Gå til innhold

Hjelp, gluten og melk alergi!! ?


Gjest Maya24

Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

Jeg lurer på om noen vet om gode-sunne tips for gluten og melkefri mat??

Før hadde jeg skyr, kesam, havregryn (med melk) og slikt noe til frokost/mellom måltid. Fannt nettopp ut at jeg ikke tåler melk heller.

 

Har prøvd masse forskjellige supper/salater i det siste, men trener en del. Det gjør det vanskelig å holde energien oppe (med supper og salater).

 

Noen som er i lignenede situasjon, eller vet noe om dette?? :):)

 

Har gått ned 34 kilo, greit å få av de siste 15kiloene også ;)

 

All hjelp tas imot med takk :)

 

Vennlig hilsen alergikeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedivekt1

Jeg lurer på om noen vet om gode-sunne tips for gluten og melkefri mat??

Hei

 

Hva med å lage omelett til frokost? Du kan ha i skinke, reker eller annet kjøtt du liker i tillegg til grønnsaker som du syns passer. Omelett pleier ihverfall jeg å holde meg mett på lenge.

 

Hvis du blir fort sulten igjen etter en salat så prøv å putte litt mer energitette ingredienser i den. Avocado, nøtter, pinjekjerner, egg, kjøtt og dressing kan være ingredienser som gjør at en salat metter i lengre tid.

 

Håper du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimista

Hei hei,

 

Jeg lurer på om noen vet om gode-sunne tips for gluten og melkefri mat??

Før hadde jeg skyr, kesam, havregryn (med melk) og slikt noe til frokost/mellom måltid. Fannt nettopp ut at jeg ikke tåler melk heller.

 

Har prøvd masse forskjellige supper/salater i det siste, men trener en del. Det gjør det vanskelig å holde energien oppe (med supper og salater).

 

Noen som er i lignenede situasjon, eller vet noe om dette?? :):)

 

Har gått ned 34 kilo, greit å få av de siste 15kiloene også ;)

 

All hjelp tas imot med takk :)

 

Vennlig hilsen alergikeren!!

Hei

Jeg har gluten og laktose intolleranse - ikke så ille som full allergi da. Men jeg bruker laktosefri melk og så finnes det glutefri havregryn. ;) Jeg har faktisk også tålt gresk yoghurt - det gjorde underverker for magen min - etter det kunne jeg spise moderat med brød (spelt) og legen min mener det er noe i gresk yoghurt som ikke er i norske produkter - noe sunne bakterier eller noe sånt. Jeg trener en del selv (4-5 x i uken) og har slitt med å få i meg nok kalorier, salat er ikke det mest kaloriholdige som finnes! ;) Jeg har holdt meg unna stivelser som poteter, ris og pasta (naturligvis) og spist kjøtt og fisk - krydret det godt og dampet masse grønnsaker til - brokkoli er en schlager - damp dem lett ellers blir det ugh synes nå jeg, det må knase litt! ;) Håper dette kan hjelpe deg litt på vei! ;) Lykke til!

Optimista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...