Gå til innhold

Ned 3-4 kg innen skolestart i august!


Gjest mjyh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 18 år.Har meldt meg på ekspress kurs i dag, og starter på mandag (30.07.12). Vil ha en pangstart på skoleåret, ønsker derfor å gå ned 3-4 kilo før den tid. Veier for tiden 53 kilo, har et ønske om å komme ned til 49/ 50 kilo. Mange får sikkert bakoversveis når de hører jeg skal ned på 40- tallet, men jeg rekker bare 1,55 cm over bakken.

 

Har siden november 2011 gått ned 10 kg, og vil så gjerne gå ned de siste kiloene nå...

Håper virkelig at det er noen som vil følge med, så vi kan motivere hverandre :D

Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er en jente på 19 år, som skal gjøre akkurat det samme som deg fram til skolestart!:)

Lurer litt på hvile metoder/matsorter du spiser i denne perioden?

 

Er selv 159 cm.

 

Charlotte

 

Hei!

 

Jeg er en jente på 18 år.Har meldt meg på ekspress kurs i dag, og starter på mandag (30.07.12). Vil ha en pangstart på skoleåret, ønsker derfor å gå ned 3-4 kilo før den tid. Veier for tiden 53 kilo, har et ønske om å komme ned til 49/ 50 kilo. Mange får sikkert bakoversveis når de hører jeg skal ned på 40- tallet, men jeg rekker bare 1,55 cm over bakken.

 

Har siden november 2011 gått ned 10 kg, og vil så gjerne gå ned de siste kiloene nå...

Håper virkelig at det er noen som vil følge med, så vi kan motivere hverandre :D

Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Charlotte :)

Det målet klarer du sikkert!Jeg spiser ut i fra 1300 menyen, men starter på ekspress kurs i morgen, så da får vi se hva jeg får tildelt . Til frokost må jeg har All brain korn med skummet melk og grapefrukt juice, til lunsj blir det som regel knekkebrød med magert pålegg.Til middag går det ofte i laks eller kylling, med grønnsaker og ris/potet til. Ellers spiser jeg så mye grønnsaker jeg vil hele dagen :) Prøver å variere så mye som mulig slik at jeg ikke blir så fort lei egentlig...Hvordan er matvanene dine?Har du noe spesiell plan?

 

Liker å ha veiedagen min på fredager, slik at jeg er motivert til å spise lite godteri i helgen for det er jo de som er verst. Moro hvis du ville vært med?! Hvor mye veier du forresten? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Okei, jeg må få høre hva du får tildelt, så henger jeg meg på samme:)

Matvanene mine baserer seg mye på knekkebrød, supper av ulike slag(kalorifattig), og diverse kyllingretter. Derfor har jeg lett for å bli matlei, og unne meg noe ekstra godt, særlig i helgene. Planen fremover er å gi kroppen min næringsstoffer fra sunn mat. Noe jeg har vært dårlig på, og heller spist snop og ingen mat. Ser for meg jeg må legge inn flere måltider også igjennom dagen.

 

Har også hatt veiedag på fredager, eller tidlig på lørdag, da unngår jeg å spise så mye snoop på fredagene. Dette fungerer nokså bra.

 

Jeg veier for tiden 52 kg, ,men har sammen med ernæringsfysiolog funnet ut at min idealvekt er 48-49:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Okei, jeg må få høre hva du får tildelt, så henger jeg meg på samme:)

Matvanene mine baserer seg mye på knekkebrød, supper av ulike slag(kalorifattig), og diverse kyllingretter. Derfor har jeg lett for å bli matlei, og unne meg noe ekstra godt, særlig i helgene. Planen fremover er å gi kroppen min næringsstoffer fra sunn mat. Noe jeg har vært dårlig på, og heller spist snop og ingen mat. Ser for meg jeg må legge inn flere måltider også igjennom dagen.

 

Har også hatt veiedag på fredager, eller tidlig på lørdag, da unngår jeg å spise så mye snoop på fredagene. Dette fungerer nokså bra.

 

Jeg veier for tiden 52 kg, ,men har sammen med ernæringsfysiolog funnet ut at min idealvekt er 48-49:)

 

 

Jeg endte opp på meny 1 ( 1300 kcal), så da var det som ventet. Går mye i knekkebrød og supper her også, er ikke så lett når man er student med hverken tid elle penger. Tenkte jeg skulle nå målet mitt på 49 kg innen 1. september. Det regner jeg med at er oppnåelig :D

 

Mat fordelingen min ser slik ut:

Frokost( 07:00- 08:00): 220 kcal

Lunsj( 11:00- 12:00): 220 kcal

Middag(16:00-17:00): 300-400 kcal

 

Ellers spiser jeg frukt og grønt ( 200 kcal) og meieriprodukter ( 200 kcal) igjennom hele dagen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp på meny 1 ( 1300 kcal), så da var det som ventet. Går mye i knekkebrød og supper her også, er ikke så lett når man er student med hverken tid elle penger. Tenkte jeg skulle nå målet mitt på 49 kg innen 1. september. Det regner jeg med at er oppnåelig :D

 

Mat fordelingen min ser slik ut:

Frokost( 07:00- 08:00): 220 kcal

Lunsj( 11:00- 12:00): 220 kcal

Middag(16:00-17:00): 300-400 kcal

 

Ellers spiser jeg frukt og grønt ( 200 kcal) og meieriprodukter ( 200 kcal) igjennom hele dagen!:)

 

 

Hei igjen :)

Det hørtes da ut som en grei meny. Er selv fattig student, så blir til tider vanskelig å holde menyen. Det hørtes ikke dumt ut, er helt sikker på du klarer målet ditt :) du virker veldig målbevisst. Skal du trene noe i denne perioden? Blir selv så sulten av trening, så syns det er vanskelig:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig sugen på å nå 49 kg. Så ja, er veldig målbevisst, hihi :) Du spiser vel litt etter trening? Jeg trener litt som det faller meg inn, og tar alltid litt cottage cheese med bær etterpå :) Frisk og godt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...