Gå til innhold

Kostholdsscore


Gjest madeleinerenate
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Gjest MammantilMatheo

Hvordan ser en dag ut når dere klarer Kostholdsscore 10 ?

 

Ønsker eksempler hvordan en slik dag ser ut

 

 

Det skulle jeg også ha likt å sett, for jeg kommer igjennomsnitt bare opp i sånn 4... og en dag fikk jeg 7, men aner ikke hva den var så mye bedre for enn de andre? Blir litt forvirra hvorfor noen matvarer er NEI mat når de for meg er åpenbart mye bedre alternativ enn andre ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

vet ikke hvordan, jeg får den ikke opp i det hele tatt.. max 3-4..

Men Nei mat er matvarer som er masse kcal i.. som vi kan spise lite av..

Litt mat er helt greit med kcal i, men også i begrenset mengde..

Ja mat er det du kan spise ubegrenset ut av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg får det til på denne måten; jeg tar registrering av maten mens jeg spiser lunch på jobben. Da vet jeg hva jeg skal ha til middag og da kan jeg teste meg frem til å skrive inn hvor mye jeg skal spise av det jeg skal lage.

 

Da skriver jeg inn det jeg skal ha til middag og ser opp i mot hva utslaget blir i boksene på høyre side. Hvis jeg mangler 100 g på grønnsaker så skriver jeg inn 100 g gulrot feks. Så spiser jeg akkurat det jeg har registrert. Da vet jeg akkurat hva jeg må få i meg resten av dagen for at det skal gå opp.

 

Det er også viktig å ha med seg to hjert-matslag. Da kan man spise fisk, nøtter eller avocado. Men ikke så mye av de to siste. Det jeg ofte ser er at jeg har glemt frukt eller melk - da kan jeg ordne det så jeg får i meg det på kvelden.

 

Når jeg gjør det slik får jeg som regel score på 9,2.

Håper det gikk an å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bella Rosa

Hei:)

 

For 10 poeng har jeg funnet ut at jeg må ha:

 

Nok mat, 10 glass vann, tran og riktig fordeling av fett, frukt, grønnsaker og melk. Jeg kan prøve å kopiere en tipoengsdag å legge ut her. (Hvis jeg får det til da...;-))

 

Så lurt å registrere maten til lunsj, Bokfinken!:) Det tipset skal jeg ta med meg videre!

 

Lykke til med poengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...