Gå til innhold

Komme opp i nok kcal


Gjest Tljohan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, er ny på forum og ny på mat registrering.....

 

Har loggført nå i tre dager, men sliter veldig med å komme opp i nok ant kcal ila dagen. I tillegg er nesten all maten jeg spiser "Litt"mat.. Spiser 5 ganger til dagen og syns selv jeg spiser mye, men tydeligvis ikke nok

 

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eltevelte

hei

 

som jeg nylig tenkte på, skreiv det under oppskrifter og.

 

får en i seg f eks 2 birkebeiner skiver a 30g 1glass lettmelk og pålegg så kommer en litt under 300kcal.

 

får en ca 300kcal på frokost lunsj og kvelds. så mangler da 700 kcal. om skal opp i ca 1600cal.desse får en endel av til middagen, etter hvilken meny.

på 3-4, skal en ha halvannen porsjon å ikje bare 1 som jeg trudde, så da kommer kcal mere opp.

 

mangler en noe kcal for oppnå ca 1600kcal da, kan en putte inn litt frukt/grønsaker i mellommåltida. evnt yoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er virkelig en av de vanligste AHA-opplevelsene de fleste får når de bruker kaloriregistreringen på Grete Roede :)

 

Når man slanker seg, har de fleste av oss en tanke om at vi ikke skal spise mer enn at vi akkurat blir mett, og at vi må velge magre og sukkerfrie produkter til alt. Som oftest blir det da ALT for lite mat, og kroppen går i sparemodus med en gang.

 

Jeg synes knapt jeg har spist så mye noen gang, som etter at jeg begynte på Grete Roede! Pass på å spise nok frukt og grønnsaker (du skal ha ganske masse grønnsaker i løpet av en dag! mer enn bare til middag). Og husk å få i deg nok melkeprodukter! Og nok sunt fett!

 

Hvis du klarer å få i deg nok av de tingene, og fremdeles spiser for lite kalorier - bruk litt mer pålegg. Spis en brødskive til til lunsj. Legg inn en liten neve nøtter hver dag - det er sunt fett og har ganske masse kalorier.

 

Lykke til - husk at du ikke bare skal slanke deg litt - du skal endre livsstilen din slik at du holder trivselsvekten din også når du ikke tenker på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...