Gå til innhold

Frimerker


Gjest September11
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest hircine

Hei og velkommen! :)

 

Frimerker er hovedsakelig noe man bruker når man går på kurs, men det ligger også inne når man bare har gratisversjonen av roede-klubben. Det er egentlig de kaloriene du "har lov" til å bruke på "fy"-mat i løpet av uken. hvert frimerke er 25kcal og i løpet av uken får du da 350kcal du kan bruke på sjokolade/vin/chips eller noe annet du liker veldig godt og fremdeles vil unne deg. Disse kcal går innunder det daglige/ukentlige inntaket, så husk å registrere de!

 

Håper det var et greit svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest September11

Hei og velkommen! :)

 

Frimerker er hovedsakelig noe man bruker når man går på kurs, men det ligger også inne når man bare har gratisversjonen av roede-klubben. Det er egentlig de kaloriene du "har lov" til å bruke på "fy"-mat i løpet av uken. hvert frimerke er 25kcal og i løpet av uken får du da 350kcal du kan bruke på sjokolade/vin/chips eller noe annet du liker veldig godt og fremdeles vil unne deg. Disse kcal går innunder det daglige/ukentlige inntaket, så husk å registrere de!

 

Håper det var et greit svar?

 

 

Åja! Da skjønte jeg det!

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei og velkommen! :)

 

Frimerker er hovedsakelig noe man bruker når man går på kurs, men det ligger også inne når man bare har gratisversjonen av roede-klubben. Det er egentlig de kaloriene du "har lov" til å bruke på "fy"-mat i løpet av uken. hvert frimerke er 25kcal og i løpet av uken får du da 350kcal du kan bruke på sjokolade/vin/chips eller noe annet du liker veldig godt og fremdeles vil unne deg. Disse kcal går innunder det daglige/ukentlige inntaket, så husk å registrere de!

 

Håper det var et greit svar?

 

Da benytter jeg sjansen til å spørre deg:

Jeg skal ha 1600 kcal pr dag, men inntar "bare" 1550 kcal. Da "sparer" jeg 50 kcal pr dag som jeg benytter meg av en dag i uka (frimerker). Men den dagen jeg benytter mine oppsparte frimerker skal jeg da redusere inntaket på normal mat. (Gjør jeg det så vil jeg jo bli i underskudd på 350 kcal på ukesbasis.) Spiser jeg mine 1550 kcal som vanlig og registrerer frimerker på 350 kcal, så kommer jeg jo opp i et totalinntak som er alt for høyt. Og da blir jo kostholdsscoren min helt feil.

Spørsmålet er, skal jeg redusere inntaket på vanlig mat den dagen jeg benytter meg av frimerkene, eller skal jeg gjøre som beskrevet ovenfor...og dermed bare akseptere at kostholdsscoren ikke blir riktig.

Det ble et langt og kanskje kronglete spørsmål. Men jeg håper du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...