Gjest murreM Skrevet Juni 12, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 12, 2012 Tenkte å legge inn litt oppskifter her med kalorinnhold Fint om andre og vill dele oppskrifter, men husk og skrive hvor mange kalorier det inneholder. Et tips som funker bra for meg er å drikke mye vann iløp av dagen, det fyller opp. Et glass vann før måltide hjelper også godt på. Om man spiser sakte, gjerne med kniv og gaffel til de fleste måltider (tar litt lengre tid å bruke det når man spiser enn å spise med henda.) pluss små biter om gangen så merker man fortere at man er mett. Og så må man bare lære seg å spise med magen, ikke med øyene Første oppskrift ut er OSTESMØRBRØD ca 178kalorier Kjøpbrød Norske favoritter grovt, en skive på 33gram - 73kalorier Ketchup Idun 14gram - 11kalorier Kokt skinke, en skive på 12gram - 13kalorier Norvegia 27%, to skiver ost 81kalorier Stekes i en varm ovn på 200grader i ca 10min. Om man lager to og har salat til så funner det fint som en lettvint middag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melis90 Skrevet Mars 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Jeg lager ofte stort og fryser ned. her om dagen lagde jeg en gryte som passer fint med pasta: 4 stk løk 2 stk blomkål 1 stk brokkoli 1,5 kg gulrot 400 g sjampinjong 1,2 l lettmelk 6 ss hvetemel 1,2 l kjøttbuljong ferdig blandet 700 g indrefilet av svin 500 g bacon jeg kjørte løk og stangen til brokkolien og 1/3 del av blomkålen i blenderen og blandet det med buljongen, lot det stå å små koke mens jeg hakket resten av grønsakene og soppen. strimlet svine fileten og baconet og tilsatte det. tilsatte melk. lagde jevning av deler av melken og hvetemelet og tilsatte det når det hadde tyknet tilsatte jeg gulrot og brokkoli- og blomkålbuketter, og fersk sjampinjong i skiver. smakte til med krydder (basilikum, oregano, gressløk, salt og pepper). jeg fryste ned i porsjons pakker, og oppskriften gav meg 17 porsjoner. Så er det bare å ta ut av frysen og lage litt pasta til:) næringsinnhold pr 100g: Kcal: 55 grønsaker: 55g melk: 11g Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå