Gå til innhold

Kan jeg klare det?


Gjest tykkblirtynn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest tykkblirtynn

Hei og hopp!

 

Gratulerer med nedgang! Moro å lese tilbake på hvor flinke dere er. Jeg selv har falt litt av lasset, har vært en del utfordringer i det siste. Derfor har fokuset vært et helt annet sted enn på trening, mat og sunn livsstil. Slik er det bare noen ganger. Det er ikke alltid denne vektnedgangen er det viktigste i livet. Nå er kjerra på hjul igjen :)

 

Har ikke veid meg på mange uker, men siden ting nå er på plass igjen starter vi mandagen med veiing. Gruer meg; med null trim og ikke riktig matfkokus er det ikke godt å si hvor pila vil stoppe :huh: Men vi tar det som det kommer, og starter med blanke ark!

 

Jeg vet også, som en av dere skrev, hvor lite som skal til for å ikke gå ned noe særlig eller noe i det hele tatt, eller i værste fall hvor lite som skal til for å faktisk gå opp.

 

Jeg tar helga med ro, for å virkelig lade opp igjen batteriene, så braker det løs med nedgangen mandag!

Har inngått tidenes veddemål, som JEG SKAL VINNE!!!!

 

Ha en flott lørdag og helg, folkens!

 

Klem :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer,

godt å se at vi jobber på hver på vår kant. Noen dager med tilbakeslag må vi bare regne med, vi er jo bare mennesker! Synes dere er flinke alle sammen. Begynner å gå opp for meg at dette er en JOBB som skal gjøres, og det er ingen snarvei til målet! Ei heller er slingringsmonnen særlig stor, for meg fungerer det best å holde meg slavisk til GR-boka, spise rettene som er foreslått der og ikke erstatte måltider med noe annet (før har jeg for eksempel gjerne erstattet en lunsj med tilsvarende kcal-mengde i is f.eks), tenkte at kcal er jo kcal, men det tror jeg faktisk ikke det er altså. Brukte kosemerkene mine i går på et stykke sjokoladekake, smakte helt fantastisk, måtte lukke øynene i ren nytelse. Men det vekket dessverre søtsuget, så nå har jeg ganske lyst på godteri i dag også ... Tungt å kjempe i mot, men gjør så godt jeg kan! Har gått tur i dag, klokket inn 530 kcal på en time, veldig fornøyd med det! Har nettopp spist havregrøt til lunsj, nå er det bare å glede seg til middag: spaghetti med GR-kjøttsaus, tror jeg må spise kl. 16, klarer ikke å vente lenger! Stå på damer, og ikke glem å bruke tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Dette er en realitet som sakte men sikkert også er på tur til å gå opp for meg, Camomille! Har ikke tall på hvor utrolig mange ganger jeg har gått i den "Bytte-lunsj-med-is-fella". Registrerer maten og ser at det er OK, selv om inntaket inneholder ganske mange røde N'er! Til tross for et akseptabelt kcal-inntak så tror jeg at det likevel ødelegger nedgangen. Det er feil innhold av næringsstoffer i disse kcaloriene. Og de ulike næringsstoffene setter jo igang prosesser i kroppen. Så jeg er enig med deg, kcal er ikke kcal!

 

Jeg må også følge et slavisk opplegg for å lykkes. Det har jeg slitt med siste ukene (pga ditt og datt...). Det betyr ikke at jeg spiser is og sjokkis hele dagen, langt derifra. Men det ender uansett i stillstand eller oppgang.

Jeg må gå 100% inn for det, med fult fokus hele veien. Virkelig gjøre en JOBB. Da vil jeg lykkes. dette er jeg klar for nå, og gøleder meg til å komme skikkelig i gang. Er forberedt på noen harde dager i starten, men etterhvert vil kroppen bli vant til å ikke få alt den har lyst på.

 

Tror dere det er mulig med 22 kilo til mai??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, håper alle har en fin søndag! Her har jeg gått/jogget 2 runder rundt Sognsvann, det går ikke fort, brukte 1 t og 5 minutter på det - men pulsklokka viste 605 kcal forbrent, fornøyd med det! I dag følger jeg samme matprogram som i går. Har så lyst på Bamsemums - men det står dessverre ikke på menyen i dag. Skal prøve de to rundene rundt Sognsvann på vei hjem fra jobb i morgen også. Da er jeg oppe i 10 trimpoeng denne uka, sånn ca der jeg ralistisk sett skal prøve å legge meg. Har lest gjennom en del andre tr¨der på dette forumet, og prøver å innstille meg på at jeg må holde ut også dersom det skulle bli stillstand - det er det vanskeligste for meg, å jobbe hardt en hel uke og så ikke gå ned noe - da mister jeg totalt motivasjonen... Nei, her er det bare å stå på - veier 81 blank nå, første mål er å komme under 80 - da skal jeg være glad! Lar det seg gjøre på en uke, kanskje? Jeg prøver! Hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god søndag! Ny veiedag ; 81,9 nå. Har en hemmelig drøm om å se 79 - tallet til neste søndag.. Se der, nå har jeg sagt det! Ellers gikk jeg på en Chai latte - smell i dag, sikkert både honning og helmelk i den - så gåturen min gikk litt i 0. Men det var veldig godt med frisk høstluft;)

 

22 kg til mai er jo mulig, er jo over 30 uker til, og nedgang har jo en tendens til å gå litt i rykk og napp. Plutselig stillstand, så ned tre kg på en uke.. Selv har jeg tenkt å jobbe meg ned til 65 kg til kommende sommer , ikke rent lite det heller! Godt vi er flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Bra, Camomille! 10 trimpoeng er utrolig godt jobba, flott!!! Jeg tror du kan komme under 80 til neste veiing. Det er da 1,1 på en uke. Med like mange trimpoeng, og et veldig sunt kosthold så tror jeg det går. Men da er det ikke rom for noen stor utskeielse :) Lykke til!!

 

Jammen, da gikk du i 0, Vilja83, bedre enn i pluss..hehe... Heier på deg også. Du ser i 79tallet neste uke!!!

 

Som du sier litt over 30 uker, og det skal gå!! Men da er det heller ikke plass til de store utskeielsene. Men som vi har vært innom her flere ganger; det er kanskje bedre å holde seg helt unna?! Det er iallefall min plan nå, og denne gangen skal jeg jobbe for å nå målene mine. Det er like mange meninger om slanking som det er slankere. Nøkkelen er å finne sin greie. Det som fungerer for meg! Og en ting er iallefall sikkert; litt fungerer ikke for meg! Pga to faktorer:

1) jeg greier ikke holde meg til litt

2) det skal ingenting til for å ødelegge nedgangen

 

Veiing i morgen.... Målene mine skal jeg også ta!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf, de trimpoengene i dag forsvant ut vinduet for her ligger jeg godt på plass i sofaen allerede ... Jaja, da endte jeg på 7 trimpoeng denne uka. Fra et utgangspunkt på 0 er jo ikke det så aller verst. Men synes dette går veldig treigt altså ... Har den uvanen at jeg veier meg absolutt hele tiden, flere ganger om dagen, og kan se at jeg heller ikke i dag ligger an til noe nedgang ... Kjipt å gjøre alt riktig og så rikker ikke vekta seg! Det er sånt jeg mister motivasjonen av. Må bare prøve å finne fram viljestyrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet forrige uke glimrende, men avsluttet helt feil. At en blir invitert på biff og vin (med mye mer) en fredag tar jeg gjerne med meg, og søndagens konfirmasjonsmatinntak (!) er en hendelse som ikke engang skjer hvert år, men når lørdagen imellom bare blir fylt med "skjit" og null bevegelse, så blir det dårlig resultat. :(

Ukestarten reddet meg slik at vekten viste det samme i går som forrige mandag. 94,1 kg er fremdeles totalt ned 1,9 kg, men nå på 4 uker.

 

Denne uken har også startet bra med fornuftig spising og en god trimrunde i går. Satser på det samme helt frem til helgen. Da drar jeg på slektsstevne lørdag morgen og er ikke hjemme før søndag ettermiddag, så alle treningsmål må være nådd innen fredag kveld :)

 

9,4 trimpoeng er et stykke bak de 14 jeg helst må oppnå når jeg nå er sykmeldt. Hadde jeg nådd det målet, hatt 4,6 poeng mer, så ville nok det gitt en vektnedgang også forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Heisann :)

 

Vekten i går var 92,5. Har gått opp 300gr de siste ukene, men jeg hadde ikke ventet bedre. Jaja...Men nå er vi i gang!!

Sliter veldig med magen, noe jeg er styggelig redd kan skyldes dårlige matvaner. Nå er fokuset fiber og myyyye vann. Trening skal også bidra til et bedre fordøyelsesystem. Håper virkelig på framgang, for nå er det ille. Går an man vet hva som kan gjøres med et problem!

 

7 trimpoeng er bra, Camomille! Syns ikke du skal deppe over at det ikke ble noen flere. God jobba! Når det gjelder veiing; du må ikke gå opp på den vekta hver dag. Det vil bare virke demotioverende, tror jeg. Man føler man har vært flink også gå man kanskje ikke ned på en dag, så går man ned mye neste dag og opp igjen... Det er det ukentlige regnskapet som teller, og det må du lese av bare en gang i uka. Dette er min erfaring, iallefall. Vekten varierer så mye, at det er lurest å forholde seg til en veiedag, samme dag og samme tidspunkt (f.eks mandagmorgenen). Det er iallefall min erfaring, men du og du det er fristende å gå oppå. Og ja, jeg synder jeg også :rolleyes: Jobber med å la være..hehe...

 

Wimp; jaja, så ble det litt mye lørdagen. Og jeg er enig med deg, den er det eneste du kunne gjort noe med. Å bli bedt bort på middag og konfirmasjon hører til unntakene, og da er det lov. Vanskelig når det kom på fredag og søndag, da er det lett å skli ut lørdag også. Men man kan ikke gråte over spilt melk, klapp deg selv på skulderen for at du ikke gikk opp!!!

 

Jeg har fått veldig mye motivasjon etter å begynne å innse at et par plager kan bli bedre med et sunnere kosthold, mer aktiver hverdag og slankere kropp! Bedre motivasjon finner jeg ikke :)

 

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Her går det i fiber og vann om dagen..hehe.. Må jo hjelpe på nedgangen også det??

 

Har ikke kommet på noen trening denne uka, er ikke helt i form. Men siden jeg er på bedringens vei, prøver vi med spinning i kveld! Grøss og gru...halvår siden forrige spinningtime, og med alt for lite trening siste mnd og dermed en elendig form, tror jeg en sykkeltime kan bli hard...

Men jeg går på med freidig mot..hehe..

 

Det er stille her inne, hvordan går det med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her er det fortsatt litt stillstand, men har fortsatt et håp om å nå målet mitt om å se 79- tallet på søndag. Med mindre helga tar innersvingen på meg;)

 

Ellers jobber jeg mye for tida og er derfor ikke så flink til å skrive inn her, men jeg leser og følger med! Og så har jeg fått en god rutine på registrere alt jeg spiser, og har fått meg noen overraskelser. For eksempel ante jeg ikke at mais av alle ting er en kalorisnik! Og jeg som elsker mais og spiser masse hver dag;) For ikke å snakke om appelsinjuice uten tilsatt sukker, sukk..

 

Vel, jeg tror at litt mer kunnskap om mat, nærings - og kaloriinnhold er bra for mine fremtidige matvaner. Jeg spiser nok fortsatt alt for mye av "litt" - maten, for å si det sånn ;)

 

Og nå er det snart helg - da skal vi være flinke! Spise sunt og variert og forhåpentligvis trene! Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en god uke mat-messig. Helt til å går kveld. Da fikk vi vennebesøk med medbragt pizza og sjokolade. Når det kommer pizza på bordet mister jeg lett hodet. Jeg later som om ingenting rundt meg eksisterer og langer innpå. Når det gjelder sjokoladen så forsynte jeg meg med omtrent halvparten. Uten å rødme! :angry:

 

For å unngå å tro at alt i slike situasjoner blir ødelagt, så pleier jeg gjøre meg noen små regnestykker:

Ett kg kroppsvekt er omlag 7000 kalorier. Eksempelvis er en hel Grandiosa ca 1300 kalorier og 200 gram Firkløver 1200 kalorier.

Jeg fikk dermed et kaloriinntak på de to timene på ca 1800 kalorier. Jeg hadde frem til da som planlagt et kaloriunderskudd på ca 500 og sammen med at jeg ikke inntok de 300 kalorier fra den "normale" kveldsmaten, så ble kalorioverskuddet mitt i går ca 1000 kcal som førte til at vekten i går rent teoretisk steg 150 gram.

Ingen krise overhodet, så det er bare å fortsette den gode trenden fra resten av uken :rolleyes:

 

Uansett: Gårsdagens glipp og den kommende slektssamlingen i helgen må godtgjøres med en ekstra god trim-økt i dag. Jeg driver som oftest en type intervalltrening med lett jogg kombinert med rask gange og turen jeg tar er normalt 6-8 km. Om jeg i dag passerer milen så kommer jeg inn igjen her og skryter noe voldsomt av meg selv B)

 

Blir det stille fra meg noen dager så har jeg ikke nådd målet helt, men ønsker dere alle uansett en riktig super helg :D

 

Og som Vilja sier: Heia oss!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) Jeg driver som oftest en type intervalltrening med lett jogg kombinert med rask gange og turen jeg tar er normalt 6-8 km. Om jeg i dag passerer milen så kommer jeg inn igjen her og skryter noe voldsomt av meg selv B)

 

 

Og her her jeg igjen!

Den første halvtimen var litt tung, men deretter merket jeg at jeg har vært flink med trimmen de siste ukene. Det gikk oppsiktsvekkende greit og jeg kunne faktisk med "letthet" fortsatt enda et stykke, men nøyde meg da målet var nådd med god margin.

Forholdene var utmerket også. Når det var sol, vindstille og temperaturen ikke krøp lavere enn 8 grader så fikk jeg en nydelig tur langs sjø og mark.

Sitter nå i sofaen og har koblet pulsklokken til pc'en, og sammen med Endomondo på mobilen kan jeg lese av følgende tall:

 

Distanse: 10,8 km

Varighet: 1:49 timer

Kalorier: 1016

Snittfart: 7 km/h

 

Gårsdagens synder er forbrent, jeg har forbedret formen og har en utmerket selvfølelse :P

 

En glimrende start på helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her her jeg igjen!

Den første halvtimen var litt tung, men deretter merket jeg at jeg har vært flink med trimmen de siste ukene. Det gikk oppsiktsvekkende greit og jeg kunne faktisk med "letthet" fortsatt enda et stykke, men nøyde meg da målet var nådd med god margin.

Forholdene var utmerket også. Når det var sol, vindstille og temperaturen ikke krøp lavere enn 8 grader så fikk jeg en nydelig tur langs sjø og mark.

Sitter nå i sofaen og har koblet pulsklokken til pc'en, og sammen med Endomondo på mobilen kan jeg lese av følgende tall:

 

Distanse: 10,8 km

Varighet: 1:49 timer

Kalorier: 1016

Snittfart: 7 km/h

 

Gårsdagens synder er forbrent, jeg har forbedret formen og har en utmerket selvfølelse :P

 

En glimrende start på helgen!

 

Liker dette, Wimp! Godt jobba!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tykkblirtynn

Godt jobba, wimp :) selv om jeg ærlig må innrømme at dette regnestykke ditt var i overkant en lølrdagskveld... :rolleyes:

 

Har hatt en fin uke sånn matmessig. Sliter med å få tid til trening. Ne,i det er ikke alltid like lett. Med barn som skal hit og dit, jobben som skal gjøres, huste som skal holdes i orden og møter annenhver kveld. Så ønsker man gjerne å senke skuldrene i sofaen et par timer før sengen roper på deg. Nå håper jeg det har roet seg med foreldremøter for en tid, iallefall. Så neste uke har vi neimen ingen kveldsavtale. Da bør det komme inn noen treningsturer :)

 

Har unt meg litt sjokolade i kveld, håper likevel på en vektnedgang mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba, wimp :) selv om jeg ærlig må innrømme at dette regnestykke ditt var i overkant en lølrdagskveld... :rolleyes:

 

Var bare et forsøk på å forklare hvor lite en glipp har å si i den store sammenhengen. Det er hverdagene og rutinen ellers som teller - ikke en time om lørdagskvelden foran tv'en :rolleyes:

 

Mandag i dag og jeg har hatt en fin uke. Med slektsstevne lørdag ble det jo noen kalorisprang i form av mat- og alkoholenheter, pluss den gnafsingen som lett følger dagen derpå, men alt i alt gikk det ikke så verst.

Vekten viste ned 0,5 kg fra sist og det er jo der jeg ønsker å ligge :) Så da har jeg ruslet fra 96,0 til 93,6 på fem uker, som også er omtrent 0,5 kg per uke.

 

Det finnes ingen grunn til at ikke treningen skal bli bedre denne uken, og det finnes ingen grunn til at matprestasjonene ikke skal bli bedre denne uken, så da er det bare å brette opp ermene og gi gass :)

 

Lykke til med badevekten i dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...