Gå til innhold

JOJO slankeren... flere der ute?


Gjest MissL

Anbefalte innlegg

Hei! Er helt ny aktiv her inne, er første gang jeg skriver et innlegg i forum - spørs om dette blir rett, men jeg prøver!

 

Jeg er ei jente på ca 30 år. Har i de siste ca 10 årene drevet med såklalt jojoslanking. Det har ligget rundt 10-15 hver vei iløpet av et år. (Høres jo helt sykt ut når jeg skriver det, kan tenke meg at dette har vært en belastning for kroppen!) Jeg har prøvd det meste; slankepiller, pulverkurer, spesialdietter osv. Har to fantastiske barn, og etter første svangerskap tok jeg av meg 25 kg med pulverkur og lavkarbo. Da var jeg nede på 75 kg. På 1 år gikk jeg opp 5 kg, og ble da gravid (ved 80 kg). La på meg en god del under svangerskapet (ca 15 kg), men har jojoslanket meg litt siden da, og veier nå 85 kg.

 

Nå eg jeg lei av triste pulverkurer, og ensformige dietter, ketolysedietter etc. Jeg ønsker å spise sunt og regelmessig - og gå ned i VEKT. Og samtidig få tilbake gleden ved trening. Den har jeg alltid hatt - men ikke like enkelt med to små i hus, full jobb og hus og hjem.

 

Målet mitt er i første omgang å gå ned 15-20 kg. Men det største målet og utfordringa er å holde DET, og å endre livsstilen såpass at man klarer det. Så det er ikke lenger snakk om å gå ned fortest mulig. Har smertefult erfart at: easy come, easy go.

 

Flere i samme situasjon som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nok hatt det på samme måten mellom mine svangerskap også! Så tar jeg fatt og slanker meg til jeg blir lei så går det opp igjen og sånn går det! Prøver de raskeste slankemetodene!

Jeg fått en helt anna holdning til det! Begynte å slanke meg igjen i januar.. snaart gått ned 10 kg siden da! Men det har skjedd så mye mer..

 

Etter å holdt på med grete roede og det å skrive opp maten, har jeg fått et anna forhold til det! Mye mat jeg ikke trodde var ille men som ikke er bra! Etter å ha gjort dette lenge husker jeg utenatt hvor mye kalorier det er i ting! Jeg har lært meg sunnere middager laget fra bunnen av(går ikke tilbake til kjøpt for å si det sånn)

Har en sunnere tankegang til alt! Dette har jeg nå tatt som en livstilsforandring! Når jeg kommer til matchvekt, kommer jeg til å øke kanskje litt på kaloriinntak men ellers blir kostholdet mitt som nå!

Så fort man begynner å komme i trimrutiner er det utrolig hvor mye energi og stå på vilje man får! Jeg har nå fått av meg 40 kg og skal ALDRI tilbake!;)

¨

Dette klarer du!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og tusen takk for svar! WOW - 40 kg, det er jo kjempebra! Ja som jeg skriver er nok ikke utfordringen min å gå ned, men å holde på vekten. Jeg har alltid vært interessert og opptatt av kosthold, og kjempet veldig for lavkarbo og ketolysedietter, uten å ha visst noe særlig om hvordan GR er. Nå har jeg sittet å lest masse, og man kan jo spise alt... Det er jo helt utrolig. Og man blir jo og veldig bevist på hva man velger når det finnes flere alternativer. Jeg gleder meg til dette! Lykke til videre på din vei. Du er jo virkelig et forbilde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi takk for det!:) Ja det er utrolig hvor mye du faktisk kan spise og så utrolig mange gode oppskrifter.. jeg har tatt ibruk mange! Du kan finne mange her! Eller er det noe du har lyst å lage kan du søke øverst til høyre på oppskrifter!

Det er bedre å se på det som en livsstilsforandring! Vil du ha som mål å gå ned 3 kg i mnd har vi en tråd som heter 3 kg til august! Kjekt med sånne små mål!;) du er velkommen der!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! jeg er også helt ny her og det er også første gang jeg skriver her inne. jeg er en jente på 23 år og har tenkt til å gå ned rundt 15kg. kanskje vi kunne holdt kontakten med hverandre her inne? synes det er litt lettere å motivere seg når man har noen andre å snakke med som er i samme situasjon! :rolleyes: jeg har også gått på nutrilett pulver, lavkarbo ++. men denne gangen har jeg virkelig troen på at det skal bli bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nelly Pelly

Hei :)

Jeg må være definisjonen på jojoslanker <_<

 

I løpet av de siste 12 årene har vekten vært et problem.

Jeg var slank og flott som 18åring men la på meg sikkert 25 kg på kort tid. Siden da har jeg hatt et par store nedganger på ca 20 kg, der jeg var superflink til å trene og spise riktig. Etter siste flinkperiode gikk jeg opp igjen, men ikke helt til toppen, og lå på en grei vekt i noen år. Det siste 1.5år har vekten igjen steget gradvis og jeg fikk sjokk sist jeg gikk på vekten.

 

Jeg er dritt lei av å veie for mye og skal ned igjen. Denne gangen skal jeg helt klart ikke være superlink og trene som en gal og spise supersunt, jeg skal rett og slett endre livsstilen min. Denne gangen skal det vare og det skal gå fordi jeg skal være aktiv, spise sunt og unne meg noe godt i helgen.

 

Hovedproblemet mitt er kveldene, da det gjerne blir godis og potetgull, og helgene der jeg spiser det jeg har lyst på. Det er dette som gjør at vekten har økt og økt.

 

Hovedmålet er 10kg (da har jeg en grei vekt jeg trives med), men hovedmålet er 20 kg. Det blir litt ekstra futt nå i begynnelsen siden jeg skal til "syden" i september og slik det er nå viser jeg meg ikke i bikini. Det er iallefall godt å se at det er flere som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...