Gå til innhold

Kan jeg klare det?


Gjest tykkblirtynn

Anbefalte innlegg

Noen dager hvile iblant er ingen krise, Ninjafrue. Det er som restitusjon å regne ;) Et par rolige turer og lette treninger, uten noe prestasjonspress, bare holde kroppen i litt bevegelse, kan være alt som skal til for å løfte humøret og innsatsviljen igjen.

Det vil alltid svinge. Noen dager er alt bare lett og moro, mens det i perioder kommer bare gråvær. Men, som med været ellers, så letter det igjen om ikke så lenge, så en får prøve å holde det gående litt jevnt og trutt, så kommer lysten og gleden tilbake. :rolleyes:

 

Selv har jeg hatt en veldig rolig uke og vil nok få det tøft som pokker fra mandag av. (det er først da jeg starter med min vektnedgang og treningsrutiner) Ferien er over og hverdagen setter inn med et smell.

Eller smell og smell - jeg er fortsatt sykmeldt for en tennisalbue som nekter å leges, så noe styrketrening blir det ikke snakk om enda.

Men jeg skal stramme pulsreimen så hardt jeg bare kan og sette av gårde.

 

På mandag. I kveld er det 40- årslag og på søndag er det... jepp, søndag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar
Gjest ninjafrue

kan kanskje virke som om jeg krisemaksimerer. jeg har langvarig skade i en arm, men mye smerte. ser du også sliter med noe der. har lite å gå på når det gjelder ytterligere skader, og er selvsagt livredd for det. gåturene er liksom det eneste jeg kan drive med. om jeg ikke hadde de erfaringene jeg har fra tidligere, så ville jeg nok ikke blitt så redd.

 

når dette er sagt, har jeg gått rolig på beinet i dag. ingen tur, men vanlige gjøremål. foreløpig ingen store problemer, annet enn at jeg merker jeg må være litt forsiktig. men det kan jeg fint leve med.

 

ingen store utskeielser i kosten, selv om det er helg. skal steke fiskekaker i ettermiddag, etter planen, og ser frem til det.

 

ha en fin helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

Hei på dere:) jeg vil også være med om jeg får lov, jeg begynner på nytt kurs på onsdag.

Veide meg på vekta til venninna mi i går og har gått opp 4,5 kg siden mai da, men dem skal fort av igjen. jeg skal ned ca 10 kg jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Etter å ha prøvd alt mellom himmel og jord av shaker og supermat og supper og jeg vet ikke hva, er jeg nå kommet frem til følgende; jeg må gi meg selv tid til varig endring i livsstil! Jeg er 29 år og har lagt på meg en hel del de siste par årene, og nå er det nok! Mitt mål er foreløpig ned til 70, jeg veier 85.2 nå. I dag har jeg meldt meg inn i 3T også, så jeg håper jeg finner treningsmotovasjonen denne gangen! Har en lei uvane med å begynne friskt og alt for ambisiøst, for så å falle av både med tanke på sunn mat og trening.

 

Jeg hiver meg med dere hvis jeg kan, kjekt å være flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Selvfølgelig kan dere være med jenter :) Supert!! Velkomne!

 

Kiloene kommer fort på, ja, englejenta28, men nå skal de bort en gang for alle :)

 

Vilja83; man ønsker gjerne en rask nedgang, og går på med dødsforakt. Forandrer totalt livvstil ila 1 døgn. Fra en inaktiv hverdag med mye god mat, til et sunnere og magrere kosthold og mye trening! Jeg tror det lureste er å ta det litt piano, og tenke langsiktig. Gjøre de små endringene; begynne med trening og trappe opp etterhvert som formen stiger. Det samme gjelder maten. Man kan ikke kutte ut alt man liker. Det er jo ingen av oss som ønsker å holde seg borte fra det resten av livet. Nei! Man får heller trappe ned på det usunne, og heller kose seg litt innimellom.

Jeg er jo også ny her inne. Men har lest i en del tråder. Mange går på et skikkelig naziregime; trening hver dag og null godteri. Og andre trapper ned på godis og trapper opp på trimmen. Det er de som ser ut til å lykkes over tid!

Jeg har selv trua på den gyldne middelvei!

 

Jeg tenker som så, ninjafrua, at om man absolutt ikke orker å trene så trenger kanskje kroppen den hvilen. Om man selv syns at det er lenge siden man har trent, og syns man bør ta en økt, så får man ta en rolig økt. Da kommer man sakte men sikkert på rett kjøl igjen!

 

Velkommen mandag, wimp. Bli moro å følge deg nå når hverdagen kommer for fult!

 

Ha en fin lørdagkveld :) Her begynte jeg ettermiddagen med en sykkeltur, juhuuu... (meget tilfreds)! Så ble det kyllingwraps, og nå er det lørdagsgodt; haribo vingummi! Ikke mye, men litt. Siden jeg var i bursdag i dag der det ble et par små kakestykker tenker jeg at jeg ikke kan spise alt for mye lørdagsgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne middelveien har vist seg å være utfordrende for min del, men nå er det på tide at jeg tar meg sammen! Det jeg imidlertid er helt sikker på, er at jeg er nødt til å kutte ut godteri helt og holdent. Jeg har til dags dato aldri greid "å bare spise litt", så jeg syns faktisk det er lettere å ha godtestreik. Hva angår middager tenker jeg å holde meg til mye frukt og grønt, korn og rent kjøtt. Og sushi! ;)

 

Var forresten på zumba i sted, det anbefales! Jeg elsker å danse, så denne treningsformen får meg til å glemme at jeg forbrenner kalorier! (Iallefall foreløpig, hehe;)

 

 

Tykkblirtynn: fantastisk bra med sykkeltur da! Du er tydeligvis godt i gang!

Hvor mange ganger i uken trener dere, hvis dere gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Man må finne det som passer best for seg!

Jeg skal kutte drastisk ned på godis-spising, har nemmelig spist mye før. Drømmen er å bare ta litt ila lørdagen :)

Så flott at du har en treningsform du liker, det gjør det hele mye lettere. Jeg elsker aerobic og step, men det er dessverre veldig lite av det her jeg bor. Så jeg må finne andre former.

Planen min er i første gang 2 ganger i uka, alt over det er en bonus. I tillegg skal jeg ta noen svinger med rockering hver kveld. Starter rolig, men kommer til å øke antal økter etterhvert som formen blir bedre og kroppen lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Glemte å spørre deg, Vilja83: Du er 29 år, og etter nicknamet ditt å bedømme er du kanskje født i -83? Det er jeg også. Og ønsker å gi meg selv en 30-år gammel kropp som er 20 kilo lettere enn i dag! Flott bursdagsgave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Følte meg kallet til å være med.... Var egentlig bare inne for å ta en titt. Er på tide å komme seg i gang. Har gått opp mye det siste året. Startet å trene igjen etter sommerferiens utskeielser for to uker siden og er godt i gang.Nå er det matinntaket som må endres. Ikke mer sukker og mindre porsjoner. Tror det er lurt for meg og spise mer proteiner og mindre karbohydrater også.

Følte meg gangske like som dere når det gjelder mål og tidsperspektiv. BMI sier at jeg bør gå ned 16 kg. Før neste sommer er et passende mål. Ønsker heller varig endring enn jojo. Jeg vet også nok om kosthold og trening til å gjøre dette på egenhånd. Likevel hyggelig å gjøre det sammen med noen, forplikter liksom litt..

Jeg er klar til mandag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å spørre deg, Vilja83: Du er 29 år, og etter nicknamet ditt å bedømme er du kanskje født i -83? Det er jeg også. Og ønsker å gi meg selv en 30-år gammel kropp som er 20 kilo lettere enn i dag! Flott bursdagsgave :)

 

Jeg er født i 83 ja, stemmer det! Har også tenkt på dette med å bli 30 som en motivasjon - jeg har så lyst til å føle meg vel innen den store dagen;)

 

Jeg tenker også å prøve meg på to treningsøkter per uke foreløpig. Forrige gang begynte jeg på fire, noe som varte i to måneder før jeg droppa ut.

 

Hurra for oss som skal gi oss selv tidenes bursdagsgave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkus85

Så flinke dere er alle sammen! Det er god motivasjon å se at det er flere i samme situasjon som meg og som ønsker å endre livsstil. Jeg har blitt dårlig på å registrere maten jeg spiser, men jeg føler allikevel at det går bra. Det gjenstår å se på vekta på mandag ;) Jeg skal prøve å bli litt mer aktiv her inne på forumet også for det hjelper på vektnedgangen. Det er som dere sier: man forplikter seg liksom litt.. I dag er det knallvær her hvor jeg bor så strax bærer det ut på en joggetur med barnevogn og bikkje :) Håper alle får en super dag! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjafrue

det hjelper helt klart å være aktiv på forumet. får i alle fall meg til å ha en bevissthet rundt det jeg driver med. i svake øyeblikk er det lett å "glemme" hele livsstilendringen, men daglige besøk her gjør det vanskeligere å gå i den fellen.

 

sen augustsøndag. rart å tenke på at sommeren er på hell og at det snart er høst. ikke for det, jeg elsker høsten. fine farger, mange fine dager, røsslyng og blåbær. mye å se frem til!

 

jeg lurer på om jeg skal ha veiedager mandager? hvilke(n) dag(er) har dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter! Jeg har veiedag søndager, altså i dag. Dette gjør jeg litt bevisst - pleier alltid å skeie ut i helgene og håper at det vil ha en oppdragende effekt å gå på vekta mot slutten av helga.

 

Apropos bær; lagde blåbærsmoothie nettopp og det er utrolig godt! Hjelper på søtsuget gjør det også. Det jeg EGENTLIG vil ha er jo sjokolade ;)

 

 

Ønsker dere en fin søndag videre, her høljer regnet ned og jeg prøver å finne motivasjon til en styggeværstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuffels

Oi, her var det kommet mange nye siden sist! Velkommen skal dere være :)

 

Helga har gått litt i ett her, så har ikke hatt tid til å være her inne før nå. Det har gått sånn tålig bra med mat og sånn, men litt snop har det blitt, dog mye mindre enn tidligere. Vi har både hatt besøk og vært i selskap, og i dag har vi vært på deilig tur i det nydelige sommerværet. Helt fantastisk her i dag!

 

Så med andre ord har det blitt lite trimming, bortsett fra turen i dag da. Men det får så være... Går ei litt hektisk uke i møte også, men må prøve å få lagt inn litt trening allikevel.

 

Gruer meg litt til veiing i morra, men krysser fingrene for at jeg iallfall har gått litt ned...

 

Ha en fortsatt fin søndag!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Hjertelig velkommen til nye, hyggelig at dere vil være med. Det ser ut som vi har omtrent samme målsetting og metode.

 

Ana14: du er jo godt igang med treningen virker det som, det er viktig! Langsiktig mål er nok lurt, det har jeg også. Må finne frem tolmodet å tenke langt frem.

 

Har blitt litt godis her i helga også, knuffels, men det er helt iorden. Føler selv jeg har kontrollen, men det gjenstår jo å se på vekta i morgen. Hverdagen blir litt mer hektisk nå, for nå er vel folk igang med hverdagen igjen og alt det innebærer. Jeg tenker at det er viktig å komme igang med god rutiner før høstmørket senker seg for alvor rundt oss, og dagene blir kortere og kaldere.

 

Hvordan gikk det med dagens veiing da, vilja83? Her har vi også kost oss med smootie i dag, bringebær her da. Sunt og godt for både stor og liten!

 

Velkommen tilbake til hverdagen, wimp. Spennende i morgen :)

 

Veiedag mandag på meg, ninjafrue!

 

Dagen i dag har vært fylt med verandakos. Det har vært nydelig vær her B-)

 

Ukens oppsummering kom på litt over 1600 kcal gjennomsnittlig. Helt greitt! Treningen har jeg kommet igang med; to intervalløkter og en sykkeltur, samt rocking hver kveld!

 

Da er vi igang allemannalle :)

 

HEIA OSS :);):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjafrue

jeg har virret rundt i skogene i over to timer, sliten i beina og veldig fornøyd med dagens innnsats. friske bringebær til kvelds, etter knekkebrød med vegetarkjøttboller til pålegg.

 

tror jammen jeg skal veie meg i morgen tidlig, så får vi se. må jo prøve å finne ut sånn ca hvor mange kg jeg egentlig har igjen å gå ned nå i første omgang.

 

sjåast! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykkblirtynn; veide meg i dag ja. Nå er jeg på 84, 5 kg. Har strengt tatt bare prøvd å være flinkere i matveien i et par dager, så dette er mer som en startvekt;)

 

Hvor mye tenker dere er realistisk å gå ned i uken?

 

Jeg heier på dere andre som skal ha veiedag i morgen- selv syns jeg det var småubehagelig, da jeg ikke er vant til å veie meg. Men det er bedre å vite hvilket utgangspunkt man har - og da er altså startskuddet gått for min del! Ny arbeidsuke med sunn niste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ninjafrue

Himmel og hav, Vilja, for et ukristelig tidspunkt.

Jobber du nattevakter eller noe? :)

 

92.1 kg her. jeg har gått ned 16 kg siden i fjor høst, og har ca 16 kg igjen, første delmål er 76 kg. deretter håper jeg å kunne gå ned til 74 kg etter stabilisering. Er 176 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

God mandag, og ny uke :)

Først vil jeg ønske dere alle sammen lykke til denne uken!

 

Så bra, Vilja83, da har du gått ned noen hundre gram da! Flott:)

 

2 timer i skogen hørtes deilig ut, ninjafrue :) Blir nok noe bærturer på oss også utover. Har plukket noe blåbær allerede!

 

Angående nedgang pr uke, vilja83: jeg ønsker å gå ned mellom 0,5-1 kg i uken. Det sies å være både realistisk og sunt!

 

Angående veiing så syns jeg for min egen del at det er fint med et utgangspunkt, en startvekt. Også liker jeg å hold ekontrollen, så jeg må veie meg hver uke. Men jeg prøver å unngå alle snikveiingene innimellom :unsure:

 

Jeg har vært oppe på badevekten, og kan flagge med 0,7 kg ned :) Strålende fornøyd, og kjenner det motiverer for fortsettelsen!!

 

Vektregistrering:

13.08: 92,9

20.08: 92,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var hverdagen tilbake hos meg også!

Det vil si at ferien er over, men ble ikke friskmeldt så får ikke kommet meg i jobb helt enda. Men jeg er uansett i gang med kostholdsendringen (såvidt) og trim og trening (hvert øyeblikk) :rolleyes:

 

Mine tall og mål er at ved en høyde på 179 cm så bør jeg ikke overstige 80 kg, så jeg har satt meg som mål å komme ned i 78 kg. Dagens ferske vekt viste 96,0, så jeg har 18 kg jeg må kvitte meg med. Jeg ser for meg at jeg kan klare 0,5 kg i snitt, så da er jeg isåfall i mål til mai neste år B)

 

Når det gjelder trening så "sier" min pulsklokkes vektprogram at utrente meg bør trene i 4 timer og 25 minutter denne uken. Da skal jeg forbrenne 2150 kcal om jeg trener 1,5 timer i sone 1 (lett) og resten i sone 2 (moderat) :o

Forventer at det vil bli veldig tungt de første 4-5 gangene, men at det vil lette noe når jeg kjenner progresjon av innsatsen.

Styrketrening er uaktuelt grunnet dårlig arm, men skal kunne løpe og sykle (saaaaakte) så jeg skal nok få kjørt meg uansett.

 

Lykke til med veiingen til dem som driver med slikt en mandag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuffels

Heisann!

 

Innom å melder vekta i dag, ned 300 gram...ikke allverden akkurat men faktisk helt greit! Har absolutt ikke mistet motivasjonen, så det er bare å stå på videre. Er på jobb nå, så får heller skrives mer senere!

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Ned er ned, Knuffels, bra jobba!!

Motivasjone mister vi ikke selv om vi i verste fall skulle gå opp en uke, heller. Vi skal stå på og jobbe hardt til målene er nådd!

 

Da har startskuddet gått ja, wipm! Lykke til :)Høres jo ut som du har planene klare, og det er det første skrittet! Håper armen blir bedre etterhvert!!

 

Jeg har hatt en fin dag, intervalltrening og styrke. Kjenner at kroppen er utrent og tung..blir litt demotivert, egentlig. Men det vil jo gå bedre detteher. Det er jo en lettere og bedre trent kropp vi jobber mot ;)

 

Jeg ble motivert av dagens veiing, så denne uka komer til å gå bra!!!

 

Klem til dere alle sammen! Så moro å være flere i samme båt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Da har startskuddet gått ja, wipm! Lykke til :)Høres jo ut som du har planene klare, og det er det første skrittet! Håper armen blir bedre etterhvert!!

 

 

 

wipm igjen, ja :lol:

Men takk skal du ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...