Gå til innhold

Oppskrifter med kalorier :)


Gjest murreM
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å legge inn litt oppskifter her med kalorinnhold :) Fint om andre og vill dele oppskrifter, men husk og skrive hvor mange kalorier det inneholder.

 

Et tips som funker bra for meg er å drikke mye vann iløp av dagen, det fyller opp. Et glass vann før måltide hjelper også godt på. Om man spiser sakte, gjerne med kniv og gaffel til de fleste måltider (tar litt lengre tid å bruke det når man spiser enn å spise med henda.) pluss små biter om gangen så merker man fortere at man er mett. Og så må man bare lære seg å spise med magen, ikke med øyene ;)

 

Første oppskrift ut er

OSTESMØRBRØD ca 178kalorier

Kjøpbrød Norske favoritter grovt, en skive på 33gram - 73kalorier

Ketchup Idun 14gram - 11kalorier

Kokt skinke, en skive på 12gram - 13kalorier

Norvegia 27%, to skiver ost 81kalorier

 

Stekes i en varm ovn på 200grader i ca 10min.

 

Om man lager to og har salat til så funner det fint som en lettvint middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Jeg lager ofte stort og fryser ned. her om dagen lagde jeg en gryte som passer fint med pasta:

 

4 stk løk

2 stk blomkål

1 stk brokkoli

1,5 kg gulrot

400 g sjampinjong

1,2 l lettmelk

6 ss hvetemel

1,2 l kjøttbuljong ferdig blandet

700 g indrefilet av svin

500 g bacon

 

jeg kjørte løk og stangen til brokkolien og 1/3 del av blomkålen i blenderen og blandet det med buljongen, lot det stå å små koke mens jeg hakket resten av grønsakene og soppen. strimlet svine fileten og baconet og tilsatte det. tilsatte melk. lagde jevning av deler av melken og hvetemelet og tilsatte det når det hadde tyknet tilsatte jeg gulrot og brokkoli- og blomkålbuketter, og fersk sjampinjong i skiver. smakte til med krydder (basilikum, oregano, gressløk, salt og pepper).

jeg fryste ned i porsjons pakker, og oppskriften gav meg 17 porsjoner. Så er det bare å ta ut av frysen og lage litt pasta til:)

 

næringsinnhold pr 100g:

 

Kcal: 55

grønsaker: 55g

melk: 11g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...