Gå til innhold

Den siste nedturen....


Gjest mette77
 Share

Anbefalte innlegg

Da er ferien slutt og det er på tide og stramme inn alt som kan strammes inn. Kroppen eser ut, matinntaket eser opp, men NÅ er det slutt, kroppen skal strammes inn og matinntaket skal strammes ned. Viss jeg kan si det på den måten da...Det store målet mitt er at bikinien skal brukes til jul, så innen den tid håper jeg å se resultater.

 

Jeg synes det er vanskelig å sette noen konkrete mål både for vektnedgang og endelig mål. Men etter sommerens etegilde er startvekta på grusomme 102, tror kanskje ikke vekta var helt snill med meg i dag, men det var uansett tallet som lyste mot meg. Så jeg vil nok tro at minimum 20 kilo skal bort før jeg blir fornøyd, kanskje så mye som 30 kilo. Jeg skal prøve å ikke være så opptatt at hvor mye jeg går ned hver uke, det viktigste skal være at det går nedover, skal prøve å glede meg over at 100 gram ned faktisk er 100 gram ned, selv om det kanskje er lite.

 

Litt om meg: Gift, 2 barn og 34 år.

 

Så er spørsmålet: Hvordan skal jeg gå ned i vekt? Det lurer vel egentlig jeg også på. Fasitsvar finnes dessverre ikke, da hadde det nok vært svært på overvektige i verden. Men for min del MÅ min aller største last, sjokolade, settes på pause for en stund. I tillegg MÅ jeg trimme. Jeg skal ta styrkeøvelser HVER dag, og i tillegg SKAL jeg trimme minimum 30 minutt daglig i snitt, dvs 3,5 time i uka til å begynne med, så får jeg se hvordan det går. I matveien har jeg lyst å prøve en kombinasjon av lavkarbo/lavkalori, dvs jeg kommer ikke til å kutte karbohydrater helt, men skal prøve og redusere den, samtidig som jeg ikke kommer til å spise fettet som mange lavkarbokurer inneholder.

 

Jeg håper noen der ute har lyst å følge meg nedover i vekt!

 

For min egen del setter jeg opp en oversikt under over ukene fram til juleferien, en enkel oversikt som forhåpentligvis hjelper meg å forbli motivert.

 

06.08 - 102 kg :(

13.08 - 99,4 kg (-2,6)

20.08 - 98,9 kg (-0,5)

27.08 - 98,4 kg (-0,4) Total nedgang første måned 3,5 :)

 

03.09

10.09

17.09

24.09

 

01.10

08.10

15.10

22.10

29.10

 

05.11

12.11

19.11

26.11

 

03.12

10.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 er over.

Og jeg er godt fornøyd med den. Holdt meg i skinnet, og innenfor mine kalorier.

Ikke var jeg sulten heller. Dessuten er min første dag uten sjokolade over :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den beste starten du kunne faatt med dag en vel gjennomfoert!

Jeg kjenner jeg har trua paa at du kan klare dette! Hvis du vil er du hjertlig velkommen inn paa min traad! :) Jo fler jo bedre! Men jeg kommer nok uansett til aa folge deg her!

 

Lykke til!

Naa er det dag nr 2! og den skal blilike bra som dag 1! :)

 

Ha en herlig dag med riktige valg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe bra!!

Stå på og gi jernet!! ... I samme situasjon som deg, nå er det nokk!!..

Godt å lese om flere som er fortvilet..(missforstå meg rett..).. Men dette saklig faktisk klare!

Jeg med mine usle 1.60 må ned 22 kilo.. ..

Aldri vært så tung før,bortsett fra dra jeg var gravid, men da var det jo mer naturlig..

Har som deg tenkt 30 min hver dag , og maten føler jeg går tåpelig greit..begynte jo i går så det blir nok bedre.

MASSE LYKKE TIL!!! gleder meg til å følge deg, håper vi kan pushe litt på hverandre når ting blir tungt og vanskelig.

Ha en fin dag!

Therese- damen 77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempe bra!!

Stå på og gi jernet!! ... I samme situasjon som deg, nå er det nokk!!..

Godt å lese om flere som er fortvilet..(missforstå meg rett..).. Men dette saklig faktisk klare!

Jeg med mine usle 1.60 må ned 22 kilo.. ..

Aldri vært så tung før,bortsett fra dra jeg var gravid, men da var det jo mer naturlig..

Har som deg tenkt 30 min hver dag , og maten føler jeg går tåpelig greit..begynte jo i går så det blir nok bedre.

MASSE LYKKE TIL!!! gleder meg til å følge deg, håper vi kan pushe litt på hverandre når ting blir tungt og vanskelig.

Ha en fin dag!

Therese- damen 77

Kjempe kule de ikonene dere har nederst på siden med sånn vekt søyle...misunnelig.. He..he..vanskelig å få en sånn??:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg skal titte innom tråden din Knerte :)

 

Damen77 - jeg misforstår deg helt rett :P Vi er mange i samme båt her inn ser det ut som. Vår fordel er at vi har kommet oss inn hit og ikke virrer rundt uten mål og mening lenger :)

For å få vektsøyle nederst går du inn på tickerfactory.com og lager din søyle der slik du vil ha den, så går du inn på din profil her, endrer profil og limer linken inn på signaturen din, da skal den komme opp, og når du sendere vil endre den, trykker du bare på vektsøylen, så kommer du inn på den direkte og får endret den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en bra dag i går, følger jeg har fått en god start.

Var ute på trimtur i 40 minutter i går, mest gåing, men litt jogg også. Har slitt med en hæl siden i vår, så det var litt testtur for å se om den er bra, hadde ingen problemer på turen i går, kjente bitte litt, men ikke mer enn det. Men når jeg våknet i dag, var den skikkelig vond igjen...arrrgggg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du kom deg ut på tur i går. Irriterende med kroppsdeler som ikke vil lystre det som vi ønsker. Rask gange kan gjøre nesten samme nytten som jogging, og all mosjon er jo bra ;)

 

Vi er sammen om dette, og sammen skal vi klare å nå målene våres!

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rask gange er nesten det samme som jogg, enig i det Monken. Men jeg har utrolig nok begynt å like å jogge, så jeg har begynt mer og mer med det istedenfor å gå tur. Synes jogging hjelper bedre på kondisjonen enn kjapp gange, og jeg får tatt meg mer ut når jeg jogger enn når jeg går. Men en kjapp gåtur er god trim det også. Jeg satser på å ha en fast tur til tv-masta her en gang i uka utover høsten, da blir det å gå så fort jeg klarer opp (ca 30-35 minutter) og jogg ned igjen. Og her er det bare grus, og det er mye bedre enn asfalt.

 

Var en tur på vekta i dag tidlig :D Var nok som jeg tenkte at vekta ikke var snill med meg på mandag, var nemlig ned 2,9 kg siden mandag :P

Men nå gjelder det å skjerpe seg inn mot helga, hverdagene pleier ikke by på så store problemer, det er helgene jeg sliter med. Det er da det er lett å falle for fristelser. Vi skal på hytta i helga, og på fest på lørdag, så da må det virkelig skjerpings til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg skal titte innom tråden din Knerte :)

 

Damen77 - jeg misforstår deg helt rett :P Vi er mange i samme båt her inn ser det ut som. Vår fordel er at vi har kommet oss inn hit og ikke virrer rundt uten mål og mening lenger :)

For å få vektsøyle nederst går du inn på tickerfactory.com og lager din søyle der slik du vil ha den, så går du inn på din profil her, endrer profil og limer linken inn på signaturen din, da skal den komme opp, og når du sendere vil endre den, trykker du bare på vektsøylen, så kommer du inn på den direkte og får endret den.

 

 

Ehhhm.... eg fikk til å lage mi eiga søyle innpå tickerfactory, men finner ikke ut hvilken link/kode eg skal kopiere! Vil noen fortelle meg det....? :blink: Da hadde eg blitt glad :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Når du har laget signaturen tar du å velger siste alternativet i forum signatures. denne limer du inn under avertar på din profil... På lillyslim.

 

Du må ha en url adresse - det er denne som må limes inn.

 

Håper du skjønte det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Når du har laget signaturen tar du å velger siste alternativet i forum signatures. denne limer du inn under avertar på din profil... På lillyslim.

 

Du må ha en url adresse - det er denne som må limes inn.

 

Håper du skjønte det..

 

 

Tusen takk, men sorry, eg finner ikke ut av det!! :( Eg prøver å kopiere adressa, og alle dei kodene som står inni rubrikkene, inn i signaturfeltet her på min profil.. Men INGEN av dei som funker.. Mener du avatar når du skriver avertar? forum signatures? lillyslim? Beklager, men eg skjønner ingenting :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese77

Hei

 

Når du har laget signaturen tar du å velger siste alternativet i forum signatures. denne limer du inn under avertar på din profil... På lillyslim.

 

Du må ha en url adresse - det er denne som må limes inn.

 

Håper du skjønte det..

Hørtes veldig "proff ut" den forklaringen !! Det må jeg bare si!, men er helt fjern når det gjelder data..

Skal spørre om hjelp når jeg får besøk.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig som det høres ut.

 

Dere går inn på tickerfactory og lager en underskrift som dere ønsker. Når denne er helt ferdig og alle data er ferdig ligger det en url adresse nederst, eller ganske langt nede på siden. Du må kopiere hele denne teksten med / parantes og alt.

 

Under forum går dere inn på min profil, rediger min profil. Da velger dere endre signatur. Der er det plass til å skrive hva dere ønsker i signaturen. Her limes også denne url adressen inn. trykk så lagre og den skal fungere fint.

 

Håper det var mer forståelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese77

Er ikke så vanskelig som det høres ut.

 

Dere går inn på tickerfactory og lager en underskrift som dere ønsker. Når denne er helt ferdig og alle data er ferdig ligger det en url adresse nederst, eller ganske langt nede på siden. Du må kopiere hele denne teksten med / parantes og alt.

 

Under forum går dere inn på min profil, rediger min profil. Da velger dere endre signatur. Der er det plass til å skrive hva dere ønsker i signaturen. Her limes også denne url adressen inn. trykk så lagre og den skal fungere fint.

 

Håper det var mer forståelig

Du er kjempeflink å forklare... <3 ikke der problemet ligger for å si det sånn... :lol:

Får helt sperre når det gjelder å lære sånne ting..

Nå har jeg forsøkt en gang til... Så får vi se... :D ... Send..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese77

Du er kjempeflink å forklare... <3 ikke der problemet ligger for å si det sånn... :lol:

Får helt sperre når det gjelder å lære sånne ting..

Nå har jeg forsøkt en gang til... Så får vi se... :D ... Send..

Jaaaaaaaaaaaa!!!!! Tusen takk :D :D :D:wub: fikk det til jo!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig som det høres ut.

 

Dere går inn på tickerfactory og lager en underskrift som dere ønsker. Når denne er helt ferdig og alle data er ferdig ligger det en url adresse nederst, eller ganske langt nede på siden. Du må kopiere hele denne teksten med / parantes og alt.

 

Under forum går dere inn på min profil, rediger min profil. Da velger dere endre signatur. Der er det plass til å skrive hva dere ønsker i signaturen. Her limes også denne url adressen inn. trykk så lagre og den skal fungere fint.

 

Håper det var mer forståelig

 

 

Er det mulig?!?! Eg får det IKKJE til!!! :o Alt er ferdig, og eg veit eksakt kor eg skal kopiere inn teksten, men eg finner ikkje teksten! Eg har prøvd å kopiere inn ALLE kodene, uten å få det til... :( Hvilken url adresse er det?? Den som står HTML på, eller ezCode, eller bbCode??? Åååå..... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese77

Jippiiiiii!!! No fikk eg det endelig til!!! Det var bbCode ;) Tusen takk for all hjelp, og til dere tålmodige sjeler som tok dere tid til å hjelpe håpløse meg! :D

Så flott!! Grattis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere fikk det til tilslutt :)

 

Ned 2,6 kg første uka for min del. Føles veldig bra, selv om jeg har mye å gå på før jeg er fornøyd med en uke. Denne var langtifra optimal. Altfor mange utskeielser i helga, altfor mange. Men endel vann forsvant fra kroppen min, og jeg skal ikke klage!

 

Målet for denne uka er å komme under 99 kg. Er helt grusomt å skrive sånne tall, har aldri vært så høyt før....og skal aldri være der igjen! Det er helt sikkert. Har to ferier på programmet i høst, først ei uke til syden i høstferien og deretter 2 uker til jul. Høstferien kommer altfor tidlig til å se de store resultatene, er jo bare 7 uker til, men det er jo 4 måneder til jul, så innen da må jeg få synlige resultater. Det er målet. Gulroten som venter i det fjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Therese77

Å herlighet så bra!! Grattis!! :D

 

Det er jo helt villt, 2,7 kilo?!! Det må jeg si! Det er så deilig å være i gang, fantastisk ikke sant? <3

Min viste akkurat 1.0 ned på mandag, utrolig deilig å se det går rette veien.

Vi kommer til å bli rå flotte til jul! He..he..

Heia heia, stå no på! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...