Gå til innhold

Sulten


Gjest MammantilMatheo
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MammantilMatheo

Jeg har bestemt meg for å klare det på egenhånd. Jeg er ekstremt viljesterk. Men selv om jeg holder meg til kalorien og spiser svært variert, trener. Så drømmer jeg om å rulle meg i frityrstekt mat. Spise meg stapp mett, godteri osv.Ikke det at jeg spiste mye av sånt tidligere, men bare å vite at man ikke skal. Og jeg har alltid vært glad i mat, og mitt kosthold har ikke tidligere vært så usunt, men mengden. Jeg har alltid spist til jeg omtrent sprekker ;) Jeg er en normal+ jente. De fleste får hakeslipp når jeg sier hva jeg veier, fordi jeg alt er så greitt fordelt, men jeg veier for mye. Og jeg skal komme meg ned de kiloene nå. Men jeg er sulten. Selv om jeg spiser ofte, variert...Og når jeg er sulten så skulle det vel være svært enkelt å ta seg en gulerot, ett eple, noe grønnsaker. men det frister overhode ikke. Noen andre som har det slik. Hva skal man gjøre for å slippe taket på det å bare ønske å spise søtt, fett og salt? Er det blodsukkeret mitt som blir lavt. God råd takes imot med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hircine

Hei!

 

Jeg har også tidligere hatt det på samme måte som deg. Jeg var ikke fornøyd før jeg var SKIKKELIG mett etter et måltid og da ble det ofte altfor mange kcal i løpet av en dag.

 

Det jeg gjorde var å gradvis kutte ned på størrelsen på porsjonene og å bytte ut en del av de "dumme" tingene med mer grønnsaker etc. Dette gjorde bra resultater. Deretter valgte jeg å redusere noe på inntaket av karbohydrater i måltidene mine. Jeg spiser mye mer proteiner og grønt/frukt nå enn jeg tidligere gjorde og jeg har på denne måten klart å redusere søtsuget noe ENORMT! Frukt blir erstatningen til noe søtt på kvelden og det tilfredsstiller meg like mye som en sjokolade ville gjort - i tillegg til at jeg ikke sitter igjen med dårlig samvittighet. Når du har lyst på noe salt, ta deg to "slicer" med norvegia eller annen hvitost! Det er godt, smaker salt, rikt på proteiner og du klarer å stoppe etter de to bitene, så du sparer masse kcal i motsetning til om du spiser en halv pose chips!

 

Jeg vet det er vanskelig - tro meg! Men det er en endring som må skje gradvis for at hjernen og kroppen din skal kunne samarbeide, det nytter ikke å endre alt med en gang. Det tar tid, men det er det som nytter. Jeg har endelig funnet det ut!

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest MammantilMatheo

Takk takk. Jeg har vært kjempe flink og stålsett meg og jeg har latt meg selv spise mcDonalds en gang og da nyttet jeg hver enda bit. Men la opp ellers dagen slik at kcal inntaket ikke ble for høyt. Men kjenner at enkelte dager kan det være tøft, men det går som oftest greitt nå. Men selv om jeg har trent mye og variert, holdt meg til kcal så rikker ikke vekta seg nevneverdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!

 

Ta det steg for steg - jeg er nå kommet dit at Mc'donalds ikke frister i det hele tatt! Takker proteiner for det. :)

 

Det vil alltid gå i baner, derfor må du i de dårlige periodene huske følelsen du har i de gode og trekke de frem. Det vil gi deg mot til å fortsette uten å "gå inn i fristelsen" og gå ut igjen med dårlig samvittighet - DET er den værste følelsen!

 

*stor motivasjonsklem til deg fra meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...