Gjest Maya24 Skrevet Juni 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2012 Hei hei, Jeg lurer på om noen vet om gode-sunne tips for gluten og melkefri mat?? Før hadde jeg skyr, kesam, havregryn (med melk) og slikt noe til frokost/mellom måltid. Fannt nettopp ut at jeg ikke tåler melk heller. Har prøvd masse forskjellige supper/salater i det siste, men trener en del. Det gjør det vanskelig å holde energien oppe (med supper og salater). Noen som er i lignenede situasjon, eller vet noe om dette?? :) Har gått ned 34 kilo, greit å få av de siste 15kiloene også All hjelp tas imot med takk Vennlig hilsen alergikeren!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Nedivekt1 Skrevet Juli 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 Jeg lurer på om noen vet om gode-sunne tips for gluten og melkefri mat?? Hei Hva med å lage omelett til frokost? Du kan ha i skinke, reker eller annet kjøtt du liker i tillegg til grønnsaker som du syns passer. Omelett pleier ihverfall jeg å holde meg mett på lenge. Hvis du blir fort sulten igjen etter en salat så prøv å putte litt mer energitette ingredienser i den. Avocado, nøtter, pinjekjerner, egg, kjøtt og dressing kan være ingredienser som gjør at en salat metter i lengre tid. Håper du finner ut av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Optimista Skrevet Juli 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 Hei hei, Jeg lurer på om noen vet om gode-sunne tips for gluten og melkefri mat?? Før hadde jeg skyr, kesam, havregryn (med melk) og slikt noe til frokost/mellom måltid. Fannt nettopp ut at jeg ikke tåler melk heller. Har prøvd masse forskjellige supper/salater i det siste, men trener en del. Det gjør det vanskelig å holde energien oppe (med supper og salater). Noen som er i lignenede situasjon, eller vet noe om dette?? :) Har gått ned 34 kilo, greit å få av de siste 15kiloene også All hjelp tas imot med takk Vennlig hilsen alergikeren!! Hei Jeg har gluten og laktose intolleranse - ikke så ille som full allergi da. Men jeg bruker laktosefri melk og så finnes det glutefri havregryn. Jeg har faktisk også tålt gresk yoghurt - det gjorde underverker for magen min - etter det kunne jeg spise moderat med brød (spelt) og legen min mener det er noe i gresk yoghurt som ikke er i norske produkter - noe sunne bakterier eller noe sånt. Jeg trener en del selv (4-5 x i uken) og har slitt med å få i meg nok kalorier, salat er ikke det mest kaloriholdige som finnes! Jeg har holdt meg unna stivelser som poteter, ris og pasta (naturligvis) og spist kjøtt og fisk - krydret det godt og dampet masse grønnsaker til - brokkoli er en schlager - damp dem lett ellers blir det ugh synes nå jeg, det må knase litt! Håper dette kan hjelpe deg litt på vei! Lykke til! Optimista Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar