Gå til innhold

Motivasjon!


Gjest Korsa

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Hva motiverer deg?

 

Husker en tid tilbake da jeg snakket med en venninne om slanking. Jeg hadde SÅÅÅ lyst til å begynne (ikke). Jeg er bare ikke motivert nok, sa jeg. Vel, motivasjonen kommer ikke bare av seg selv, mens du sitter i sofa'n, sa hun. Motivasjon er ikke noe du kan vente på. Å, så rett hun hadde! :D

 

Nå blir jeg blir motivert av at kiloene sakte (men sikkert) renner av, at cm minsker og at buksene ikke sitter så stramt.

 

Jeg har hatt en flott dag, med deilig middag (fiskekaker, poteter og masse grønnsaker). Har akkurat tatt en liten kveldstur med voven. En deilig frisk, stjerneklar vinterkveld. Nå har jeg kvelds igjen; 2 knekkebrød med brunost og en varm kopp confecta (kakao). :)

 

Er sulten innimellom, som de fleste, men det er jo ikke skadelig å være sulten! Og maten smaker mye bedre nå. Akkurat som om smaksløkene mine har våknet litt opp når de ikke bombaderes med smak hele tiden.

 

Jeg prøver å ta en dag av gangen, og ikke tenke langsiktig. Det er klart at jeg gjerne vil i mål, men den gang jeg dyttet i meg, tenkte jeg ikke så særlig langt, så da får jeg prøve å bremse litt på forventningene nå også ;) Spiser det jeg skal til hvert måltid, og prøver å planlegge til neste måltid.

 

Sprakk du i helgen? Klarte du ikke målet i dag? I morgen klarer du det, helt sikkert :cool:

 

Ha en god kveld!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt, Korsa!

Det er utrolig viktig å finne ut hva som motiverer mest.

 

Jeg gleder meg for eksempel over:

- at jeg nå GLEDER meg til hvert måltid

- at hver gang jeg avstår fra noe usunt føler meg forferdelig sterk

- at jeg klarer å drikke nok vann og får i meg vitamintablettene mine

- at jeg vet jeg har en bukse som kommer til å være sååå fin om bare noen få kg

- at jeg inntil den dagen kommer kan glede meg over at dagens klær strammer litt mindre

- at hvert minste lille gram jeg mister gjør treningen litt lettere

- at hvert eneste trimpoeng er med på å gjøre musklene sterke og dermed øke forbrenningen

- at folk rundt meg påpeker at jeg virker så opplagt (selv om de ikke ser at kg er borte :-)

 

DET motiverer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp dette det handler om.

Meget godt sagt. Anbefaler å klippe ut innleggene og henge det opp på motivasjonstavla.

 

La oss ha fokus på målet hele tida. Så går det godt til slutt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott tråd, Korsa!

Det som motiverer meg:

 

- at jeg har klart å motivere herr Luna for GR kosthold

- se hvordan han nikoste seg i slalombakkene i helgen med 10 kg mindre og uten smerter i ledd, kun støl i muskler

- se hvordan resultatene motiverer han til å fortsette

- se hvordan han har begynt å bry seg mer om hvilke klær han har på og smilet når nok en "for liten skjorte eller genser" passer

- få høre alle oppmuntringene og komplimentene herr Luna har fått av kollegaer

- at min og herr Lunas forbrenning har økt etter at vi begynte å dele maten opp i mange små måltider

- at mine buksene og andre klær sitter som et skudd (jeg har nådd målet mitt) selv om det er leit at noen må syes inn

- at jeg føler meg så mye bedre i kroppen når jeg kutter ut iskrem og spiser mindre middagsporsjoner - en god metthetsfølelse istedet for en "jeg trenger å ligge på sofaen"-metthetsfølelse

- at jeg kommer i bedre og bedre form

- at jeg ser hvor mye det er å hente på små tiltak som å ta trappene istedet for heis

- at folk rundt meg påpeker at jeg virker så opplagt (selv om de ikke ser at kg er borte)

 

DET motiverer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne fortelle litt om hva som motiverer meg! -Selvfølgelig er det mye det samme som de andre her inne;

 

-Tidligere for små klær passer

-bedre fysisk form, blir ikke anpusten av trapper, bakker o.l.

-Stoltheten av å mestre dette

-Stoltheten over å ha kontroll over inntak

-stolthet over å ha sluttet med sjokolade for godt (Så Charlie og sjokolade fabrikken i går, og det gikk bra!)

-Selvtillitten som nå gjør meg i stand til å smile til folk jeg treffer, med rak rygg, og direkte blikk. -Jeg er ikke lenger redd for å synes i mengden! For 20 kilo gikk jeg nesten alltid med senket blikk..

-Blikket til mannen min når han ser på meg!

 

Det viktigste for meg er å føle meg bra! -Jeg vet at når jeg liker meg selv, så liker andre meg også, uavhengig av vekt! -Men det er lettere for meg selv å like meg selv når jeg klarer å gjennomføre det jeg forsøker, og når jeg har kontroll over livet mitt!

 

Her er inne er det alltid noen som lykkes, selv i de preiodene jeg sliter, og da er det godt å se at det går an å få resultater!

 

Ha en fortsatt fin uke!

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...