Gå til innhold

Ny i Roede klubben


anettelm
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ny i Roedeklubben og i morgen skal jeg på ekspresskurset. Jeg er 31 år og 160 cm høy. For tiden veier jeg rundt 68-69 kilo. Tidlig i 20 årene veide jeg 53-55 kilo. Fra den tid har jeg levd usunt, fått to barn og det har bare ballet på seg i negativ retning. Jeg har prøvd Grethe Roede kurs før, men var ikke nok motivert og gav opp etter kort tid. Jeg ønsker å gå ned ca. 10 kilo, men tenkte å prøve ekspresskurset først for så og evt. gå videre på standardkurset. Denne gangen håper jeg virkelig på å gå ned i vekt. Jeg har akkurat startet opp igjen treningen for et par uker siden og skal prøve å få trent fast 3 dager i uken. Det har ikke vært treningen som har vært min største utfordring, men kostholdet. Jeg er utrolig glad i karbohydrater og søtsaker.Men nå er det slutt. Så jeg trenger all motivasjon jeg kan få ;) Jeg gleder meg til å komme i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hircine

Hei og velkommen! :)

 

Lurt å melde seg på kurs, da får du en god innføring i "reglene" så kan du velge om du vil fortsette selv eller med veiledning fra instruktør og gruppe videre.

 

Karbo og søtt er nok lurt å kutte på ja, men gjør det gradvis så vil du til slutt ikke merke at det er borte! Øk proteininntaket ditt litt og litt også, det vil gjøre at du minsker søtsuget! :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linnis78

Hei!

Det var så kjekt å lese innlegget ditt, for det var mye likt som jeg opplever meg selv.... Jeg er 34 år, og 160 høy... Veier pr i dag ca 72 kg, og meldte meg inn her i dag. Har to barn, og kontorjobb som gjør at jeg sitter mye. Har lyst å ta av 6-7 kg, da jeg har kraftig benbygning. Har aldri vært tynn, og ikke mål om å bli det, men vil gjerne ta av og stramme opp :)

 

Har tenkt å melde meg på et kurs, men har ikke klart å velge mellom nettkurs eller vanlig kurs. Kunne tenke meg ekspresskurs, men det har de ikke her jeg bor.... Jeg har også gått kurs tidligere, for flere år siden, men var nok ikke motivert nok.

 

Vil gjerne skrive med noen i samme situasjon, som kan hjelpe med motivasjonen, og som jeg kan motivere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julia84

Hei,

Jeg blir gjerne med dere, da jeg er i samme situasjon, er 160 høy og har to barn. I begge graviditeter la jeg på meg masse. Før graviditeten veide jeg 55kg og nå vil jeg ned fra 72kg til 60kg med oppstraming.

 

Tenkte også og melde meg på et kurs og få fortgang på sakene, for nå er jeg virkelig lei av å ikke føle meg vel med kroppen min! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

 

Jeg er også ny her og blir gjerne med. Starter internett kurs i dag:)

Er litt i samme situasjon som Linnis78, men veier 75kg.

Har en forholdsvis stillesittende jobb, barn på 2 og 6 år.

 

Jeg har heller aldri vært tynn, har nok litt kraftig bebbygning, men har satt meg som først delmål, ned 5 kg.

 

Hjelp og motivasjon tas i mot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...