang med. Men kanskje jeg klarer å spise litt mindre nå når det gjør så vondt å svelge ? :)

 

Veide meg i dag da, 73,9. 200 g ned...ikke så bra, men det er i det minste litt. Jeg sliter med kostholdet altså, bor i et godtehus og eier ikke viljestyrke. Vi har ofte besøk, og da blie det gjerne satt fram sjokolade og annen snacks. Kanskje jeg må prøve med på totalforbud, i hvertfall på ukedagene...det fungerer tydeligvis ikke med måtehold for meg når jeg først får smaken på sjokolade... :)

 

18 trimpoeng?!? Wow. Sliter med å få 7 jeg... :) Imponert!

 

 

Ned er ned ;) Du ser jo til og med et nytt tall! Synes du er flink, jeg. Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Da har Optimista vært på "vektskåla" i dag og kan herved loggføre -1,4 kilo! ;) Dvs. min nye vekt er nå 81,4! Nærmer meg 70 tallet!

Gikk gjennom matinntaktet mitt og treningen og hvis jeg skal ha 18-20 trimpoeng i uka må jeg øke matinntaket, og det var jo godt å høre, men tror jeg skal redusere litt på treningen - bli litt mer "normal" å gå ned til 3-4 ganger.

Neste delmål for meg er å komme i en bukse (mandag eller tirsdag neste uke er drømmen) og hvis jeg er flink prøve å holde meeg på et vekttap på 1 kg i uka. Det er optimistisk, men jeg heter jo Optimista! :)

 

Tok en treningsøkt i dag - "kun" spinning - 45 min og litt situps (for samvittighetens skyld. Dere må jo tro jeg er spin hakka gal hvis jeg fortsetter å trene slik jeg har gjort. Men jeg er vant til å trene mye (før helsa skrantet for noen år siden) men gubben begynner å stusse nå og hehe...;)

I morgen er det faktisk treningsfri for meg (jepp) og jeg skal heller prioritere å stusse topplokket hos min eminente frisør i stedet! :) En fin premie det ikke sant?

 

Ha en forteffelig kveld folkens! Vi tastes! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninsert

Hei!

 

Jeg hadde veiedag i går, men orket ikke veie meg...lå med feber hele natten, og hadde skikkelig halsvondt. Har nok fått en betennelse, men nå er jeg i hvertfall feberfri igjen. Synes det har vært mye nå, først forkjøla i 2 uker, så spysyk i forrige uke, og nå halsbetennelse. Det stikker litt kjepper i hjulene for treninga som jeg var så godt i gang med. Men kanskje jeg klarer å spise litt mindre nå når det gjør så vondt å svelge ? :)

 

Veide meg i dag da, 73,9. 200 g ned...ikke så bra, men det er i det minste litt. Jeg sliter med kostholdet altså, bor i et godtehus og eier ikke viljestyrke. Vi har ofte besøk, og da blie det gjerne satt fram sjokolade og annen snacks. Kanskje jeg må prøve med på totalforbud, i hvertfall på ukedagene...det fungerer tydeligvis ikke med måtehold for meg når jeg først får smaken på sjokolade... :)

 

 

 

18 trimpoeng?!? Wow. Sliter med å få 7 jeg... :) Imponert!

 

God bedring Labbis! Kjedelig å bli syk når du er godt i gang med treninga. Godteri.... Det gjelder å holde seg unna den første biten.... :) Jeg synes det er kjemepevanskelig å holde seg unna sjokolade eller potetgull når det står der i ei åpen skål. Nå kjøper vi det bare i helgene og da av den sorten jeg ikke er så glad i :). Jevn matspising i løpet av dagen gjør godtesuget mitt mindre. Nå er det over 3 uker siden jeg spiste skokolade, kan til og med gå forbi ei åpen skål på jobb. Konsentrer deg om å holde deg unna den første biten, tenk på hvorfor du putter den i munnen, ingen unnskyldning er god nok :) gjestene kan spise sjokoladen alene :) Nå er det forresten mye god frukt, melon, jordbær med vaniljekesam er søtt og godt. Ikke bare putt godteri i munnen uten å tenke over hvorfor du gjør det, tenk på om du vil angre etterpå. Tenk på hvor fornøyd du blir med deg selv når du har klart å holde deg unna. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninsert

Da har Optimista vært på "vektskåla" i dag og kan herved loggføre -1,4 kilo! ;) Dvs. min nye vekt er nå 81,4! Nærmer meg 70 tallet!

Gikk gjennom matinntaktet mitt og treningen og hvis jeg skal ha 18-20 trimpoeng i uka må jeg øke matinntaket, og det var jo godt å høre, men tror jeg skal redusere litt på treningen - bli litt mer "normal" å gå ned til 3-4 ganger.

Neste delmål for meg er å komme i en bukse (mandag eller tirsdag neste uke er drømmen) og hvis jeg er flink prøve å holde meeg på et vekttap på 1 kg i uka. Det er optimistisk, men jeg heter jo Optimista! :)

 

Tok en treningsøkt i dag - "kun" spinning - 45 min og litt situps (for samvittighetens skyld. Dere må jo tro jeg er spin hakka gal hvis jeg fortsetter å trene slik jeg har gjort. Men jeg er vant til å trene mye (før helsa skrantet for noen år siden) men gubben begynner å stusse nå og hehe...;)

I morgen er det faktisk treningsfri for meg (jepp) og jeg skal heller prioritere å stusse topplokket hos min eminente frisør i stedet! :) En fin premie det ikke sant?

 

Ha en forteffelig kveld folkens! Vi tastes! ;)

 

 

Kjempebra!! Så mye på en uke tror jeg aldri jeg greier. Gleder meg til å høre om buksa passer neste uke!! :) trening er herlig og du har jo kommet godt i gang, bare du ikke blir lei. Kanskje lurt å redusere til litt mer normalt. Kos deg hos frisøren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

God bedring Labbis! Kjedelig å bli syk når du er godt i gang med treninga. Godteri.... Det gjelder å holde seg unna den første biten.... :) Jeg synes det er kjemepevanskelig å holde seg unna sjokolade eller potetgull når det står der i ei åpen skål. Nå kjøper vi det bare i helgene og da av den sorten jeg ikke er så glad i :). Jevn matspising i løpet av dagen gjør godtesuget mitt mindre. Nå er det over 3 uker siden jeg spiste skokolade, kan til og med gå forbi ei åpen skål på jobb. Konsentrer deg om å holde deg unna den første biten, tenk på hvorfor du putter den i munnen, ingen unnskyldning er god nok :) gjestene kan spise sjokoladen alene :) Nå er det forresten mye god frukt, melon, jordbær med vaniljekesam er søtt og godt. Ikke bare putt godteri i munnen uten å tenke over hvorfor du gjør det, tenk på om du vil angre etterpå. Tenk på hvor fornøyd du blir med deg selv når du har klart å holde deg unna. Lykke til!

Å ikke spise sjokolade på 3 uker er jo knallbra!! Tenk på alle de sparte kaloriene! Fortsett med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mio min mio

Hvordan går det ann å ikke spise sjokolade? Eneste som holder meg oppe i ukedagene er at jeg kan ta en sjokoladebit på lørdag ^_^

Usj, i dag spiste jeg altfor mye til middag, var såååå sulten... Men har også vært ute og jogget i 30 min, så har vært litt flink :P Kan jo håpe at det gikk opp i opp :P

 

Ha en hyggelig kveld, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...