Gå til innhold

Treningsmusikk


Gjest Hemulen
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Skjønner deg godt! Jeg er helt avhengig av mye god musikk når jeg trener, spesielt innendørs eller når jeg skal jogge en lengre ut. Glemmer jeg igjen headset eller spiller, blir jeg skikkelig sur :P

Jeg har mange tips, men det spørs litt hvilken type musikk du helst liker? Gammelt/nytt, pop, dance, rocka...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt! Jeg er helt avhengig av mye god musikk når jeg trener, spesielt innendørs eller når jeg skal jogge en lengre ut. Glemmer jeg igjen headset eller spiller, blir jeg skikkelig sur :P

Jeg har mange tips, men det spørs litt hvilken type musikk du helst liker? Gammelt/nytt, pop, dance, rocka...?

Liker all type musikk. Hører mye forskjellig på spinning, step og aerobic timene på treningssenteret. Så jeg er interessert i alt. Bør ihvertfall passe til løping/rask gange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tok visst litt tid, dette... Jeg har ørten forskjellige spillelister på ipod og iphone, litt her og litt der. Og relativt ustrukturert blanding hva sjanger og tidsepoker angår, haha! Her er i hvert fall et forslag til lett blandet spilleliste og lite utdrag av det jeg hører på når målet er å holde ut og få opp pulsen :)

 

Name Artist

Take it off The Donnas

Monkey Wrench Foo Fighters

Perfect Day Hoku

Pain Jimmy Eat World

Nature Boy (Edit) Nick Cave and the Bad Seeds

Go With The Flow Queens Of The Stone Age

They're Building Walls Around Moneybrother

High On The Crime Turboneger

Stronger (What Doesn't Kill You) Kelly Clarkson

One Way Or Another Blondie

Untouched The Veronicas

Carrie Sunny

Butterflies (Remix) Tone Damli Aaberge

Cry for You (Radio Edit) September

When Love Takes Over (feat. Kelly Rowland) David Guetta

Sweat (Snoop Dogg vs. David Guetta) [Remix] Snoop Dogg & David Guetta

Moves Like Jagger (feat. Christina Aguilera) Maroon 5

Higher Taio Cruz & Kylie Minogue

Only Girl (In the World) Rihanna

9 to 5 Dolly Parton

Don't Stop the Music Rihanna

I Gotta Feeling Black Eyed Peas

Misery Business Paramore

Basket Case Green Day

Long Road To Ruin Foo Fighters

Sexy and I Know It LMFAO

Flytta på dej Alina Devecerski

 

 

Litt rotete oppsett, ikke så lett å editere her inne. Men det er i hvert fall sangtittel først og artistnavn sist.

 

Sånn rent generelt, hvis man liker det litt rocka, så hører jeg mye på både Foo Fighters og The Donnas når jeg trener, de har mye kul musikk med litt trøkk. Kan anbefales!

 

Hvis man liker godt dance/remix-sjanger, kan jeg anbefale cd nr 1 av Hard Dance Mania Vol.12. Den første halvtimen på denne cd'en har fått meg gjennom mang en økt på ellipsemaskinen B)

 

Noen andre som har gode forslag? Jeg liker det helst litt rocka, men dance/pop funker også når det er trøkk og tempo nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk Ninjastar :D Denne skal jeg printe ut.

Men så har jeg et spørsmål til (blir aldri ferdig jeg :P ) finnes det noe nettsted hvor man kan laste ned gratis, eller har du et med betaling og anbefale? Sist jeg gjorde dette så lastet jeg ned via iTunes, men det er blitt betaling. Men betaler gjerne for å få god musikk til treningen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Det funker hos meg i hvert fall!

Har du Spotify? Hvis du har iphone og oppgraderer til Spotify Premium (99,- i måneden), kan du ta med Spotify spillelister offline. Dermed trenger du ikke kjøpe sangene.

Det samme kan du også gjøre på Wimp. Hvis du har Canal Digital, får du betalversjonen billigere enn vanlig, bare 50,- i måneden, tror jeg.

 

Ellers har jeg hatt omtrent hver type iPod som har kommet på markedet, og jeg har også iPhone. Så jeg kjøper vanligvis sanger fra iTunes, og har hele biblioteket mitt der.

 

I "gamle" dager pleide jeg å laste ned gratis fra DC++ (software, ikke nettsted), men det er så lenge siden jeg har prøvd at jeg ikke vet om de serverne er åpne lenger. Mange var i Sverige, og der har de jo gått hardere til verks mot pirater enn hva de så langt har gjort i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Bare hyggelig :) Håper du (eller sønnen!) får det til og at det er noe der som faller i smak :D

Denne musikken har i hvert fall hjulpet meg over mang en seig kneik på joggetur... Utrolig hvor mye det har å si med musikk som pusher en litt avgårde når det butter i mot.

Og det er jo som kjent "i motbakke det går oppover", så litt må vi jo presse oss. Med en skikkelig bra sang på øret, blir det nesten som litt intervalltrening light. "Denne sangen er så bra at nå skal jeg løpe så fort jeg klarer til sangen er ferdig", blir ofte målet jeg setter meg når jeg aller helst bare vil gå. Hehe :rolleyes:

 

God trening :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det noen der ute som har forslag på god musikk til gå/løping? Skulle så gjerne ha oppdatert spilleren min :D På forhånd takk!

 

Heidi :P

 

Hei Heidi!!

 

Har du eller noen andre her Spotify? Jeg har nemlig liggende et par treningsspillelister der. Jeg ønsker også å motta noen tilbake, da jeg begynner å bli litt lei de jeg har. :) Mitt brukernavn på Spotify er blackjewel.

 

Det er så mye enklere å jogge/løpe best mulig når en har god musikk i ørene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...