Gå til innhold

Dumt spørsmål kanskje.. Men hvordan legge inn mat?


Gjest Vilsågjerne

Anbefalte innlegg

Gjest Vilsågjerne

Ja.. jeg forstår ikke hvordan jeg legger inn hva jeg har spist. Jeg finner rutene for frokost, lunch, frukt, melk osv osv...

Men finnes det ikke "ferdige" matvarer? Altså hvis jeg f eks har spist grovbrød med makrell- finnes det inne fra før, så jeg kan velge det?

 

Slik var det på vektklubben... Hvordan regner jeg ellers ut kcal? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vilsågjerne :)

 

 

Neida, det er ikke dumt spørsmål! Jeg registrerer og maten jeg spiser, og har akkurat lært det selv også.

 

Det du gjør er hvis du har spist grovbrød m/makrell i tomat, så skal det komme opp automatisk hvis du skriver grovbr.....og makr....du trenger altså ikke skrive hele ordet, det du trenger å vite er hvor mange gram hver enkelt ting inneholder av det du har spist.

 

Så er det bare å skrive det inn, og da får du vite hvor mange kcal det inneholder. Samme gjør du med frukt og gr.saker, melk osv..

 

Håper dette er forståelig for deg, ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vilsågjerne

Hei vilsågjerne :)

 

 

Neida, det er ikke dumt spørsmål! Jeg registrerer og maten jeg spiser, og har akkurat lært det selv også.

 

Det du gjør er hvis du har spist grovbrød m/makrell i tomat, så skal det komme opp automatisk hvis du skriver grovbr.....og makr....du trenger altså ikke skrive hele ordet, det du trenger å vite er hvor mange gram hver enkelt ting inneholder av det du har spist.

 

Så er det bare å skrive det inn, og da får du vite hvor mange kcal det inneholder. Samme gjør du med frukt og gr.saker, melk osv..

 

Håper dette er forståelig for deg, ønsker deg lykke til :)

 

Det var fullt forståelig, men det som er rart er at jeg fikk ikke opp sånn når jeg skrev... Hva kan være grunnen tro? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fullt forståelig, men det som er rart er at jeg fikk ikke opp sånn når jeg skrev... Hva kan være grunnen tro? :/

 

Det tar litt tid før det kommer opp. Jeg pleier å trykke på pil-ned tasten i håp om at det skal komme opp fortere. Anbefaler ellers å putte stjerne på de tingene du bruker mye, for da kommer de opp først (og eventuelt lage måltider (det er en knapp under måltidet for dette) av de kombinasjonene du bruker ofte, så slipper du å legge inn flere ingredienser på vanlige måltider).

 

Det er ikke alltid like innlysende hva ting er systematisert under. "røykelaks" finnes ikke, da må du lete etter "laks, røkt", men med litt prøving og feiling (og tålmodighet ;) )går det seg til!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Etabeta78

Det var fullt forståelig, men det som er rart er at jeg fikk ikke opp sånn når jeg skrev... Hva kan være grunnen tro? :/

 

Du må installere adobe flash player for at det skal komme opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...