Gå til innhold

Finnes der frukt som er JA mat?


Gjest MammantilMatheo

Anbefalte innlegg

Gjest MammantilMatheo

All frukt jeg spiser. I hovedsak epler, men annen frukt også. Så står der alltid som litt mat... finnes det JA mat frukt? Noen som vet. Man skal jo få i seg 300 gram pr dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! Det tror jeg i alle fall ikke. Det eneste som kommer frem som JA-mat er i all hovedsak grønnsaker. De aller fleste matgruppene faller innunder LITT-mat, mens mat med et visst sukker/fett innhold kommer som NEI-mat. Ikke heng deg for mye opp i dette. Sørg for å få i deg de 300 anbefalte grammene, og hold deg til det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! Det tror jeg i alle fall ikke. Det eneste som kommer frem som JA-mat er i all hovedsak grønnsaker. De aller fleste matgruppene faller innunder LITT-mat, mens mat med et visst sukker/fett innhold kommer som NEI-mat. Ikke heng deg for mye opp i dette. Sørg for å få i deg de 300 anbefalte grammene, og hold deg til det. :)

 

 

Jeg tro nok heller ikke det er noe ja-mat frukt. Men kurslederen min sa , før vi gikk til ferie, at vi kunne spise en kurv med jordbær pr dag. Selv om det utgjør 500g så er det allikevel ikke mer enn 170 kcal til sammen. Og vi kan jo "sette av" 200 kcal til frukt. Vil bare ikke anbefale å spise hele kurven før du legger deg. Jordbær er vanndrivende...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tro nok heller ikke det er noe ja-mat frukt. Men kurslederen min sa , før vi gikk til ferie, at vi kunne spise en kurv med jordbær pr dag. Selv om det utgjør 500g så er det allikevel ikke mer enn 170 kcal til sammen. Og vi kan jo "sette av" 200 kcal til frukt. Vil bare ikke anbefale å spise hele kurven før du legger deg. Jordbær er vanndrivende...:-)

 

 

Helt enig med deg, å se på kcal og hvilken type frukt man spiser er nok lurt. Bananer trøkker man ikke i seg 300g med! Jordbær derimot - MMmmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammantilMatheo

Banan spiser jeg lite av. Og holder meg mest til kcal telling. Det hadde vært greit om der var en ja frukt eller to, men frukt er godt for det :)

 

Klarte kosthold scor på 9,2 en dag. Kjempe stolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare grønnsaker som er JA mat. Eller forresten, tomat er jo egentlig en frukt, så om du spiser mye av det vil du jo få en frukt som JA mat ;)

 

Igjen, ikke heng deg opp i det. Fokuser på kcal og score, du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt er litt-mat fordi du ikke skal spise ubegrenset av det når du prøver å gå ned i vekt. Med "kvoten" GR setter, kan du jo fort spise 2-3 frukter om dagen, og det er jo ikke verst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...